LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Internet Snelheid?

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Klaas01
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 dec 2005 20:39

Internet Snelheid?

Ongelezen bericht door Klaas01 »

Verwijderd door gebruiker
Laatst gewijzigd door Klaas01 op 27 jan 2013 01:35, 1 keer totaal gewijzigd.

SirPeter
Berichten: 315
Lid geworden op: 15 dec 2009 17:34

Re: Internet Snelheid?

Ongelezen bericht door SirPeter »

Een paar Mb'tjes beneden de 20 kan nog een redelijke snelheid zijn. 7Mbit van de 20 maximaal is niet een redelijke snelheid. Bel je huidige provider met de vraag of zij de lijn kunnen meten om te zien wat de maximale haalbare snelheid is.

Wanneer zij ook aangeven dat 7Mbit maximaal is dan mogen zij voor een oplossing gaan bieden. Bijvoorbeeld om het abo te verlagen naar een meer redelijk snelheid en bedrag die daar bij hoort.
Wanneer zij aangeven dat de 20 (of een redelijke snelheid) wel gehaald kan worden dan mogen zij met u proberen de oorzaak van het probleem te vinden.

Met betrekking tot het adverteren van de 20Mbit snelheden. Ze mogen best daarmee adverteren maar een goede provider laat de order pas door als de 20Mbit gehaald kan worden of in de buurt komt. Een goede provider is eerlijk naar zijn klanten toe zelfs als er iets niet gehaald kan worden.

Tip probeer de postcode checks van diverse providers voordat je besluit om een product ergens af te nemen. Als adsl provider 1 20Mbit aangeeft en 2 andere providers geven ~8Mbit aan dan is er 1 provider iets te positief ;)

Klaas01
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 dec 2005 20:39

Re: Internet Snelheid?

Ongelezen bericht door Klaas01 »

Verwijderd door gebruiker
Laatst gewijzigd door Klaas01 op 27 jan 2013 01:35, 1 keer totaal gewijzigd.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Internet Snelheid?

Ongelezen bericht door agro »

Bij ADSL is vooral de afstand tussen het aansluitadres en de telefooncentrale van belang voor de te halen snelheid, hoe groter de afstand des te kleiner zal de te halen snelheid zijn.
Op onderstaande site kan je na invulling van postcode en huisnummer de afstand van de centrale en het aansluitadres zien, en tevens wat er beschikbaar is.
http://pcdb.bbned.nl/

Klaas01
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 dec 2005 20:39

Re: Internet Snelheid?

Ongelezen bericht door Klaas01 »

Verwijderd door gebruiker
Laatst gewijzigd door Klaas01 op 27 jan 2013 01:35, 1 keer totaal gewijzigd.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Internet Snelheid?

Ongelezen bericht door agro »

De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 725 meter.
Met die afstand zou 20 Mb/s ongeveer haalbaar moeten zijn, ikzelf zit ca 1225 mtr van een centrale en haal ongeveer 17 Mb/s.
Deze was eerst ook lager, maar na een klacht naar mijn provider heeft een monteur de kabel vervangen tussen aansluitpunt en modem vervangen, deze voldeed blijkbaar niet aan de normen die gesteld werden, waarna de snelheid drastisch hoger werd, overingens de kabel welke vervangen was is ook door een monteur van mijn provider gemonteerd.
Kwaliteit van kabel ook al was deze maar ca 0,5 mtr kan veel verschil maken.
Verder succes toegewenst.

Klaas01
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 dec 2005 20:39

Re: Internet Snelheid?

Ongelezen bericht door Klaas01 »

Verwijderd door gebruiker
Laatst gewijzigd door Klaas01 op 27 jan 2013 01:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Ridouan
Berichten: 110
Lid geworden op: 25 jan 2010 18:30

Re: Internet Snelheid?

Ongelezen bericht door Ridouan »

Sorry Klaas, maar je moet begrijpen dat internet providers de snelheid aangeven in Megabits terwijl de snelheids tests op internet Megabytes gebruiken. Je moet de megabits door 8 delen om te weten hoeveel megabytes je kan downloaden. En zoals de anderen al aangaven is de afstand tot de centrale van belang voor je snelheid, maar ook hoeveel mensen in jouw buurt gebruik maken van ADSL.

p.s. neem nooit de duurdere abonnementen want die snelheden worden nooit waargemaakt.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Internet Snelheid?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Tik hier maar even je postcode in en je zult zien dat die 20mb nooit wordt gehaald. Tele2 haalt landelijk gemiddeld slechts 9mb terwijl ze "tot 20mb" adverteren. List en bedrog is toegestaan in deze vechtmarkt. Je kan beter 4mb nemen. Snel zat, goedkoper en in de praktijk meestal ergen tussen de 3 en 4mb

http://www.speedtest.nl/Database/

Ridouan
Berichten: 110
Lid geworden op: 25 jan 2010 18:30

Re: Internet Snelheid?

