LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoogglans wit of Hoogglans magnolia

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
asimasi
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 jan 2010 00:03

Hoogglans wit of Hoogglans magnolia

Ongelezen bericht door asimasi »

Hoogglans wit of Hoogglans magnolia, waar zouden jullie voor gaan?
Dit icm een zwart keukenblad (Stellar Negro van Silestone).

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: Hoogglans wit of Hoogglans magnolia

Ongelezen bericht door pfffff »

Hoogglanswit doet labaratoiumachtig aan terwijl magniliawit een iets warmere uitstraling heeft ( persoonlijke voorkeur )

witte angora
Berichten: 30993
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hoogglans wit of Hoogglans magnolia

Ongelezen bericht door witte angora »

asimasi schreef:Hoogglans wit of Hoogglans magnolia, waar zouden jullie voor gaan?
Dit icm een zwart keukenblad (Stellar Negro van Silestone).
Hoezo, krijg ik van jou een nieuwe keuken dan? :mrgreen:

*.*
Berichten: 169
Lid geworden op: 11 sep 2007 14:18

Re: Hoogglans wit of Hoogglans magnolia

Ongelezen bericht door *.* »

Hoogglans wit of Hoogglans magnolia
Moeilijk hoor, zo'n keuze. Dit zijn kleuren die nou eenmaal zelden verkocht worden. Ik zou het dus niet weten.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Hoogglans wit of Hoogglans magnolia

Ongelezen bericht door maxx »

De meeste merken kunnen de keuken vaak tegen kleine meerprijs in alle Ral- en Ncskleuren spuiten. Dan komen er heel wat extra kleuren bij.....papierwit, krijtwit, cremewit, signaalwit, oudwit.....kan nog wel even door gaan zo. Daarmee kun je de nieuwe keuken eens niet 13 in een dozijn maken.

Een magnolia keuken voor een witte muur kleurt vaak rozig/roze. De wandkleuren in de keukenruimte zijn daarom ook zeer bepalend voor de uiteindelijke uitstraling van de keuken. Ik vind zelf creme en camee mooiere kleuren dan Magnolia.

MVG

JR-zundapp
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 dec 2009 00:58

Re: Hoogglans wit of Hoogglans magnolia

Ongelezen bericht door JR-zundapp »

Zou persoonlijk voor een kleur gaan die net van het wit af is dus Jasmijn of Magnolia. Vergeet niet dat elk merk keuken een andere kleur Magnolia heeft ik vergiste me daar ook in.

Misschien een tip voor het blad kies voor een keukenzaak waar je zelf in de fabriek het blad mag gaan uit zoeken. Hierdoor veel meer keus en je kan het mooiste blad uitzoeken en deze komt dan ook bij jullie in de keuken te zitten.

Succes :wink:

Mariska1984
Berichten: 68
Lid geworden op: 15 apr 2009 15:10

Re: Hoogglans wit of Hoogglans magnolia

Ongelezen bericht door Mariska1984 »

Dit is echt een TE persoonlijke vraag en ik vind de opmerking dat het er labaratoriumachtig uit zou zien echt onzin!

Kijk je moet kijken naar hoe je het huis inricht... Wordt dat modern dan zou ik kiezen voor Wit. Ik heb al verschillende witte keukens gezien en het is helemaal niet labaratoriumachtig. Wij zelf nemen ook een hoogglans witte keuken! En dan bedoe ik ook echt wit! De witste die er is! Ik vind het juist iets heel chiques uitstralen... En dat heb ik bij Magnolia helemaal niet. Als je een magnolia keuken plaatst tegen een witte muur dan lijkt hij roze.. En als je hem plaatst bij een beige/ecru muur dan lijkt de kleur weer op vanille...

Kortom het is echt je persoonlijke smaak en ik zou eerder bij een zwart aanrecht blad een witte keuken nemen en bij magnolia zou ik het toch wat meer zoeken bij de bruintinten omdat magnolia toch wat warmer is...

Suc6! Ik kan je dus niet zeggen neem dit of dat want dit ligt helemaal aan derest van je huis.. Maar ik kan je wel zeggen ik neem wit! Ook omdat onze vloer antraciet grijs wordt. Kijk door ook eens naar.. wat voor kleur vloer heb je nu? Hout? of bruinachtige tegels? Dan zou ik magnolia nemen... Maar heb je een grijze vloer of een whitewash houten vloer... neem dan wit :) :D

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: Hoogglans wit of Hoogglans magnolia

Ongelezen bericht door pfffff »

Tuurlijk zus, het is en blijft een persoonlijke voorkeur, en persoonlijke voorkeur mag je nooit afdoen als "onzin"
Spierwit met zwart ? Tja, die kleuren zal ik wel tegenkomen over een jaartje of wat, als ik opgebaart word.

Mariska1984
Berichten: 68
Lid geworden op: 15 apr 2009 15:10

Re: Hoogglans wit of Hoogglans magnolia

Ongelezen bericht door Mariska1984 »

Scheelt dan weer dat je het zelf dan niet ziet :lol: hahahaha

Maar ik hou persoonlijk ook neit van zwrt en wit dat vind ik een te groot contrast daarom nemen wij grijs :wink: . Wordt echt wel mooi! Wacht maar haha ik show hem tegen die tijd wel :)

asimasi
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 jan 2010 00:03

Re: Hoogglans wit of Hoogglans magnolia

Ongelezen bericht door asimasi »

Mariska, wij hebben denk ik dezelfde smaak!

