LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Click and buy

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
jordy204
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jan 2010 13:49

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door jordy204 »

Ook ik ben slachtoffer geworden van ClickandBuy.Ik had dus tot verkort een steam account (programma waarmee je spellen kan spelen en kopen).Gedurende de kertperiode heb ik ook een hoop spellen gekocht omdat er heel veel afgeprijsd waren,ik maakte als betalingsmethode gebruik van clickandbuy.Mijn account was geverifieerd dus alles was in orde althans dat dacht ik.

Ik heb dus wat games besteld toen ik nog geen saldo op mijn clickandbuy account had staan,later kwam ik er pas achter hoe geld van je rekening op je clickandbuyaccount te storten naar verschillende mailtjes aan hun zogenaamde klantenservice.Hier amper reactie op gehad en kreeg nooit mn mailtjes goed beantwoord.Ook werd het geld van de spellen niet door clickandbuy van mijn rekening afgeschreven,ik hun dus gemailt dat er nog geen geld van mijn rekening was afgeschreven.

Ik had namelijk al zon flauw vermoeden dat er iets niet in de haak was en ik heb hun toen ook gezegt dat ik bang was als de betaling niet afgeschreven werd mijn steam account dan geblokt zou worden.Ook naar steam zelf mails gestuurd dat ik graag de betaling zou willen doen maar dat ik niet wist of het goed zat omdat er maar geen betaling van mijn rekening werd afgeschreven.Echter bij zowel steam als clickandbuy werd ik slecht geholpen en kreeg ik mailtjes in de vorm van hoe ik een overzicht van mijn betalingen kreeg,waar ik dus helemaal niet om vroeg.Ik had me tevens ook aangemeld bij een datingsite (kriebello) die rekende 40 euro voor een account wat ik toen niet nadekend betaald heb.Echter zag ik enige tijd later op mijn click and buy account nogmaals een afschrijving staan van kriebello,ik heb toen dus per direct ook het abonnement stopgezet.Echter ben ik toch uit veiligheidsredenen naar de bank gegaan en heb ik het rekeningnummer laten blokkeren.

Bij de bank uitgelegt hoe de situatie in elkaar zat en dat ik graag hetrekeningnummer van kriebello zou willen laten blokkeren zodat ze geen automatische afschrijvingen van mijn bank zouden kunnen doen.De bank vertelde mij dat ze maar een rekingnummer hadden van clickandbuy wat ze konden blokkeren.Dit heb ik toen gedaan echter heb ik er niet bij stilgestaan dat het hier om clickanbuy ging want ik dacht om kriebelllo.Later bleek dit dus een domme keuze te zijn geweest.Want toen ik vorige week wou inloggen op mijn steam account bleek die opeens geblokkeerd te zijn .Ik dus onmiddelijk mijn email en clickandbuy account checken,blijkt dat ze mijn rekening van clickandbuy ook geblokkerd hebben en notabene 75 euro aan administratie kosten in rekening hebben gebracht!!Ik dus direct mailen wat dit moest voorstellen,krijg ik een berichtje terug van dat er meerdere malen tevergeefs geld van mijn rekening was proberen af te schrijven maar dat dit niet lukte,en dat er daarom administratiekosten in rekening waren gebracht van 75 euro!

Ik had hun ook al eerder gemaild dat ik het niet vertrouwde met kriebello omdat dit ook een oplichtersbende van jawelste is,hier werd echter niet op gereageerd dus daarom heb ik hun ook gemaild dat ik het rekeningnummer heb laten blokkeren.Hier hebben ze zich dus nix van aangetrokken en ze hebben gewoon het geld van mijn rekening proberen af te schrijven en hiervoor 75 euro aan administratiekosten in rekening gebracht.Ik zit nu al ondertusse een dikke week mails te sturen hoe dit op te lossen en heb hun ook verteld dat ik geen 75 euro aan administratiekosten ga betalen voor iets wat niet mijn fout is.Gisteren hebben ze er geprobeerd weer geld af te schrijven van mijn rekening en hebben ze opnieuw weer 25 euro aan administratiekosten in rekening gebracht!!Terwijl ik ze duidelijk heb gezegt dat dit niet mogelijk was op dit moment!

Ik zit dus nu met een bedrag van 156 euro wat ik moet betalen waarvan 100 euro aan administratiekosten en mn steam account met 79 spellen dr op is ook nog is geblokt!Dit heeft mij over de 100 euro gekost. :x En ook maar de hele tijd steam of de bank de schuld geven terwijl hun de oplichters zijn.IK BEN Echt zat van clickandbuy en heb echt de neiging om alles kort en klein te gaan slaan daar.Ik hoop dat ik mijn account nog terugkrijg maar ik zie het niet echt rooskleurig in.

Mijn advies dan ga OOK NOOIT MET DEZE BENDE IN ZEE WAN HET ZIJN GEWOON OPLICHTERS.Als iemand nog advies voor me heeft is dit altijd welkom omdat ik echt geen idee heb hoe hiervan af te komen en mijn account terug te krijgen.En omdat ik ook geen incasso burau achter mn reet aan wil hebben,zoals ik van veel mensen hier gelezen heb.

DUS ALS IEMAND TIPS VOOR ME HEEFT ZOU IK DIT HEEL ERG OP PRIJS STELLEN WANT IK KRIJG ZO NOOIT MN ACCOUNT TERUG. :evil:

Sorry voor de ietswat onduidelijke tekst maar ik moest ff mn hele verhaal kwijt anders is ht moeilijk te begrijpen.

