LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SPAM ING

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
boko111

SPAM ING

Ongelezen bericht door boko111 »

Let op mensen. De spammers hebben weer toegeslagen.

Nu zijn de ing klanten aan de beurt.

inhoud van bericht:

Beste Klant,

Na een verbetering in ons online veiligheidssysteem, dat van PostBank tot ING Bank N.V leidt,
hebben wij een Bericht van de Code van de Fout ontvangen: "ERROR-463" van uw rekening in ons
bankwezensysteem. Dit zou aan of een toegangspoging van buitenNederland of reeks ontbroken
Login ingangen op uw rekening toe te schrijven kunnen zijn.
Als deze ontbroken pogingen niet door u werden gemaakt, tevreden Login om uw rekenings ware
eigendom door ons normaal bankwezensysteem voor authentiek te verklaren.

Nota: Wij zouden onbruikbaar maakten uw online bankwezen als veiligheidsmaatregel tegen fraude
kunnen als er niet in slaag om uw identiteit met ons onmiddellijk voor authentiek te verklaren.

Wij zijn diep droevig voor het ongemak dit kan of u zou kunnen veroorzaakt hebben. Op controle,
zal u binnen 24 uren als bericht van restauratie aan de normale dienst worden gecontacteerd.
In ING Bank N.V, geven wij om uw veiligheid vandaar proactively op de hoogte brengend u van deze activiteit.
ING Bank N.V.
Handelsregister Leeuwarden nr. 33031431

met email: [email protected]
onderwerp: Mijn ING Nieuws

Hoe ik weet dat dit spam is? Ik ben geen ING klant de bron van het bericht vertelt me ook genoeg dat dit niet van de ing afkomstig is dus onder geen beding inloggen want dan heb je kans dat je je geld kwijt bent.

Hoe kom je erachter of het bericht spam is? vraag je zelf af of je ing lid bent (spreekt voorzich) lees de mail goed door, je kan aan de spelling en aan de grammatica goed zien dat dit niet klopt.

U bent gewaarschuwd.

(edit: heb de ING gebeld en ze zijn op de hoogte. vertrouwd u het nog niet bel dan de klantenservice op 09000933)
Laatst gewijzigd door boko111 op 09 feb 2010 13:10, 2 keer totaal gewijzigd.

witte angora

Re: SPAM ING

Ongelezen bericht door witte angora »

Klinkt Nigeriaans, eerlijk gezegd.

Frans.K

Ongelezen bericht door Frans.K »

Zeer krom Nederlands dat op zich is al een waarschuwing !

boko111

Ongelezen bericht door boko111 »

Daarom is het belangrijk zulke mailtje goed door te lezen je kan er dan al snel achter komen of z'n mailtje betrouwbaar is.

De grammatica is soms tenenkrommend e.n lachwekkend

maikel29

Ongelezen bericht door maikel29 »

Dag Allen,

Ja ik wou even reageren op deze emails, maar ik ben de dupe geworden van deze stomme email.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit zo kunnen oplossen, of heeft iemand nog tips voor mij om te kunnen doen.
Dat ik de volgende keer beter moet opletten weet ik wel, voel me ook al zo dom als een ......
Vanuit de ING laten ze maar biter weinig horen , dus vraag dan ook aan jullie of
je wat tips hebt,

Groeten Maik

jor

Ongelezen bericht door jor »

maikel29 schreef:Dag Allen,

Ja ik wou even reageren op deze emails, maar ik ben de dupe geworden van deze stomme email.

Dat ik de volgende keer beter moet opletten weet ik wel, voel me ook al zo dom als een ......
Vanuit de ING laten ze maar biter weinig horen , dus vraag dan ook aan jullie of
je wat tips hebt,

Groeten Maik
Voorop gesteld dat ik het erg rot vind dat dit is gebeurd blijft er toch ook een gevoel over waarom je nu alle waarschuwingen die wel degelijk op de website(inclusief voorbeelden) van de ING staan in de wind sloeg.Dit werd er pas nog over geplaatst en er blijft altijd een deel eigen verantwoording over.
http://www.ing.nl/particulier/internetb ... -2010.aspx

Wat wil je dan nog horen van de ING ?

Roosje1957

Ongelezen bericht door Roosje1957 »

maikel29 schreef:Dag Allen,

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit zo kunnen oplossen, of heeft iemand nog tips voor mij om te kunnen doen.
je wat tips hebt,

Groeten Maik
Balen Maik..... dit zal je waarschijnlijk nooit meer overkomen...
Heb je je inlogcode en wachtwoord doorgegeven?
Dan zou ik die als de wiedeweerga veranderen.
Of was het iets anders wat er gevraagd werd?

groet, R.

