LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alice 5 dagen te laat retour van het moden 75 euro boete

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Frank E

Alice 5 dagen te laat retour van het moden 75 euro boete

Ongelezen bericht door Frank E »

Hallo,

Wegens verhuizing, wat ik telefonisch heb doorgegeven... Ben ik te laat met mijn modem retour zenden. De modem is ontvangen en 5 dagen later sturen ze mij nog een boete na van 75 euro.

Ik heb nergens in de algemene voorwaarden kunnen vinden dat je boete van 75 euro krijgt bij te laat retourneren van de modem. Ben er nu ook achter dat ze 75 euro vragen voor: Niet terug sturen van de modem en niet compleet terug sturen.

Toen Ik de boete binnen kreeg heb ik gelijk gebelt naar alice, verhaal uitgelegd maar er was niks meer aan te doen. Ik heb aangegeven: Wil best 75 euro boete betalen, maar dan betaal ik jullie de modem. Dus die wil ik eerst weer retour ontvangen. Ook dit was niet mogelijk.

Ze hebben nu een incasso bureau ingeschakelt en de kosten zijn nu 117,17 Heb hun bezwaarschift toe gestuurd, en krijg een brief omdat ik geen bewijs van retour sturen heb, de boete als nog moet betalen. Vervolgens heb ik alice de datum via MAIL gevraagd en gekregen.. dus dit was al niet meer ten sprake.. weer incasso opgebelt en 2 dagen later een nieuwe brief... wegens te laat boete van 117,17 euro.

De laatste brief incasso.. binnen 5 dagen betalen anders wordt ik een definitieve registratie wanbetaler.. Hoe zit dat, want ik wil de rechter beslist of alice zomaar 75 euro boete kunnen vragen over een product wat wel ontvangn is.

Maar ben ook bezig met een huis kopen en wil geen bkr registratie want kan staks om 117 dat misschien niet afsluiten.

Alvast bedankt voor het lezen en reactie's

mvg Frank E

Oja ook ergens op i-net gelezen dat een incasso maar 15% van het bedrag mogen eisen.. ze vragen meer dan 50%

Bob Schurkjens

Re: Alice 5 dagen te laat retour van het moden 75 euro boete

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Gewoon een geschil aanspannen tegen Alice. Je verhaal even kopiëren en plakken in het online geschilformulier op http://www.sgc.nl > elektronische comm.diensten

Goed het verzendbewijs bewaren. Die heb je toch niet weggegooid?

https://loket.degeschillencommissie.nl/ ... ond&a=list

https://loket.degeschillencommissie.nl/ ... x?m=intake

Frank E

bedankt voor u antwoord,

Heb via de mail bevestiging van alice dat ze de modem compleet hebben ontvangen met de datum erbij. Dus het verzendbewijs is overbodig.

Ga morgen weer een aangetekende brief sturen naar incasso en alice.

Zal even kijken hoe de geschillen werkt bedankt voor de links

Bob Schurkjens

Je kan toch echt beter een geschil indienen i.p.v. 14 euro weggooien aan porto voor twee aangetekende brieven.

Frank E

Maar voor een geschil moet je alice eerst een brief krijgen met mijn standpunt er in. Anders nemen ze het niet in behandeling. Helaas moet dat aangetekend anders ontvangen ze daar niks.

Athoz

Ongelezen bericht door Athoz »

Als je bevestigd heb gekregen dat ze het pakket hebben ontvangen, lijkt het me dat je helemaal geen geld meer uit hoeft te geven aan ze, gewoon die mail doorsturen naar de incasso met het verzoek je dossier te sluiten daar er geen vordering op jou bestaat.. Of mis ik hier de kern van de zaak?

Alice (?) zal dit door moeten geven aan de afdeling incasso/incasso buro, dus doe dezelfde mail CC naar Alice, ik denk dat je dan al een heel eind komt.. Scheelt goed geld ;)

Frank E

Dat is dus het probleem, alice geeft mij een boete voor het te laat retourneren... Wat volgens mij helemaal niet kan.. aangezien er niks in de algemene voorwaarden er over staat.

Heb alice ook verteld die 75 te willen betalen, maar dan is het een koop van het modem. Dus dan wil ik eerst het modem retour... Dit wouden ze dus ook niet doen. Dus dan betaal ik ook niks.

wacht het wel af of ze een rechtzaak er van willen maken voor 75 euro lucht.

groetjes

Alice Webcare

Ongelezen bericht door Alice Webcare »

Frank E schreef:bedankt voor u antwoord,

Heb via de mail bevestiging van alice dat ze de modem compleet hebben ontvangen met de datum erbij. Dus het verzendbewijs is overbodig.

Ga morgen weer een aangetekende brief sturen naar incasso en alice.

Zal even kijken hoe de geschillen werkt bedankt voor de links
Beste Frank,

Als wij het modem ontvangen hebben, verrekenen wij de onterecht in rekening gebrachte kosten op de volgende factuur. Zou je jouw klantnummer kunnen mailen naar: [email protected]? (En graag even vermelden dat je van dit forum af komt en in het kort wat het probleem is.) Dan zal ik even kijken wat er precies gaande is en wat ik voor je kan betekenen.

Groetjes Ferry
Alice Webcare.
Laatst gewijzigd door Alice Webcare op 11 feb 2010 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Athoz

Alice Webcare schreef:Beste Frank,

Als wij het modem ontvangen hebben, verrekend wij de onterecht in rekening gebrachte kosten op de volgende factuur. Zou je jouw klantnummer kunnen mailen naar: [email protected]? (En graag even vermelden dat je van dit forum af komt en in het kort wat het probleem is.) Dan zal ik even kijken wat er precies gaande is en wat ik voor je kan betekenen.

Groetjes Ferry
Alice Webcare.
Ten eerste staan hier wat taalfouten in, en ten tweede, hoe kan er verrekend worden als mijnheer geen klant meer is? Na bevestiging dat het modem compleet en wel ontvangen is lijkt me dat 'Frank' klaar is met dit gevalletje kosten opvoeren?

Frank E

Ik probeer u te mailen ferry, email klopt helaas niet...

The original message was received at Tue, 9 Feb 2010 18:00:48 +0100 (MET)from postbus.office.internl.net [172.16.19.28] ----- The following addresses had permanent fatal errors -----bertievd(reason: 550 5.1.1 User unknown)(expanded from: <[email protected]>) ----- Transcript of session follows -----550 5.1.1 bertievd... User unknown

kunt u mij mailen op [email protected]

Bob Schurkjens

Lachen, Alice Webcare :D

Oeeehhh bah, vervelend toch, die klanten die de vuile was op het Tros Radar forum komen buitenhangen.

Daar gaat jullie verdienmodel!

Frank E

Hallo allemaal,

Heb nu mail gehad van ferry webcare.. Hij geeft toe dat ze fout op fout hebben gemaakt en in maart een afrekening wordt gemaakt waar alles kwijtgescholden wordt. Dus even dit afwachten. :shock:

groetjes

Alice Webcare

Ongelezen bericht door Alice Webcare »

Hallo allemaal,

Gelukkig heb ik het een en ander recht kunnen zetten voor Frank E. Helaas worden er fouten gemaakt, daar kunnen we soms niet omheen. Belangrijk is dat we de gemaakte fouten wel op de juiste manier oplossen!

Mochten er nog meer mensen zijn die problemen hebben met hun Alice verbinding, stuur me dan gerust een mail! Dan zal ik even kijken wat ik voor je kan betekenen! Je kan mij mailen op [email protected].

Groetjes Ferry
Alice Webcare.

Athoz

Jammer dat het via een forum als deze moet, maar in ieder geval goed om te horen ;)

Gesloten