Katie22
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 dec 2009 19:37

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Katie22 »

Ook ik ben de dupe geworden van de belachelijke administratiekosten en uitermate slechte klantenservice van ClickandBuy.
Ik kocht in de Apple itunes-store een applicatie van 4,99 euro, aangezien ik geen creditcard heb, betaalde ik met ClickandBuy wat door Itunes werd aageraden.
Na een paar dagen kreeg ik bericht dat het bedrag niet kon worden afgeschreven. En dat ze daarom kosten hadden moeten maken. Ik zou ze nu 29,99 verschuldigd zijn. Constant beweerde ze dat ze het maar niet konden afschrijven. Terwijl er zeker weten meer dan genoeg geld op mijn rekening stond om het bedrag af te schrijven. In het volgende mailtje stond een link waarop ik kon klikken zodat ik de factuur meteen kon voldoen. Dan kwam ik op de ClickandBuy site om in te loggen. Je raad het al, het inloggen lukte opeens niet meer, want ze hadden mijn account geblokkeerd. Dus ik had ze gemaild om te vragen hoe ik me alsnog kon inloggen om de factuur te voldoen. Want hoe willen ze dan dat ik het kan betalen? Ze zetten er ook geen rekening nummer bij waarnaar ik het geld kan overmaken. Die e-mail stuurde ik op 25 december. (ja, gezellig op 1e kerstdag). Ik kreeg een autoreply terug met dat er zo spoedig mogelijk antwoord zou komen.
Vervolgens was ik de 2e kerstdag en de dag erna weg.
Toen ik op 28 december weer mijn e-mail checkte waren er opeens weer 25 euro adiministratiekosten bijgekomen! Dure grap die applicatie 54,99 was het nu. Weer kreeg ik dezelfde link als eerder genoemd om de factuur te voldoen. Maar deze keer waren ze ook zo vriendelijk om ook hun rekeningnummer erbij te zetten. Om nog meer gezeik te voorkomen heb ik toen maar het bedrag overgemaakt. Dat ging ook niet zonder obstakels. Want ik kreeg nog steeds bedreigingen dat ze het incassobureau zouden inschakelen en had er een brief over ontvangen. Ik heb ze meerdere malen gemaild naar al hun e-mail adressen en uiteindelijk berichten ontvangen dat het bedrag was ontvangen.
En een paar dagen na het overboeken, op 6 januari om precies te zijn kreeg ik zowaar een antwoord op mijn e-mail van 25 december. Die informatie kwam toen natuurlijk al veel te laat. Het antwoord luidde trouwens als volgt:
Uw ClickandBuy account is beëindigd. Wij kunnen uw account niet opnieuwactiveren; om gebruik te maken van onze diensten vraag ik u opnieuw teregistreren. Bij deze registratie dient u gebruik te maken van een ander email adres. Indien uw betaalmiddel reeds is bekend verschijnt de melding:"Bankrekening/creditkaart is reeds voor een ClickandBuy-account geregistreerd.Meldt u hiermee aan." en staat het email adres op het scherm met demogelijkheid u in te loggen. Om opnieuw te registreren dient u in de rechter helft van het scherm teklikken op "Een nieuwe ClickandBuy-rekening met Bankrekening/Creditkaartaanmaken". Na de registratie wordt uw account vervolgens direct geblokkeerd. U kunt ons vervolgens telefonisch of per email contacteren zodat wij uw accounthandmatig kunnen activeren. Hou in dat geval uw nieuwe klantnummer bij de hand.
Haha, ja hoor! ClickandBuy telefonisch of per e-mail contacteren. Dan is dat account over een jaar met veel geluk misschien handmatig geactiveerd ja.

Tussendoor hebben ik en mijn moeder ook een paar keer naar die klantenservice gebeld. De eerste keer kregen we dat bandje, waarop het welbekende vrouwtje met dat vreemde accent te horen is. Ze zei dat we moesten mailen naar een clickandbuy-emailadres of bellen naar het de buitenlandse klantenservice, een telefoonnummer in Duitsland. Dus wij hadden dat nummer naar Duitsland gebeld. Wat bleek.. het nummer bestond niet meer???
Een andere keer hadden we 'geluk', want we kregen niet het bandje aan de telefoon. We hoorden een ogenblik geduld alstublieft.. een ogenblik geduld alstublieft (of iets dergelijks) en na 20 minuten wachten, werd de lijn opeens door hun verbroken!! Dat is toch niet te geloven. Wat een dieven. Ik vind het heel slecht dat Apple dit soort bedrijven adviseert, het geeft hun ook een slechte naam.

FunFactory
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2010 14:06

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door FunFactory »

Tot een week of 3 geleden kende ik Click&Buy niet, maar ik wil jullie mijn probleem ook voorleggen; ik heb nooit een account gecreeerd bij C&B op mijn mailadres, maar ik krijg wel mail van ze, of ik even 298 euro wil overboeken. :?:

De mail is in zijn geheel in het Duits, en de aanhef betreft een Herr XXXX, maar die achternaam is niet van mij. Het lijkt er dus op dat iemand een account heeft aangemaakt op mijn mailadres....

Aldus de mail moet ik het openstaande bedrag binnen 7 dagen overmaken, anders gaan ze het overdragen aan "externen Inkassodienstleister". :x

Hier de betreffende mail, met wat dingen eruit gehaald i.v.m. privacy dacht ik zo..... (maakt me eigenlijk niet uit, want het zijn mijn gegevens toch niet)

Sehr geehrter Herr XXXXX,

wir haben versucht,den unten aufgeführten Rechnungsbetrag für den Anbieter Ongame Network Ltd, Click&Buy (Europe) Ltd. von Ihrem Bankkonto einzuziehen. Ihre Bank hat den Betrag jedoch zurückgebucht.

Obwohl wir Ihnen zwei Erinnerungen gesendet haben,ist immer noch keine Zahlung eingegangen.

Außerdem sind für die fehlgeschlagenen Versuche,den Betrag von Ihrem Bankkonto einzuziehen,Gebühren in Höhe von EUR 25,00 angefallen.

