LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tocht klachten, zeer lakse woningbouwvereniging De Key

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
pibo
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 feb 2010 21:30

Tocht klachten, zeer lakse woningbouwvereniging De Key

Ongelezen bericht door pibo »

Wij hebben al ruim een jaar last van een slecht geisoleerd raam in de huiskamer. Het is een heel groot raam, en de wind waait er letterrlijk naar binnen, wat erg vervelend is met deze kou. Vorig jaar winter over gebeld met De Key, Staal Vastgoed zou ons hier over terug bellen binnen enkele dagen. De dagen werden weken, en pas na 3 of 4 met De Key te hebben gebeld werden we door Staal Vastgoed gebeld, die stuurden een monteur die "iets deed" maar dit verhielp het probleem niet. Nu een jaar later precies hetzelfde probleem, alleen nog erger. Dit jaar is het een vrij strenge winter, al ruim een maand geleden gemaild met De Key. Weer zouden we teruggebeld worden door Staal Vastgoed. Ruim een maand later inmiddels niks van gehoord. Ik heb eergister en vandaag met De Key aan de telefoon gezeten. Zelfde verhaal, ze zullen het doorgeven. Ik heb ook 2 emails gister en vandaag gestuurd om te klagen, deze worden simpelweg genegeerd. Lekker makkelijk. Inmiddels zitten wij in de kou, en moeten we de verwarming hoog zetten, met alle gevolgen van dien voor de energierekening. Wij betalen maandelijks "servicekosten", voor dergelijk onderhoud, maar ze laten ons letterlijk in de kou staan. Zeer onbeschoft en onrechtvaardig natuurlijk. Stel dat je ze een maand laat wachten om de huur te betalen, dan zijn ze er als de kippen bij, maar nu lijkt het ze geen bal te kunnen schelen dat hun huurders in de kou zitten. Heeft iemand advies? Meer dan bellen en emailen kan ik toch niet doen? Kan ik ze aansprakelijk stellen voor eventuele hoge energierekeningen?

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Tocht klachten, zeer lakse woningbouwvereniging De Key

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Wij hebben al ruim een jaar last van een slecht geisoleerd raam in de huiskamer. Het is een heel groot raam, en de wind waait er letterrlijk naar binnen
Wat bedoel je hier precies mee ?

Is het enkel glas en daarom koud ?
zitten er kieren aan de zijkanten?
Sluit het raam niet goed ?

Enfin je moet iets duidelijker zijn

pibo
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 feb 2010 21:30

Re: Tocht klachten, zeer lakse woningbouwvereniging De Key

Ongelezen bericht door pibo »

Nee, het sluit goed, de wind waait er doorheen, of onderdoor eigenlijk, aan de onderkant. Als het waait zie je de gordijnen helemaal naar voren staan van de tocht. Misschien moet ik een foto plaatsen ter verduidelijking.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Tocht klachten, zeer lakse woningbouwvereniging De Key

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Dit kan ook gebeuren door de koudeval bij enkel glas ?

Heb je enkel glas ?

Als je kieren hebt waar de wind door heen blaast moet je die kunnen zien

pibo
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 feb 2010 21:30

Re: Tocht klachten, zeer lakse woningbouwvereniging De Key

Ongelezen bericht door pibo »

Het is een kier aan de onderkant van het raam waar het doorheen waait. We hebben dubbelglas.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Tocht klachten, zeer lakse woningbouwvereniging De Key

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

ok, ja dan moet de WBV dit toch echt repareren

Aansprakelijk stellen voor enrgieverbruik lijkt me moeilijk

pibo
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 feb 2010 21:30

Re: Tocht klachten, zeer lakse woningbouwvereniging De Key

Ongelezen bericht door pibo »

Ja, ze moeten dit repareren. Maar dit vertikken ze gewoon! Ik vraag hier om advies want ze doen gewoon niks, we mailen, we bellen, en ze doen niks! We betalen hiervoor maandelijks servicekosten. Wat kan ik nu doen als bellen en mailen met hun geen zin meer heeft.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Tocht klachten, zeer lakse woningbouwvereniging De Key

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,

Je kan ze een aangetekende brief sturen en daarin aangeven dat je de komende maanden Euro 50,- inhoudt op het totale huurbedrag als vermindering van het woongenot.

Niet om minder te betalen, maar om ze onder druk te zetten. Zorg wel dat je dit geld op je rekening hebt dat je het alsnog kan betalen, als de zaak is opgelost.

Let dan maar eens op hoe snel ze zijn.

Je kan wel dreigbrieven krijgen van een incasso, maar stuur die dan een kopie van de aangetekende brief aan de WBV, en zeg dat je de om deze reden de vordering betwist

Gesloten