LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lease auto alleen voor zakelijk gebruik

Andere onderwerpen over auto en vervoer
mobach

Lease auto alleen voor zakelijk gebruik

Ongelezen bericht door mobach »

Ik heb een leasewagen van mijn werkgever en gebruik die alleen zakelijk. Privé rij ik in een privé auto.

Nu heb ik schade aan de auto en moet ik een eigen risico betalen van €135,00
Als het voorruit kapot gaat door een steentje ertegen aan heb ik een eigen risico van € 65,00

Maar ik gebruik de auto alleen voor het werk.

Mogen ze dan een eigen risico van me vragen?

Fedorus

Re: Lease auto alleen voor zakelijk gebruik

Ongelezen bericht door Fedorus »

De werkgever krijgt normaliter de factuur. Dus als je werkgever van mening is dat jij de schade maar moet betalen (in dit geval dan het ER) moet je helaas bij je werkgever aankloppen.

Deurwaarder Mark

Re: Lease auto alleen voor zakelijk gebruik

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

Dat hangt er vanaf wat jullie overeengekomen zijn. Is er een leasereglement of gebruikersovereenkomst? Als er nooit iets overeengekomen is, ben ik geneigd om te zeggen dat deze schade voor rekening van je werkgever is. Het is immers een "zakelijke schade", dat is een typisch werkgeversrisico.

Sowieso vind ik dat schade door steenslag niet voor rekening van de werknemer hoort te komen. De bedoeling van die eigen bijdrage aan schade is om de werknemer bewust te maken van waar hij mee bezig is, oftewel, om hem voorzichtiger te laten rijden. Maar steenslag is nou net iets waar je helemaal niets aan kunt doen...

Gesloten