Wenn Sie eine Lastschrift auslösen möchten,um die ausstehende Zahlung unmittelbar zu begleichen,klicken Sie hier.

Sie können den Rechnungsbetrag von EUR 273,00 zuzüglich der Rückbuchungsgebühren von EUR 25,00,
also einen Gesamtbetrag von EUR 298,00

auf folgendes Konto überweisen:
WGZ Bank Duesseldorf
BIC: GENODEDD
IBAN: DE43 3006 0010 0000 0664 64
WGZ Bank
Begünstigter: ClickandBuy International Ltd.

Wichtig: Bitte geben Sie bei der Überweisung unter "Betreff" bzw. "Verwendungszweck" die folgende Nummer an:

DP-68939493-92xxxx

Kunden aus dem Ausland müssen die folgende Bankverbindung angeben:

BIC: GENODEDD
IBAN: DE43 3006 0010 0000 0664 64
WGZ Bank Duesseldorf

Wir bitten Sie,den ausstehenden Betrag innerhalb von sieben Tagen zu begleichen,um weitere Gebühren zu vermeiden.

Sollten Sie dem innerhalb der gesetzten Frist nicht nachkommen,werden wir die Forderung an unseren externen Inkassodienstleister übergeben.

Bei Fragen stehen wir Ihnen gerne unter der E-Mail "ClickandBuy" <[email protected]> oder telefonisch unter +43 (0)2682 - 2059323
zur Verfügung.


Bitte geben Sie möglichst bei jeder Kontaktaufnahme mit dem ClickandBuy Service Team Ihre ClickandBuy Kundennummer an. Ihre ClickandBuy Kundennummer lautet 6893xxxx.


Mit freundlichen Grüßen

heil
ClickandBuy International Ltd.
Lincoln House
137 / 143 Hammersmith Road
London W14 0QL
UK

Fax: +43 (0)140 -2 40 59 26
Internet: http://www.clickandbuy.com
E-Mail: [email protected]



ClickandBuy International Ltd. · Lincoln House · 137/143 Hammersmith Road · London W14 0QL
Eingetragen in England und Wales unter der Nummer: 5661160
Vorsitzender der Geschäftsleitung: Charles Fränkl
Mitglieder der Geschäftsleitung: Michael Grodd • Nicholas Drew • Frank Brinker

ClickandBuy International Ltd. ist als E-Geld-Institut von der Financial Services Authority in Großbritannien autorisiert und wird von dieser gemäß EU-Richtlinie 2000/46/EG reguliert. ClickandBuy International Ltd. FSA-Registrierungsnummer: 454127.

luc1986
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 okt 2008 21:58

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door luc1986 »

Ik heb een vraag. Ook ik heb een app gekocht via click and buy. Die kostte 7,99. Ik kreeg een email dat ze het gingen afschrijven. Prima. Ik krijg 2 dagen een mailtje dat ze het niet hebben kunnen afschrijven en 25 Euro extra in rekening brengen voor gemaakte kosten :S A: Ik snap niet waarom ze niet hebben kunnen afschrijven er stond meer dan het tienvoudige op de rekening. B: Ik heb nog nooit van zulke belachelijke kosten gehoord. Is hier niet een wettelijk tarief of iets dergelijks voor.
Ik heb 8 euro overgemaakt via ideal en ik weet niet of ik de rest nou moet betalen of gewoon niet. Iemand tips?

sjaakie123
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2010 09:56

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door sjaakie123 »

Ik heb zelf ook een probleem met clickandbuy. Ik wou ook een spel kopen via Steam. Ik heb €60 overgemaakt naar clickandbuy. Zodra ik met Steam moest betalen werd er om een geboortedatum gevraagt. Dus ik mijn geboortedatum invullen, bleek die fout te zijn. Ik probeerde het nog een aantal keren. Zonder enige waarschuwing (bijv: u kunt uw geboortedatum nog 3 keer invoeren voor uw account wordt geblokkeerd) werd mijn account geblokkeerd.

Ik heb C&B nu al talloze keren gebeld, en kreeg telkens weer dat bandje. Email hebben ze na een week is een keer op gereageerd en het gaat allemaal erg traag. Heb zelfs nog een uitgebreide mail naar het persadres gestuurd in Engeland (omdat er verder geen contact info was te vinden). Het lijkt wel alsof er maar één iemand achter C&B werkt, omdat het allemaal zo langzaam gaat.

Als ik mijn geld nog is terugkrijg, is het nog niet afgelopen met ze.

jordy204
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jan 2010 13:49

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door jordy204 »

Ik lig ook nog steeds overhoop met clickandbuy,mn steam en clickandbuy account zijn nog steeds geblokeerd en ze reageren helemaal niet meer op mijn mails.Wel natuurlijk aanmaningen blijven sturen en dreigen met een incassoburea.Ondertussen zijn de kosten al opgelopen tot 186 euro terwijl het oorspronkelijke bedrag maar 56 euro was.Ik weiger uiteraard te betalen omdat dit bedrag jurdische gezien helemaal niet geëist mag worden door een bedrijf.Zie volgende link.

http://www.rijnstad.nl/schulden/kosten/ ... osten.html

Staat ook een filmpje van radar op hoe bedrijven en incassobureas het begrip administratiekosten misbruiken.Het komt er dus op neer dat er voor een bedrag van 250 euro maximaal 44,03 incl rente aan administratiekosten mag worden berekend.Dit geld voor het betreffende bedrijf en het incassoburea samen.Clickandbuy bedonderd de boel dus met hun zogenaamde registratiekosten,want dat is de grootste onzin.

