Elke dealer is aangesloten bij de BOVAG. Zodoende zijn altijd de BOVAG-standaardbepalingen van toepassing. Artikel 7 lid 1 betreft het annuleren van de koop door de koper, ik zou de BOVAG cq Auto Ombudslijn (0900-2692268)eens bellen met de vraag of het omgekeerd ook van toepassing is. In dat geval zou je, mits je duidelijk aan kunt tonen een koopovereenkomst te zijn aangegaan, wellicht recht hebben op 15% annuleringskosten.......
Overigens staat in artikel 1 van de standaardbepalingen:
- De aanbieding van de verkoper wordt mondeling, schriftelijk of elektronisch uitgebracht en is -indien een termijn voor aanvaarding is gesteld- van kracht gedurende de daarbij aangegeven termijn. De aanvaarding van de aanbieding door de koper is slechts geldig indien deze binnen de gestelde termijn plaatsvindt. De elektronische aanvaarding van de aanbieding is slechts geldig als deze door de verkoper is bevestigd. Indien geen termijn voor aanvaarding is gesteld, blijft het aanbod gedurende twee werkdagen van kracht, mits de auto onverkocht is gebleven.
Is dus niet heel eenvoudig en in eerder vermelde gerechterlijke uitspraak kan ik niet opmaken of het veroordeelde bedrijf ten tijde van het geding (2005) een BOVAG bedrijf was.
v.d.Heyden
Zie hier de standaardvoorwaarden:
http://www.bovag.nl/media/Alg_Voorw_Aut ... culier.pdf