Ongelezen bericht door Ridouan »

Ja Klaas het is blijkbaar gewoon toegestaan om mensen standaard op te lichten. By the way, de gemiddelde snelheid in Nederland is wel enigzins verbeterd en is nu 9mb.

Klaas01
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 dec 2005 20:39

Re: Internet Snelheid?

Ongelezen bericht door Klaas01 »

Verwijderd door gebruiker
Laatst gewijzigd door Klaas01 op 27 jan 2013 01:36, 1 keer totaal gewijzigd.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Internet Snelheid?

Ongelezen bericht door agro »

En zoals de anderen al aangaven is de afstand tot de centrale van belang voor je snelheid, maar ook hoeveel mensen in jouw buurt gebruik maken van ADSL.
Aantal aansluitingen in de buurt heeft bij ADSL geen invloed op de snelheid, doordat elke aansluiting apart vanaf centrale komt, dit in tegenstelling tot de kabel welke met verdeelstations werkt in wijken.
Eigenlijk wel vreemd dat wanneer alles via de KPN telefoonlijn verloopt en aldaar wel de juiste Mbytes/s behaal lijkt het mij dat een andere provider via die zelfde kabel de zelfde snelheid kan behalen als KPN.
Dan zal de oorzaak wellicht liggen in het gedeelte wat gewijzigd (kabels, modem) is na de overstap.
Mogelijk het stukje kabel wat tussen modem en aansluitpunt van waar de kpn kabel binnenkomt, was bij mij de oorzaak van een behoorlijke snelheidsvermindering, na vervanging (ca 0,5 mtr) ruim 10Mb/s snelheidswinst.

Klaas01
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 dec 2005 20:39

Re: Internet Snelheid?

Ongelezen bericht door Klaas01 »

Verwijderd door gebruiker
Laatst gewijzigd door Klaas01 op 27 jan 2013 01:36, 1 keer totaal gewijzigd.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Internet Snelheid?

Ongelezen bericht door agro »

Het aansluitpunt ADSL is op dit moment een 15cm naar het modem, dit wat mij ongelooflijk sterk lijkt dat op een kabel van 15cm een verlies ontstaat van meer dan 12 a 13Mbytes.
Deze veroorzaakte bij mij wel het snelheidsverlies, en was slechts ca een 0,5 mtr, beide waren door monteur van provider aangesloten, doch eerste was blijkbaar verkeerde kwaliteit.
Op het oog was geen verschil te zien in deze kabeltjes.

Ridouan
Berichten: 110
Lid geworden op: 25 jan 2010 18:30

Re: Internet Snelheid?

Ongelezen bericht door Ridouan »

Klaas, ik denk dat er een misverstand is want ik geef je namelijk helemaal gelijk, daarom heb ik ook gezegd dat oplichting dus gewoon toegestaan is NL.
En dan nog iets die 9mb is de capaciteit, niet wat we werkelijk krijgen.

Klaas01
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 dec 2005 20:39

Re: Internet Snelheid?

Ongelezen bericht door Klaas01 »

Verwijderd door gebruiker
Laatst gewijzigd door Klaas01 op 27 jan 2013 01:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Ridouan
Berichten: 110
Lid geworden op: 25 jan 2010 18:30

Re: Internet Snelheid?

Ongelezen bericht door Ridouan »

Ik kan hier ook alleen maar helemaal mee eens zijn met jou, ze verzaken hun plichten systematisch omdat ze weten dat niemand er iets aan zal doen. Ze knijpen gewoon altijd een bepaalde percentage van de snelheid af, dus neem je een lagere abonnement dan krijg je ook weer een lagere snelheid.

Het is goed dat je die kabels noemt, want dat weten veel mensen niet dat je met een paar tientjes investering al gauw zo´n 20 tot 40% aan snelheid kan winnen. daarbij komt ook nog dat de modems vaak van zo´n miserable kwaliteit zijn dat deze de verbinding meer saboteren dan helpen.

Klaas01
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 dec 2005 20:39

Re: Internet Snelheid?

Ongelezen bericht door Klaas01 »

Verwijderd door gebruiker
Laatst gewijzigd door Klaas01 op 27 jan 2013 01:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Ridouan
Berichten: 110
Lid geworden op: 25 jan 2010 18:30

Re: Internet Snelheid?

Ongelezen bericht door Ridouan »

Revolutie???

Ik zeg laat ze maar taart eten :lol:

Klaas01
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 dec 2005 20:39

Re: Internet Snelheid?

Ongelezen bericht door Klaas01 »

Verwijderd door gebruiker
Laatst gewijzigd door Klaas01 op 27 jan 2013 01:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten