LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterechte rekeningen The Entertainment Shop Online

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Annabel01

Onterechte rekeningen The Entertainment Shop Online

Ongelezen bericht door Annabel01 »

Dit forum open ik omdat mij is verteld (door Lindorff) dat momenteel veel rekeningen - wellicht onterecht - zijn verzonden.

Ik ontving op 10 nov 2009 een factuur van Entertainment Shop Online welke is gestuurd door Lindorff. In de productomschrijving stond "Zoom.nl". Het totaalbedrag was 11.95 euro. Ik herkende zowel de bedrijven als de omschrijving niet, waarop ik een email heb gezonden aan [email protected]. Ik wacht inmiddels een week op antwoord.
Omdat antwoord na een week uit bleef, heb ik zelf gebeld met Lindorff, en hetgeen zij mij vertelden, deed mij besluiten met Radar contact op te nemen.

Na heel wat speurwerk blijkt het volgende.
Ik heb in augustus 2008 een dvd van Zoom bij Kruitvat online besteld. Omdat Kruitvat op dit moment een groot aantal facturen heeft liggen waarvan ze niet weten of deze zijn betaald of niet, hebben ze ervoor gekozen Linforff iedereen aan te schrijven van deze facturen, aldus Lindorff.
Op de vraag wat ze doen met het geld dat de mensen overmaken aan dit bedrijf, kon de overigens vriendelijke medewerksters, mij geen sluitend antwoord geven.
Door middel van internetbankieren kwam ik er vrij snel achter dat ik dit bedrag reeds in augustus 2008 (!!!) per acceptgiro heb overgemaakt.

Deze werkwijze zou absoluut niet mogen kunnen en ik zal dan ook nooit meer iets online bestellen bij Kruitvat. Deze werkwijze is een schande.

Guardian72
Contacteer:

Re: Onterechte rekeningen The Entertainment Shop Online

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Lindorff...

Kijk eens onder kopje "incasso".
Dit is voor hun een gewone werkwijze.

jvn

Ongelezen bericht door jvn »

Annabel01 schreef:Dit forum open ik omdat mij is verteld (door Lindorff) dat momenteel veel rekeningen - wellicht onterecht - zijn verzonden.

Ik ontving op 10 nov 2009 een factuur van Entertainment Shop Online welke is gestuurd door Lindorff. In de productomschrijving stond "Zoom.nl". Het totaalbedrag was 11.95 euro. Ik herkende zowel de bedrijven als de omschrijving niet, waarop ik een email heb gezonden aan [email protected]. Ik wacht inmiddels een week op antwoord.
Omdat antwoord na een week uit bleef, heb ik zelf gebeld met Lindorff, en hetgeen zij mij vertelden, deed mij besluiten met Radar contact op te nemen.

Na heel wat speurwerk blijkt het volgende.
Ik heb in augustus 2008 een dvd van Zoom bij Kruitvat online besteld. Omdat Kruitvat op dit moment een groot aantal facturen heeft liggen waarvan ze niet weten of deze zijn betaald of niet, hebben ze ervoor gekozen Linforff iedereen aan te schrijven van deze facturen, aldus Lindorff.
Op de vraag wat ze doen met het geld dat de mensen overmaken aan dit bedrijf, kon de overigens vriendelijke medewerksters, mij geen sluitend antwoord geven.
Door middel van internetbankieren kwam ik er vrij snel achter dat ik dit bedrag reeds in augustus 2008 (!!!) per acceptgiro heb overgemaakt.

Deze werkwijze zou absoluut niet mogen kunnen en ik zal dan ook nooit meer iets online bestellen bij Kruitvat. Deze werkwijze is een schande.
Reactie: Hallo Annabel !
Wat fijn dat je dit bericht hebt geplaatst!
Ook ik heb een onterechte nota ontvangen via incasso bureau Lindorff.
De incasso opdrachtgever was ook de Entertainment Shop Online.
Ik heb beide,zowel Lindorff als de Entertainment Shop schriftelijk benaderd en om
opheldering gevraagd.Van beide partijen kreeg ik geen reactie op mijn vraag.
En nu kom jij met dit bericht,waaruit ik heb begrepen dat beide :?: partijen wisten dat er mensen waren die onterecht een aanmaning zouden ontvangen :?:
En dat de kans bestond dat zij voor de tweede keer zouden betalen :?:
En dat jij geen duidelijk antwoord kreeg ,waar dat onterechte geld is gebleven :?:
En dat dit bewust is stil gehouden :?:

Het is niet te geloven :evil:
Wil je het a.u.b. nog eens bevestigen of ik dat allemaal goed heb begrepen. :roll:

Annabel01

Ongelezen bericht door Annabel01 »

Hallo jvn,

De vragen die jij stelt zijn terecht; ik heb dezelfde vragen gesteld aan de (overigens vriendelijke) medewerkster van Lindorff. Dit is wel de situatie die zij mij schetste. Dus helaas... ja, je hebt mijn betoog goed begrepen.
Hierbij moet ik nog wel een nuance aanbrengen. Ik heb namelijk alléén met een medewerker van Lindorff gesproken, en niet met iemand van de Entertainment Shop of Kruitvat (is dit één???). Dit bedrijf was alleen per email te bereiken en helaas heb ik geen reactie terug gekregen. Volgens Lindorff zou dat kunnen omdat ze het erg druk hebben.

Mij verbaasde deze werkwijze ook enorm.

Maar jij hebt als ik het goed begrijp ook een rekening gekregen die je niet kan plaatsen (of al lang geleden is besteld / betaald)?

Groetjes

jvn

Annabel01 schreef:Hallo jvn,

De vragen die jij stelt zijn terecht; ik heb dezelfde vragen gesteld aan de (overigens vriendelijke) medewerkster van Lindorff. Dit is wel de situatie die zij mij schetste. Dus helaas... ja, je hebt mijn betoog goed begrepen.
Hierbij moet ik nog wel een nuance aanbrengen. Ik heb namelijk alléén met een medewerker van Lindorff gesproken, en niet met iemand van de Entertainment Shop of Kruitvat (is dit één???). Dit bedrijf was alleen per email te bereiken en helaas heb ik geen reactie terug gekregen. Volgens Lindorff zou dat kunnen omdat ze het erg druk hebben.

Mij verbaasde deze werkwijze ook enorm.

Maar jij hebt als ik het goed begrijp ook een rekening gekregen die je niet kan plaatsen (of al lang geleden is besteld / betaald)?

Groetjes
Reactie: inderdaad ja,ook mijn proberen ze een onterechte factuur te laten betalen. :shock:
Met dezelfde incasso opdrachtgever.Via de website van het Kruitvat kun je een bestelling plaatsen met een link naar de Entertainment Shop Online.
Dus die twee hebben wel met elkaar te maken.
Zelf heb ik ook de incasso opdrachtgever om opheldering gevraagd,tot nu toe heb ik geen bewijsstukken ontvangen dat er van mij daar een betalingsvordering zou zijn.
Aangezien door beide partijen tot op heden op mijn verzoek geen bewijzen kunnen
of willen overleggen dat de vordering juist is,kan ik niet anders concluderen dat er
vermoedelijk sprake is van een poging tot oplichting.
Graag zou ik je willen vragen of wij via de readactie van dit forum met elkaar in contact kunnen treden,dan kunnen we gezamelijk aangifte doen,bij justitie.
Ben jij bereid om daar aan mee te werken. :?:
Als je dat wilt dan kunnen eventuele andere gedupeerden zich aanmelden om zich bij ons aan te sluiten.
Graag zie ik jouw reactie zo spoedig mogelijk retour.
PS , Kijk ook eens elders op de site naar de andere rechtszaken die momenteel tegen LINDORFF lopen. Als je via de Google zoekbalk intikt: alle arresten tegen Lindorff b.v.te Zwolle dan kun je zien dat ze er al aardig wat verloren hebben.
Groetjes. :|
Laatst gewijzigd door jvn op 25 nov 2009 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.

jvn

Deel 2
Vervolg : Onterechte rekeningen The Entertainment Shop Online.

Indien u ook een onterechte aanmaningsfactuur hebt ontvangen via Incasso Bureau Lindorff b.v. te Zwolle en de opdrachtgever was : webwinkel Kruitvat Entertainment Shop Online,wilt u zich dan hier melden a.u.b.
Dit ter voorbereiding van een gezamenlijke aangifte .

