LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Laptops van Acer
Re: Laptops van Acer
Dank voor de uitvoerige reakties! Het is me duidelijk.
Re: Laptops van Acer
Ten tijde van de Radar-uitzending over Acer laptops was ik mijn laptop toevallig aan het gereed maken voor verzending aan Acer i.v.m. een benodigde reparatie.
Ik dacht toen "als dat maar goed gaat aflopen met mijn laptop".
Echter, na precies één week had ik mijn laptop al terug. Wat mij betreft prima service dus van Acer!
De laptop was na normaal gebruik (na bijna 3 jaar) toe aan reparatie. In de bovenkant van de laptop was een scheur ontstaan, ter hoogte van het scharnier waarmee het scherm openklapt, waardoor ook bij het opstarten kortsluiting ontstond.
Op 27 januari heb ik de laptop op laten halen (UPC). Na precies één week is de laptop weer perfect afgeleverd. Ik kan dus niet klagen over Acer!
Ik dacht toen "als dat maar goed gaat aflopen met mijn laptop".
Echter, na precies één week had ik mijn laptop al terug. Wat mij betreft prima service dus van Acer!
De laptop was na normaal gebruik (na bijna 3 jaar) toe aan reparatie. In de bovenkant van de laptop was een scheur ontstaan, ter hoogte van het scharnier waarmee het scherm openklapt, waardoor ook bij het opstarten kortsluiting ontstond.
Op 27 januari heb ik de laptop op laten halen (UPC). Na precies één week is de laptop weer perfect afgeleverd. Ik kan dus niet klagen over Acer!
-
- Berichten: 0
- Lid geworden op: 03 feb 2010 22:19
Re: Laptops van Acer
Heb iets meer dan twee jaar geleden Acer laptop (5315) bij Dunnet gekocht. Aan einde garantieperiode (1 jaar) viel laptop af en toe uit. Omdat het probleem aanhield een paar dagen na afloop garantietermijn actie ondernomn. Op site Dunnet wordt klant na afloop garantietermijn verwezen naar afhandeling door fabrikant. Via Dunnet gebeurt hetzelfde alleen zijn er extra verzendkosten. Probleem met veel moeite aangemeld op Acer-website en weken later pas antwoord. Opties die werden aangedragen waren Windows opnieuw installeren en er was een nieuwe BIOS-versie beschikbaar. Dat laatste leek mij de kortste klap, maar daar ging het helemaal mis. Heb instructies uit ZIP-file waarnaartoe gelinkt werd opgevolgd, maar installatie bleef hangen. Na een uur gewacht te hebben wilde ik laptop uitzetten, maar dat ging niet. Uiteindelijk 220 er af ook accu er uit. Na aansluiten op 220 startte laptop niet meer op en was dood als een pier. Een bekend probleem zo blijkt achteraf:
http://www.theeldergeek.com/forum/index ... opic=32472
Door deze door Acer geadviseerde zelfwerkzaamheid was het moederbord beschadigd geraakt. Dit risico werd nergens gemeld en ik ging er ook vanuit dat ik de update zonder risico's kon uitvoeren. Als je de fabrikant al niet kan vertrouwen wie dan wel?
Wat volgde was een lange weg via de Acer-site en de moeilijk bereikbare klantenservice. Uiteindelijk laptop opgestuurd waarbij voor meer dan 300 Euro het moederbord is vervangen. Ik heb de reparatie laten uitvoeren onder de voorwaarde dat ik mijn rechten om achteraf te kunnen reclameren niet zou kwijtraken. Verschillende mails gestuurd en uiteindelijk een keer gebeld door iemand van Acer die naar mijn verzoek om teruggave onterechte reparatiekosten zou kijken. Daarna nooit meer wat vernomen. Dunnet reageerde op mijn zelfde vraag aan hen overigens met de opmerking dat ik door de reparatie te laten uitvoeren bij de fabrikant geen rechten meer bij hen had.
Wat mij betreft een ijs- en ijskoude douche voor Acer!!!
http://www.theeldergeek.com/forum/index ... opic=32472
Door deze door Acer geadviseerde zelfwerkzaamheid was het moederbord beschadigd geraakt. Dit risico werd nergens gemeld en ik ging er ook vanuit dat ik de update zonder risico's kon uitvoeren. Als je de fabrikant al niet kan vertrouwen wie dan wel?
