LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] e.on energie

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
koradrienegenzes
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 apr 2009 14:39

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door koradrienegenzes »

Hallo,

Ik ben ook al een aantal keren gebeld door E.on, zogenaamd omdat ik mee had gedaan met een enquete. ( dit kan best waar zijn )
Op de vraag of ik een informatiepakket wou ontvangen heb ik bevestigend geantwoord. Een gedeelte van dit gesprek is opgenomen, waarin ik nog een keer vraag of ik ergens aan vast zit. Dit ontkende ze.
Nu ik op dit forum kijk ( warempel omdat de vrouw aan de telefoon vertelde dat ze door radar en de consumentenbond uitgeroepen waren tot de beste klantenservice ) zie ik dat er allemaal problemen zijn rondom E.on.

Ik heb net een mail gestuurd naar de klantenservice met hierin nog een keer de vraag of ik ergens aan vast zit en dat ik niet wil dat mijn huidige leverancier opgezegd wordt.
Wat kan ik op dit moment nog doen om er voor te zorgen dat ze dit ook daadwerkelijk niet doen?

VTO1
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jan 2009 15:26

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door VTO1 »

alle ebdrijven hebben dubieuze callcenters
dus dat is niet alleen bij EON zo
EOn kan daar niks aan doen, die willen ook kwaliteit, alleen de verkoper wil provisie en verkoopt dan informatie. de NEM mag dat al jaren ongemerkt doen.

happy??
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2009 14:31

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door happy?? »

Ook ik werd vandaag gebeld door iemand van Eon.
Die wist me ook nog te melden dat ze de warme douche hadden gewonnen van Radar. Ging ik kijken waarvoor.
Bleek het voor vrijkaartjes te zijn die ze ter beschikking hadden gesteld.
En niet voor de service, goedkoopste tarieven e.d.
Ook hij bood me aan om alles op papier te zetten en naar me toe te sturen, zodat we er nog 1 week over konden nadenken....
Heb hem toen duidelijk te kennen gegeven dat ik hier niet van gediend was en na 10 minuten viel het kwartje eindelijk bij hem.
Anders had ik de hoorn op de haak gegooid.
Vind het belachelijk dat mensen van Eon opbellen om ons over te halen
om zich bij hun te laten inschrijven......
Wij zijn al jaren bij Essent aangesloten. Nooit problemen mee gehad.
Voorschotbedrag kun je zelf via internet aanpassen. Ook je verbruik kun je bekijken en je wordt nooit gebeld of ze het een en ander kunnen aanpassen/wijzigen.

Kun je jezelf niet beschermen voor zo'n soort mensen die bellen?
Er bestaat toch zo'n infofilter. Maar of je je daarvoor kunt afschermen?
wie weet dit?

Dus elke keer als ik in mijn schermpje van de telefoon "onbekend"zie staan, laat ik of mijn kinderen opnemen of ik laat hem gewoon doorrammelen......... :evil:

Roytheslayer
Berichten: 432
Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Heb ook meegemaakt bij eon dat ik na een telefoongesprek ipv een informatiepakket meteen een overeenkomst had.Dit terwijl door mij duidelijk gevraagd was of ik ergens aan vast zat, dit was niet zo.

Na een paar keer mailen met eon en het opvragen van de opname is het door eon ontbonden.

Het kost even wat moeite maar ze lossen het wel netjes op.

quattrocento
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 mei 2009 12:49

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door quattrocento »

Vanmorgen voor de 3e keer gebeld door een juffrouw namens EON.
Ik gaf haar te verstaan dat ik geen zaken wenste te doen met EON en dat ik al 2x gebeld was. Onmiddellijk werd het wicht schril en zei:"Dat kan niet, maar u kunt aangeven dat u niet meer door EON gebeld wenst te worden".(???)
"Juffrouw, dat heb ik al 2x gedaan" "Dat kan niet", zei de juffrouw weer.
"Wat bedoelt u, juffrouw?" "Nou ik probeer u dus uit te leggen dat dat niet kan".
Mocht ik ooit al zaken hebben willen doen met EON, dan zal ik dat zeker niet doen als iedereen bij die club zo minbegaafd is.

anoirb
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mei 2009 21:29

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door anoirb »

Heb zelf ook voor een callcenter gewerkt voor E/on. In het begin heel leuk en aardig, maar na een tijdje begon ik door te krijgen hoe vies het eigenlijk er allemaal aan toe gaat. Ik moest aangeven, dat degene die aan de enquete had meegedaan dat ze in de´finale´ zaten. Mijn geweten begon meteen te knagen, maar heb niet meteen ontslag genomen. Ik had immers ´geld nodig´. Na 3 weken daar gewerkt te hebben heb ik toch besloten om te stoppen, ik vond het te immoreel.

