Wij hebben onlangs een laptop bestelt bij Dell welke door UPS zou worden geleverd. Omdat wij de eerste twee leverpogingen niet thuis zijn gebleven, besloot ik dat de derde poging maar wel te doen. Helaas werd er niets geleverd en was ik dus voor niets thuis gebleven. En toen begon de ellende.
Vanaf dat moment met UPS gebeld en met Dell gemaild. Wat frustrerend is dat UPS een zoekopdracht van Dell moet krijgen om het pakket op te sporen (ondanks het bij UPS is mis gegaan). Dell kun je alleen via de mail bereiken. Wat ook vreemd is dat je elke keer in het Engels een mail terug krijgt. Volgens mij zit de klantenservice van Dell dan ook in India. Bovendien lijken ze ook niet echt inhoudelijk op onze vragen in te gaan. Ik vraag me af hoe dit bedrijf zich nog kan handhaven als ze haar klanten niet serieus neemt.
Deze keer lijkt er schot in de zaak te komen. Dit is hoopvol maar het vertrouwen is weg. Er wordt nu uitgezocht waar onze laptop is gebleven. Omdat wij hebben betaald, kunnen wij helaas niet veel meer doen dan op onze laptop wachten.
Na deze ervaringen hopen wij dat de laptop zo goed is zodat wij nooit meer de klantenservice van Dell te moeten contacteren.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dell + UPS = ellende
Re: Dell + UPS = ellende
Dat is ook niet zo verwonderlijk aangezien Dell een bedrijf is dat vooral aan bedrijven levert en maar weinig aan particulieren. Een vriend van mij is een automatiseerder en die heeft mij dan ook altijd afgeraden om bij Dell een computer te bestellen. Vanwege de lange levertijden aangezien alles voor Europa uit Ierland of polen moet komen, maar ook omdat dell Computers van binnen niet altijd even logisch in elkaar zitten en daarom moeilijk up te graden zijn met nieuwe hardware.
Desondanks moet ik je toegeven dat ik ook een dell heb, maar dat komt alleen maar omdat een koopje was dat ik niet kon weerstaan, aangezien deze maar volledig 300 euro kostte in plaats van 1100.
En over UPS zal ik niet teveel woorden vies maken, maar de mensen die daar werken hebben totaal geen respect voor de pakketen. Ik kan het weten want ik en vrienden en familie hebben daar vroeger gewerkt. Dat er pakketjes heelhuids bij de klant terchtkomen mag een godswonder heten, je bent dan ook veel beter af met Fedex want die houden alles met cameras in de gaten.
Desondanks moet ik je toegeven dat ik ook een dell heb, maar dat komt alleen maar omdat een koopje was dat ik niet kon weerstaan, aangezien deze maar volledig 300 euro kostte in plaats van 1100.
En over UPS zal ik niet teveel woorden vies maken, maar de mensen die daar werken hebben totaal geen respect voor de pakketen. Ik kan het weten want ik en vrienden en familie hebben daar vroeger gewerkt. Dat er pakketjes heelhuids bij de klant terchtkomen mag een godswonder heten, je bent dan ook veel beter af met Fedex want die houden alles met cameras in de gaten.
-
MaanSelena
Hier ook slechte ervaringen met de thuisbezorging van Dell door UPS.
We hebben half december een computer besteld, de levertijd werd gezet op begin februari. Nou vonden we dat wel lang, maar ja, goed, ook niks was er meer standaard aan. Alle opties van de pc wilden wij aangepast hebben.
Dell hield zich aan zijn beloften; 4 februari kregen we een mailtje met een aangepaste levertijd van de volgende dag. Mijn vriend heeft daarop direct voor de volgende dag vrijgenomen. De pakketservice komt hier meestal tussen 1 en 2 's middags. Om half drie hadden we nog niemand gezien, dus we gingen maar eens even op de statustracker van het pakket kijken.
Wat bleek? Ze waren allang geweest; om kwart voor één al! Maar wij hadden dus niemand gezien of gehoord, lag verder ook geen kaartje in de bus. Ik dus direct de telefoon gepakt en UPS gebeld. Bleek dat ze aan de verkeerde kant van onze flat aangebeld hadden; dus gewoon in een hele verkeerde straat.
UPS zei dat ze dan maandag een tweede bezorgpoging zouden doen. Wij gingen hier niet mee akkoord, aangezien we dan voor maandag weer vrij hadden moeten vragen. De man aan de telefoon zou regelen dat de pakjesbezorger diezelfde dag nog terug zou komen. Uiteraard lukte dit niet, en UPS gaf ons een laatste mogelijkheid; we konden zelf naar het servicecentrum van UPS rijden, in Moerdijk. Vanuit Bergen op Zoom is dat een half uur rijden enkele reis.
We hadden geen andere keus, dus zijn we maar in de auto gestapt. Maar zuur is het wel; je betaald 30 euro bezorgkosten (hebben wij geretourneerd gekregen, gelukkig!), en je kunt nog zelf in de auto. UPS geeft bij een klacht natuurlijk niet thuis....ja....dan kun je ook niets meer!
Groetjes, Maantje.
We hebben half december een computer besteld, de levertijd werd gezet op begin februari. Nou vonden we dat wel lang, maar ja, goed, ook niks was er meer standaard aan. Alle opties van de pc wilden wij aangepast hebben.
Dell hield zich aan zijn beloften; 4 februari kregen we een mailtje met een aangepaste levertijd van de volgende dag. Mijn vriend heeft daarop direct voor de volgende dag vrijgenomen. De pakketservice komt hier meestal tussen 1 en 2 's middags. Om half drie hadden we nog niemand gezien, dus we gingen maar eens even op de statustracker van het pakket kijken.
Wat bleek? Ze waren allang geweest; om kwart voor één al! Maar wij hadden dus niemand gezien of gehoord, lag verder ook geen kaartje in de bus. Ik dus direct de telefoon gepakt en UPS gebeld. Bleek dat ze aan de verkeerde kant van onze flat aangebeld hadden; dus gewoon in een hele verkeerde straat.
UPS zei dat ze dan maandag een tweede bezorgpoging zouden doen. Wij gingen hier niet mee akkoord, aangezien we dan voor maandag weer vrij hadden moeten vragen. De man aan de telefoon zou regelen dat de pakjesbezorger diezelfde dag nog terug zou komen. Uiteraard lukte dit niet, en UPS gaf ons een laatste mogelijkheid; we konden zelf naar het servicecentrum van UPS rijden, in Moerdijk. Vanuit Bergen op Zoom is dat een half uur rijden enkele reis.
We hadden geen andere keus, dus zijn we maar in de auto gestapt. Maar zuur is het wel; je betaald 30 euro bezorgkosten (hebben wij geretourneerd gekregen, gelukkig!), en je kunt nog zelf in de auto. UPS geeft bij een klacht natuurlijk niet thuis....ja....dan kun je ook niets meer!
Groetjes, Maantje.
-
VioletPrue
Sorry dat ik het zeg hoor, maar de ellende is begonnen toen u besloot om bij de eerste twee leveringenspogingen niet aanwezig te zijn.Erik77 schreef:Wij hebben onlangs een laptop bestelt bij Dell welke door UPS zou worden geleverd. Omdat wij de eerste twee leverpogingen niet thuis zijn gebleven, besloot ik dat de derde poging maar wel te doen. Helaas werd er niets geleverd en was ik dus voor niets thuis gebleven. En toen begon de ellende.
Was u wel thuis geweest, had u dikke kans gehad dat u uw laptop gewoon had ontvangen.