LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vodafone/ Ben wat adviseren jullie?
Vodafone/ Ben wat adviseren jullie?
Op dit moment heb ik een jaar abonnement(sim only) bij de Vodafone. Nu vraag ik mij af, als ik deze niet verleng en niet opzeg wat gebeurd er dan mee? Iemand ervaring hiermee?
Omdat ik vind dat Vodafone(sim only) duur begint te worden zit ik er over na te denken om over te stappen naar Ben(sim only). Heeft iemand hier ervaring mee?
Wat is een goede provider om naar over stappen volgens jullie?
Alvast bedankt voor de reactie...
Omdat ik vind dat Vodafone(sim only) duur begint te worden zit ik er over na te denken om over te stappen naar Ben(sim only). Heeft iemand hier ervaring mee?
Wat is een goede provider om naar over stappen volgens jullie?
Alvast bedankt voor de reactie...
Re: Vodafone/ Ben wat adviseren jullie?
Het is misschien duurder dan Vodafone, maar BEN is toch wel een enorme stap achteruit vind ik. Qua service en kwaliteit (netwerk) zijn ze toch beduidend minder. Tuurlijk lijken de bedragen erg goedkoop. Maar lees daarbij de voorwaarden wel goed door. In feite kan je het abonnement opnieuw verlengen bij vodafone of gewoon door laten gaan.
Re: Vodafone/ Ben wat adviseren jullie?
Ik heb Vodafone scherp ( sim only) 150 belminuten voor Euro 4.75(contract 2 jaar)
Ik zie bij Ben Euro 4.99 voor 100 minuten Als ik dat zo zie is Ben toch echt veel duurder dan Vodafone. Vodafone scherp is alleen via Internet af te sluiten niet in de Shop.
gr Henk
Ik zie bij Ben Euro 4.99 voor 100 minuten Als ik dat zo zie is Ben toch echt veel duurder dan Vodafone. Vodafone scherp is alleen via Internet af te sluiten niet in de Shop.
gr Henk
Re: Vodafone/ Ben wat adviseren jullie?
Ook dat klopt, BEN is overigens ook alleen via internet af te sluiten.henk51 schreef:Ik heb Vodafone scherp ( sim only) 150 belminuten voor Euro 4.75(contract 2 jaar)
Ik zie bij Ben Euro 4.99 voor 100 minuten Als ik dat zo zie is Ben toch echt veel duurder dan Vodafone. Vodafone scherp is alleen via Internet af te sluiten niet in de Shop.
gr Henk
Re: Vodafone/ Ben wat adviseren jullie?
Qua service minder dan Vodafone is absoluut onmogelijk.jadegraag schreef:Het is misschien duurder dan Vodafone, maar BEN is toch wel een enorme stap achteruit vind ik. Qua service en kwaliteit (netwerk) zijn ze toch beduidend minder.
-
- Berichten: 758
- Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27
Re: Vodafone/ Ben wat adviseren jullie?
Laat dat BEN maar zitten.
Als bij BEN iets niet meteen goed gaat dan komt het ook niet meer goed. De administratie daar is niet georganiseerd om problemen op te lossen. Je verzandt in het bekende tegen de muur praten.
Na meer dan 5 maanden worstelen voor nummerbehoud heb ik een punt achter BEN gezet en ben naar Vodafone gegaan.
Vodafone had nummerbehoud zonder problemen meteen voor elkaar.
Omdat er vanaf prepaid geporteerd moest worden zat ik gelukkig niet vast aan een bepaalde datum anders was het nog vervelender geweest en was ik de nummers misschien wel kwijt geweest (het ging over 2 aansluitingen).
Met een beetje georganiseerd case management kan zoiets toch niet gebeuren.
Maar misschien hebben ze alleen maar een onderste la daar
Zie ook topic Nummerbehoud Ben http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 25&t=75832
Als bij BEN iets niet meteen goed gaat dan komt het ook niet meer goed. De administratie daar is niet georganiseerd om problemen op te lossen. Je verzandt in het bekende tegen de muur praten.
Na meer dan 5 maanden worstelen voor nummerbehoud heb ik een punt achter BEN gezet en ben naar Vodafone gegaan.
Vodafone had nummerbehoud zonder problemen meteen voor elkaar.