zebrafant
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jan 2009 21:58

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door zebrafant »

de telefoon gaat over, ik schrik wakker.
een computerstem zegt: over enkele ogenblikken wordt u doorverbonden met uw correspondent, na 1 minuut komt er inderdaad een Eon-Oen aan de lijn die controleert of hij mij aan de lijn heeft, ik zeg alleen: over enkele ogenblikken wordt u doorverbonden met uw correspondent, de oen blijft hangen en wacht,... na 1 minuut zeg ik: kan ik bij u een klacht indienen over ... verder kwam ik niet de Oen zei: ik heb geen tijd voor u.
Het enige wat ik nu weet is dat de klantenservice van Eon niet deugd.
trap er niet in mensen, een bevestiging van uw naam kan een contract betekenen wat u niet wilde hebben.
Als u dat wil een contract sluit dat dan zelf af.

jurgen160483
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jun 2009 17:53

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door jurgen160483 »

Ook ik heb alleen maar slechte ervaringen met Eon. net zoals de meeste kreeg ook ik een aanbieding via de telefoon. Omdat ik op de hoogte ben van het feit dat je er dan snel aan vast zit heb ik constant volgehouden en gezegt: Nee ik wil alleen vrijblijvende informatie via de post. Een paar weken later kreeg ik de welkomstbrief dat ik een nieuwe klant was bij Eon en gelijk mijn oude leverancier opgezegt was.
Omdat ik het hier niet mee eens was heb ik via de email gereageert dat ik geen klant wilde worden (gehandeld zoals in de brief aangegeven was).
Weer een paar weken later krijg ik de eerste acceptgiro thuis (omdat ik geen banknummer had doorgegeven konden ze niet machtigen) ik heb toen gelijk gebeld en het verhaal uitgelegt en kreeg het antwoord dat ze mijn mail niet hadden ontvangen en dat het uitgezocht zou gaan worden en er contact op genomen werdt. Het vreemde is dat ik nooit een mail gehad heb over een foutief mail adres ofzo. Inmiddels 4 maanden verder en al zeker 4 telefoontjes waarin veel belooft wordt over terug bellen en uitzoeken gepleegt te hebben met de mededeling dat ik niet betaal voordat ik bewijs heb gezien of gehoort dat ik akkoort ga met een overeenkomst. heb ik vandaag een brief van het incasso buro op de mat gehad. Dus vandaag maar weer bellen en het antwoord dat ik kreeg kwam er op neer dat ik nalatig was geweest en loog. nou ben er inmiddels helemaal klaar mee. ga nu lekker naar oxxio en hoop het daar beter te treffen. MENSEN EUROPA'S GROOTSTE MET DE KLEINSTE SERVICE EN HET MINSTE FATSOEN !!!!!

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door wicher »

En dan ga je naar oxxio???
Kom je waarschijnlijk van de regen in de drup!
Ik zou gewoon 1 van de traditionele maatschappijen kiezen.

mikkimir
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jun 2009 11:14

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door mikkimir »

Het klopt wel. De mensen zijn aardig als je ze eindelijk een keer aan de telefoon hebt. Het probleem is dat ze beloven terug te bellen en dit vervolgens niet doen. Zo beloven ze ook de overstap boete te voldoen maar doen ze ook niet en als je dan het bedrag van de eindafrekening aftrek gaan ze dreigen. Maar reageren op mijn mail en brief ho maar. Terwijl ik ze dat nog zo verzoek.
Ballen tent. Trap er aub niet in want dit was niet het enige probleem wat ik met ze heb gehad.

superwoman
Berichten: 139
Lid geworden op: 02 dec 2007 19:45

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door superwoman »

Zojuist een grote verrasing: ik kreeg een enquete van Belbios in mijn mailbox. Voor de eerste 250 deelnemers een gratis hangmat en kans op een mooie zonnebril. Nou, dat leek me wel grappig om eens te kijken wat er dan zo belangrijk was.

Eerst wat vraagjes over koetjes en kalfjes
Dan wat vragen over vakantieplannen en of ik al had geboekt
En dan ... of ik niet op mijn energiekosten zou willen besparen door op een andere energieleverancier over te stappen, om zo een duurder vakantie te kunnen boeken. Mijn antwoord: 'nee'. Dat zijn de slapeloze nachten die je aan de energie-maffia overhoudt me echt niet waard.

En dan wordt er verder doorgezaagd over veranderen van energieleverancier, en waarom ik voor een andere leverancier zou kiezen.

Verveeld en geirriteerd sluit ik de enquete, voordat ik zometeen ongewenste telefoontjes krijg. Dan zie ik de afzender van de enquete staan: e-on.

