LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Misleid bij het kopen van een MacBook

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Asdaf-fan
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 jan 2010 13:28

Misleid bij het kopen van een MacBook

Ongelezen bericht door Asdaf-fan »

Hallo,

Een aantal dagen geleden heb ik een MacBook gekocht. Ik was van plan om de MacBook classic te kopen, maar helaas die was uitverkocht. Mij werd een iets ouder model aangeboden dat vrijwel hetzelfde was als de nieuwe, alleen was de processor iets minder snel en de harde-schijf had iets minder capaciteit. Daar kon ik wel mee leven, dus ik heb deze MacBook gekocht. Maar toen ik thuis kwam en even rond surfte op het internet met mijn nieuwe MacBook kwam ik tot de conclusie dat er veel meer verschil zit tussen deze 2 MacBooks. Het beeldscherm is heel anders, het geheugen is minder, de batterij gaat veel minder lang mee en de videokaart is minder.

Ik ben hier natuurlijk allerminst blij mee, ik heb zonet naar de Mac Store gebeld en mijn probleem voorgelegd en mij werd geadviseerd maandag terug te bellen want dan zou de bedrijfsleider aanwezig zijn. Mijn vraag is nu, wat kan ik hieraan doen? Ik ben als het ware misleid.

Al het advies is welkom,
Groet,
P. de Groot.

Rustig
Berichten: 125
Lid geworden op: 12 nov 2004 21:14

Re: Misleid bij het kopen van een MacBook

Ongelezen bericht door Rustig »

Terug naar de winkel en je geld terug vragen. Dan naar apple.nl en het op de site kopen!

Asdaf-fan
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 jan 2010 13:28

Re: Misleid bij het kopen van een MacBook

Ongelezen bericht door Asdaf-fan »

Bedankt voor uw reactie. Kunnen ze mij niet weigeren me geld terug te geven?

Rustig
Berichten: 125
Lid geworden op: 12 nov 2004 21:14

Re: Misleid bij het kopen van een MacBook

Ongelezen bericht door Rustig »

Hangt ervan af wanneer je de MacBook hebt gekocht. Je hebt nl. een 7 tot 10 dagen de tijd (dat moet op de bon vermeld staan) om je 'spijt-aankoop' terug te brengen. Ze zullen wel moeilijk doen bij die AppleStore en als zij weigeren, een getekende verklaring vragen met hun motivatie en dreig ermee naar de politie te gaan.

Asdaf-fan
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 jan 2010 13:28

Re: Misleid bij het kopen van een MacBook

Ongelezen bericht door Asdaf-fan »

Bedankt, ik heb hem donderdag gekocht. Dus dat moet dan wel goedkomen.

m2dekker
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 jan 2010 15:38

Re: Misleid bij het kopen van een MacBook

Ongelezen bericht door m2dekker »

Het is vervelend dat het zo gelopen is maar het is niet volledig te wijten aan de verkoper.
Bij het aanschaffen van een iets oudere laptop koop je dus oudere technologie. Het is verstandig om van beide laptops de specificaties naast elkaar te leggen en de zaak goed vergelijken.
Bij pc's / notebooks is het grootste verschil m.b.t. oud/nieuw vaak accuduur en het beeldscherm. Processorsnelheid / Geheugen zit meestal wel snor voor de applicaties die we hedendaags gebruiken.
Als de videokaart minder is dan kan je dit in principe alleen maar merken tijdens games. Tijdens 'normaal' gebruik zou je hier niets van moeten merken.

Ik hoop dat Apple uit coulance iets terug wilt doen maar ze zijn het niet verplicht.

Asdaf-fan
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 jan 2010 13:28

Re: Misleid bij het kopen van een MacBook

Ongelezen bericht door Asdaf-fan »

m2dekker schreef:Het is vervelend dat het zo gelopen is maar het is niet volledig te wijten aan de verkoper.
Bij het aanschaffen van een iets oudere laptop koop je dus oudere technologie. Het is verstandig om van beide laptops de specificaties naast elkaar te leggen en de zaak goed vergelijken.
Bij pc's / notebooks is het grootste verschil m.b.t. oud/nieuw vaak accuduur en het beeldscherm. Processorsnelheid / Geheugen zit meestal wel snor voor de applicaties die we hedendaags gebruiken.
Als de videokaart minder is dan kan je dit in principe alleen maar merken tijdens games. Tijdens 'normaal' gebruik zou je hier niets van moeten merken.

