LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ryanair vlucht geboekt maar twee personen kunnen niet gaan?

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Eva1965

Ryanair vlucht geboekt maar twee personen kunnen niet gaan?

Ongelezen bericht door Eva1965 »

Hallo,

ik heb een vraag. Nu wil vanwege omstandigheden dat er twee personen niet meer mee kunnen gaan vanwege een woorden wisseling. Helaas heb ik de tickets met mijn creditcard betaald. Is er misschien een manier om mijn geld terug te krijgen, en of anders de twee tickets om te boeken naar een andere bestemming en andere datum? Het is al erg genoeg op deze manier en dan ook nog 325 euro kwijt te zijn.

Alvast bedankt Eva

amelissen

Re: Ryanair vlucht geboekt maar twee personen kunnen niet gaan?

Ongelezen bericht door amelissen »

Over het algemeen kunnen de tickets van prijsvechter Ryanair niet geannuleerd of (kosteloos) gewijzigd. U kunt ze misschien mailen wat de mogelijkheden van gedeeltelijk annuleren zijn.

U kunt uw kosten misschien terugvorderen bij de 2 personen.
Anders een les geleerd voor de volgende keer: betere afspraken maken omtrent betaling (misschien vooraf?) of iedereen hun eigen ticket laten boeken (dan wel vaak per keer extra boekingskosten).

michaelz1981

Ongelezen bericht door michaelz1981 »

Volgende keer ieder voor zich laten boeken. Bij ryanair maakt het niks uit omdat je toch boekingskosten per ticket betaalt. Maar ga er gewoon vanuit dat jij je geld gewoon kwijt ben. Ryanair is niet soepel met geld teruggeven en heel omslachting en veel administratiekosten om je ticket te veranderen. Mss dat je anderen mensen mee kan nemen, dus gewoon van naam veranderen.

A.Storm

Ongelezen bericht door A.Storm »

Naam wijzigen is een optie (100 euro per persoon?)

maar waarom, als het een reden is die onder de annuleringsverzekering valt, niet hun doorlopende annuleringsverzekering aanspreken?

(als ze die hebben, maar de meeste mensen hebben dat wel dacht ik).

michaelz1981

Ongelezen bericht door michaelz1981 »

Omdat ruzie met elkaar geen rden is voor een annuleringsverzekering om uit te gaan betalen.

A.Storm

Ongelezen bericht door A.Storm »

achja, sorry, daar had ik over heen gelezen; die woordenwisseling.

tja.

zuur geld.

meniles

Ongelezen bericht door meniles »

Ben het eens met Micheal. De goedkoopste "oplossing" zal zijn om een naamswijziging door te voeren, ook al zal dit wel 100 E p.p. gaan kosten... Dit geldt dan alleen voor hetzelfde traject. Een complete wijziging naar een andere bestemming doet Ryanair niet aan...

Gesloten