Wat volgde was een lange weg via de Acer-site en de moeilijk bereikbare klantenservice. Uiteindelijk laptop opgestuurd waarbij voor meer dan 300 Euro het moederbord is vervangen. Ik heb de reparatie laten uitvoeren onder de voorwaarde dat ik mijn rechten om achteraf te kunnen reclameren niet zou kwijtraken. Verschillende mails gestuurd en uiteindelijk een keer gebeld door iemand van Acer die naar mijn verzoek om teruggave onterechte reparatiekosten zou kijken. Daarna nooit meer wat vernomen. Dunnet reageerde op mijn zelfde vraag aan hen overigens met de opmerking dat ik door de reparatie te laten uitvoeren bij de fabrikant geen rechten meer bij hen had.
Wat mij betreft een ijs- en ijskoude douche voor Acer!!!
Re: Laptops van Acer
Een bios update is nooit zonder gevaar en is altijd op eigen risico.
Als het goed is, worden er ook waarschuwingen gegeven als je de update uit gaat voeren.
Zelf heb ik al heel vaak een bios update uitgevoerd en altijd kreeg ik de melding dat het op eigen risico is en dat het niet zonder gevaar is.
Als het goed is, worden er ook waarschuwingen gegeven als je de update uit gaat voeren.
Zelf heb ik al heel vaak een bios update uitgevoerd en altijd kreeg ik de melding dat het op eigen risico is en dat het niet zonder gevaar is.
-
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 29 okt 2008 17:09
Re: Laptops van Acer
Goededag ik heb zelf een computer reparatie bedrijf,
nu krijg ik een klant met een laptop acer aspire type5920G-604G32Mi.
Nu gaf de klant al aan dat in de eerste jaar zijn scherm al kapot ging viel dus nog in de garantie periode nu zit ie net over een jaar dus buiten hun garantie.
Nu blijkt gewoon simpel weg het moederbord kapot te zijn ik heb de klant geinformeerd dat reparatie kosten duur zijn.
acer nam het product niet aan moest al meteen betalen voor alleen er naar te kijken schande.
Volgens mij ik weet niet of ik het goed heb moet Acer het product nog kosteloos in reparatie nemen men verwacht immers een degelijk product gekocht te hebben.
Zoals de consumenten bond het ook zegd de klant mag minimaal verwachten dat het product min 3 jaar naar behoren werkt.
Ik kan hier niet me webmail op zetten ivm dat ik dan reclame maak voor mezelf.
Ik ga zeker morgen contact op zoeken met acer nederland om te kijken voor een oplossing wat dit zou niet mogen.
Mvg Computer reparatie Martie
nu krijg ik een klant met een laptop acer aspire type5920G-604G32Mi.
Nu gaf de klant al aan dat in de eerste jaar zijn scherm al kapot ging viel dus nog in de garantie periode nu zit ie net over een jaar dus buiten hun garantie.
Nu blijkt gewoon simpel weg het moederbord kapot te zijn ik heb de klant geinformeerd dat reparatie kosten duur zijn.
acer nam het product niet aan moest al meteen betalen voor alleen er naar te kijken schande.
Volgens mij ik weet niet of ik het goed heb moet Acer het product nog kosteloos in reparatie nemen men verwacht immers een degelijk product gekocht te hebben.
Zoals de consumenten bond het ook zegd de klant mag minimaal verwachten dat het product min 3 jaar naar behoren werkt.
Ik kan hier niet me webmail op zetten ivm dat ik dan reclame maak voor mezelf.
Ik ga zeker morgen contact op zoeken met acer nederland om te kijken voor een oplossing wat dit zou niet mogen.
Mvg Computer reparatie Martie
-
- Berichten: 0
- Lid geworden op: 03 feb 2010 22:19
Re: Laptops van Acer
Bij Acer niets van gezien. Dit is wat mij wordt toegestuurd.BBCS schreef:Een bios update is nooit zonder gevaar en is altijd op eigen risico.
Als het goed is, worden er ook waarschuwingen gegeven als je de update uit gaat voeren.
