LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nintendo DS aan-uit schakelaar
Nintendo DS aan-uit schakelaar
Na een buitengewoon, bijna onbeschofte manier van behandeld worden door Nintendo Nederland (in Nieuwegijn), ben ik enigszins verrast dat er ook wel positieve verhalen over hen op deze site staan. In mijn geval ging het om een kapotte aan-uit schakelaar. Het euvel trad op na 11 maanden en dus ging de NDS naar Nieuwegein. Na 5 weken wachten (wat zeker voor een 10 jarige heel veel is) komt het apparaat terug met de mededeling dat er door een val iets van de print is afgebroken en dat daar geen garantie op wordt gegeven.
Bij navraag blijkt men inderdaad alleen garantie te geven op constuctiefouten. Of zoals het zo mooi op hun website staat Nintendo of Europe GmbH garandeert dat dit product op het moment van verkoop volledig vrij is van gebreken, voor een periode van 12 maanden vanaf de dag van aankoop. Dus na een jaar garanderen ze nog dat hij goed was toen je hem kocht. Da's fijn zeg. En wat verderop het zelfde in andere woorden De garantie is eveneens niet van toepassing als de beschadiging na aankoop is ontstaan.
Meneer Edwin die ik aan de lijn heb houdt zich daar aan. Ik vroeg of het hem bekend was dat de Nederlandse wet garantie eist voor een redelijke termijn. Dat zal wel, zei Edwin, maar wij garanderen alleen constuctiefouten. En bij u is er iets van de print afgebroken. Nu bleek dat men het apparaat niet eens geopend had en men het euvel aan het rammelen kon herkennen omdat ze iedere dag wel zo'n probleem kregen toegestuurd. Ik begin me af te vragen wat dan verstaan wordt onder constructiefouten als dit er geen is.
Er was aangeboden voor E 91.- een nieuw exemplaar te kopen. Omdat men geen garantie heeft tenzij de klant onomstotelijk het tegendeel kan bewijzen (wat ik niet kan) noemt men dit coulant. Ik bleef beleefd, maar duidelijk de onhoudbaarheid van hun aanpak toelichten. Maar omdat meneer Edwin het geen probleem vindt keihard door me heen te praten, viel het me niet mee mijn standpunt uit te dragen. Zelfs de vraag of het niet een goede gewoonte van een helpdesk hoort te zijn niet door de klant heen te praten, werd nauwelijks opgemerkt. Er bleef mij niets anders over dan meneer Edwin te groeten en het gesprek te beeindigen.
Inmiddels (er is nu toch niets te verliezen) heb ik het apparaat open gemaakt. Zoals te verwachten was is het kleine palletje van de schakelaar dat in het schuifje moet vallen, afgebroken (en uiteraard is er niets van de print gevallen). Het palletje zit aan de schakelaar met een stukje plastic van 0.3 bij 0.8 mm!! Geen wonder dat dat met regelmaat afbreekt. Maar bij Nintendo is dat dus geen constructiefout.
Hebben anderen vergelijkbare ervaringen?
Is het niet aardig als Radar eens contact opneemt met Nintendo?
Bij navraag blijkt men inderdaad alleen garantie te geven op constuctiefouten. Of zoals het zo mooi op hun website staat Nintendo of Europe GmbH garandeert dat dit product op het moment van verkoop volledig vrij is van gebreken, voor een periode van 12 maanden vanaf de dag van aankoop. Dus na een jaar garanderen ze nog dat hij goed was toen je hem kocht. Da's fijn zeg. En wat verderop het zelfde in andere woorden De garantie is eveneens niet van toepassing als de beschadiging na aankoop is ontstaan.
Meneer Edwin die ik aan de lijn heb houdt zich daar aan. Ik vroeg of het hem bekend was dat de Nederlandse wet garantie eist voor een redelijke termijn. Dat zal wel, zei Edwin, maar wij garanderen alleen constuctiefouten. En bij u is er iets van de print afgebroken. Nu bleek dat men het apparaat niet eens geopend had en men het euvel aan het rammelen kon herkennen omdat ze iedere dag wel zo'n probleem kregen toegestuurd. Ik begin me af te vragen wat dan verstaan wordt onder constructiefouten als dit er geen is.
Er was aangeboden voor E 91.- een nieuw exemplaar te kopen. Omdat men geen garantie heeft tenzij de klant onomstotelijk het tegendeel kan bewijzen (wat ik niet kan) noemt men dit coulant. Ik bleef beleefd, maar duidelijk de onhoudbaarheid van hun aanpak toelichten. Maar omdat meneer Edwin het geen probleem vindt keihard door me heen te praten, viel het me niet mee mijn standpunt uit te dragen. Zelfs de vraag of het niet een goede gewoonte van een helpdesk hoort te zijn niet door de klant heen te praten, werd nauwelijks opgemerkt. Er bleef mij niets anders over dan meneer Edwin te groeten en het gesprek te beeindigen.
Inmiddels (er is nu toch niets te verliezen) heb ik het apparaat open gemaakt. Zoals te verwachten was is het kleine palletje van de schakelaar dat in het schuifje moet vallen, afgebroken (en uiteraard is er niets van de print gevallen). Het palletje zit aan de schakelaar met een stukje plastic van 0.3 bij 0.8 mm!! Geen wonder dat dat met regelmaat afbreekt. Maar bij Nintendo is dat dus geen constructiefout.
Hebben anderen vergelijkbare ervaringen?
Is het niet aardig als Radar eens contact opneemt met Nintendo?
Re: Nintendo DS aan-uit schakelaar
Nee.Morsk schreef:Hebben anderen vergelijkbare ervaringen?
Onze DS is meer dan drie jaar oud en doet het zonder haperen.
zo'n ding valt natuurlijk om de haverklap, het is dus heel aannemelijk dat het valschade was.
Ik had het ook al eens een keer ergens hier vermeld: wij hebben er 2, een voor vrouwlief en een voor zoonlief. Beiden zijn al meer dan 1 jaar in bezit en beiden worden dagelijks intensief gebruikt. Tot op heden geen defecten of dergelijken.
Ik snap niet, dat ouders hun vaak (te) jonge kinderen een Nintendo DS schenken.
Ten eerste: dit is geen speelgoed, maar een (spel)computer,
Ten tweede: kinderen snappen vaak niet hoe hier goed mee om te gaan
Ten derde: het is ook nog een duur apparaat
De topicstarter wilt, net zoals alle andere topicstarters met NDS problemen herkenning vinden om zijn slechte gevoel jegens Nintendo goed te praten.
Ik heb sinds de release van de NDS-lite een NDS, die tot op vandaag vele honderden uren heeft gewerkt nog geen enkel gebrek mogen constateren. Ik, en ik denk ruim 97% van alle NDS bezitters.
Is het dan raar dat Nintendo zo reageert? Nee, natuurlijk niet. Het is niet de omgedraaide wereld! Geef je kind lekker lego of duplo, dat kan ook niet stuk gaan wat toekomstige teleurstellingen verhelpt!
De topicstarter wilt, net zoals alle andere topicstarters met NDS problemen herkenning vinden om zijn slechte gevoel jegens Nintendo goed te praten.
Ik heb sinds de release van de NDS-lite een NDS, die tot op vandaag vele honderden uren heeft gewerkt nog geen enkel gebrek mogen constateren. Ik, en ik denk ruim 97% van alle NDS bezitters.
Is het dan raar dat Nintendo zo reageert? Nee, natuurlijk niet. Het is niet de omgedraaide wereld! Geef je kind lekker lego of duplo, dat kan ook niet stuk gaan wat toekomstige teleurstellingen verhelpt!
Ik denk dat je met punt 2 de plank mis slaat: (jonge) kinderen snappen als geen ander wel degelijk hoe die computers werken en hoe ermee om te gaan. Het is natuurlijk aan de ouders om aan te leren dat zulk speelgoed veel geld kost en dat het kind er daarom zuinig mee om moet gaan, te meer omdat het hebben van dergelijk speelgoed niet vanzelf sprekend is.
Een Nintendo niet geschikt vinden voor een kind, vind ik daarom onzin. Als het kapot gaat, heeft het dan toch eerder met de ouders te maken dan met het idee dat een DS niet geschikt zou zijn voor kinderen.
Een Nintendo niet geschikt vinden voor een kind, vind ik daarom onzin. Als het kapot gaat, heeft het dan toch eerder met de ouders te maken dan met het idee dat een DS niet geschikt zou zijn voor kinderen.
JJGHWULL zegt "De topicstarter wilt, net zoals alle andere topicstarters met NDS problemen herkenning vinden om zijn slechte gevoel jegens Nintendo goed te praten." Natturlijk kan JJGHWULL nooit bepalen hoe ik me voel tegenover Nintendo. Toch prikkelt die zin wel. Natuurlijk baal ik van Nintendo en start ik daarom de topic. Maar dan haak ik af bij JJGHWULL met wat dan de reden van dat gevoel zou zijn. Grappig om te zien trouwens hoe die topic nu langzaam off-topic raakt. Dus toch even reageren op de 1, 2, 3?
1. Een spelcomputer is een vorm van speelgoed. Geen Lego of een mooi blok hout nee, maar wel leuk.
2. Geheel met JtC eens. Als de 12 jarige zoon van mijn collega in een paar uur een illegale TomTom op een iPhone weet te krijgen, dan hebben ouderen gewoon het nakijken.
3. Ja, wat is duur. Veel kinderen vinden dat ze ook recht hebben op een kado van 150 euro en dat kun je terecht in twijfel trekken. Maar mijn oude Marklin trein was ook niet goedkoop.
Ik werk zelf ruim 30 jaar bij een commercieel bedrijf. En daar geldt een ding als je met klanten omgaat: De klant heeft altijd gelijk. Dat gaat niet meer op als het tegendeel bewezen is. Maar sommige bedrijven voegen er nog een reden aan toe: Als ze vinden dat de klant kan doodvallen, ofwel niet interessant is.
NB: De door mij gerepareerde NDS wordt zindsdien dagelijks en zonder problemen gebruikt. Het is een mooi stuk speelgoed waar je veel plezier aan kan beleven.
1. Een spelcomputer is een vorm van speelgoed. Geen Lego of een mooi blok hout nee, maar wel leuk.
2. Geheel met JtC eens. Als de 12 jarige zoon van mijn collega in een paar uur een illegale TomTom op een iPhone weet te krijgen, dan hebben ouderen gewoon het nakijken.
3. Ja, wat is duur. Veel kinderen vinden dat ze ook recht hebben op een kado van 150 euro en dat kun je terecht in twijfel trekken. Maar mijn oude Marklin trein was ook niet goedkoop.
Ik werk zelf ruim 30 jaar bij een commercieel bedrijf. En daar geldt een ding als je met klanten omgaat: De klant heeft altijd gelijk. Dat gaat niet meer op als het tegendeel bewezen is. Maar sommige bedrijven voegen er nog een reden aan toe: Als ze vinden dat de klant kan doodvallen, ofwel niet interessant is.
NB: De door mij gerepareerde NDS wordt zindsdien dagelijks en zonder problemen gebruikt. Het is een mooi stuk speelgoed waar je veel plezier aan kan beleven.
Toen ik 8 was kreeg ik voor mijn verjaardag een Nintendo Ds, die is nu nog niet kapot. Ik ben het ook met je eens, ik kon toen ik 8 was al engels, en je moet ook engels kunnen voordat je een Nintendo Ds mag, want alle spellen zijn engels.JJGHWULL schreef:Ik snap niet, dat ouders hun vaak (te) jonge kinderen een Nintendo DS schenken.
En je moet voorzichtig zijn.
Ik ben nu 10.
-
JJGHWULL schreef:Ik snap niet, dat ouders hun vaak (te) jonge kinderen een Nintendo DS schenken.
10 jaar is toch een mooie leeftijd voor een ds?
Ik ken zelfs kinderen van 8 die een ds kregen voor hun verjaardag en daar prima mee om weten te gaan.
En Duplo is voor jonge kinderen, niet voor 10 jarige. Zou dan eerder aan lego denken
Iedere kind is anders, het ene kind is het wel geschikt voor en het andere kind niet. Dit is toch aan de ouder om dat te bepalen?
Maar dit is niet de rede waarom ik wilde reageren.
Ik heb ook hele slechte ervaringen, w.b de service van nintendo (!).
Dit ging om een controler voor de wii, die al vanf het begin af aan haperde.
Tot tig keer aan toe kreeg ik gewoon mijn oude controler retour
En iedere keer grepen we mis! Uiteindelijk na heel veel zeuren en omhalen een andere gehad die uiteindelijk wel werkte. Er werd verteld dat het een nieuwe betrof, terwijl wij steeds de oude kregen toegezonden
Dus service van Nintendo is , adv mijn ervaring erg slecht! Ze hebben hun oordeel al klaar, alvorens ze er zich in verdiepen.
-
- Contacteer:
Ik weet nog toen ik een jaar of 6 was en een gamegear kreeg dat ding doet t nog steeds. Ook heb ik de 1ste generatie DS die nog steeds perfect werkt, net als de NDSlite en de NDSi. Met de Lite heb ik ook een een probleem gehad met de aan/uit knop maar die zit ook op een erg ongunstige plaats moet ik zeggen.
JA, ook wij kochten voor onze dochter 11 maanden geleden een nintendo dsi xl.
En ongeveer 2 maanden geleden ging hij behalve een korte lichtflits niet meer aan. Omdat we via internet al snel ontdekten dat nintendo niet zo'n goede garantie geeft OF veel onkosten vraagt, ben ik zelf op zoek gegaan naar hulp. Er hebben drie mensen met veel elektronica-kennis naar gekeken, maar zij hebben helaas niets kunnen vinden. En eigenlijk vertik ik het zo snel al bijna €100,00 bij te moeten betalen.
En ongeveer 2 maanden geleden ging hij behalve een korte lichtflits niet meer aan. Omdat we via internet al snel ontdekten dat nintendo niet zo'n goede garantie geeft OF veel onkosten vraagt, ben ik zelf op zoek gegaan naar hulp. Er hebben drie mensen met veel elektronica-kennis naar gekeken, maar zij hebben helaas niets kunnen vinden. En eigenlijk vertik ik het zo snel al bijna €100,00 bij te moeten betalen.
Heb je het als eens geprobeerd het apparaat ter garantie aan te bieden ? Of ben je er vantevoren al vanuit gegaan dat het niets zou worden ?. Of hebben de mensen met electronica kennis het apparaat al open gehad ? (vereist volgens mij wel een speciale schroevendraaier).
Een schakelaartje afbreken is overigens wel iets anders dan de "lichtflits".
Een schakelaartje afbreken is overigens wel iets anders dan de "lichtflits".