Heidy

Ongelezen bericht door Heidy »

ik kreeg deze mail

Geachte Leden

Tijdens onze gebruikelijke veiligheid enhancement protocol, merkte we meerdere login poging fout bij het inloggen op uw online banking-account. We hebben geloofd dat iemand anders dan u probeert toegang tot uw account, om redenen van veiligheid hebben we tijdelijk opgeschort uw account en uw toegang tot online bankieren is beperkt. We raden u aan enkele minuten duren om uw account, het niet om dit zal leiden om rekening te houden vergrendeld update.

Start nu : inloggen

Let op:
Als we niet ontvangen op passende wijze rekening controle binnen 24 uur, dan zullen we deze bankrekening op zich zal nemen is frauduleus en zal worden geschorst. Het doel van deze controle is ervoor te zorgen dat uw bankrekening niet op onrechtmatige wijze is gebruikt en ook de bestrijding van fraude uit onze gemeenschap.

Ook spam

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Afgezien van dat het spam is:

KLIK NOOIT OP EEN KNOP ALS INLOGGEN IN ZO'N MAIL.

Ga altijd naar de site van je bank toe. Nooit via een link in een email.

herenbeeld

Ongelezen bericht door herenbeeld »

T.b.v. ING postbank klanten,
en anderen...

Helaas....
's avonds 4 oktober 2011 een phishing email ontvangen met onderwerp
"De Rentepuntenwinkel is nu nog beter"
van ING [email protected]

Geachte heer "ik-sukkel",

U ontvangt op uw spaarrekening gratis Rentepunten. Daarmee kunt u voordelig aankopen doen in onze online Rentepuntenwinkel. Nu kunt u nog meer plezier hebben van uw Rentepunten.

Dit hebben we voor u verbeterd
• Sinds 1 september 2011 vervallen ze niet meer.
• U kunt nog makkelijker zoeken in onze winkel.
• Vindt u een artikel dat ergens anders online goedkoper is? Dan krijgt u van ons 10.000 Rentepunten cadeau.

Klik hier voor de online versie van deze ING e-mail
ARGH%^&&%&&**((

Email zag er toch echt uit, en de pagina ook.
ik vond het al vreemd dat ik toch nog een tan-code moest opgeven...
maar ja vernieuwd of zoiets...
's avonds blijkbaar niet alert genoeg geweest..
en vond het vreemd dat ik een TAN-code moest opgeven,
niets vermoedend toch gedaan,
2 dagen later ontdek ik dat er ruim 1600 euro naar een buitenlands nummer,
met een IBANnummer is afgeboekt.
Direct de ING gebeld.
Zij hadden ook al iets gesignaleerd en mijn TAN nummers geblokkeerd, en informeerden me dat er een brief onderweg was.
En de ING gaan proberen om de overboeking te blokkeren.
Tja... telefoon of e-mail ==kan== natuurlijk niet in dit tijdperk van list en bedrog.

Op advies van de ING:
- aangifte doen bij de politie
- een of ander ING formulier opsturen met verzeok (om begrip? sukkeltje)
- wijzigen van gebruikersnaam (enof password)
- scan op Trojans van PC voor de zekerheid.

Sterkte.

witte angora

En nog steeds blijven de banken roepen dat internetbankieren o zo veilig is. :?

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

witte angora schreef:En nog steeds blijven de banken roepen dat internetbankieren o zo veilig is. :?
Internetbankieren is veilig, als je ook met je eigen gegevens veilig omgaat.
Dat criminele met mails proberen mensen arglistig in de val te lokken, heeft met veiligheid van internetbankieren niets te doen.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Ik sluit me bij Secondadvies aan.

De zwakste schakel in de beveiliging blijkt in 99% van de gevallen toch echt de gebruiker te zijn.

Oh gut, er is ingebroken tijdens onze vakantie - hoe kan dat nu. - Gebruiker heeft facebook, of Hyves, of... - en meld vrolijk dat de vakantie in Rome erg leuk is, en Italiaans ijs beter is in Italie...

Mijn bankrekening in geplunderd. Hoe kan dat? - Gebruiker is ingegaan op een of ander mailtje waarin hij miljoenen had gewonnen in de Yahoo-Mercedes Online Lottery, en heeft zijn gegevens aan een onbekende gestuurd, met kopie paspoort.

Mijn PC heeft, zomaar, een virus - en ik deed niets. - Behalve dan het mailtje van Truus Jansen openen, en klikken op de link met "i found nude pictures of you on the internet - see them on www.besmetmijnpc.nl\virusinstaller.exe" (en gaat voorbij aan het feit dat liever Truus geen woord Engels spreekt).

