LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ANWB opzegging lidmaatschap

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.

Vindt u ook niet dat het abonnementsbeleid van de ANWB moet worden gewijzigd?

Eens
7
78%
Oneens
2
22%
 
Totaal aantal stemmen: 9

NikitaB
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 feb 2010 16:34

ANWB opzegging lidmaatschap

Ongelezen bericht door NikitaB »

Op 14 november 2009, de laatste dag dat volgens de ANWB opzegging van het abonnement nog mogelijk is, heb ik via hun site opgezegd. Op 23 november heb ik van hun een bevestiging ontvangen die ik helaas te snel heb afgelegd. In januari ontving ik daarna een Kampioen en heb ik met een medewerker van u gesproken over nog steeds toezenden daarvan. Nu blijkt bij nader onderzoek dat niet als einddatum 31-12-2009 is aangehouden, maar 31-12-2010. Ook deelt de dhr. Stephanus mij mee dat de ANWB het lidmaatschap heeft beëindigd op 23 november 2009. Dat is toevallig de verzenddatum van hun automatische bevestiging, hetgeen dus helemaal niet de opzegdatum is, maar de print/verzenddatum!
Ik heb op 14 november opgezegd en aangezien ik bij het opzeggen via de site van de ANWB geen bevestiging per mail heb gekregen wil ik graag van hun een bewijs ontvangen dat ik niet op 14 november, maar later op de site heb opgezegd. Ik had echter wel enige coulance van een dergelijke organisatie verwacht. Nu lijkt het echter op een snoepzaak die alles doet om zijn klanten vast te houden ten koste van alles.
Kan Radar mij in deze vervelende situatie een handje helpen (correspondentie is aanwezig)?

stofzuigertje

Re: ANWB opzegging lidmaatschap

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Iets eerder is veiliger en geen Print Screen gemaakt dus helaas mogen ze jou nog een jaar vast houden.

Nu is er al een opzegging dus bewaar deze en volgend jaar is U vrij.
Houd altijd meer dan 2 weken tussen laatste datum en je komt zelden in problemen.

NikitaB
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 feb 2010 16:34

Re: ANWB opzegging lidmaatschap

Ongelezen bericht door NikitaB »

Leuk opgemerkt Stofzuigertje, maar waarom zorgt de ANWB niet dat ook het afmelden op hun site op een faire manier werkt. Als je je op een site voor het eerst aanmeld moet je je emailadres opgeven en krijg je daar direct na aanmelding een bevestiging op toegezonden. Zo ook bijvoorbeeld bij bestellingen via het internet. Waarom moet de ANWB in dit geval zo achterbaks doen door degene die wil stoppen met het lidmaatschap geen bevestiging toe te sturen op het moment van afmelden. Wel sturen zij je later een schriftelijke bevestiging toe die NIET de datum van afmelden weergeeft, maar de verzend of printdatum van hun schrijven. Dat deugt toch niet! De datum waarop je je via de site hebt opgezegd moet wel degelijk in hun bezit zijn. Zij bewaren toch ook als je je aanmeld die datum? Dan weten zij je precies te vertellen op welke dag en uur en minuut jij je hebt aangemeld bij hun voor een abonnement.
Het tweesporenbeleid van de ANWB deugt niet en je leest op de diverse sites dat er veel meer mensen een soortgelijke afknapper hebben moeten ervaren. Het wordt tijd dat dat beleid wordt aangepast.

stofzuigertje

Re: ANWB opzegging lidmaatschap

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Omdat ze bij aanmelden verdienen en bij opzeggen niet doen vele bedrijven het zo.
Als je tijdig voor laatste dag opzeg moet je wel voor bewijs zorgen en Print Screen is toegestaan als bewijs.
Dus bij laat opzeggen zelf voor het bewijs zorgen.
Helaas is vaak gratis online of via gratis 0800 aanmelden mogelijk en moet opzeggen aangetekend tegen extra kosten en daarom zal binnenkort de wet veranderd worden.
Als je gratis kunt aanmelden moet opzeggen ook gratis kunnen en helaas zijn ze in Den Haag een beetje traag.

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: ANWB opzegging lidmaatschap

Ongelezen bericht door Mallemalle »

ga der maar aanstaan als bedrijf, elke klant voortijdig op de hoogte stellen van het feit dat hun lidmaatschap wordt verlengd als men niet opzegt

ze zouden wel gek zijn

de allerlaatste dag opzeggen, terwijl je daar maanden, zo niet het hele jaar de tijd voor hebt gehad, en dan klagen dat men die datum niet aanhoudt

iedere boerelul weet dat administratieve verwerking tijd kost

kortom, neem je verantwoordelijkheid

Sometimes
Berichten: 187
Lid geworden op: 24 apr 2006 14:59

Re: ANWB opzegging lidmaatschap

Ongelezen bericht door Sometimes »

Opzeggen via mail kan niet bij het ANWB lidmaatschap. In de voorwaarden staat dat het schriftelijk moet.

http://www.anwb.nl/wegenwacht/lid-worde ... eggen.html

henk51
Berichten: 1678
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: ANWB opzegging lidmaatschap

Ongelezen bericht door henk51 »

14 november was ook nog eens een zaterdag, dus al had je het volgens de regels schriftelijk gedaan had de opzegging ook niet de 15e binnen geweest maar op zijn vroegst de 16e. Nu kan je wel stellen dat de ANWB zijn opzeg regels moet veranderen waarom ze zijn zeer duidelijk schriftelijke opzeggen en moet de 15e november binnen zijn. In het vervolg een abonnement e.d. maanden van te voren opzeggen en bevestiging van opzegging vragen. Ik had hem al in juni opgezegd geen enkel probleem gehad.

gr Henk

Gesloten