Zelf heb ik al heel vaak een bios update uitgevoerd en altijd kreeg ik de melding dat het op eigen risico is en dat het niet zonder gevaar is.
Als ik het zipje open staat daar een Readme.txt waar ook geen waarschuwing staat.
Uiteindelijk is alles op eigen risico, maar als je als bedrijf maar even het vermoeden hebt dat een BIOS-update mis kan gaan, dan moet je klanten daar zelf niet mee laten prutsen. Acer heeft daar ook een zorgplicht en had in de mail almet vette letters moeten waarschuwen. Ik had 'm met alle liefde opgestuurd naar Acer voor een update als dat hun advies was geweest. Ze laten je alleen maar aanknoeien.Note:The behavior of BIOS update is changed!!
1) Before BIOS v1.34, system will auto restart again when finish update BIOS.
2) After BIOS v1.40, system will NOT auto restart when finish update BIOS. System will shut down after update BIOS. User need to press power button to reboot system.
3) Update BIOS procedure no change, only the last behavior changed.
[SOP]
1. DOS flash: Please kindly unzip the <ICL50143A.zip> under windows mode and do system reboot to boot to pure Dos mode. Then, clcik "IF50.bat" batch file to update bios under pure Dos mode.
2. Windows flash: Please kindly unzip <ICL50143_Winflash.zip> under windows mode and click "ICL50143.exe" to update bios.
Re: Laptops van Acer
Kijk, op zich geen verkeerde gedachte, alleen legt men artikel 17 van wetboek 7 verkeerd uit.poppetje1969 schreef: Volgens mij ik weet niet of ik het goed heb moet Acer het product nog kosteloos in reparatie nemen men verwacht immers een degelijk product gekocht te hebben.
Zoals de consumenten bond het ook zegd de klant mag minimaal verwachten dat het product min 3 jaar naar behoren werkt.
Je mag datgene van een product verwachten wat ik de koopovereenkomst is opgenomen.
Echter gaat men een zin apart zetten en dan is het opeens wat men er van verwacht.
De zin:Een zaak beantwoordt niet aan de overeenkomst indien zij, mede gelet op de aard van de zaak en de mededelingen die de verkoper over de zaak heeft gedaan, niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet behoefde te betwijfelen, alsmede de eigenschappen die nodig zijn voor een bijzonder gebruik dat bij de overeenkomst is voorzien.
slaat op de koopovereenkomst en niet op de verwachting van de koper zelf.De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet behoefde te betwijfelen,
En zo komt het als die regel verkeerd wordt uitgelegd, dat men aangeeft dat men gedurende 3 jaar recht op garantie heeft.
En stug blijft men dit doen, terwijl dat helemaal niet zo is.
Re: Laptops van Acer
poppetje1969 schreef:Nu blijkt gewoon simpel weg het moederbord kapot te zijn ik heb de klant geinformeerd dat reparatie kosten duur zijn.
Nee dit klopt niet. In de eerste plaats gaat een computer gemiddeld zo'n 3 tot 5 a 6 jaar mee en dus mag de consument dat verwachten, maar dat bekent niet de verkoper het in die periode ook zomaar over moet gaan tot herstel of vervanging. De bewijslast ligt na 6 tot 8 maanden na aflevering bij de consument en dat betekent dat als de oorzaak niet duidelijk is of het handelen van de consument kan worden uitgesloten, dat je het product niet kosteloos hoeft te herstellen.poppetje1969 schreef:Volgens mij ik weet niet of ik het goed heb moet Acer het product nog kosteloos in reparatie nemen men verwacht immers een degelijk product gekocht te hebben.
Zoals de consumenten bond het ook zegd de klant mag minimaal verwachten dat het product min 3 jaar naar behoren werkt.
Ten tweede kun je jouw leverancier niet verplicht om herstel of vervanging uit te voeren, maar moet je kosten daarvan verhalen op jouw leverancier. Als de non-conformiteit van het product niet vast staat dan kun je dit juridisch niet afdwingen.
