Hallo
Het UWV heeft teveel uitbetaald, ik heb dit meerdere malen gemeld. Toen zij eindelijk hun fout erkenden, moet ik een bruto terug betaling doen. Dus ipv van 1500 euro die ik nettoheb gekregen, nu 3700 euro bruto.
Wat erop neerkomt dat ik hun fouten recht moet zetten. verder schrijven ze steeds andere bedragen en maken fout op fout op fout, in iedere brief staat een ander bedrag.
Ik heb dus netto een bedrag teveel ontvangen, dat betaal ik natuurlijk terug. Maar is het wel toegestaan mij te laten opdragen voor de bruto bedragen die ik nooit heb gekregen? Dan moet ik ergens duizenden euro's vandaan halen! terwijl zij notabene de stomme fouten hebben gemaakt en niet luisterden naar mijn correctie die opgaf. Ze zeggen gewoon dat ik het in 2011 wel terug kan vragen aan de belasting. ik vind dat hun taak om t zelf maar terug zien te krijgen die loonheffing en premies.
wie kent dit probleem en mogen zij mij dit in rekening brengen?
groet Artica
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] terugvordering bruto bedrag door UWV niet terecht
Re: terugvordering bruto bedrag door UWV niet terecht
Ik ken de wet op dit punt niet zo goed, maar ik dacht dat als men het in het vorige belastingsjaar had uitbetaald je dit via de belastingen moet terug krijgen. (Dat weet ik eigenlijk wel zeker.) En als het in 't huidige belastingsjaar is uitbetaald het UWV dat zelf kan oplossen. In het laatste geval loont het misschien om beroep aan te tekenen en alleen het netto bedrag terug te betalen.
Als ze terugvorderen in het jaar dat je teveel gekregen hebt is het netto.
En anders is het gewoon bruto wat je moet terug betalen.
En de dus 2x betaalde inhoudingen kun je op je belasting formulier terugvorderen.
Heb je die melding dat je teveel ontving per aangetekende post met ontvangstbevestiging gedaan?
En anders is het gewoon bruto wat je moet terug betalen.
En de dus 2x betaalde inhoudingen kun je op je belasting formulier terugvorderen.
Heb je die melding dat je teveel ontving per aangetekende post met ontvangstbevestiging gedaan?
-
Er zijn meer ZBO's die zo werken (bruto terugvorderen).
Als je nu nog een uitkering hebt en je betaalt terug of er wordt een bedrag ingehouden, dan wordt dat van je belastbaar bedrag van 2010 afgehaald. Daardoor hoef je minder loonheffing over je inkomen te betalen, en lost het verschil zich zelf op.
Heb je geen uitkering (meer)n je betaalt in 2010 terug dan kan je het opgeven bij de belastingaangifte van 2010.
Helaas wel volgend jaar dus.
Als je nu nog een uitkering hebt en je betaalt terug of er wordt een bedrag ingehouden, dan wordt dat van je belastbaar bedrag van 2010 afgehaald. Daardoor hoef je minder loonheffing over je inkomen te betalen, en lost het verschil zich zelf op.
Heb je geen uitkering (meer)n je betaalt in 2010 terug dan kan je het opgeven bij de belastingaangifte van 2010.
Helaas wel volgend jaar dus.
-
Ik heb vorig jaar een ziektewet uitkering aangevraagd met terug werkende kracht en die ook gekregen. Nu bijna een jaar later willen ze alles terug hebben, omdat de artsen vonden dat ik er heel 'normaal' uitzag. Ik heb borderline en andere stoornissen, maar het is niet alsof ik met een bordje rondloop dat ik dit heb. Die zogenaamde ''artsen'' bij het UWV weten niet waar ze het over hebben en nu loop ik in de schulden door een instantie die is opgericht om mensen te helpen! Hoop dat ik de rechtszaak van hun win! Ze richten in deze tijd alleen maar meer schade aan bij mensen, dan dat ze mensen helpen.