Ik hoop dat Apple uit coulance iets terug wilt doen maar ze zijn het niet verplicht.
Ik heb duidelijk aan de verkoper gevraagd of er verschil in zat. Hij vertelde mij dat alleen de processor en de harde schijf minder waren. Terwijl er veel meer verschilt, dat mag toch niet? Hij weet er meer van dan ik, dus hij zou mij er toch op moeten wijzen dat er meer verschilt?

Hansi2124
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 mar 2004 09:46
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: Misleid bij het kopen van een MacBook

Ongelezen bericht door Hansi2124 »

En hoe is het afgelopen? Normaal gesproken mag je het binnen een week teruggeven zonder problemen, als de verpakking maar niet beschadigd is. En je hebt de Mac blijkbaar al uitgeprobeerd, dus ik hoop voor je dat ze desondanks toch de Mac hebben terug genomen en je een ander voorstel hebben gedaan.
Het is overigens geen Apple Store, want die is er in Nederland alleen op internet.

Ridouan
Berichten: 110
Lid geworden op: 25 jan 2010 18:30

Re: Misleid bij het kopen van een MacBook

Ongelezen bericht door Ridouan »

Hansi, er zijn wel officiele dealers van Apple en dat bedoelde hij denk ik.
Asdaf, je mag helemaal niet zeggen dat Apple mindere kwaliteit voor meer geld levert en je mag blij zijn dat Steve Jobs zijn producten aan minderwaardige levensvormen verkoopt als jij. Geen wonder dat de verkoper niet begreep dat jij dit geweldige levensveranderde ervarings product wilt terug brengen.
Nog een vraagje Asdaf werk je veel met grafische software of vond je de apple gewoon mooi. Als het het eerste is dan heb je een Apple nodig anders koop gewoon een Vaio.

Hansi2124
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 mar 2004 09:46
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: Misleid bij het kopen van een MacBook

Ongelezen bericht door Hansi2124 »

Ridouan schreef: Nog een vraagje Asdaf werk je veel met grafische software of vond je de apple gewoon mooi. Als het het eerste is dan heb je een Apple nodig anders koop gewoon een Vaio.
Raar advies.......(is allang achterhaald, want er worden over de hele linie meer Macs verkocht dan vroeger!)

Ik ben zelf niet werkzaam in de grafische sector, maar vind het systeem MacOS X doordachter dan Windows. Bovendien hoef ik mij tot nog toe nooit zorgen te maken of mijn virusscanners wel up-to-date zijn en er draait dan ook verder niets mee op de achtergrond. En zo heeft het voor mij nog veel meer voordelen.
Laat iedereen voor zichzelf uitmaken met welke computer hij wil werken.

Ridouan
Berichten: 110
Lid geworden op: 25 jan 2010 18:30

Re: Misleid bij het kopen van een MacBook

Ongelezen bericht door Ridouan »

Raar advies.......(is allang achterhaald, want er worden over de hele linie meer Macs verkocht dan vroeger!)

Ik ben zelf niet werkzaam in de grafische sector, maar vind het systeem MacOS X doordachter dan Windows. Bovendien hoef ik mij tot nog toe nooit zorgen te maken of mijn virusscanners wel up-to-date zijn en er draait dan ook verder niets mee op de achtergrond. En zo heeft het voor mij nog veel meer voordelen.
Laat iedereen voor zichzelf uitmaken met welke computer hij wil werken.
Dat betekent niet dat het niet klopt, het is nu een maal zo dat voor Apple veel betere grafische software word gemaakt dan voor Windows.
Dat Macos beter doordacht is dan Windows is ook algemeen bekend.
Dat je virusscanner niet up to date hoort te zijn komt alleen maar omdat de meeste hackers nog niet eens de moeite nemen om virussen en trojans voor Mac´s te maken, niet omdat het macos nou zo goed beveiligd is.
En je bent blijkbaar niet bekend dat Mac´s voor hen prijsklasse underpowered zijn en dat ze heel veel hardware problemen hebben die bijna niet meer te repareren zijn. En dat is jammer want ze zijn op veel vlakken superieur aan hen concurrenten, maar voor zo´n prijs mag je een betere kwaliteit en service verwachten.
En je doet het voorkomen alsof ik hem ergens toe wilde dwingen, wat geens zins het geval is. Ik wilde hem er alleen opwijzen dat er andere opties voor hem zijn en dat hij zich niet net zoals ik ook weleens doe zichzelf blind staren aan de schoonheid van een product alleen.

Rustig
Berichten: 125
Lid geworden op: 12 nov 2004 21:14

Re: Misleid bij het kopen van een MacBook

Ongelezen bericht door Rustig »

Aan bovenstaande post kan men merken dat de blaadjes weer aan de boom komen.

Gesloten