LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie kan mij helpen? Welke producten werken echt?

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
dennispochenk
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 apr 2009 02:02

Wie kan mij helpen? Welke producten werken echt?

Ongelezen bericht door dennispochenk »

Ik ben benieuwd naar uw mening over eigenlijk alles wat je ziet op de reclame en tegenwoordig ook in programma's als 10 jaar jonger in 10 dagen..
Werken die tubes om je huid er jonger uit te laten zien? Wat is er speciaal aan haarverf voor mannen en is het verstandig om ooit je tanden te laten witten?

Ik ben een nieuwsgierige jongen van 25 die nog nooit serieus aan zn uitstraling wilde werken tot nu en ik verzuip in de duizenden oplossingen die er zouden zijn voor mij..
Alstublieft, help mij met uw ervaring!

Pavlova
Berichten: 512
Lid geworden op: 05 feb 2008 20:30

Re: Wie kan mij helpen? Welke producten werken echt?

Ongelezen bericht door Pavlova »

In elk geval kun je één leidraad vrijwel altijd hanteren en dat is: Als het te goed klinkt om waar te zijn, dan zal het product meestal de belofte niet waar kunnen maken.

Als je niet tevreden bent met je uitstraling dan zul je er echt aan moeten werken meestal. Middelen die 'instant' verbetering beloven zijn doorgaans weggegooid geld.

dennispochenk
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 apr 2009 02:02

Re: Wie kan mij helpen? Welke producten werken echt?

Ongelezen bericht door dennispochenk »

Ja maar Nivea creme bijvoorbeeld.. Werkt dat echt of maakt het gewoon je huid vet?
Ik zit er bijvoorbeeld al een tijdje aan te denken om mn ogen te laten laseren, en daar heb ik toch ook weer sterk mijn bedenkingen bij... Ik ben er vooral gewoon bang voor :(

Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: Wie kan mij helpen? Welke producten werken echt?

Ongelezen bericht door Robjee »

Nivea heeft verschillende cremes om cellulitis/overgewicht aan te pakken. De ingredienten hebben soms een onduidelijk raakvlak met het bestrijden van overgewicht. De onderzoeken betreffen echter meestal orale inname van deze ingredienten. Of de cremes ook via de huid werken betwijfel ik sterk. Overtuigend onderzoek ontbreekt.
Enige tijd geleden heb ik daarover Nivea benaderd, maar bij de vraag naar onderbouwing verwijzen ze telkens naar het 'productiegeheim'. Naar hun maatstaven valt wetenschappelijk onderzoek daar ook onder. In dat geval zet ik vraagtekens bij dat product.

Het laseren van de ogen werkt wel, maar kent ook een aantal punten waar rekening mee moet worden gehouden. Zo zijn er verschillende technieken die gebruikt kunnen worden. Hierover is voldoende informatie op internet te vinden.

Verder lijkt het mij verstandig om je vragen concreet te maken. Nu gooi je haarverf, oog laseren, cremes en whiteners op één hoop. Dat maakt het voor anderen niet aantrekkelijk om te reageren.
Probeer ook zelf eens op onderzoek te gaan en te beschrijven wat je al weet, waar je die informatie vandaan hebt en waarom iets nog onduidelijk is.

dennispochenk
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 apr 2009 02:02

Re: Wie kan mij helpen? Welke producten werken echt?

Ongelezen bericht door dennispochenk »

Nou Robjee, ik ben vooral op zoek naar ervaringen met dit soort dingen.
Die ooglasering wil ik al jaren omdat ik al 14 jaar een bril draag nu (Er is na een controle vastgesteld dat ik de Lasek methode moet hebben). En ik ben doodsbang voor een vinger bij mijn oog, laat staan een mesje..
De creme's en haarverzorging is meer om dat ik al sinds mn 16e grijs wordt en me er (eindelijk) voor ga behoeden en mijn huid als een sinaasappel voelt..
Deze vragen worden voornamelijk versterkt door het soort TV programma's die je helpen met een nieuwe look en ik al veel reacties krijg als ik eens een spijkerbroek aandoe ipv een wijde katoenen broek, misschien helpt dat wel voor die lasering of een gladde huid.. Ik ben gewoon een beetje onzeker en zoek mensen met ervaringen hiermee..

Groet, Dennis

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: Wie kan mij helpen? Welke producten werken echt?

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Nou voor je grijze haren bestaat er haarverf, de verf van kruidvat voldoet al, wel even in 2 delen, je bent een man, dus minder haar als een vrouw neem ik aan?

Ik weet niet waar jij een sinaasappel huid hebt, maar minder smeren betekend meestal beter voor je huid, een ruwe handdoek doet dan meer werk.
Dat komt dan van een vrouw hé, die al de overbodige smeersels uit huis gegooid heeft!
Smeersels verouderen je huid juist van uit mijn optiek, je lichaam maakte dat dan niet meer aan en een man wordt mooier als hij ouder wordt, vergeet dat niet, juist dat robuuste trekt een vrouw aan. Net zoals een man zich aan getrokken voelt tot het natuurlijke.
Ik denk dat jij je beter kan concentreren op je kleding stijl, dan op zalfjes, die toch niet werken! Wel voor hun portemenee.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Wie kan mij helpen? Welke producten werken echt?

