Vandaag een bericht van UPC ontvangen dat men onderhoud gaat verrichten in de nachtelijke uren. Indien je toch vragen hebt mag je bellen en toch 0,10 cent per minuut extra betalen. Ik vind het onbehoorlijk zoals je tegenwoordig overal extra geld moet betalen om telefonisch contact te hebben.
Op hun website is het mij niet mogelijk om via mail een klacht in te dienen, (hetgeen voorheen wel lukte) derhalve een brief gestuurd over de kwaliteit van het door hen aangeboden product. De tv guide klopt op vele punten niet. Vaak andere programma's dan aangekondigd. De informatiebalk geeft andere programma's en tijden aan. Tijden stemmen niet overeen, waardoor het aangeprezen voordeel van een HD recorder wegvalt. Ondertitels vallen vaak weg, zijn te laat of afgehakt. daarbij steeds een irritante rode stip in beeld bij RTL als je de zender opzet of informatiebalk bekijkt, terwijl het al giert van de nodeloze informatiebalken over komende programma's door je beeld heen. Laatst zit ik met de kleinkinderen naar Herbie te kijken (ook onaangekondigd met een andere omschrijving) krijg je 10 minuten een aflopende klok in beeld dat een volgend (voor mij waardeloos) programma aankondigt op SBS. UPC is verantwoordelijk voor de kwaliteit en moet de aanbieders daar over aanspreken en niet alles klakkeloos doorgeven, daar betalen we te veel geld voor. Ook de kleuren van het digitale gebeuren laat te wensen over. Alles is helblauw, onnatuurlijk (heb nieuwe TV). Soms zie je door al die flitsende en flikkerende kleuren niet eens de mensen goed in beeld. Men rommelt maar wat aan en heeft geen idee wat de wensen van de kijkers zijn. Geen idee wat daarvoor een aanspreekpunt is, want UPC reageert niet of nauwelijks.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kwaliteit en service UPC
Re: Kwaliteit en service UPC
Die 10 cent is om te voorkomen dat mensen gaan bellen met nutteloze vragen of opmerkingen waar meestal nergens over gaan en soms weinig aan te doen is. Is dus een blokkade en mensen die echte problemen hebben zoals helemaal geen telefonie, internet of tv komen niet in een hele lange wachtrij terecht.
-
Re: Kwaliteit en service UPC
Ook probeert UPC kostendekkend te werker. Dus als jij er geen verstand van heb en je moet vaak gebruik maken van een helpdesk met je bij UPC zeker niet goed af. De wachtrijen zijn vaak nog erg lang en de kwaliteit van de service is ver te zoeken. Hou vaak ik bij mijn klanten problemen van UPC moet oplossen terwijl een helpdeskmedewerker dat ook dient te kunnen is in en in triest.
Ik denk af en toe dat UPC het nooit leert. Dat is eigenlijk wel zonde want de kabel is juist een goed medium om dit soort sdiensten aan te bieden. Een menswaardige goede service is daarbij van levensbelang. Helaas ontbreekt dat bij UPC. Dat is jammer.
Ik denk af en toe dat UPC het nooit leert. Dat is eigenlijk wel zonde want de kabel is juist een goed medium om dit soort sdiensten aan te bieden. Een menswaardige goede service is daarbij van levensbelang. Helaas ontbreekt dat bij UPC. Dat is jammer.