LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Graag advies over quooker keuze

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Jantine018

Graag advies over quooker keuze

Ongelezen bericht door Jantine018 »

Hallo allemaal,

Na het lezen van een topic op dit forum hebben wij besloten om in de nieuwe keuken een quooker te laten plaatsen (de nieuwe twin taps) maar de keuze in verschillende soorten gaat me iets boven mijn pet.

Quooker PRO3-VAQ
Quooker COMBI+22NSRVS
Quooker COMBI+30NSRVS

Wie kan me vertellen wat voor "normaal" keukengebruik handig is.

Alvast bedankt voor de reacties

maxx

Re: Graag advies over quooker keuze

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Jantine,

Je moet jezelf eerst afvragen hoe je de Quooker gaat gebruiken. Je kunt de soorten in 3 splitsen:

1. Quooker Provaq. 3 liter kokend water. Hiermee kun je koffie, thee etc maken en de aardappels en macaroni snel aan de kook hebben.
2. Quooker Combi. 7 liter kokend water. Kan hetzelfde als de Provaq maar heeft daarnaast een boilerfunctie. Als er een boiler nodig is in de keuken en je wilt daarnaast ook een Quooker dan zijn deze functies opgenomen in de Combi. De Combi heeft alleen een koudwateraansluiting nodig in de keuken. Na circa 25 liter water 40graden celsius is het warmwater op en zul je moeten wachten op meer. 25 liter is bij normaal gebruik ruim voldoende.
3. Quooker Combi Plus. Volledig gelijk aan de Combi met uitzondering dat de Combi Plus wordt aangesloten op de warmwateraansluiting die gevoed wordt door de Combi-CVketel. Doordat deze Quooker zich met warmwater vult kunnen grote hoeveelheden (25 liter +) warmwater worden getapt zonder wachttijd.

Het is maar net wat je wilt. Vergeet trouwens niet dat je niet zomaar een warmwaterleiding mag afdoppen in de keuken. Langdurig stilstaand water is niet bevordelijk voor de kwaliteit van het water. Als het lastig is om de warmwaterleiding te verwijderen dan kiezen we de Qooker Combi Plus.

Zo, nu een lekker koppie thee uit de Combi Plus :wink:

MVG

Jantine018

Re: Graag advies over quooker keuze

Ongelezen bericht door Jantine018 »

Hoi Maxx,

Bedankt voor je reactie. Kan je me ook nog vertellen of je voldoende hebt aan een 2.2 combi of dat het een 3.0 moet zijn. Mijn gebruik zal inderdaad "dagelijks" zijn zoals thee zetten, eten opzetten, koffie chiffon uitspoelen e.d. Ik heb zelf altijd snel de neiging om de duurste te nemen maar vraag me af of dat daadwerkelijk nodig is?

Gesloten