Ongelezen bericht door kweenie »

Cremes kunnen een aantal dingen doen. Ze 'vullen' de leegtes tussen de kleine stukjes een beetje ruwere (en soms losse) huid, zodat het er gladder uitziet. Daarnaast dekken ze de huid af, zodat er minder vocht verdampt, wat tot minder veroudering zou kunnen leiden. Maar dit 'dichtstoppen' van de huid kan bij sommige soorten huid (met name wat vettere huid) ook een averechts effect hebben. Dus heb je last van een droge huid, dan zou een goede neutrale creme iets kunnen helpen, heb je een wat vettere huid, dan lijkt me dat cremes weinig effect zullen hebben. Als je een creme kiest, kies dan wel voor een gezichtscreme (gezicht heeft een heel andere, fijnere, huid dan de rest van je lichaam) en een creme voor mannen (ander soort huid dan vrouwen).

En vergeet ook niet dat goed reinigen misschien nog belangrijker is dan een creme. Dus regelmatig een gezichtsreiniger of scrub gebruiken.

Cremes die pretenderen diep in de huid te dringen of zo moet je met een flinke korrel zout nemen. Een middel dat écht de huid zou indringen (en niet alleen het dode buitenste laagje), mag volgens de wet niet zomaar worden verkocht maar geldt als een geneesmiddel. Dus wat je bij de drogist kunt kopen, gaat niet verder dan het buitenste laagje.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Wie kan mij helpen? Welke producten werken echt?

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,
Ik ben benieuwd naar uw mening over eigenlijk alles wat je ziet op de reclame en tegenwoordig ook in programma's als 10 jaar jonger in 10 dagen..
Werken die tubes om je huid er jonger uit te laten zien? Wat is er speciaal aan haarverf voor mannen en is het verstandig om ooit je tanden te laten witten?

Ik ben een nieuwsgierige jongen van 25
Dus je wilt eruit zien als 15 jaar oud ..... :roll:

dennispochenk
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 apr 2009 02:02

Re: Wie kan mij helpen? Welke producten werken echt?

Ongelezen bericht door dennispochenk »

@Kaarsje69
Ik heb lang en vol haar tot mijn middenrug en die sinaasappelige huid heb ik vooral rond mijn neus en ogen.
Jij raadt geen creme aan en Kweenie denkt ook weer aan een scrub enzo.. "Insert confusion here"
@ Seagoing Racer 2
15 is wat overdreven maar ik heb er beter uit gezien..
Zijn er ook nog mensen die die Lasek lasering hebben gehad en mij kunnen vertellen hoe dat was?
Dat is 1 van de dingen waar ik echt bang voor ben namelijk..

Dit was ik eind vorig jaar.. Afbeelding

En zo was ik 4 jaar geleden (21 jaar).
Afbeelding

Ik zelf ben blijer met die foto van 4 jaar geleden..

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Wie kan mij helpen? Welke producten werken echt?

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

dennispochenk schreef: Zijn er ook nog mensen die die Lasek lasering hebben gehad en mij kunnen vertellen hoe dat was?
Dat is 1 van de dingen waar ik echt bang voor ben namelijk..
Ik heb geen persoonlijke ervaring met Lasek, maar zie tijdens m'n werk wel veel mensen die deze behandeling hebben ondergaan (zit 'in' de optiek). Bij een aantal mensen gaat het goed, helaas zie ik ook veel mensen die alsnog een bril moeten, omdat er over- of ondergecorrigeerd is in sterkte. Ook hoor ik van veel klanten dat ze vaker een zonnebril opzetten, omdat ze meer last hebben van licht.
Ik kan zo snel even niet vinden of je je oogsterkte genoemd hebt, maar als je een myoop bent (- sterkte), is er een grote kans dat je oog na de operatie alsnog achteruit gaat, dat is moeilijk te voorspellen. Ik zit zelf op -6, en moet eerlijk zeggen dat ik ook over laseren heb nagedacht, maar ik ga nog steeds achteruit, en weet dat deze operatie niet iets is dat je eindeloos kunt blijven doen. Als je er serieus over aan het nadenken bent, zou ik tóch aanraden om te wachten tot het moment dat je ogen een tijdje (paar jaar) stabiel zijn, om de kans op slagen te vergroten.

Hopelijk heb je hier wat aan (zie dat je al even niet meer op het forum bent geweest).

Rim69
Berichten: 565
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:37

Re: Wie kan mij helpen? Welke producten werken echt?

Ongelezen bericht door Rim69 »

Fleurtjuh666 schreef: Hopelijk heb je hier wat aan (zie dat je al even niet meer op het forum bent geweest).
Dan zal hij er dus wel weing aan hebben. Vraag is meer dan een jaar oud.

Gesloten