LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Twijfels over overeenkomst particuliere lening

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
2010Radar

Twijfels over overeenkomst particuliere lening

Ongelezen bericht door 2010Radar »

Zouden jullie mijn topic kunnen afsluiten?

Bedankt!
Laatst gewijzigd door 2010Radar op 12 feb 2010 09:43, 1 keer totaal gewijzigd.

kweenie

Re: Twijfels over overeenkomst particuliere lening

Ongelezen bericht door kweenie »

Lijkt me sowieso een pittige rente. Als ik het even nareken hoeveel je moet terugbetalen, dan komt de rente uit op 1,33% per maand, oftewel 17,2% per jaar (!). Volgens mij mogen ze niet eens zoveel rente vragen. Maar waarschijnlijk regelen ze het zo dat je een paar duizend euro administratiekosten of afsluitprovisie moet betalen, zodat de rente formeel binnen de wet valt.

Wel duidelijk is dat je erg in het nauw moet zitten om deze lening aan te gaan.

2010Radar

Het is een pittige rente, helaas voor mij inderdaad weinig andere opties. De hoge rente dat kan ik inderdaad ook opmaken uit het voorstel, maar kan dus helaas niet beoordelen of de inhoud van deze overeenkomst betrouwbaar en rechtsgeldig is, zou graag vernemen of deze inhoud wel rechtsgeldig is. Gelden die regels van een maximaal te berekenen rentetarief ook voor particulieren die geld lenen aan particulieren?

Bedankt voor je moeite tot nu toe!

Toxopeus

Ongelezen bericht door Toxopeus »

Hoe ben je aan de leningverstrekker gekomen via Marktplaats of een andere gelijkwaardige site?

Heb je al gegoogled op de naam en het rekeningnummer?
Moet je eerst een bedrag overmaken voordat je de lening krijgt?
Je zal de eerste niet zijn die wordt opgelicht.

Ridouan

Ongelezen bericht door Ridouan »

17% dat is meer dan bij een creditcard als je deze regelmatig afbetaald. Kun je niet misschien een andere lening afnemen want 17 % per jaar betalen mensen zonder geldproblemen al met moeite af, iemand met beperkte financieen komt hier nooit meer vanaf. Misschien bij jouw bank een Rekening Courant openen, dat is 8% dat scheelt weer wat.

2010Radar

Bedankt voor jullie reacties.

Heb via de link het artikel op opgelicht.nl bekeken, maar heb niet het idee dat het om dezelfde persoon gaat.

Heb natuurlijk niet voor niets mijn twijfels, want dat roept het nou eenmaal op als je je mogelijkheden aan het nagaan bent om via een particulier geld te gaan lenen. Tot nu toe inderdaad veel loze beloftes en inderdaad vooraf geld betalen, wat ik natuurlijk niet heb gedaan. Maar voor het voorstel wat mij nu is gedaan hoef ik niet eerst geld over te maken en heb ik nog geen documenten toegestuurd. De hoge rente waarschuwt mij al voldoende, hier zou ik inderdaad nooit meer vanaf komen.

De mogelijkheid tot het openen van een rekening courant bij mijn eigen bank is mij onbekend. Wat zou dat inhouden?

WilWil

Ongelezen bericht door WilWil »

Heb je deze lening wel nodig? Als je elders niet kunnen lenen, waarom dan wel deze lening aangaan? Dat je bij een reguliere bank geen lening kunt krijgen heeft natuurlijk ook zijn oorzaken.......

Lenen kost geld.........veel geld in dit geval.

Ridouan

Ongelezen bericht door Ridouan »

2010Radar, een rekening courant is als het ware een openstaande rekening met een maximale krediethoogte die je als klant zelf mag opnemen en aflossen naar behoeve. Het maximale voor een particulier is ongeveer 10000 euro en je betaalt iets meer rente dan een normale consumenten krediet vanwege het gemak. Probeer eens via de website van jouw bank de voorwaarden te vinden, over het algemeen is het makkelijker een rekening courant te openen dan een ander consumentenkrediet te krijgen zolang je maar een vast inkomen hebt.
Hopelijk is hier op het forum ook iemand aanwezig die meer verstand heeft van het bankwezen dan ik en die kan jou hopelijk verder helpen.
En wees alsjeblieft voorzichtig met het aangaan van een krediet en lees de kleine lettertjes goed, want anders help je jezelf alleen maar dieper in de problemen. Veel geluk verder.

EagleOne2002

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

Kun je niet bij de bank aankloppen voor zo'n bedrag?
Als hun zich er niet mee kunnen vinden, dan lijkt het me niet verantwoord.
Daarnaast als jij zulk bedrag maandelijks kan missen, kun je dan niet gewoon wachten?
Hoe dan ook, je neemt een lening die uiteindelijk je klauwen vol geld kost.

Veel succes

urip

Ongelezen bericht door urip »

Beste mensen,doe het niet bij de Particulier lening...ik zit zelf in de ****,en toen vroeg ik zelf lening met 2500 euro,wat zeggen hun ik moest 50 euro overmaken voor de proces kosten en heb ik gedaan en vervolgens moest ik ook 500 euro overmaken voor de verzekering,en toen heb ik gezegd nee dat doe ik niet want dat heb ik niet...en weet je wat hun zeggen"ik moest geld gaan lenen via vrienden of familie 500 euro,ik zegt hooo even ,,waarom haal je gewoon niet van dat berdrag af wat ik heb gevraagd 2500 euro..en dat wilden ze niet ( het zijn gewoon oplichters ) en vervolgens heb ik gevraagd mijn 50 euro terug te vragen,nooit meer ontvangen..!!!!! dus lesje voor mij en doe het nooit meer..!! als je in de **** zit en vragen hun geld van jou dan komt je gewoon nog meer in de shitt......

dus pas op voor deze mensen...

seagoing racer2

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

**** = shi.t ?

Gesloten