Omdat er vanaf prepaid geporteerd moest worden zat ik gelukkig niet vast aan een bepaalde datum anders was het nog vervelender geweest en was ik de nummers misschien wel kwijt geweest (het ging over 2 aansluitingen).
Met een beetje georganiseerd case management kan zoiets toch niet gebeuren.
Maar misschien hebben ze alleen maar een onderste la daar
Zie ook topic Nummerbehoud Ben http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 25&t=75832
Re: Vodafone/ Ben wat adviseren jullie?
Ik heb net Ben regelmatig met nummerbehoud aangevraagd. 250min/sms + gratis 100 smsjes voor 6,99 per maand. Eenmalig 10 euro activatiekosten. Als er een goedkopere aanbieder is hoor ik het graag. per 13 maart is de overstap van T-mobile naar Ben. Ik zal jullie op de hoogte houden hoe de overstap verloopt.
-
- Berichten: 758
- Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27
Re: Vodafone/ Ben wat adviseren jullie?
Van T-Mobile naar Ben is een thuiswedstrijd (heb 2x een antwoord op T-Mobile papier gehad na een brief aan Ben klantenservice). Als dan nummerbehoud niet zou lukken dan is het de absolute bodem in telecom.
-
- Berichten: 280
- Lid geworden op: 15 dec 2009 19:21
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
Re: Vodafone/ Ben wat adviseren jullie?
Die bodem hadden ze bij mij dus 3 x bereikt.Consumentt schreef:Van T-Mobile naar Ben is een thuiswedstrijd (heb 2x een antwoord op T-Mobile papier gehad na een brief aan Ben klantenservice). Als dan nummerbehoud niet zou lukken dan is het de absolute bodem in telecom.
Nee, nummerportering was erg moeilijk en dan kon alleen de nieuwe provider aanvragen waarom het niet mogelijk was om te porteren.
Re: Vodafone/ Ben wat adviseren jullie?
Bij Vodafone Scherp betaal je dan wel per minuut. Voor zover ik weet betaal je bij Ben alleen de 1e minuut altijd en daarna per seconde. Helaas ligt de website van Ben er nu uit vanwege onderhoud en kan ik het niet controleren.henk51 schreef:Ik heb Vodafone scherp ( sim only) 150 belminuten voor Euro 4.75(contract 2 jaar)
Ik zie bij Ben Euro 4.99 voor 100 minuten Als ik dat zo zie is Ben toch echt veel duurder dan Vodafone.
Re: Vodafone/ Ben wat adviseren jullie?
Dit klopt inderdaad. Bovendien is Ben maandelijks opzegbaar, aan dat abbo van Vodafone scherp zit je 2 jaar vast.Bij Vodafone Scherp betaal je dan wel per minuut. Voor zover ik weet betaal je bij Ben alleen de 1e minuut altijd en daarna per seconde. Helaas ligt de website van Ben er nu uit vanwege onderhoud en kan ik het niet controleren.
-
- Berichten: 758
- Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27
Re: Vodafone/ Ben wat adviseren jullie?
Er is ook een 1 jaars contract.Mendoza schreef:aan dat abbo van Vodafone scherp zit je 2 jaar vast.
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 21 sep 2005 13:16
Re: Vodafone/ Ben wat adviseren jullie?
Ben is T-Mobile is bagger dus blijf gewoon bij Vodafone heb je gegarandeerd bereik.
Re: Vodafone/ Ben wat adviseren jullie?
Jij hebt mischien overal bereik, ik niet.queenfanmichel schreef:Ben is T-Mobile is bagger dus blijf gewoon bij Vodafone heb je gegarandeerd bereik.
-
- Berichten: 758
- Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27
Re: Vodafone/ Ben wat adviseren jullie?
Wat ik ervan weet is dat KPN de beste dekking heeft. Daarna Vodafone, daarna T-Mobile.
Maar het kan natuurlijk best zo zijn dat ergens T-Mobile beter is dan KPN
Maar het kan natuurlijk best zo zijn dat ergens T-Mobile beter is dan KPN
Re: Vodafone/ Ben wat adviseren jullie?
