Wij kopen een Showroomkeuken welke geleverd wordt door een keukenleverancier uit de regio
In opdracht en advies van leverancier wordt de keuken met het glazen keukenblad door een extern montage bedrijf gemonteerd.
Na korte tijd blijkt dat het keukenblad rondom de gootsteen gaat scheuren.
Een onafhankelijke expert heeft geconcludeerd dat de gootsteen verkeerd gemonteerd is waardoor de scheuren zijn ontstaan.
Leverancier bied via zijn producent een geheel ander blad aan als vervanging echter lijkt deze niet op het huidige blad. [het huidige blad is niet meer leverbaar]
tegen een forse meerprijs bieden ze ons een blad aan die wel aan de wens voldoet.
Producent zegt dat wij alleen op geld uit zijn en bied geen andere oplossing
Leverancier legt de verantwoordelijkheid bij zijn producent.
Vraag is wie is verantwoordelijk voor de schade?
heeft iemand hier ervaring mee?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Glazen keukenblad dat Barst na montage door specialist
Re: Glazen keukenblad dat Barst na montage door specialist
leverancier is te allen tijde aansprakelijk...!
-
- Berichten: 1971
- Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
- Locatie: Belgie
Re: Glazen keukenblad dat Barst na montage door specialist
In dit stukje verteld u alles al, er wordt een nieuw blad geboden, dat blieft u niet, zelfde niet meer leverbaar. Ander alternatief komt niet van zelfde fabrikant of ligt in hogere prijsgroep dus meerprijs........en dat blieft u ook niet!?Leverancier bied via zijn producent een geheel ander blad aan als vervanging echter lijkt deze niet op het huidige blad. [het huidige blad is niet meer leverbaar]
tegen een forse meerprijs bieden ze ons een blad aan die wel aan de wens voldoet.
Dan vraag ik mij af wat voor andere, redelijke, oplossing er is in uw ogen? en wie heeft de betaling aan het montagebedrijf verricht?
Als u dat bent ligt de verantwoording bij het montagebedrijf en zou ik met beide handen de geboden oplossing aanpakken.
Als het "keukenbedrijf" de monteurs betaald heeft is deze verantwoordelijk en zou ik pogen er op redelijke wijze uit te komen (redelijke meerprijs op nieuw acceptabel blad!?).
Re: Glazen keukenblad dat Barst na montage door specialist
Lijkt mij dus duidelijk dat de koper alleen met de keukenwinkel van doen heeft.In opdracht en advies van leverancier wordt de keuken met het glazen keukenblad door een extern montage bedrijf gemonteerd
Ook met de producent heb je eigenlijk niets te maken.
Ik denk dat topicstarter gewoon een blad wil, dat zoveel mogelijk op de oude lijkt (daar heb je sowieso recht op),Dan vraag ik mij af wat voor andere, redelijke, oplossing er is in uw ogen?
Als je dan echter op een veel duurdere productgroep uit komt voor uiterlijk eenzelfde blad, lijkt het mij niet onredelijk het prijsverschil te delen.
Re: Glazen keukenblad dat Barst na montage door specialist
Dan vraag ik mij af wat voor andere, redelijke, oplossing er is in uw ogen? en wie heeft de betaling aan het montagebedrijf verricht?
Als u dat bent ligt de verantwoording bij het montagebedrijf en zou ik met beide handen de geboden oplossing aanpakken.
Als het "keukenbedrijf" de monteurs betaald heeft is deze verantwoordelijk en zou ik pogen er op redelijke wijze uit te komen (redelijke meerprijs op nieuw acceptabel blad!?).[/quote]
Wij hebben de keukenleverancier voor de montage betaald.
de keukenleverancier neemt geen enkele verantwooring op zich quote" ik betaal geen cent"
de meerprijs is hoger dan het totaal bedrag van een vergelijkbaar blad die een andere leverancier aan kan bieden. mijn keukenleverancier betrekt mij in zijn verantwoording/probleem.
ik ben best bereid om te schikken echter niet om 1600 euro bij te betalen terwijl ik schadeloosgesteld zou zijn als er een blad op komt van 1400 euro.
Als u dat bent ligt de verantwoording bij het montagebedrijf en zou ik met beide handen de geboden oplossing aanpakken.
Als het "keukenbedrijf" de monteurs betaald heeft is deze verantwoordelijk en zou ik pogen er op redelijke wijze uit te komen (redelijke meerprijs op nieuw acceptabel blad!?).[/quote]
Wij hebben de keukenleverancier voor de montage betaald.
de keukenleverancier neemt geen enkele verantwooring op zich quote" ik betaal geen cent"
de meerprijs is hoger dan het totaal bedrag van een vergelijkbaar blad die een andere leverancier aan kan bieden. mijn keukenleverancier betrekt mij in zijn verantwoording/probleem.
ik ben best bereid om te schikken echter niet om 1600 euro bij te betalen terwijl ik schadeloosgesteld zou zijn als er een blad op komt van 1400 euro.
Re: Glazen keukenblad dat Barst na montage door specialist
Is de winkel bij het CBW aangesloten? Zoja, dan kan je de winkelier voorleggen om dit bij de geschillencommissie te toetsen. Wellicht is er dan ineens wel veel meer mogelijk.
Re: Glazen keukenblad dat Barst na montage door specialist
Echt te zot,............klant koopt keuken en montage bij keukenzaak.
Monteur (=keukenzaak) sloopt onderdeel bij uitvoering werk, klant moet betalen!
Monteur (=keukenzaak) sloopt onderdeel bij uitvoering werk, klant moet betalen!