Het moet dan wel gaan om een indentieke situatie zoals is omschreven in de melding op 23 novenber 2009 .Door auteur Annabel01 .Berichttitel: Onterechte rekeningen The Entertainment Shop Online.

dak63

Ongelezen bericht door dak63 »

Ook ik heb nu voor de 2e keer een betalingsherinnering ontvangen van het bedrijf Entertainmentshop Online voor een artikel dat ik eind 2007(!) heb besteld èn betaald bij Bol.com. Ik weet dat - als je te laat bent met betalen bij Bol - Bol je vrijwel direct, dan wel binnen 3 weken een herinnering per mail zendt en je daar niet onderuit kunt omdat je het risico loopt het artikel dubbel te moeten betalen.
Ik schrik een beetje van de brief van Entertainmentshop Online want ik woon in het buitenland en zomaar uit het niets komt daar een incasso. Problemen met garanties of reparaties van artikelen uit (meestal) NL kunnen we hiervandaan maar met moeite oplossen. Een telefoontje naar een NL bedrijf is meestal een 0800 nummer en dat geeft al problemen, het tijdsverschil van 5 (of 6) uur is lastig, wat te denken van de kosten van het gesprek want NL heeft de bekende doorkiesnummertjes en zo hang je al snel een kwartier in de wacht.
Gegoogled naar de naam en kom op de site van Radar terecht. Naar aanleiding van dit forum heb ik het bedrijf zojuist een mail gestuurd en ik ben in afwachting van een antwoord. Betalen ga ik zéker niet nog een keer doen!
Groetjes uit een zonnig Curaçao :)

jvn

Ik heb uw melding gelezen,maar wat mij niet duidelijk is,de link die u plaatst :
Bol.Com en Entertaiment Shop Online.
Bent u ook aangeschreven door Lindorff?
Want in de rubriek Incasso op dit forum zijn al eerder klachten binnengekomen over dit onderwerp in de topic Lindorff.
En dan was het zo dat de Entertainment Shop Online altijd een link had met de website van het Kruitvat.
Weet u zeker dat u het juist heeft? Wilt u dat nog eens controleren.?
Het beste kunt u een e-mail bericht sturen naar de incassopdrachtgever met zowel een verzend/lees en ontvangstbevestiging .Die moet u goed bewaren.
In uw bericht moet u hen mededelen dat u de vordering niet erkend.
Eventuele betalingsbewijzen kunt u ingescand meesturen.
Op uw bankafschrift kunt u de privacy gegevens eerst onleesbaar maken met een zwarte stift.Dat is de snelste manier voor u vanuit het buitenland.
Mocht het niet goedkomen neem dan even kontakt met mij op via dit forum.
Ik heb al meer klachten behandeld over dit onderwerp.
Met vr.groet. jvn

dak63

U hebt inderdaad gelijk, het is niet Bol maar Kruitvat :oops: .. met heel veel moeite konden wij ergens toch de bewuste mail vinden (slechts 1x iets besteld! de rest altijd bij Bol gedaan, vandaar) waarin staat dat ik in januari 2008 de dvd heb besteld. Dat is verdorie meer dan 2 jaar geleden!!
Nu ben ik op zoek naar het bijbehorende afschrift, maar dat gaat nog moeilijk worden omdat de mutaties slechts tot anderhalf jaar terug getoond worden. Ben nu in afwachting van een antwoord van de bank. (wordt vervolgd..)
P.s. ik ben idd aangeschreven door Lindorff. Ik zal Entertainmentshop Online ook meedelen dat de dvd van Kruitvat kwam en niet van Bol maar ik wacht nog even op de bijbehorende afschrijving.
Fijn dat ik zo snel antwoord van u kreeg :)
M.vr.gr., Dak

jvn

Lees ook eens in de rubriek incasso de beide topic's van Lindorff....

dak63

:shock: Ik ben totally shocked van wat ik hier allemaal lees. Ik ben dus niet de enige, blijkt wel. Ik zie ook dat Lindorff ('mevrouw Bosch') meeleest dus zij weten dat deze zaak nog lang niet afgelopen is.
En dit speelt al sinds... 2003?????? (ik ben al lang uit NL weg). Toch jammer dat ik de afleveringen van Radar niet gezien heb.

Gesloten