Ik raad iedereen ook aan je niet bang te laten maken door een incassoburea want als ze hier meer naar de rechter gaan kost het hun aleen maar meer geld en dan zet de rechter er toch een rode streep door omdat dit gerechtelijk gezien helemaal niet mag.Ik heb ze al een mail gestuurd door middel van een brief staat ook op die site,dat het niet mag dat hun zoveel administratiekosten in rekening brengen.Ik raad iedereen ook aan om dit te doen en tevens aangifte bij de politie te doen.Des te sneller verdwijnt dat clickandbuy.

En ik zou al helemaal geen geld over maken want heb al van velen gehoord die dan nog niet hun account terugkregen dus niet doen.Ik ben mn account ook mooi kwijt maar ik laat het hier niet bij zitten en ik ga nooit meer met clickandbuy in zee zou ik mn account ooit nog terugkrijgen.

Annienas
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jan 2010 16:07

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Annienas »

Ik ben blij dat ik dit topic tegenkom!
Mijn vriend belde me vanmiddag op, met zo'n zelfde verhaal.
Hij heeft ook 'n email gekregen met dat hij nog 39 euro moet overmaken:

Dear Sir or Madam,

Despite our previous request for amicable settlement of this account, your payment has not been received.

The current open balance is EUR 39,82.

We must insist that you comply with this request, as failure may result in action being taken against you personally (or your company) without further notice or warning.

If you are unable to pay the whole amount at once, please contact us either by phone or write a repayment proposal by the above date and we will review your offer.

Your ref. No.: xxxx
Your postadress: xxxx
xxxx


With best regards
Intrum Justitia GmbH

PS: In case of further queries contact us by email here. This is the quickest way to reach us. Any further request by mail, fax or call is not required.




Jullie advies is dus om er niks mee te doen? En aangifte te doen bij de politie?
Maar wat moet je zeggen als je aangifte gaat doen? Hoe kan je dit hard maken?

jordy204
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jan 2010 13:49

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door jordy204 »

Gewoon niet betalen doe ik ook niet als je nix gekocht heb kunnen ze je ook nix maken.Iemand verder nog vorderingen gemaakt?

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door renegade66 »

mensen betaal alleen de werkelijke kosten van die paar euro en betaal geen administratiekosten. als overduidelijk is en jij aan kunt tonen dat er op dat moment voldoende saldo op je rekening stond kunnen ze intrum justitia wel inschakelen, die leg je alles uit en betaald alleen die paar euro waarvoor je iets gekocht hebt. betaal ook geen incassokosten. laat vervolgens, als intrum gaat dreigen, lekker dreigen en schrijf ze in een brief dat je de hele vordering en incassokosten betwist en dat ze het maar via de rechter moeten zien te krijgen. en dat jij je in dat geval in rechte zal verweren en alle bijkomende kosten op hun zal verhalen.

jij hebt alle bewijzen in handen d.m.v bankafschriften waaruit blijkt dat er wel voldoende geld op je rekening stond en je hebt het verschuldigde al aan intrum betaald.
geen enkele rechter zal je veroordelen en intrum en C&B druipen lekker af.

dit is de enige en rechtmatige manier om ze af te straffen.

luc1986
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 okt 2008 21:58

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door luc1986 »

Ik heb ze gebeld met mijn "probleem" Ik zal het nog even kort uitleggen. Ik heb een applicatie gekocht van 7,99 die zou afgeschreven worden van mijn rekening. Prima, maar 2 dagen later kreeg ik een mail dat het niet was gelukt en dat ze hier 25 euro voor in rekening brengen. Ik heb toen via ideal direct die 7,99 betaald. Nou stond er meer dan genoeg geld op mijn rekening en daarom had ik ze een email gestuurd. Ik had tevens gemeld dat ik mijn account wilde opheffen. Ik kreeg alleen antwoord op het opheffen(dat kon niet voor er was betaald) en niets over de 25 euro extra of dat er voldoende geld op mijn rekening staat. Paar dagen later weer een email dat ze nog een keer hadden proberen af te schrijven maar dat dit weer niet was gelukt. Nog een keer 15 euro. Vandaag op mijn werk was er een juridisch assistent aanwezig en heb hem dit voor gelegd. Hij vroeg of ik kon aantonen of ik voldoende geld op mijn rekening had staan. Dat kan ik en voor de rest zei hij dat het niet redelijk en billijk is en daarom zou het volgens hem in een rechtszaak nooit worden toegewezen. Alleen is de tijd die je met een rechtszaak kwijt bent natuurlijk meer waard dan die 40 euro. Dus hij raadde me aan om te bellen met dit verhaal. Ik heb gebeld en ze hebben uiteindelijk alles terug gedraaid. Misschien mede door het feit dat ik zei dat ik gewoon kon aantonen dat er voldoende geld op mijn rekening staat en stond.
In ieder geval is dit voor de rest keurig afgehandeld en werd een aantal maal zeer netjes gezegd dat het vervelend was dat het zo gelopen was. Ik ga na deze service zeker nog verder met click and buy. In ieder geval nadat ik heb gebeld met de ING. Ik wil namelijk wel weten waarom ze niet konden afschrijven.

Voor de rest wil ik zeggen dat als je gewoon niet voldoende geld op je rekening hebt staan, je waarschijnlijk weinig kan beginnen tegen die 25 euro die ze in rekening brengen. Het staat namelijk in de algemene voorwaarden. Al zijn die niet altijd heilig. Ik lees trouwens hier ook iets van de incassokosten in het bericht van Jordy. Die zouden volgens hem te hoog zijn. In principe heb je gelijk, maar er zijn wel 2 dingen A het is in de algemene voorwaarden geregeld. B Ze hebben waarschijnlijk meerdere keren proberen te incasseren en dus meerdere keren kosten gemaakt. Vandaar dat de kosten van jou erg zijn opgelopen. Daarbij is de site die je plaats er zelf ook duidelijk in. Er staat iets in over de algemene voorwaarden en dat dit dient als voorbeeld, niet als wet.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door renegade66 »

tja zo kan het ook, maar of ze er iets van leren is de vraag.
het is de nette manier van communiceren, maar aan de andere kant kan ik me ook voorstellen dat mensen de gedachte hebben dat ze onterecht behandeld worden. het is niet bepaald een nette manier van handelen van C&B. het blijkt overduidelijk dat C&B hun zaakjes niet op orde hebben. en dan lijkt mijn methode wel een middel om ze er van te overtuigen dat ze er wel degelijk iets aan moeten gaan doen.
tenslotte gaan rechtzaken die ze verliezen hun veel geld kosten. en dat opend mijn inziens hun waarschijnlijk wel de ogen.

luc1986
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 okt 2008 21:58

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door luc1986 »

Klopt dat is zeker de vraag. Het is alleen wel zo dat veel mensen klagen over die 25 euro. Dat staat duidelijk in de algemene voorwaarden waarmee je akkoord moet gaan. Daarbij vind ik ook dat je zelf moet zorgen dat er voldoende geld op je rekening staat voor je iets koopt.
Voor de mensen met onterechte afschrijvingen is het natuurlijk heel vervelend, zeker omdat het veel tijd kost en je aangifte etc moet doen. Maar als je daadwerkelijk een applicatie hebt gekocht en je had niet genoeg geld op je rekening staan, vind ik persoonlijk niet dat je moet klagen

bodylove2008
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 feb 2010 19:25

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door bodylove2008 »

Ik kwam op www.fiestainfo.nl dit artikel tegen.

Click and Buy is net als Pay Pall een online betaalmiddel. Het grote verschil is echter dat je met Click and Buy geen bankbevestiging nodig hebt wanneer je iets besteld. Het grote nadeel van Click and Buy is dat er per transactie zeer hoge administratiekosten worden berekend, die kunnen oplopen tot 50 euro. Na onderzoek is gebleken dat al vele mensen slachtoffer zijn geworden van deze manier van betalen.

Iedereen kan tegenwoordig willekeurig bankgegevens van het Internet halen en een account aanmaken. Je hoeft maar naar Google.nl te gaan (in type bank gegevens of factuur) en zodoende kun je al aan een rekeningnummer komen. Met deze account kun je dingen bestellen welke ten koste komen van het rekeningnummer van een andere persoon. Steeds meer mensen hebben dan ook aangifte gedaan tegen Click and Buy. Wat ook veel voorkomt is dat mensen met een Iphone of blackberry op deze manier Apps kunnen bestellen ten koste van een ander.

Click and Buy is een zeer onbetrouwbaar betaalmiddel. Niet alleen is het onveilig, maar de zeer hoge administratiekosten maken het vergelijkbaar met diefstal.

veel mensen gebruiken bedrijft gegevens.

Bron: User van fiestainfo

forced_registration
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 feb 2010 12:14

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door forced_registration »

Grappig hoor.....

Wij hebben ook een geblokkeerde account en 79,99 tegoed van C&B waar wij dus niet bij kunnen. Na enkele dagen geprobeerd telefonisch en per e-mail contact te leggen het volgende mailtje verstuurd. (we werden het namelijk goed zat)


Hallo,

U kunt mij bereiken op nummer: XXX - XXX XX XX of op XX - XXXX XXXX of op
(NIEUW!) e-mail adres: (ha ha)

Aangezien ik reeds ruim een uur in de wacht sta bij uw telefoonnummer, en
ook bij de internationale nummers geen gehoor krijg eis ik dat u mij terug
belt.

Het riekt allemaal erg naar phising aangezien ik een hele nieuwe
betaalmanier op moet geven aangezien ik een hele nieuwe account moet
aanmaken. Ik weiger om nogmaals mijn bankgegevens te verstrekken.

Ik verwacht binnen 5 werkdagen na heden persoonlijk (dus geen standaard
e-mail!) bericht van u, ik wil namelijk mijn geld terug waar ik op dit
moment, door uw systeem, niet bij kan. Indien dit niet naar tevredenheid
wordt behandeld zal ik andere stappen moeten ondernemen om mijn geld terug
te krijgen.

Met vriendelijke groet,
XXXXX


MAW, geen bericht gaan we aangifte doen.

Binnen een half uur ging de telefoon, C&B aan de lijn, ja mensen, wij werden door hun gebeld!

Alles in orde gemaakt, geld terug en meteen de account opgeheven, ik dacht ik heb nou toch iemand aan de lijn, meteen regelen. Meteen even verteld over het forum hier en op andere plekken, wilden ze geen reactie op geven. Kan ik me voorstellen.

Slecht dat Apple hiermee in zee is gegaan, maar ja, die malen nergens om wat dat aangaat.

Groeten,
Hans

atlan57
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 mei 2004 14:24

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door atlan57 »

jip900kaas schreef:Hoi,

Ik heb nu het volgende mee gemaakt:

Ten eerste ben heb ik mij ingeschreven bij Click and Buy. Daar heb ik een aantal betalingen mee verricht, niets aan het handje. Nu een paar maand van het gebruik ben ik mijn wachtwoord kwijtgeraak. Of ik die nu kwijt ben geraakt/vergeten of dat de organisatie click and buy met opzet het wachtwoord niet meer acccepteerd. Na aandringen via diverse mailtjes om mij het wachtwoord toe te sturen, heb ik na 4 weken nog geen enkele reactie.

Daarbij kom nog eens dat ik me 2 weken geleden heb ingeschreven via Kriebello.nl(datingssite) een oplichtingssite van een jawelste! Iedere maand wordt 30€ afgeschreven en ik kan me niet afmelden van de site dus er wordt nu dus domweg iedere maand geld van de rekening gehaald!

Kan iemand mij hierbij helpen of tips geven?? hoe ik dit kan oplossen. Zelf denk ik stappen te ondernemen door contact met politie op te nemen of met het gerechtshof contact op te nemen om zo het één en ander af te dwingen!

Alvast bedankt,

Iemand in nood! HELP
In ieder geval elke maand het bedrag door uw bank laten storneren, dit kan zelfs tot enkele maanden terug, uw bank kan u daar verdere informatie over geven.

Veel succes.

luc1986
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 okt 2008 21:58

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door luc1986 »

atlan57 schreef:
jip900kaas schreef:Hoi,

Ik heb nu het volgende mee gemaakt:

Ten eerste ben heb ik mij ingeschreven bij Click and Buy. Daar heb ik een aantal betalingen mee verricht, niets aan het handje. Nu een paar maand van het gebruik ben ik mijn wachtwoord kwijtgeraak. Of ik die nu kwijt ben geraakt/vergeten of dat de organisatie click and buy met opzet het wachtwoord niet meer acccepteerd. Na aandringen via diverse mailtjes om mij het wachtwoord toe te sturen, heb ik na 4 weken nog geen enkele reactie.

Daarbij kom nog eens dat ik me 2 weken geleden heb ingeschreven via Kriebello.nl(datingssite) een oplichtingssite van een jawelste! Iedere maand wordt 30€ afgeschreven en ik kan me niet afmelden van de site dus er wordt nu dus domweg iedere maand geld van de rekening gehaald!

Kan iemand mij hierbij helpen of tips geven?? hoe ik dit kan oplossen. Zelf denk ik stappen te ondernemen door contact met politie op te nemen of met het gerechtshof contact op te nemen om zo het één en ander af te dwingen!

Alvast bedankt,

Iemand in nood! HELP
In ieder geval elke maand het bedrag door uw bank laten storneren, dit kan zelfs tot enkele maanden terug, uw bank kan u daar verdere informatie over geven.

Veel succes.
Ik zou eerst even met click and buy bellen over hoe en wat, want als je het laat storneren krijg je wel de administratiekosten van click and buy op je en die zijn niet misselijk. Het is namelijk zo dat je jezelf hebt ingeschreven bij kriebello en dat jij dat niet kan opzeggen, dat is in principe niet het probleem van click and buy.
Daarom lijkt het mij het beste dat je dit eerst even voorlegt aan click and buy. Hier staat op kriebello hoe je abbo kan opzeggen: http://www.kriebello.nl/info.php#q19 en daarvoor heb jij je click and buy account nodig.
Hier staat hoe je je ww kan wijzigen: http://www.clickandbuy.com/NL/nl/sa/hel ... h=provider
Als je met ze wilt bellen kan je dat het beste via dit nummer doen: 020 - 79 47 919
Ik heb 2 keer met ze telefonisch contact gehad en ik had steeds een wachttijd van minder dan 5 minuten. Daarbij heb ik nog een vraag, je hebt je 2 weken geleden ingeschreven bij kriebello, maar ze halen iedere maand geld van je rekening af? Neem aan dat je bedoelt dat ze dat gaan doen. Overigens denk ik niet dat je je al betaalde geld aan kriebello terug krijgt aangezien je al die tijd wel gebruik hebt kunnen maken van hun diensten.
Succes

JRU
Berichten: 78
Lid geworden op: 03 jul 2009 14:29

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door JRU »

Heb de laatste dagen deze topic gevolgt me verder even erbuiten gehouden aangezien ik eerst even wilde zien wat er neer werd getyped door een aantal verschillende personen. Hun claim tegenover mij is ondertussen vervallen nadat ik contact heb gezocht met het de internationale tak van intrum justitia. Daarbij uitgelegt waar het om ging en met overbrenging van papieren kon aantonen dat er iets niet helemaal in de haak was met C&B. De energie die ik erin heb moeten steken had ik beter aan iets anders kunnen besteden. Eind goed al goed in mijn zaak. Ieder ander zou ik aanraden geef niet op want je staat in de meeste gevallen helemaal in je recht. Ondertussen heb ik al zoveel mails uitgebracht naar organisaties die gebruik maken van het C&B systeem en het lijkt langzamerhand zijn vruchten te gaan afwerpen. Leuk detail was op een bepaald moment nadat de incasso claim nietig werd verklaard. Door een andere tak van dezelfde incasso organisatie er een nieuwe claim kwam (links weet niet wat rechts doet) Maar die verdween ook al weer snel. Ach C&B kan nog steeds een ander lid b.v. in zweden of zo en het via hun proberen hun recht te halen :D.

Ik blijf dit verder gewoon in de achtergrond volgen :D

jordy204
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jan 2010 13:49

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door jordy204 »

luc1986 schreef:Ik heb ze gebeld met mijn "probleem" Ik zal het nog even kort uitleggen. Ik heb een applicatie gekocht van 7,99 die zou afgeschreven worden van mijn rekening. Prima, maar 2 dagen later kreeg ik een mail dat het niet was gelukt en dat ze hier 25 euro voor in rekening brengen. Ik heb toen via ideal direct die 7,99 betaald. Nou stond er meer dan genoeg geld op mijn rekening en daarom had ik ze een email gestuurd. Ik had tevens gemeld dat ik mijn account wilde opheffen. Ik kreeg alleen antwoord op het opheffen(dat kon niet voor er was betaald) en niets over de 25 euro extra of dat er voldoende geld op mijn rekening staat. Paar dagen later weer een email dat ze nog een keer hadden proberen af te schrijven maar dat dit weer niet was gelukt. Nog een keer 15 euro. Vandaag op mijn werk was er een juridisch assistent aanwezig en heb hem dit voor gelegd. Hij vroeg of ik kon aantonen of ik voldoende geld op mijn rekening had staan. Dat kan ik en voor de rest zei hij dat het niet redelijk en billijk is en daarom zou het volgens hem in een rechtszaak nooit worden toegewezen. Alleen is de tijd die je met een rechtszaak kwijt bent natuurlijk meer waard dan die 40 euro. Dus hij raadde me aan om te bellen met dit verhaal. Ik heb gebeld en ze hebben uiteindelijk alles terug gedraaid. Misschien mede door het feit dat ik zei dat ik gewoon kon aantonen dat er voldoende geld op mijn rekening staat en stond.
In ieder geval is dit voor de rest keurig afgehandeld en werd een aantal maal zeer netjes gezegd dat het vervelend was dat het zo gelopen was. Ik ga na deze service zeker nog verder met click and buy. In ieder geval nadat ik heb gebeld met de ING. Ik wil namelijk wel weten waarom ze niet konden afschrijven.

Voor de rest wil ik zeggen dat als je gewoon niet voldoende geld op je rekening hebt staan, je waarschijnlijk weinig kan beginnen tegen die 25 euro die ze in rekening brengen. Het staat namelijk in de algemene voorwaarden. Al zijn die niet altijd heilig. Ik lees trouwens hier ook iets van de incassokosten in het bericht van Jordy. Die zouden volgens hem te hoog zijn. In principe heb je gelijk, maar er zijn wel 2 dingen A het is in de algemene voorwaarden geregeld. B Ze hebben waarschijnlijk meerdere keren proberen te incasseren en dus meerdere keren kosten gemaakt. Vandaar dat de kosten van jou erg zijn opgelopen. Daarbij is de site die je plaats er zelf ook duidelijk in. Er staat iets in over de algemene voorwaarden en dat dit dient als voorbeeld, niet als wet.
Luc,ik krijg een beetje het idee dat jij aan het werk bent voor clickandbuy met als doel om hun imago te verbeteren.Je neemt het de hele tijd voor ze op.En dat jij zegt dat je maar 5 min in de wachtrij staat geloof ik niet.Want in al die keren dat ik heb gebeld en dat zijn heel wat keren heb ik nog nooit een medewerker aan de lijn gehad.Ik krijg altijd een automatisch cassettebandje eraan van een Belgische vrouwenstem dat alle medewerkers in gesprek zijn.Zelfs om 9 uur ´s morgens yeah right..Daarnaast zijn ze zeer slecht in hun communicatie.Je krijgt vaak helemaal helemaal niet eens je mails beantwoord of je krijgt er gewoon een autmatisch genegeerd antwoord op.

En die site dient wel degelijk als de wet dat staat er ook in anders zou die hele wet toch ook geen ene **** voorstellen he.Daarnaast mag een bedrijf incassokosten in rekening brengen maar niet meer als de gerechtelijke voorwaarden zeggen.Clickandbuy brengt veel meer administratiekosten in rekening,ze probeerden de eerste dag al gelijk 3x geld van mijn rekening af te schrijven en toen werd meteen 75 euro in rekening gebracht,terwijl ik hun duidelijk had laten weten dat er geen geld vanmijn rekening kon worden afgehaald in verband met kriebello.En dat ik graag toch tot een oplossing wou komen om toch het resterende bedrag te betalen hier hebben ze zich echter nix van aangetrokken en toch zeer hoge kosten in rekening gebracht.Tevens staat er ook een radar filmpje op die site waarop duidelijk meerdere keren gezegd word dat dit niet toegestaan is.

Als je me niet gelooft moet je maar is googelen op voorwerk 2.

Ze hebben afgelopen maandag ook weer een brief gestuurd waarin ze weer met een incassoburea dreigen.Het valt me wel op dat ze me iedere keer nog steeds 3 dagen geven lol.Ik ben ook niet bang voor een incassoburea omdat ik nu weet dat als dit voor de rechter zou komen clickandbuy toch aan het korste eind trekt.

En jipkaas je abonnement van kriebello kun je gewoon via clickandbuy tab abonnementen opzeggen.Vergeet je dan ook niet bij kriebello zelf uit te schrijven.
Dan heb je er geen last meer van in elk geval :)

JRU
Berichten: 78
Lid geworden op: 03 jul 2009 14:29

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door JRU »

Ik sluit me daarin zover aan dat op het moment zoals beschreven dat je kan brijschrijven door Ideal niet helemaal met de werkelijkheid overeenkomt.

Op moment dat een betaling volgens hun niet van de rekening kan worden afgeschreven(terwijl er een positief saldo op je C&B account staat) en je word via een mail eraan herinnerd dat totdat de kosten zijn voldaan er geen gebruik kan worden gemaakt van je account en services, dat geld ook voor je Ideal aangezien ik dat zelf destijds heb geprobeerd ondanks dat er geld op stond. En daarbij heb ik ook nog de bank afschriften waarop duidelijk staat vermeld dat er daadwerkelijk handmatig geld was overgemaakt op me C&B rekening dus een voldoende positief saldie aanwezig was op dat moment voordat de ellende begon.

luc1986
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 okt 2008 21:58

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door luc1986 »

