LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Antidepressiva maakt je ook nog eens dik

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Ruud

Antidepressiva maakt je ook nog eens dik

Ongelezen bericht door Ruud »

Ik was voordat ik aan de ad ging 94 kilo, inmiddels ben ik een sumoworstelaar geworden.

En ik heb gebruikt: zoloft, fevarin, annafranil, seroxat, dutonin, remeron, prozac, melleril, en nu citalopram.

Maar vergeet niet dat wij, mentale handicappers, een bron van inkomsten zijn voor de pharmaceutische industrie.
Eerst smeren ze je een slecht werkend medicijn aan, want dat zijn ze, en vervolgens wordt je stofwisseling in de war gestuurd en je krijgt meer bijwerkingen dan je lief is.
Het zweten vind ik het meest irritant.

Maarre, het ergste is van het hebben van een mentale handicap is uitgestoten worden uit de menigte.

Ramon

Re: Antidepressiva maakt je ook nog eens dik

Ongelezen bericht door Ramon »

Ik vraag mezelf ook af waarom je zoveel verschillende antidepressiva hebt gekregen. Het risico alle bijwerkingen keer op keer mee te maken lijkt me ook niet echt bevordelijk.

Marjon

Re: Antidepressiva maakt je ook nog eens dik

Ongelezen bericht door Marjon »

Ruud,

Ik vind je erg negatief overkomen. Doe je daar ook wat aan of denk je door alleen medicijnen te slikken dat alles over gaat? Kan er een andere reden zijn waarom je aangekomen bent?

Kim

Re: Antidepressiva maakt je ook nog eens dik

Ongelezen bericht door Kim »

Ruud,

Ik slik al 7 jaar het middel Zoloft. Toen ik begon woog ik 50 kg. Binnen 2 jaar was ik 16 kilo zwaarder, zonder verandering eetpatroon en dezelfde intensiviteit aan sport en beweging. Mijn ervaring is dat je inderdaad dikker wordt van anti-depressiva. Eraf krijgen is erg lastig. Je moet jezelf afvragen, wat is erger, het middel of de kwaal. Als je daar een antwoord op hebt, weet je wat je te doen staat. Stoppen met het middel en depressief zijn of leven met het middel en je gewicht, maar je wel goed voelen. Van twee mindere situaties kies je dan toch voor de minst slechte, toch?

Succes ermee, groet, kim

miep

Re: Antidepressiva maakt je ook nog eens dik

Ongelezen bericht door miep »

Ik voel me goed met seroxat ,al jaren, Ik heb voorheen andere antidepressiva gehad waar ik allerhande klachten van kreeg! DUs die mogen dan ook eens onder de loep genomen worden.Men zegt al dat je van de anticonceptiepil dik word, en nu ook al van antidepressiva. Ik denk dat ik dan ondertussen wel over de 100 zou wegen! Ik ben slank ,ik let wel op mijn eten,en ik weet ook uit ervaring dat als je depri bent je wat meer gaat snoepen, helaas! maar in afrika lopen geen dikke mensen rond. Ik heb zelf ook achteraan in de 90 gewogen, maar ik was zwanger,toch was dit teveel voor mijn lengte.Ik weet ook dat het aan mijzelf lag, ik snoepte als geen ander! maar na mijn bevalling ben ik meer gaan bewegen en minder snoepen,plus ik let erop dat mijn eten zo caloriearm mogelijk is. Succes ruud en het ga je goed.

Ruud

Re: Antidepressiva maakt je ook nog eens dik

Ongelezen bericht door Ruud »

Hai,

Ja, ik kom wat negatief over. Dat kan ook komen doordat ik nu niet bepaald een goede start in het leven heb gemaakt.
Dan ga je mensen wantrouwen.

Voordat ik aan de anti-depresssiva was was ik slank. Nu ben ik dik.

En ik heb het meeste moeite met deze tijd dat mensen nogal op zichzelf gericht zijn.

Daar ik verschillende medicijnen getest heb, blijkt dat ik dus gelijk heb in de betrokkenheid in de medemens.

En over dit onderwerp kan ik nog wel een boom opzetten, maar daar gaat het onderwerp niet over.

Wie wilt mailen, graag!

Anneke

Re: Antidepressiva maakt je ook nog eens dik

Ongelezen bericht door Anneke »

Waar zal ik beginnen. Ruud je bent niet de enige. Ik slik nu ongeveer een half jaar zoloft. Van de bijwerkingen wordt ik soms helemaal gek. Het zweten, gewichtstoename (15 kilo), moe, enz. De medicijnen heb ik gekregen na een zelfmoorpoging en ik probeer er echt iets van te maken. Ben na twee maanden weer aan het werk gegaan, maar ik heb nu het bijltje er weer bij neer gegooiden zit weer "ziek" thuis. Het gaat gewoon niet. Gelukkig heb ik veel mensen die mij steunen en toch voel ik mij soms teveel. Echt ik wil heel graag en ben ook erg ondernemend maar of het komt door de medicijnen weet ik niet maar soms heb ik gewoon geen puf meer. Graag hoor ik of er meer mensen zijn met de zelfde ervaringen.

Ruud

Re: Antidepressiva maakt je ook nog eens dik

Ongelezen bericht door Ruud »

Tja,

Het is nu eenmaal niet natuurlijk, de medicijnen. Het is ook moeilijk om te juiste medicatie te vinden omdat het niet 1 ding doet maar ook gelijk wat anders. Dus vandaar je moe, lusteloos etc. bent.

Voor mannen zit er nog een 'leuke verrassing' aan vast, je libido zakt als een raket naar beneden.

Ik vraag mij af of je deze 'kunstmatige filters' wel zo te pas en te onpas moet voorschrijven. En ik denk dat dat teveel gebeurd. Er zijn natuurlijk mensen, zoals ik, die medicijnen helaas nodig hebben. Maar IK denk dat als de maatschappij weer wat aardiger wordt naar de medemens, tenslotte voor reliboppers onder ons, staat dat toch in de bijbel; 'heb u naaste lief', maarre daar schort het tegenwoordig nogal aan.

Jongeren lijken ook wel een beetje af te vlakken met een houding van; 'er is toch niets aan te doen.'

En gelijk hebben ze, lijkt het nu zo of worden mensen ongevoeliger/harder?

miep

Re: Antidepressiva maakt je ook nog eens dik

Ongelezen bericht door miep »

Hoi Ruud ,
Ik begrijp je wel dat je mensen gaat wantrouwen , dat had en heb ik ook nog soms . maar dat ligt niet aan mijn seroxat!
voorheen was ik ook al gevoelig voor de reacties van anderen
om me heen. en er zijn ook mensen die je echt onderuit kunnen halen ,maar met die mensen zoek ik zo min mogelijk contact. Ik heb er alleen maar leed van.Het zit gewoon in ons karakter dat we gevoeliger zijn en mensen minder vertrouwen. maar dat maakt niet uit als je jezelf maar waardeert en vertrouwt . Want ieder mens is uniek !
Ik had voorheen al een bericht gestuurd .ook ik was zo dik geworden.maar Ik heb mijn wilskracht verzameld en er iets aan gedaan.Ik snap ook dat je je moe voelt maar door daar juist aan toe te geven bereik je niet veel.Probeer het eens al is het maar een kleine inspanning ! en met 94 een sumoworstelaar, kom nou ! trouwens ik vind sumoworstelaars geweldig. Voor mij geen vel over been . Probeer indien het je echt niet lukt om af te vallen , jezelf te accepteren, dan voel je je al een stuk beterder . je hoeft je echt niet te schamen . je weet toch dat mooi zijn vooral van binnen zit . mijn vader zei altijd "van een schoon tafellaken alleen kan ik niet eten." je weet toch wel wat hij daarmee bedoelt .en als nu iemand iets over mij of een ander heeft aan te merken zeg ik dit ook. je vindt ook het ergste uitgestoten te worden in de menigte , ik begrijp je , maar probeer je er niets van aan te trekken . Want niet alle schoonheden zijn zo zeker van zichzelf. Hoevelen lijnen zich niet dood ? Is dat het waard? nee, toch. Jij kan je best verlossen van je negatief zelfbeeld. echt waar .veel sterkte !!

sinne

Re: Antidepressiva maakt je ook nog eens dik

Ongelezen bericht door sinne »

Ik ben erg geschrokken van de uitzending over seroxat. Ik gebruik het nu bijna twee jaar.Ben begonnen met 1 tablet en sinds afgelopen zomer zit ik op halve tablet per dag. Ik heb ook last gehad van bijwerkingen ,zoals nachtelijk zweten , maar dat woog niet op tegen de voordelen. Ik zag enorm tegen medicatie op, omdat ik erg negatieve ervaring met anafranil heb gehad.Ik heb jaren in een grijze mist geleefd en ben mede dankzij de seroxat zo ontzettend gegroeid en sterker geworden.Blijf een gevoelsmens, maar leer nu mijzelf te accepteren en er is een wereld voor mij open gegaan. De stof serotinine ontbrak er gewoonweg aan denk ik. Alleen met medicatie redt je het niet en het blijf t hard werken......Misschien dat veel mensen,met licht dipje het niet echt nodig zijn en dan manisch of iets dergelijks kunnen worden. Ik ben het middel erg dankbaar en ga het langzaam afbouwen. Het is denk ik maar net hoe je lichaam er op reageert. Bij mij goed dus.....een leven zonder doodsangst......Ik heb mij weleens afgevraagd, of ik nu mijzelf was of anders ben geworden,maar kan nu mijzelf zijn.....eindelijk!!!

Swanica

Re: Antidepressiva maakt je ook nog eens dik

Ongelezen bericht door Swanica »

Er zullen mensen zijn die dik worden van antidepressiva, maar ik heb die ervaring niet. Ik ben door seroxat slanker geworden.
Bijwerkingen kunnen optreden, maar dat zal voor elk persoon anders zijn.
Het is natuurlijk balen als je door je medicijnene dikker wordt. Kun je geen ander medicijn verschreven krijgen?

wil

Re: Antidepressiva maakt je ook nog eens dik

Ongelezen bericht door wil »

Ik ben zelf ook heel veel afgevallen toen ik Seroxat ging gebruiken, heb veel minder honger. Toen ik andere middelen gebruikte, werd ik juist veel dikker.

valerie

Re: Antidepressiva maakt je ook nog eens dik

Ongelezen bericht door valerie »

Ikzelf been ± 10 kilo zwaarder gewordendoor de Seroxat, maar om nou te zeggen dat je er kilo´s van aankomt dat weet ik niet. De meeste mensen die ik ken, zijn namelijk maar een paar kilo ervan/erdoor aangekomen wisselend van 5-10 kilo. Maar, elk mens reageert natuurlijk anders op bepaalde stoffen.

liya

Re: Antidepressiva maakt je ook nog eens dik

Ongelezen bericht door liya »

ik ben er ook 20 kilo door aangekomen, terwijl ik mijn gewone eetpatroon aan hield.
en het is er ook met geen mogelijkheid meer af te krijgen!
En in mijn omgeving worden andere mensen ook dikker door het slikken van seroxat.

margrietjuh
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 feb 2010 20:37

Re: Antidepressiva maakt je ook nog eens dik

Ongelezen bericht door margrietjuh »

Hoi hoi,

Ikzelf gebruik al 19 jaar seroxat.
Ben er nooit 1 gram van aangekomen!
Ook geen gekke bijwerkingen ondervonden.
Nu de seroxat niet meer volledig zijn werk doet, heb ik er voor de avond Mirtazapine bijgekregen. Daar ben ik pas dik van geworden!
Van 69 kilo naar 85 kilo!
Zonder meer te zijn gaan eten!
En ondanks een streng dieet, gaat er niks af!
Daar word ik tureluurs van, en gefrustreerd!
De bedoeling is nu, om misschien Cipramil te gaan proberen.
De seroxat, kan overigens niet eens meer afgebouwd worden, zegt de psychiater omdat ik het al zolang gebruik, en de ellende dan niet te overzien is!
Nou is dat dan wat?

grt, Margrietjuh.

Gesloten