Wij hebben voor onze nieuwbouwwoning een keuken besteld met aanrechtblad en rugwand in hetzelfde houtmotief. Nu blijkt dat de rugwand in verschillende delen geleverd wordt en er voor het zicht dikke naden van 1 mm tussen de delen zitten. Dit komt doordat ze afgewerkt zijn met een donkere rand op de hoeken.
Bovendien loopt het houtmotief absoluut niet in elkaar over.
Volgens de verkoper is het op de aankoopbon duidelijk aangegeven dat de rugwanden in aparte delen geleverd worden en had ik dus maar beter moeten lezen. Maar houtmotieven die niet in elkaar overlopen, dat lijkt me toch echt niet normaal. Lijkt mij dat ik hier verhaal over kan halen. Onze volgende actie is om foto's te maken en ermee naar de leverancier te gaan om nogmaals aan te tonen dat dit echt geen porem is. Iemand advies?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Rugwand in aparte delen geleverd?
Re: Rugwand in aparte delen geleverd?
Belachelijk zeg, laat ze dan een aanrechtblad tegen de achtermuur plakken.
Desnoods frees je de plan een stuk dunner.
Laatst gewijzigd door lampie69 op 14 feb 2010 20:05, 2 keer totaal gewijzigd.
-
zelfstandigste
De achterwand is een kunststof wand met houtmotief, deze wordt afgewerkt met een ABS (of PVC- of PP-) band waardoor er bij een aansluiting een naad zichtbaar wordt (de band is gerond).
Van de 10 keukenfabrikanten zijn er 8 die geen rekening houden met de nerf, de 2 die dat wel doen zullen in een hogere prijsklasse liggen. Factoren die meespelen zijn:
- de fabrikant (nerf door laten lopen kost meer in productie; restafval)
- de soort ( beuken "loopt" sneller door als een noten of zebrano)
- de info (verkoper had kunnen melden nerf loopt niet door)
De coulancegevoeligheid weegt bij dit soort klachten zwaar mee, juridisch is er voor u weinig tot niets mee aan te vangen. Probeer in overleg tot een oplossing te komen, hoog van de toren blazen zal voor u, in deze, weinig uit kunnen halen. (het antwoord is duidelijk eerlijk, niet beledigend, bedoeld)
Van de 10 keukenfabrikanten zijn er 8 die geen rekening houden met de nerf, de 2 die dat wel doen zullen in een hogere prijsklasse liggen. Factoren die meespelen zijn:
- de fabrikant (nerf door laten lopen kost meer in productie; restafval)
- de soort ( beuken "loopt" sneller door als een noten of zebrano)
- de info (verkoper had kunnen melden nerf loopt niet door)
De coulancegevoeligheid weegt bij dit soort klachten zwaar mee, juridisch is er voor u weinig tot niets mee aan te vangen. Probeer in overleg tot een oplossing te komen, hoog van de toren blazen zal voor u, in deze, weinig uit kunnen halen. (het antwoord is duidelijk eerlijk, niet beledigend, bedoeld)
-
helpendhandje
Misschien een domme vraag maar loopt het aanrechtblad wel helemaal door? Dan zou dat bij de achterwand dat toch ook moeten kunnen (afhankelijk van de maten uiteraard)?
Indien het niet opgelost kan worden is wellicht de beste optie: geen bijpassende achterwand maar stucwerk of zo, een achterwand die niet naar je zin is is erger dan een mooi alternatief. Een klein naadje is niet zo erg maar een houtnerf die dan ook nog eens niet door loopt lijkt me inderdaad nogal storend.
Succes.
Indien het niet opgelost kan worden is wellicht de beste optie: geen bijpassende achterwand maar stucwerk of zo, een achterwand die niet naar je zin is is erger dan een mooi alternatief. Een klein naadje is niet zo erg maar een houtnerf die dan ook nog eens niet door loopt lijkt me inderdaad nogal storend.
Succes.