Klopt, maar Henk51 maakt een vergelijking met Ben en de prijs van zijn 2-jarig contract. Een 1-jarig contract voor Vodafone scherp 150 kost € 5,95. Vodafone scherp heeft ook afronding op hele minuten zoals al eerder gezegd is. Dit pakket is dus niet interessant.Er is ook een 1 jaars contract.
Re: Vodafone/ Ben wat adviseren jullie?
Ik heb bij Ben gezeten, maar ik vond het niets. Het bereik is inderdaad onder de maat tot echt slecht. Nummerbehoud is ook bij mij fout gegaan en pas na lang getouwtrek tussen mij, nieuwe probider en Ben gefixt. Ik heb last gehad van Ben online statistieken die volledig verkeerd waren, waardoor ik meer ging bellen (stom) en de rekening een stuk hoger uitviel dan ik had verwacht. Administratief ging ook niet alles goed. Een paar keer stonden er nummers op de rekening die ik helemaal niet had gebeld. Dit is wel gefixt nadat ik er achteraan ging, maar zucht.
Op dit moment heb ik weer ruzie met ze, want omdat ik mijn abonnement niet tot het einde van de maand heb laten aflopen, hebben ze het voor de rest van die maand omgezet naar ratio. En dus niet de minuten voor een bepaald bedrag, waarvoor ik had getekend. U raadt het al, of ik even voor elke tik / sms 25 cent wil betalen.....
Het frappante is dat hier helemaal niets over in hun algemene voorwaarden staat. Het e-mail / klantenservice contact is vanuit de kant van Ben gestopt toen ik hun daarmee confronteerde. De zoveelste brief moet dus weer naar Ben gestuurd worden.
Al met al niks. Ik zit nu weer als vanouds via het KPN netwerk. Top. De budget sim providers. Telfort, Ben, etc laat ik voortaan maar links liggen. (vorig jaar nog door die actie van Radar 50 euro terug gekregen van Telfort)
Op dit moment heb ik weer ruzie met ze, want omdat ik mijn abonnement niet tot het einde van de maand heb laten aflopen, hebben ze het voor de rest van die maand omgezet naar ratio. En dus niet de minuten voor een bepaald bedrag, waarvoor ik had getekend. U raadt het al, of ik even voor elke tik / sms 25 cent wil betalen.....
Het frappante is dat hier helemaal niets over in hun algemene voorwaarden staat. Het e-mail / klantenservice contact is vanuit de kant van Ben gestopt toen ik hun daarmee confronteerde. De zoveelste brief moet dus weer naar Ben gestuurd worden.
Al met al niks. Ik zit nu weer als vanouds via het KPN netwerk. Top. De budget sim providers. Telfort, Ben, etc laat ik voortaan maar links liggen. (vorig jaar nog door die actie van Radar 50 euro terug gekregen van Telfort)
Re: Vodafone/ Ben wat adviseren jullie?
Ik zit inmiddels bij Ben. De overstap met nummerbehoud is goed gegaan. Alleen ik wou overstappen per 13 maart. Daarvoor had ik me 10 februari aangemeld op http://www.ben.nl Maar ik ben vanwege administratieve handelingen nu uiteindelijk overgegaan per 29 maart. Ik moest namelijk eerst een contract aan de deur tekenen en dat kon pas op 19 februari. Vervolgens moeten dan het verzoek nummerbehoud en de opzegging nog bij T-mobile ingedient worden. De volgende keer 2 maanden van te voren overstappen.
-
- Berichten: 758
- Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27
Re: Vodafone/ Ben wat adviseren jullie?
Niet echt geweldig.
10-2 aangevraagd - 29-3 geporteerd dat is 7 weken. En dat voor een T-mobile Ben portering, binnen hetzelfde netwerk dus.
Ik heb elders op 6-1 een bestelling gedaan, waarbij de simkaart ook afgeleverd werd en ik was op 28-1 geporteerd. In 3 weken dus en dat was bovendien naar een ander netwerk.
10-2 aangevraagd - 29-3 geporteerd dat is 7 weken. En dat voor een T-mobile Ben portering, binnen hetzelfde netwerk dus.
Ik heb elders op 6-1 een bestelling gedaan, waarbij de simkaart ook afgeleverd werd en ik was op 28-1 geporteerd. In 3 weken dus en dat was bovendien naar een ander netwerk.