Ik vindt namelijk wit met grijs ook supppeerrrrrrr mooi. De vloer die er nu ligt gaat er uit... daarom is het nu zo moeilijk kiezen..
Maar ik denk dat het de hoogglans witte keuken wordt.. het blad wil ik liever ook in een andere kleur.. maar ben de juiste grijs nog niet tegengekomen..
Nou.. zal wellaten weten wat het uiteindelijk is geworden..:)

asimasi
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 jan 2010 00:03

Re: Hoogglans wit of Hoogglans magnolia

Ongelezen bericht door asimasi »

maxx schreef:De meeste merken kunnen de keuken vaak tegen kleine meerprijs in alle Ral- en Ncskleuren spuiten.
Wij kopen bij superkeukens, een beetje te snel getekend..maar goed dat is weer een ander verhaal..op zich geen klachten..alleen de kleur is even een gedoe...
maar Maxx zouden zij de keuken ook in een van die genoemde kleuren kunnen spuiten?

Mariska1984
Berichten: 68
Lid geworden op: 15 apr 2009 15:10

Re: Hoogglans wit of Hoogglans magnolia

Ongelezen bericht door Mariska1984 »

......
Laatst gewijzigd door Mariska1984 op 13 sep 2010 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.

asimasi
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 jan 2010 00:03

Re: Hoogglans wit of Hoogglans magnolia

Ongelezen bericht door asimasi »

Mariska,

Ik heb op een paar kleine dingetjes na, PRECIES hetzelfde ontwerp als jij!!
Wij hebben alleen het koken spoelen andersom (onze raam zit namelijk aan de overkant en grenst aan een wand van glas) en de kasten die jij hebt in het bruin, dat hebben wij niet. we hebben het werkblad namelijk wat langer gemaakt.

ik twijfelde alleen heel erg over die 2 hoge kasten, koel/vries en de oven/magn kast. ik twijfel namelijk over dat stukje in de linkerhoek dat zo verstopt raakt.. denk dat het zo raar zal ogen.. heb jij dat niet?

ben nu niet thuis, maar zal vanavond ons ontwrp even plaatsen..

wel grappig dit toeval.

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Hoogglans wit of Hoogglans magnolia

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Wij hebben hoogglans (greeploos) PREMIUM wit met zwart/grijs granieten aanrecht.
Grote (60x60 cm) tegels op de vloer.
Ziet er super uit!!!

Emlichheimer
Berichten: 297
Lid geworden op: 29 nov 2005 10:19

Re: Hoogglans wit of Hoogglans magnolia

Ongelezen bericht door Emlichheimer »

zit je apparatuur daar wel op een lekkere plek?

helpendhandje
Berichten: 436
Lid geworden op: 12 mar 2009 23:09

Re: Hoogglans wit of Hoogglans magnolia

Ongelezen bericht door helpendhandje »

13 in een dozijn keuken dus
(heb zelf namelijk ook een hg witte keuken (gespoten ja, geen folie :wink: ) met zwart composiet en een zwarte tegelvloer :lol: ) maar wel een volledig eigen ontwerp.
Let op de plaatsing van de aparatuur, een kookplaat in een hoek is niet praktisch en zorg voor rechte, doorlopende lijnen, alles op verschillende hoogtes is niet mooi. Zo hebben wij de langwerpige greep van de koel-vrieskast ook horizontaal laten maken omdat dat rust en een strak beeld geeft. Ook een greep onder de spoelbak laten zetten op het "loze" ladefront, staat raar als dat er niet zit, net of je wat vergeten bent. Versprongen grepen zorgen voor onrust.
Heb zelf enkel lades, de kleinsten 80 en de breedste 120, heerlijk die lades, veel handiger dan kastjes. De vaatwasser is daarin geen dissonant en zit bovendien niet in het blikveld. Ben zelf niet dol op afwijkende fronten want het verstoord een rustig beeld maar mensen willen dat vaak om apart te zijn. Doe het niet, het gaat je irriteren.
Vrienden hebben de afwijkende fronten na een half jaar laten vervangen, de keuken vormde geen eenheid.
Veel plezier!

Mariska1984
Berichten: 68
Lid geworden op: 15 apr 2009 15:10

Re: Hoogglans wit of Hoogglans magnolia

Ongelezen bericht door Mariska1984 »

......
Laatst gewijzigd door Mariska1984 op 13 sep 2010 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Mariska1984
Berichten: 68
Lid geworden op: 15 apr 2009 15:10

Re: Hoogglans wit of Hoogglans magnolia

Ongelezen bericht door Mariska1984 »

.......
Laatst gewijzigd door Mariska1984 op 13 sep 2010 09:36, 1 keer totaal gewijzigd.

helpendhandje
Berichten: 436
Lid geworden op: 12 mar 2009 23:09

Re: Hoogglans wit of Hoogglans magnolia

Ongelezen bericht door helpendhandje »

Was een algemene tip :wink:

trouwens, niet voor het een of ander hoor maar het is MIJN keuken en niet ME keuken.
Detail maar wel storend, sorry hoor.

Mariska1984
Berichten: 68
Lid geworden op: 15 apr 2009 15:10

Re: Hoogglans wit of Hoogglans magnolia

Ongelezen bericht door Mariska1984 »

.......
Laatst gewijzigd door Mariska1984 op 13 sep 2010 09:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten