LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ClickandBuy

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
twentefan
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 nov 2007 18:25

Re: ClickandBuy

Ongelezen bericht door twentefan »

Enkele keren heb ik de laatste jaren gebruik gemaakt van ClickandBuy om artikelen van duitse tijdschriften te bestellen . Je kunt zien wat het gaat kosten , je kunt de artikelen downloaden en afdrukken en deze bedragen zijn keurig netjes afgeschreven , geen meerkosten , ik vind het perfect , jammer dat de Consumentenbond trouwens deze mogelijkheid niet heeft. Niets dan lof van mij voor ClickandBuy, het lijkt erop dat ik zo ongeveer de enige ben ?

Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Re: ClickandBuy

Ongelezen bericht door Athoz »

Hahaha kijk maar uit voordat je beschuldigd word er te werken ;) Maar leuk om eens wat anders te lezen :P

Domi111
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 feb 2010 11:13

Re: ClickandBuy

Ongelezen bericht door Domi111 »

Ook ik ben slachtoffer van ClickandBuy.

Begin januari van dit jaar een applicatie voor mijn I-phone gekocht van € 4,78. Toen C&B dit bedrag wilde afschrijven lukte het niet ( volgens C&B ) er kwam vervolgens 25 euro administratiekosten bij het bedrag erbij. Toen wilde ze 29,78 afschrijven, lukte weer niet, weer 25 euro administratiekosten. Vervolgens is het ze wel gelukt om 54,78 euro af te schrijven.

Ik heb direct met de ING Bank gebeld en die zeiden dat er niets raars met mijn rekening aan de hand was. Ik heb altijd voldoende saldo gehad en ik blokkeerde geen enkele automatische incasso. Gevraagd of ze dit schriftelijk konden bevestigen, maar helaas konden ze dit niet doen.

Meerdere malen met C&B gebeld en gemaild. Bellen heeft trouwens geen zin, want ze nemen toch nooit op en reageren op emails vinden ze ook lastig. ( 10 dagen wachten is normaal )

Uiteindelijk na veel heen en weer gemail werd ik net gebeld door C&B. Ik moest schriftelijke verklaring van mijn bank regelen dat er niets mis was met mijn rekening en dan zouden ze het bedrag van 50 euro terug boeken. Ik heb dit gevraagd aan de ING bank en de konden dit niet doen. Dit heb ik vervolgens aan aan C&B verteld. C&B wilde het op een akkoordje gooien, ze zouden 1 keer 25 euro terugboeken en dan was het klaar. Uiteraard ging ik hier niet mee akkoord, ik wil mijn 50 euro terug.

C&B wilde hier echter niets van weten en zei dat ze dan maar een brief naar justitie ging sturen en dat we elkaar zouden zien bij de kantonrechter...

Bijzonder bedrijf is het zeker.

Ben heel benieuwd hoe dit gaat aflopen!

PS. Ik heb C&B mijn af en bijschrijvingen gestuurd zodat ze zelf konden zien dat er altijd voldoende saldo op mijn rekening stond.

shooter204
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 dec 2009 12:39

Re: ClickandBuy

Ongelezen bericht door shooter204 »

Domi111 schreef:Ook ik ben slachtoffer van ClickandBuy.

Begin januari van dit jaar een applicatie voor mijn I-phone gekocht van € 4,78. Toen C&B dit bedrag wilde afschrijven lukte het niet ( volgens C&B ) er kwam vervolgens 25 euro administratiekosten bij het bedrag erbij. Toen wilde ze 29,78 afschrijven, lukte weer niet, weer 25 euro administratiekosten. Vervolgens is het ze wel gelukt om 54,78 euro af te schrijven.

Ik heb direct met de ING Bank gebeld en die zeiden dat er niets raars met mijn rekening aan de hand was. Ik heb altijd voldoende saldo gehad en ik blokkeerde geen enkele automatische incasso. Gevraagd of ze dit schriftelijk konden bevestigen, maar helaas konden ze dit niet doen.

Meerdere malen met C&B gebeld en gemaild. Bellen heeft trouwens geen zin, want ze nemen toch nooit op en reageren op emails vinden ze ook lastig. ( 10 dagen wachten is normaal )

Uiteindelijk na veel heen en weer gemail werd ik net gebeld door C&B. Ik moest schriftelijke verklaring van mijn bank regelen dat er niets mis was met mijn rekening en dan zouden ze het bedrag van 50 euro terug boeken. Ik heb dit gevraagd aan de ING bank en de konden dit niet doen. Dit heb ik vervolgens aan aan C&B verteld. C&B wilde het op een akkoordje gooien, ze zouden 1 keer 25 euro terugboeken en dan was het klaar. Uiteraard ging ik hier niet mee akkoord, ik wil mijn 50 euro terug.

C&B wilde hier echter niets van weten en zei dat ze dan maar een brief naar justitie ging sturen en dat we elkaar zouden zien bij de kantonrechter...

Bijzonder bedrijf is het zeker.

Ben heel benieuwd hoe dit gaat aflopen!

PS. Ik heb C&B mijn af en bijschrijvingen gestuurd zodat ze zelf konden zien dat er altijd voldoende saldo op mijn rekening stond.
Uhm een ding begrijp ik niet helemaal uit je tekst,je zegt dat clickandbuy eerst niet kon afschrijven maar vervolgens wel waar jij niet mee akkoord ging.Maar hun hebben hun geld dus nu en jij wilt je €50 terug maar waarom zou clickandbuy dan een brief naar justitie gaan sturen laat staan naar de kantonrechter stappen.Want dan betalen hun de kosten en ze hebben hun geld toch al?Ik denk zowiezo dat clickandbuy dat niet uitmaakt of jij er wel of niet mee akkoord gaat het is een bedrijf wat puur en aleen uit eigenbelang handelt en,ik geloof al helemaal niet dat ze je die €25 gaan terugstorten.

Ik betaal in elk geval nix want ik weet toch dat ze me nix kunnen maken.En elke rechter zet hier een streep door omdat de incassokosten gewoon veel te hoog zijn geloof me.

rose050
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 feb 2010 13:38

Re: ClickandBuy

Ongelezen bericht door rose050 »

Hallo, ik heb ook al last van click and buy.
Zonder dat ik het wist, en zonder dat ik iets besteld
heb, is er zomaar 26 euro van mijn rekening afgeschreven
(dit zag ik net op internet bankieren).

Dit stond erbij:

CLICKANDBUY INTERN. LTD
LS-38399093 CRN-125708892 CLICK
ANDBUY - KONTOAUSGLEICH HL IN-
125708892-1 IN-12+49 0 221 - 26
0 11 88

Kan iemand mij hier mee helpen, en
weet iemand hoe ik dat geld terug kan krijgen?

Ik ben nog maar 18, en havo student, dus kan niet
zomaar centjes missen!

29mabje76
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 feb 2010 11:57

Re: ClickandBuy

Ongelezen bericht door 29mabje76 »

als je niets besteld hebt of dat je bij hun hebt ingeschreven of wat dan ook terug laten vorderen door de bank laat ze eerst maar eens met bewijs komen :x

wiegets
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 nov 2009 22:59

Re: ClickandBuy

Ongelezen bericht door wiegets »

ik heb sinds kort al 2 aanmalingen ontvangen van de incassobureau intrum Justitia te den haag :( :? Om ze kunnen benaderen moet je bij hun inloggen maar zie daar je kan geen verweer geven je mag maar maximaal 55 woorden schrijven. Je ziet wel een adres met telefoon nummer wat erg raar is dat je daar voor eerst moet inloggen. Een legale incassobureau is altijd aan te schrijven via contact en niet dat je moet inloggen en dan niets kan doen. Ik laat het op een beloop gaan morgen ga in naar de politie om aangifte te doen van internet fraude. Ik raad iedereen aan om aan gifte te gaan doen zodat je sterk staat als het een rechtzaak wordt. Maar het zou prachtig zijn als we met zijn allen de krachten gaan bundelen zodat je steviger in je schoenen staat. Nadat ik morgen de aangifte heb gedaan zal ik hier ook het protocol nummer op de forum zetten en hopelijk gaan er meer mensen dat doen zodat die genen het nog van plan zijn die nummers mee kunnen nemen als ze aangifte gaan doen.

Ik vindt dat C.B.E ( central bank europe ) zulke banken moeten toetsen dan wel definitief sluiten. Het is te zot als je een willigkeurige bankrekening nummer invuld dat de rekening betaald wordt zonder verdere persoonlijke gegevens in te vullen dit hoort niet en mag niet. De banken vinden het prima dat een bedrijf zomaar geld van je verlangt zonder jou toestemming. Tot dat je zelf je bank benaderd dat ze het moeten storneren en je moet die bankrekening nummer van clickandbuy laten blokkeren.

SUC6 iedereen met al die narigheden. Ik hoop dat we de koppen bij elkaar kunnen steken zo dat we met z'n allen een tegenoffensief kunnen beginnen.

veroootje
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mei 2010 16:52

Re: ClickandBuy

Ongelezen bericht door veroootje »

Op zich altijd tevreden geweest met click and buy. Tot er een boeking niet afgeschreven kon worden idd door onvoldoende saldo. deze rekening via hun mail betaald (12-05). Ondertussen (op 16-05) ook nog 40 euro op mijn account bij hun gestort denk dan gebeurd me dit dus niet meer.

Maandag hierover gebeld en de 40 euro was al op mijn account te zien dus denk ik dan is het toch net zo makkelijk het openstaande bedrag hier van af te houden. Maar het had een aantal verwerkingsdagen nodig voor het verrekend was en uiterlijk woensdagmorgen 19-05 zou mijn account weer gedeblokkeerd zijn. vanmiddag geprobeerd maar account nog steeds geblokkeerd. Dus ik net gebeld. en krijg ik van Jelle te horen dat het vandaag gedeblokkeerd wordt maar dat het een automatisch systeem is. opgehangen en belt jelle even later terug. wat ik dus wel netjes vond. Om te zeggen dat hij zich vergist had. En dat het dus uiterlijk morgenavond 12 uur weer gedeblokkeerd is.

dus na mijn vraag over waarom een collega dan eerst verteld dat het uiterlijk woensdagmorgen gedeblokkeerd is krijg ik te horen dat diegene dan ook denkelijk vergeten is dat donderdag een feestdag was (al verwerken banken volgens mij gewoon betalingen op hemelvaartsdag maar dat terzijde)
Krijg ik uiteindelijk te horen dat Jelle geen zin had om zijn collega te verdedigen. en na mijn vraag waarom het bedrag (30,79) niet van die storting van 40 euro af gehouden kon worden kreeg ik het antwoord dat dit niet kon via het systeem. dat moest via de automatische incasso van hun. (wat me eigenlijk heel makkelijk aan te passen lijkt)
nadat ik nog maals aangegeven heb dat ik hun systeem dan brak vind dat dat niet van die 40 euro afgehouden heb en dat zijn collega's valse beloften doet. word de hoorn opgelegd met de woorden dat dit niet constructief was en dat hij klanten ging helpen.

sorry ik vind dit niet getuigen van klantvriendelijkheid. ik ben net zo goed klant als iedere andere die belt. En hun doen een belofte dat ze uiterlijk woensdagmorgen het account gedeblokkeerd wordt. en opeens wordt het uiterlijk bijna 40 uur later. Ik ben benieuwd of morgen mijn account gedeblokkeerd is. En misschien ben ik wel een muggezifter maar heb zelf bij een bedrijf gewerkt en weet zeker als ik een klant zo de hoorn opgegooid had had ik toch een gigantisch probleem met mijn baas gehad.

creativejeff
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jan 2011 18:41

Re: ClickandBuy

Ongelezen bericht door creativejeff »

helaas, anno 2011

is mij hetzelfde overkomen, alleen met 2 x 50 euro op 16-1-2011(zondags om 8 uur s'ochtends) eerst ging ik er niet op in totdat ik later ook een bericht kreeg dat er kosten in rekening waren gebracht van 15 euro. omdat er niet voldoende saldo op mijn bank stond.


het zou om een cadeaukaart gaan die ik in de itunes musicstore gekocht zou hebben.

ik heb herhaaldelijk het 0900-7773330 en het nummer 020-7947919 geprobeerd te bellen. en elke keer het zelfde verhaaltje, dat alle medewerkers in gesprek zijn, en dat ik via de mail contact kan opnemen met deze firma. waarna direct de verbinding word verbroken. ook spreekt deze persoon gebrekkig nederlands).

nu is dus mijn click&buy account geblokkeerd, en ik kan zelfs nieteens gratis applicaties via Appstore van itunes downloaden. dit heeft hier wel degelijk mee te maken.


iemand nog advies hierover wat ik nu kan doen? want zo te lezen is dit een veel vaker voorkomend probleem.

mvg, Jeffrey F

jellievrolijk
Berichten: 83
Lid geworden op: 26 sep 2007 14:44

Re: ClickandBuy

Ongelezen bericht door jellievrolijk »

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 93&t=54273

heb hier in 2007 ook een forum over geplaatst. Dus ze zijn nog steeds bezig?
Dat dat nog steeds zo gemakkelijk kan. Maar de naam zegt het al: 1 klik en je hebt al gekocht. :(

jellievrolijk
Berichten: 83
Lid geworden op: 26 sep 2007 14:44

Re: ClickandBuy

Ongelezen bericht door jellievrolijk »

Ik bedoel natuurlijk: topic i.p.v. forum. Ik weet nog wel dat ze zeer intimiderend overkwamen die lui. Ik heb ze goed duidelijk gemaakt dat ze geen zaken dienden te doen met minderjarigen. Ik had wat spelpunten voor mijn zoon gekocht en vervolgens gaan ze via een joch van 11/12 om de rekening op te voeren.
Schandalig dat dit nog steeds gebeurt, onbegrijpelijk.

creativejeff
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jan 2011 18:41

Re: ClickandBuy

Ongelezen bericht door creativejeff »

ik heb apple support nou een mail gestuurd over hoe of wat verder, ook de zaak uitgelegd en we zullen verder zien.

ik baal er ontiegelijk van, want 115 euro is toch een Groot bedrag voor iemand van 20 om zomaar op te hoesten voor iets wat niet zelf gekocht is.

jellievrolijk
Berichten: 83
Lid geworden op: 26 sep 2007 14:44

Re: ClickandBuy

Ongelezen bericht door jellievrolijk »

Nou Radar, dit lijkt me toch wel een suggestie voor jullie programma. Oplichters die dus al jaren actief zijn. Ik sta versteld van wat ik hier allemaal lees. Dan was het in 2007 nog vrij "onschuldig".

deboer1958
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 jan 2011 17:33

Re: ClickandBuy

Ongelezen bericht door deboer1958 »

Pas op met clickandbuy, je geeft heel snel meer geld uit dan je hebt, mijn broer heeft ook met het gemak van deze site zonder dat het geld op zijn rekening stond veel geld gestort op en spel site.

Dus pas op!
de Boer

Neamara
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 apr 2011 19:16

Re: ClickandBuy

Ongelezen bericht door Neamara »

Zeker tijd voor Radar om hier eens aandacht aan te besteden! Click and Buy licht bijna iedereen op! Zelf ook nog steeds in de clinch om 99 cent wat volgens hun niet afgeschreven zou kunnen worden, op mijn rekening is echter het tegendeel te zien..
Ongelofelijk dat zo'n bedrijf dit zomaar kan maken! :evil:

Celiien
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 mei 2011 15:41

Re: ClickandBuy

Ongelezen bericht door Celiien »

Ook ik ben de dupe van C&B!

Ik wilde een week geleden inloggen, omdat ik een nog openstaande rekening wilde betalen. Zo gezegd zo gedaan, ik inloggen. Moest ik mijn geboortedatum invoeren. ik dat dus doen.. fout. dacht dat het een typo was dus nog een x geprobeerd en opeens is dus heel m'n account geblokkeerd!
Ik kreeg een mailtje dat ik moest bellen naar een nummer en mn id (?) bij de hand moest houden. Bel ik het nummer en tot 3x toe wordt ik na 5 minuten eruit gegooid met de mededeling dat er geen mensen beschikbaar zijn(maar wel naar een muziekje luisteren en ofcourse en 0900 nummer!). Heb een mailtje in t nederlands gestuurd, waarop wordt geantwoord(in het nederlands!) dat deze niet meer beschikbaar is en een doorverwijzing naar de duitse/engelse mail. Gestuurd en een leesbevestiging gehad (meteen de dag erna), maar reageren ho maar!

Nu komen mijn vragen:
Hoe zit het nu met mijn onbetaalde debetnota? loopt dat bedrag steeds hoger op of wordt dat nog ergens afgeschreven?
Hoe kan ik mijn account helemaal verwijderen of deblokkeren zodat ik hem daarna kan verwijderen ?

fefje81
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 dec 2011 16:40

Re: ClickandBuy

Ongelezen bericht door fefje81 »

Wij gebruiken ook al enige tijd click and buy.

Altijd alles netjes betaald nooit geen probleem. Maar we hebben het nu vanaf december 2011 niet meer gebruikt. En nu werd er ineens 15,86 afgeschreven er stond bij

KONTOAUSGLEICH als kenmerk.

Wij weten echt niet wat dit is. We hebben namelijk niks besteld. Kan iemand ons hiermee helpen.

Alvast bedankt!!!

hardcore-apd
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mei 2012 18:52

Re: ClickandBuy

Ongelezen bericht door hardcore-apd »

Ik heb hetzelfde probleem meegemaakt . Op 26 april j.l. kreeg ik twee mails van Itunes over aankopen . een aankoop van €69.99 en een aankoop van €72.98 . Totaal dus bijna € 150. Meteen erachteraan kreeg in 2 mails van Click And Buy . Meteen naar huis gegaan , en mijn wachtwoorden van beide accounts veranderd . Meteen erachteraan Click and Buy gebeld , en in gebrekkig engels moeten uitleggen dat mijn account mogelijk gehackt was . Van hun kreeg ik het advies Itunes te mailen . Itunes gemailt , en nog steeds niet tot een oplossing gekomen . Vandaag is het geld van mijn rekening geincasseerd , en heb direct met itunes gemailt om mijn geld terug te krijgen .
Ik wacht op hun reactie ! ...
Jurrien.

GigiJo92
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jan 2014 19:44

Re: ClickandBuy

Ongelezen bericht door GigiJo92 »

hallo,
Ook ik ben helaas de dupe geworden van de maffiapraktijken van click and buy.
Eerst werkte het zonder problemen, daarna kreeg mijn kleine broertje perongeluk mijn ipad te pakken en kocht even voor heel veel centjes aan voetbalspelertjes op fifa14 app.
No problem want wat gekocht is moet ik ook gewoon betalen, hun verklaren dat dit om 150,55 gaat.
Even veel geld maar niets aan te doen.
Ik natuurlijk snel mijn ''betalingswijze'' op mijn iphone & ipad veranderd zodat dit niet nog is kon gebeuren.
Krijg ik tot mijn grote verbazing de volgende dag weer een rekening van 10 euro & dat terwijl mijn rekening dus niet meer in gebruik is!
contactgegevens in nederland hebben ze niet, en reageren op mailtjes kan ik al helemaal vergeten

Nu ben ik ook niet van plan om 150 euro neer te leggen als ik niet weet of het dus wel allemaal klopt.
Ze kunnen wel zoveel zeggen , ik kan ook nergens terughalen hoeveel er gekocht is en of het bedrag dus uberhaupt wel klopt!
Nu kreeg ik een mail dat mijn rekening bij hun geblokkeerd is (goh wat erg, not) en nu is mijn appleaccount ook nog is geblokkeerd waardoor ik nu helemaal niets meer kan.
Ik ben echt super pissed off en mijn vraag is dus ook wat kan ik hier nu aan doen?

riek1971
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jan 2014 00:11

Re: ClickandBuy

Ongelezen bericht door riek1971 »

Dit is al 8 jaar geleden en kon toen ook niet betalen in iTunes store weet niet eens of ze zolang bestaan?
Wie kan mij hiermee verder helpen ik heb echt geen creditcard toen wilde ik ze ook al benaderen lukte niet en nu nog steeds zoeken ze contact.En ook kan ik nergens bij hun inloggen help ik weet het niet meer.

Geachte mevrouw Muijen,

U hebt bij ons een bedrag uitstaan van EUR 54,96. Ondanks
herhaalde verzoeken hebt u dit uitstaande bedrag nog altijd niet voldaan.

Middels deze brief berichten wij u dat wij uw toegang tot het ClickandBuy-systeem blokkeren.

Wij zullen deze vordering overdragen aan een extern incassobureau.

Als u dit nog wilt voorkomen, hebt u tot 22.01.2014 om het verschuldigde bedrag over te maken op de volgende bankrekening.

Bank: Helaba

IBAN DE29300500000001711118
BIC WELADEDDXXX

Begunstigde: ClickandBuy International Ltd.

Let op: In het invoerscherm van uw online bankieren dient u mogelijkerwijze „Duitsland“ voor het veld „Land begunstigde“ te kiezen!

Nota bene: Vermeld uw klantnummer 114517206 bij de beschrijving bij de
overboeking.

Als wij uw betaling vóór deze datum ontvangen, zullen wij de vordering niet overdragen aan het incassobureau.


Zijn er nog onbeantwoorde vragen?

Antwoorden op de meest gestelde vragen vindt u online onder Help.

Bij verdere vragen kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier. We helpen u graag bij een verzoek om inlichtingen.

Met vriendelijke groeten,
Uw ClickandBuy Service Team






ClickandBuy International Ltd, 6-9 Cynthia Street, London, N1 9JF, United Kingdom
Geregistreerd in Engeland en Wales met het nummer: 5661160

ClickandBuy International Limited is bevoegd verklaard door de Financial Conduct Authority conform de Electronic Money Regulations 2011 (Registerreferentie: 900024) voor de uitgifte van elektronisch geld.

Gesloten