-
- Berichten: 0
- Lid geworden op: 11 feb 2010 21:16
Re: Laptops van Acer
hallo allemaal,
Ook ik heb helaas ooit een laptop van ACER gekocht. Al drie keer!! ter reparatie aangeboden ivm kapot scherm en batterij. Krijg hem dan uiteindelijk terug met nieuw scherm maar met de kapotte baterij. Heb hem er zelfs los bijgedaan met een sticker "vervangen"erop. Ging daar geen lampje branden. Wordt er heemaal gek van. NOOIT meer een Acer. Laat iedereen aub dit merk snel links liggen en failliet laten gaan.
Ook ik heb helaas ooit een laptop van ACER gekocht. Al drie keer!! ter reparatie aangeboden ivm kapot scherm en batterij. Krijg hem dan uiteindelijk terug met nieuw scherm maar met de kapotte baterij. Heb hem er zelfs los bijgedaan met een sticker "vervangen"erop. Ging daar geen lampje branden. Wordt er heemaal gek van. NOOIT meer een Acer. Laat iedereen aub dit merk snel links liggen en failliet laten gaan.
Re: Laptops van Acer
wij hebben 2 laptops van acer.
1tje is er van dec 2008 1 van maart 2009
allebei gezeik ermee.
acer belooft je terug te bellen en je raadhet al nooit gebeld.
wij hebben de zaak bij rechtsbijstand aangemeld.
wij hebben 1 oude acer laptop van 4 a 5 jr oud die werkt het beste dan die 2 nieuwe erg raar.
en als je acer belt kan je beter een tolk hebben want die telfoonnisten de meeste kunnen niet goed nederlands en begrijpen ook niet wat je zegt.
en daardoor hebben we nu al een paar gehad dat we hem niet gemaakt terug kregen
1tje is er van dec 2008 1 van maart 2009
allebei gezeik ermee.
acer belooft je terug te bellen en je raadhet al nooit gebeld.
wij hebben de zaak bij rechtsbijstand aangemeld.
wij hebben 1 oude acer laptop van 4 a 5 jr oud die werkt het beste dan die 2 nieuwe erg raar.
en als je acer belt kan je beter een tolk hebben want die telfoonnisten de meeste kunnen niet goed nederlands en begrijpen ook niet wat je zegt.
en daardoor hebben we nu al een paar gehad dat we hem niet gemaakt terug kregen
Re: Laptops van Acer
Probeer het hier, dan heb je ook iets schriftelijk van de klantensercice:valerie87 schreef:wij hebben 2 laptops van acer.
1tje is er van dec 2008 1 van maart 2009
allebei gezeik ermee.
acer belooft je terug te bellen en je raadhet al nooit gebeld.
wij hebben de zaak bij rechtsbijstand aangemeld.
wij hebben 1 oude acer laptop van 4 a 5 jr oud die werkt het beste dan die 2 nieuwe erg raar.
en als je acer belt kan je beter een tolk hebben want die telfoonnisten de meeste kunnen niet goed nederlands en begrijpen ook niet wat je zegt.
en daardoor hebben we nu al een paar gehad dat we hem niet gemaakt terug kregen
http://www.acer.nl/acer/service.do;jses ... 1573060975
succes
Re: Laptops van Acer
wij hebben al schriftelijk een klacht ingediend bij acer.
en ze reageren er even op en ze beloven je dan terug te bellen maar niks krijg je van ze te horen meer.
Ik heb hier dus niks aan misschien iemand anders wel.
en ze reageren er even op en ze beloven je dan terug te bellen maar niks krijg je van ze te horen meer.
Ik heb hier dus niks aan misschien iemand anders wel.
Re: Laptops van Acer
En wat zegt de verkopende partij?
Re: Laptops van Acer
wij beloven uw nieuwe lapotops
ik bel uw vanmiddag
dat is al 6 keer gezegd.
en de andere zegt weer we kunnen uw laptop aanmelden voor spoedreperatie.
nou de mijne is al 10 x terug geweest
die van mijn man al 5 keer.
ik bel uw vanmiddag
dat is al 6 keer gezegd.
en de andere zegt weer we kunnen uw laptop aanmelden voor spoedreperatie.
nou de mijne is al 10 x terug geweest
die van mijn man al 5 keer.
Re: Laptops van Acer
Met alle respect, maar dit krijg je ervan als de winkeliers de ervaren monteurs de deur uitflikkeren omdat ze te duur zijn, en alles maar naar de fabrikanten sturen omdat het veel gemakkelijker is.
Veel winkeliers die computers verkopen hebben er totaal geen verstand van, en zien dit als het verkopen van een broodje.
Tel daarbij ook dat veel mensen het steeds goedkoper willen.
Wat je moet doen is een aangetekende brief versturen naar de verkopende partij.
De verkopende partij is voor de consument het aanspreekpunt, en moet ook met een oplossing komen.
Veel winkeliers die computers verkopen hebben er totaal geen verstand van, en zien dit als het verkopen van een broodje.
Tel daarbij ook dat veel mensen het steeds goedkoper willen.
Wat je moet doen is een aangetekende brief versturen naar de verkopende partij.
De verkopende partij is voor de consument het aanspreekpunt, en moet ook met een oplossing komen.
Re: Laptops van Acer
al die keren is het rechtstreeks naar acer gegaan.
niet met een winkel er tussen.
omdat het dan alleen maar langer duurt.
acer verkoopt graag maar problemen oplossen ho maar.
niet met een winkel er tussen.
omdat het dan alleen maar langer duurt.
acer verkoopt graag maar problemen oplossen ho maar.
Re: Laptops van Acer
Het probleem wat je nu hebt is dat je niet meer terug kunt vallen op de non-conformiteit en de bijbehorende regels.
Als een consument zonder medeweten van de verkopende partij zelf naar de fabrikant toegaat heeft dat als nadeel dat de fabrikant zich niet aan de wetsregels omtrent de consumentenkoop te houden.
Dus doordat je gelijk naar de fabrikant bent toegegaan heb je jezelf buiten spel gezet.
Niet langer dan dat jezelf rechtstreeks naar de fabrikant toegaat.
Als een consument zonder medeweten van de verkopende partij zelf naar de fabrikant toegaat heeft dat als nadeel dat de fabrikant zich niet aan de wetsregels omtrent de consumentenkoop te houden.
Dus doordat je gelijk naar de fabrikant bent toegegaan heb je jezelf buiten spel gezet.
Zoveel langer duurt het echt niet.al die keren is het rechtstreeks naar acer gegaan.
niet met een winkel er tussen.
omdat het dan alleen maar langer duurt.
Niet langer dan dat jezelf rechtstreeks naar de fabrikant toegaat.
Re: Laptops van Acer
Stuur een ingebrekenstelling naar Acer. Dit is een brief waarin je ze een redelijke termijn geeft om als nog aan hun verbintenis te voldoen. Na die datum is Acer in verzuim en heb je recht op een schadevergoeding en de wettelijke rente.
Re: Laptops van Acer
We hebben altijd laptops en pc`s van Acer gehad en waren heel erg tevreden ook, over de service. Om problemen te voorkomen hebben we wel de uitgebreide garantie erbij gekocht. Volgens velen niet nodig, maar je computer wordt binnen een paar dagen zonder problemen gerepareerd. Alleen de laatste tijd gaat er veel mis en op deze manier is het vertrouwen in Acer weg. Een pc is defect en de monteur is al langs geweest. Dat was heel snel. Nu blijkt echter, dat er een pakje met onderdelen naar ons huisadres is gestuurd en dit is nooit door ons ontvangen. Door de helpdesk is ook niet verteld, dat dit gestuurd zou worden. Het pakje zou opnieuw gestuurd worden, waarna de monteur dan weer langs komt. We zijn nu ettelijke weken verder. Er wordt geen pakje bezorgt en er komt geen monteur en aan de telefoon houden ze ons tegen hoog tarief aan het lijntje. Beloftes om terug te bellen worden niet nagkomen. Moeten nu toch maar naar een ander merk gaan uitkijken, wantservice is voor ons een belangrijk onderdeel van een koop. Hoplijk komt Acer eindelijk met een oplossing en wordt de computer gerepareerd. Ga nu eens bij Comsuwijze kijken welkestappen we kunnen ondernemen, want dit is te gek voor woorden.
Re: Laptops van Acer
@pinguin:
Ben je zelf rechtstreeks naar Acer gegaan of is dit via de verkopende partij gegaan?
Ben je zelf rechtstreeks naar Acer gegaan of is dit via de verkopende partij gegaan?