jordy204 schreef:
luc1986 schreef:Ik heb ze gebeld met mijn "probleem" Ik zal het nog even kort uitleggen. Ik heb een applicatie gekocht van 7,99 die zou afgeschreven worden van mijn rekening. Prima, maar 2 dagen later kreeg ik een mail dat het niet was gelukt en dat ze hier 25 euro voor in rekening brengen. Ik heb toen via ideal direct die 7,99 betaald. Nou stond er meer dan genoeg geld op mijn rekening en daarom had ik ze een email gestuurd. Ik had tevens gemeld dat ik mijn account wilde opheffen. Ik kreeg alleen antwoord op het opheffen(dat kon niet voor er was betaald) en niets over de 25 euro extra of dat er voldoende geld op mijn rekening staat. Paar dagen later weer een email dat ze nog een keer hadden proberen af te schrijven maar dat dit weer niet was gelukt. Nog een keer 15 euro. Vandaag op mijn werk was er een juridisch assistent aanwezig en heb hem dit voor gelegd. Hij vroeg of ik kon aantonen of ik voldoende geld op mijn rekening had staan. Dat kan ik en voor de rest zei hij dat het niet redelijk en billijk is en daarom zou het volgens hem in een rechtszaak nooit worden toegewezen. Alleen is de tijd die je met een rechtszaak kwijt bent natuurlijk meer waard dan die 40 euro. Dus hij raadde me aan om te bellen met dit verhaal. Ik heb gebeld en ze hebben uiteindelijk alles terug gedraaid. Misschien mede door het feit dat ik zei dat ik gewoon kon aantonen dat er voldoende geld op mijn rekening staat en stond.
In ieder geval is dit voor de rest keurig afgehandeld en werd een aantal maal zeer netjes gezegd dat het vervelend was dat het zo gelopen was. Ik ga na deze service zeker nog verder met click and buy. In ieder geval nadat ik heb gebeld met de ING. Ik wil namelijk wel weten waarom ze niet konden afschrijven.

Voor de rest wil ik zeggen dat als je gewoon niet voldoende geld op je rekening hebt staan, je waarschijnlijk weinig kan beginnen tegen die 25 euro die ze in rekening brengen. Het staat namelijk in de algemene voorwaarden. Al zijn die niet altijd heilig. Ik lees trouwens hier ook iets van de incassokosten in het bericht van Jordy. Die zouden volgens hem te hoog zijn. In principe heb je gelijk, maar er zijn wel 2 dingen A het is in de algemene voorwaarden geregeld. B Ze hebben waarschijnlijk meerdere keren proberen te incasseren en dus meerdere keren kosten gemaakt. Vandaar dat de kosten van jou erg zijn opgelopen. Daarbij is de site die je plaats er zelf ook duidelijk in. Er staat iets in over de algemene voorwaarden en dat dit dient als voorbeeld, niet als wet.
Luc,ik krijg een beetje het idee dat jij aan het werk bent voor clickandbuy met als doel om hun imago te verbeteren.Je neemt het de hele tijd voor ze op.En dat jij zegt dat je maar 5 min in de wachtrij staat geloof ik niet.Want in al die keren dat ik heb gebeld en dat zijn heel wat keren heb ik nog nooit een medewerker aan de lijn gehad.Ik krijg altijd een automatisch cassettebandje eraan van een Belgische vrouwenstem dat alle medewerkers in gesprek zijn.Zelfs om 9 uur ´s morgens yeah right..Daarnaast zijn ze zeer slecht in hun communicatie.Je krijgt vaak helemaal helemaal niet eens je mails beantwoord of je krijgt er gewoon een autmatisch genegeerd antwoord op.

En die site dient wel degelijk als de wet dat staat er ook in anders zou die hele wet toch ook geen ene **** voorstellen he.Daarnaast mag een bedrijf incassokosten in rekening brengen maar niet meer als de gerechtelijke voorwaarden zeggen.Clickandbuy brengt veel meer administratiekosten in rekening,ze probeerden de eerste dag al gelijk 3x geld van mijn rekening af te schrijven en toen werd meteen 75 euro in rekening gebracht,terwijl ik hun duidelijk had laten weten dat er geen geld vanmijn rekening kon worden afgehaald in verband met kriebello.En dat ik graag toch tot een oplossing wou komen om toch het resterende bedrag te betalen hier hebben ze zich echter nix van aangetrokken en toch zeer hoge kosten in rekening gebracht.Tevens staat er ook een radar filmpje op die site waarop duidelijk meerdere keren gezegd word dat dit niet toegestaan is.

Als je me niet gelooft moet je maar is googelen op voorwerk 2.

Ze hebben afgelopen maandag ook weer een brief gestuurd waarin ze weer met een incassoburea dreigen.Het valt me wel op dat ze me iedere keer nog steeds 3 dagen geven lol.Ik ben ook niet bang voor een incassoburea omdat ik nu weet dat als dit voor de rechter zou komen clickandbuy toch aan het korste eind trekt.

En jipkaas je abonnement van kriebello kun je gewoon via clickandbuy tab abonnementen opzeggen.Vergeet je dan ook niet bij kriebello zelf uit te schrijven.
Dan heb je er geen last meer van in elk geval :)
Misschien moet je even beter op die site van je lezen, daar staat duidelijk dat het geen wet is, maar dat dit meestal gehanteerd wordt door een rechter (er kan van woorden afgeweken, zeker als het in de AV oid staat zoals hier het geval is). Als je verder leest staat er dat een voorstel is ingediend over beperking van de incassokosten, maar dat er nog geen wet voor is.
Ja ik neem het op voor click and buy, maar alleen in de gevallen dat mensen klagen over die 25 euro administratiekosten. Dat staat namelijk duidelijk in AV. Die moet je gewoon lezen als je er mee akkoord gaat. Voor de rest ga ik niet in op je kansloze redenering over dat ik bij click and buy werk. Kom op zeg, ik ben niet negatief over een bedrijf en dan werk ik gelijk voor ze... Ga toch weg. Ik ben het op het punt met de AV met hun eens. Mensen moeten gewoon zorgen dat er voldoende geld op hun rekening staat, staat dat er niet, dan krijg je extra kosten. 25 euro is dan misschien wat veel, maar dan wijs ik weer op de av.
Wat wel raar is, is dat ze het snel achter elkaar opnieuw proberen. Ik heb ergens gelezen dat bij iemand op maandag het geld niet kon worden afgeschreven en ze het vervolgens op vrijdag opnieuw probeerden en het weer niet lukte. Gevolg 2 keer 25 euro betalen, dat vindt ik teveel van het goede. Tenzij het over 2 aparte producten gaat die besteld zijn natuurlijk.

Gesloten