Zomaar een paar voorbeelden uit de, helaas, dagelijkse praktijk.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Hoe ik weet dat dit spam is?
Door goed in de "Source"van de mail te kijken wat de ECHTE afzender is. De "ING afzender" is namelijk alleen maar een alias/label. Internet bankieren is heel veilig maar neem dan wel een bank waarbij je moet inloggen met een calculator. Die TAN codes is iets uit de tijd van de Batavieren, maar ja.. wel lekker goedkoop.

BBCS
Contacteer:

Ongelezen bericht door BBCS »

Guardian72 schreef: Mijn PC heeft, zomaar, een virus - en ik deed niets. - Behalve dan het mailtje van Truus Jansen openen, en klikken op de link met "i found nude pictures of you on the internet - see them on http://www.besmetmijnpc.nl\virusinstaller.exe" (en gaat voorbij aan het feit dat liever Truus geen woord Engels spreekt).[/i]
Ik heb het een keer meegemaakt dat een klant zeer boos was, omdat een bijlage van een e-mail niet geopend kon worden.

Het bleek om een virus te gaan, en dat heb ik ook netjes medegedeeld.
Het antwoord van die klant was dat ik uit mijn nek kletste, omdat de verzender nooit zonder reden e-mails verzond.
Echter bleek de computer van de verzender besmet te zijn met een virus en de ontvangen e-mail, waarvan de bijlage niet geopend kon worden, was dus niets anders dan een virus.
En daarom kon dus die bijlage ook niet geopend worden.

Helaas was de klant onredelijk.

Strekking van het verhaal: mensen weten niet wat er aan de hand is, en klikken maar overal op.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

BBCS schreef: Strekking van het verhaal: mensen weten niet wat er aan de hand is, en klikken maar overal op.
Volgens mij zijn er hele volksstammen die nog JA klikken als er staat "wilt u dit virus installeren, en al uw gegevens naar Nigeria zenden?"

En dan boos worden op fabrikant, winkelier, IT support of wie dan ook - maar totaal niet in staat zijn te begrijpen dat zij toch echt de mist in gegaan zijn door domweg op JA te klikken.

BBCS
Contacteer:

Ongelezen bericht door BBCS »

Moet je maar eens kijken hoeveel toolbars sommige mensen bij internet explorer geïnstalleerd hebben.
6 tot 7 rijen dik.
Toolbars hebben op zich geen functie meer en is het doel compleet voorbij geschoten.
Als ik bij mensen kom, is het eerste wat ik doe al die toolbars verwijderen.

Och, wat ook wel gebeurd: een virus-scanner uit het jaar nul.
Kan echt niet meer.

Als het er uberhaubt er op staat. :cry:

electomonteur

Ongelezen bericht door electomonteur »

ing hebben we al tijden last van

momenteel zijn het de rabobank en abnamro/fortis

daar ontvangen we nu bijna dagelijks mails van

zelfs met de tekst

in opdracht van de minister van financiën dhr de jager maken we u bekend dat u binnen 48 uur uw Fortis account moet verifiëren om over te zetten naar ABN-Amro om gebruik te kunnen blijven maken van onze diensten
deze oproep is u per mail en gewone post verzonden
indien u niet binnen 48 uur reageert zal nog 1 maal per aangetekend dit bericht bij u worden bezorgd om uw account voor de 15 van deze maand te verifiëren
doet u dat niet zal uw rekening nummer vervallen en de gelden te goeden komen van de Nederlandse staat

ik geloof er geen hout van
als het waar zou zijn wacht ik de aangetekende brief wel af van de banken zelf

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

electomonteur schreef:ing hebben we al tijden last van

momenteel zijn het de rabobank en abnamro/fortis

daar ontvangen we nu bijna dagelijks mails van
Voor het inloggen in dit geval bij de ABN, wordt gewaarschuwd voor zulke mails.

Internetcriminelen proberen op diverse manieren klanten van Nederlandse banken op te lichten. Zo kunnen ze telefonisch contact met u opnemen en zich voordoen als bankmedewerkers. Ga dus niet in op telefonische verzoeken om bijvoorbeeld codes van uw e.dentifier te verstrekken. ABN AMRO belt regelmatig vanuit servicegerichtheid naar haar klanten, maar zal nooit vragen om persoonlijke codes en dergelijke.

witte angora

Volgens mij zijn er hele volksstammen die nog JA klikken als er staat "wilt u dit virus installeren, en al uw gegevens naar Nigeria zenden?"
Hoezo, wat is daar mis mee dan? Als je een ander daar mee kunt helpen? :lol:

Gesloten