Hallo,
Ik heb bij Ohra al bijna 6-7 jaar een autoverzekering lopen. Ik vond naar mijn mening dat ik teveel betaalde en belde om te vragen hoeveel schadevrije jaren ik had. Ze vertelden me dat ik er 4 had. Dit klopte dus niet omdat ik vanaf mijn 19de autoverzekering heb en ben nu 28 en heb nooit eerder een ongeluk gemaakt met de auto waarbij het mijn schuld was. Wel ben ik van een andere maatschappij overgestapt naar Ohra destijds maar toen hadden ze de schadevrije jaren meegenomen.
Ik heb ohra heel vaak moeten bellen en mailen en uiteindelijk hebben ze gezegd, ja dat komt omdat er destijds een royementverklaring naar je is opgestuurd en als je die terugstuurd kunnen we je schadevrije jaren naar 8 aanpassen ipv 4.
Ik heb gezegd dat ik nooit zo'n verklaring heb gekregen en wilde dit alsnog opgelost hebben en teveel betaalde premie wilde ik terug krijgen. Na vele schrijven hebben ze gezegd ok je krijgt 8 schadevrije jaren maar deze bestaat uit 4 schadevrije jaren en 4 commerciele jaren, dus als je vertrekt bij Ohra neem je er 4 jaar mee. Ze hebben me een kleine vergoeding van +/- 200 euro betaald, dat zou overeenkomen met teveel betaalde premie.
Ik heb het er niet bij laten zitten en heb ze heel vaak gemaild en gebeld. Nu lijkt het alsof ze me negeren. Als ik bel zeggen ze je mail is niet aangekomen, of het is in behandeling. De volgende keer weten ze van niets en raden me weer aan om het te opnieuw te mailen . Ik heb er een beetje genoeg van gekregen en wil weg bij ze.
Wel zou ik graag dat ze mijn schadevrije jaren alsnog willen corrigeren en dat er een juiste verrekening plaatsvind.
Kan iemand me vertellen wat ik nu het beste kan doen?
mvg
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ohra schadevrije jaren autoverzekering
-
Miss Tascha
- Contacteer:
Re: Ohra schadevrije jaren autoverzekering
Je kan beter aangetekend verzenden dan te mailen.
Maar daar zijn wel hoge kosten aan verbonden.
Je kan bijvoorbeeld ook bij je mails een leesbevestiging aan zetten, dan krijg jij een bevestiging zodra het gelezen is, kunnen ze in ieder geval niet meer beweren dat de mail niet aangekomen is.
Maar daar zijn wel hoge kosten aan verbonden.
Je kan bijvoorbeeld ook bij je mails een leesbevestiging aan zetten, dan krijg jij een bevestiging zodra het gelezen is, kunnen ze in ieder geval niet meer beweren dat de mail niet aangekomen is.
Het is gebruikelijk dat u:
Ik ben bang dat het een lastige zaak gaat worden. Ik vind het wel al heel coulant dat ze u 4 commerciële jaren willen geven.
- Bij de aanmelding van de nieuwe verzekering meldt hoeveel schadervrije jaren u heeft.
U krijgt een polis aan de hand van de door u aangegeven schadevrije jaren. Daar wordt dan bij vermeld dat u de roymentsverklaring bij ontvangst dien op te sturen(dit is het formele bewijs van het aantal schadevrije jaren).
Na afloop van de oude verzekering ontvangt u de roymentsverklaring
U stuurt deze op naar de nieuwe verzekering.
Ik ben bang dat het een lastige zaak gaat worden. Ik vind het wel al heel coulant dat ze u 4 commerciële jaren willen geven.
-
stofzuigertje
De eigenaar Achmea heeft wel eens vaker dit soort fouten gemaakt om de klanten vast te houden.
Dus foute aantal schade vrije jaren en ook proberen ze vaak de schuld om te draaien, voor mij nooit meer iets van Achmea groep.
Dus foute aantal schade vrije jaren en ook proberen ze vaak de schuld om te draaien, voor mij nooit meer iets van Achmea groep.
Als je een autoverzekering afsluit, dan begin je in principe op 0, tenzij je kunt aantonen (met een royementsverklaring) dat je elders schadevrije jaren hebt opgebouwd. Bij het aangaan van de verzekering had je dus bij de vorige verzekeraar een royementsverklaring moeten vragen, om daarmee bij de nieuwe verzekeraar de extra schadevrije jaren te krijgen.
Dit is iets wat bij iedere verzekeraar moet, en wat dus niet veel met Ohra te maken heeft. Ik vind het dan nog coulant van Ohra dat ze je extra jaren willen geven.
(En Stofzuigertje, Ohra is niet van Achmea, maar van Delta Lloyd...)
Dit is iets wat bij iedere verzekeraar moet, en wat dus niet veel met Ohra te maken heeft. Ik vind het dan nog coulant van Ohra dat ze je extra jaren willen geven.
(En Stofzuigertje, Ohra is niet van Achmea, maar van Delta Lloyd...)
Het is sowieso knap dat stofzuigertje op basis van de aangeleverde informatie kan concluderen dat Ohra fout zit.
Hallo iedereen,
even een terugkoppeling voor jullie!
Ze hebben me gebeld vanuit Ohra eergisteren en ook aangegeven dat ze vandaag terug zouden bellen en prima aan hun afspraak gehouden.
Ze hebben het een en ander uitgezocht omdat het meer dan 3 jaar geleden was, en ze sturen me een dezer dagen een aangepast polisblad met de juiste schadevrije jaren. Ben blij dat het netjes opgelost is.
even een terugkoppeling voor jullie!
Ze hebben me gebeld vanuit Ohra eergisteren en ook aangegeven dat ze vandaag terug zouden bellen en prima aan hun afspraak gehouden.
Ze hebben het een en ander uitgezocht omdat het meer dan 3 jaar geleden was, en ze sturen me een dezer dagen een aangepast polisblad met de juiste schadevrije jaren. Ben blij dat het netjes opgelost is.