Kleine correctie. KPN knijpt niets af. KPN levert (als dat mogelijk is) zelfs meer Mbits dan op contract vermeld staat zonder de klant daarover in te lichten. Er wordt alleen afgeknepen wanneer de snelheid negatieve consequenties heeft op de stabiliteit van de lijn en dat komt zelden voor.Ridouan schreef:Ze knijpen gewoon altijd een bepaalde percentage van de snelheid af, dus neem je een lagere abonnement dan krijg je ook weer een lagere snelheid.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Internet Snelheid?
Re: Internet Snelheid?
Dat is fijn om te horen, het was al een verbetering tenopzichte van Tiscali. Maar ook KPN levert niet altijd de snelheid waarvoor je betaalt in de abonnementen met hogere snelheden, jammer genoeg zie ik dit dagelijks in mijn broer z´n winkel.SirPeter schreef:Kleine correctie. KPN knijpt niets af. KPN levert (als dat mogelijk is) zelfs meer Mbits dan op contract vermeld staat zonder de klant daarover in te lichten. Er wordt alleen afgeknepen wanneer de snelheid negatieve consequenties heeft op de stabiliteit van de lijn en dat komt zelden voor.
Verwijderd door gebruiker
Laatst gewijzigd door Klaas01 op 27 jan 2013 01:35, 1 keer totaal gewijzigd.
-
het maakt helemaal niets uit of je CAT5 grondkabel of gewone CAT5 utp kabel gebruikt, alleen de buitenmantel is dikker en weer/vocht bestendig. alleen de prijs is het verschil. en mits de connectoren goed bevestigd zijn is er geen snelheidsverlies op 0,5 mtr die treed pas op boven de 10 mtr.
maar laat me even raden, ik denk dat jou provider Online is, is dit het geval dan denk ik al dat ik weet wat ze gaan zeggen, je zult wel op en KW-netwerk zitten. en dan haal je niet meer dan 8 mb max. KW-netwerk is KPN Wholesale.
maar laat me even raden, ik denk dat jou provider Online is, is dit het geval dan denk ik al dat ik weet wat ze gaan zeggen, je zult wel op en KW-netwerk zitten. en dan haal je niet meer dan 8 mb max. KW-netwerk is KPN Wholesale.
Laatst gewijzigd door Klaas01 op 27 jan 2013 01:34, 2 keer totaal gewijzigd.
-
ik heb heel veel ervaring met online omdat ik hetzelfde probleem heb gehad, ik ben nu gelukkig bij ze weg. ze hebben een dikke plaat voor de kop. waarom weet ik dit aleemaal? ik ben 10 jaar storingsmonteur geweest voor bijna alle internetbedrijven van nederland, via mijn toenmalige baas, CSS Installations.
ik weet dus veel van internetaansluiteningen via kabel en adsl.
de netwerkkabeltjes die geleverd worden via de providers zijn geen CAT5 kabels.
maar geloof me, tussen grond en gewone CAT5 kabel zit alleen een verschil in de buitenmantel en afschermmantel, maar niet in de doorvoer van snelheid. dit heeft te maken met een twist die in de kabel verwerkt zit. die geven echt pas boven de officieel 100 meter beduidend verlies.
en ik zie er wel wat in om jou met het forum te helpen. laat het maar weten.
ik weet dus veel van internetaansluiteningen via kabel en adsl.
de netwerkkabeltjes die geleverd worden via de providers zijn geen CAT5 kabels.
maar geloof me, tussen grond en gewone CAT5 kabel zit alleen een verschil in de buitenmantel en afschermmantel, maar niet in de doorvoer van snelheid. dit heeft te maken met een twist die in de kabel verwerkt zit. die geven echt pas boven de officieel 100 meter beduidend verlies.
en ik zie er wel wat in om jou met het forum te helpen. laat het maar weten.
Ik heb nimmer een pakket ontvangen, door monteur is pakket meegebracht en aangesloten.Even opletten hier, hij krijg een pakket binnen van zijn provider, ok
Bij dat pakket zit dus ook de utp kabels zoals adsl kabel.ok
Er zijn door provider geen UTP kabels achtergelaten of geleverd.
Omdat eerste monteur met installatie blijkbaar verkeerde kabel had gebruikt.Waarom moet een monteur ineens andere kabels erop aansluiten?
Onjuist, ik heb nimmer gesproken over een utp kabel, het betreft dus GEEN utp kabel, de gebruikte utp kabels (cat 6 ) heb ik zelf aangeschaft of gemaakt, en zijn geplaatst tussen modem en computers.De kabels die zijn provider bij zijn pakket mee geleverd had zijn dan toch goed? Of toch niet,. Wellicht was het toch net even een iets ander UTP kabeltje maar het verschil zie je bijna niet. Een utp kabel die erbij geleverd wordt is allemaal een meter, dan ineens krijgt hij een andere utp kabel die 0,50cm lang is??? En dat blijkt dan ook een verschil uit te maken.
Maar goed klopt helemaal een utp kabel krijg je een verlies na de 10Mtr lengte, vreemd dat een kabel van een meter dit dan ook al heeft.
De vervangen kabel (door kpn) is een telefoonkabeltje (2 aderig) van ca 0,5 mtr, tussen aansluitpunt kpn kabel en modem, zowel de te vervangen kabel als de nieuwe zijn door monteur van kpn geplaatst.
Laatst gewijzigd door Klaas01 op 27 jan 2013 01:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb nimmer een pakket thuisgestuurd gekregen, (zie eerdere meldingen) door monteur is alles gemonteerd en meegebracht, er zijn door de provider GEEN UTP kabels geleverd.Klaas01 schreef:Op de eerste plaats neem ik hier aan, dat je dus eerst wel een compleet pakket thuis gestuurd heb gekregen van je internet provider waar alle kabels en toebehoren aanwezig was.ikzelf zit ca 1225 mtr van een centrale en haal ongeveer 17 Mb/s.
Deze was eerst ook lager, maar na een klacht naar mijn provider heeft een monteur de kabel vervangen tussen aansluitpunt en modem vervangen, deze voldeed blijkbaar niet aan de normen die gesteld werden, waarna de snelheid drastisch hoger werd,
ADSL kabel
UTP kabels
Echter uit jouw stuk haal ik dan ook op dat de snelheid niet naar behoren was, en na telefonisch contact is er een monteur thuis gekomen en heeft dus blijkbaar de ADSL kabeltje die in het complete pakket zat vervangen die dan volgens de monteur niet naar de normen voldeed. Vreemd dat wanneer er een pakket wordt toegezonden met die kabels zijn ze toch wel van de juiste normen?
Of is er bij jouw een KPN monteur langs gekomen en die dat heeft aangegeven dat de ADSL kabels niet voldeed aan de normen en heeft vervangen?
Nogmaals door de eerste monteur is blijkbaar een telefoonkabeltje gemonteerd welke niet aan de gestelde normen voldeed, nadat telefonisch contact met helpdesk is opgenomen, is de snelheid door de provider op afstand gecontroleerd tijdens het telefoongesprek, en bleek dat deze onvoldoende was waarna een monteur is gestuurd en welke het eerder genoemde kabeltje heeft vervangen.