Wat een flauwe manier om klanten voor je bedrijf te winnen zeg ! Ik zat al niet te wachten op een andere energieleverancier maar dit maakt de zaak alleen maar erger !

jessica22
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 jul 2006 16:32

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door jessica22 »

hallo ik ben net ook gebelt of ik goedkopere energie wou en antwoorde klinkt intresant en ik zou nergens aan vast zitten ik zou alleen informatie thuis krijgen en kon dan binnen 7 dagen beslissen
ik besloot toch maar even op radar te kijken en jawel hoor lees hier allemaal dezelfde dingen als wat ik nu mee maak ik pakte gelijk de telefoon om het te anuleren maar dat kon volgens haar niet dat kon pas volgende week dus antwoorde ik ja en dan ben ik al te laat ze hield vol van niet blablabla ik heb ook met radar gedrijgt en een advokaat ook daar trok ze dr eigen niks van aan ben later met nuon gaan bellen waar ik bij zit om te vragen of hun een notietie konden maken voor hun het bij nuon gingen opzeggen dat ik niet over wilde stappen ook nuon kon niks voor mij betekenen en als hun de overstap kregen dat hun daar niks aan mochten en konden doen weet iemand nu wat ik nog kan doen nuon raad me aan om op de brief te wachten maar zometeen ben ik al telaat wat kan ik nu nog doen moet ik wachten of kan ik andere stappen onder nemen

augurei
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jul 2009 23:02

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door augurei »

Ik maak nu precies hetzelfde mee met Eon. Ze belden of ze informatie mochten toesturen en een vrijblijvende offerte. Ik ging akkoord omdat ik intresse had als ze echt goedkoper zouden zijn. dat staat op tape, maar zij beweren nu dat ik meteen akkoord ging met een definitieve overstap terwijl in dat gesprek meerdere malen gezegd werd dat ik nergens aan vast zat.
Ook zeiden ze dat ik verder niets hoefde te ondernemen, ik zou door hen gebeld worden, hoefde niet zelf te bellen. Een week later belden ze me inderdaad en heb ik gezegd geen intresse te hebben.
Maar die medewerkster heeft mij dus tóch aangemeld en Eneco belde dat ze me eind deze maand zullen uitschrijven. Eneco weigert zelfs mij als klant te behouden omdat zij vinden dat Eon met dat ene telefoontje in z'n recht staat en mij als klant mag aannemen.
Maar ik heb nooit iets getekend en ben nergens mee akkoord gegaan.
Toen ik Eon belde kreeg ik steeds uitzendkrachten aan de lijn die weigerden ook maar iets voor me te doen of me een chef of manager aan de lijn te geven. Van dat telefoontje waarin ik aangeef geen intresse te hebben hebben zij alleen de aantekening 'later nog een keer bellen' bewaard. De boodschap die ik nu steeds krijg is : 'je bent klant bij ons, of je nu wil of niet, deal with it'.

Wat moet ik nu doen, wie heeft goede raad?

spammie
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 sep 2006 08:12

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door spammie »

Sind een paar weken wordt ik ook regelmatig door het eon gebeld.
Doel, mij een ja te ontlokken.
Ik ben bij de Stichting Infofilter geregistreerd maar dat helpt bij die club oplichters niet :x

pukkie125
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 sep 2009 11:06

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door pukkie125 »

Vandaag kreeg ik ook zo'n telefoontje, en normaal kap ik al die concurrenten van mijn energiebedrijf gelijk af, maar deze beweerde dat zij geen concurrent waren.

Wat? Geen concurrent?

Nee, alle energiebedrijven zijn eigenlijk tussenpersonen tussen mij en EON.
En de regering heeft iets geregeld met overschotbedragen, maar die energiebedrijven berekenen dat niet of maar gedeeltelijk door, dus als ik rechtstreeks bij EON afneem, dan wordt het goedkoper, zoals de regering bedoeld heeft. Ze ontfutselden mij de naam van mijn energiebedrijf (gebeurt me geen 2e keer), en zeiden dat dat 21% zou schelen en noemden een overschot bedrag van 188 euro.

Heb ze verteld dat ik zelfs met 21% korting liever bij mijn huidige maatschappij blijf, omdat die het al 30 jaar goed doen, en de stroom uit het stopcontact weliswaar dezelfde zal zijn, maar de administratie niet.

Ze wilden mij ook een informatiepakket toesturen, uiteraard zoals anderen hier al opgemerkt hebben "vrijblijvend". Wel met contract informatie, maar dat was alleen informatie natuurlijk. Heb gezegd dat de info ook wel ergens online moest staan, en dat er geen boom gekapt hoeft te worden.

Na wat tegenstribbelen ging de verkoper daarmee akkoord, gaf mij het web adres http://www.eon.nl, en zou volgende week terugbellen om mijn beslissing te horen.

Gelijk naar eon.nl gegaan, en uiteraard blijkt daar dat die verkoper gewoon liegt. Natuurlijk zijn ze gewoon een van de vele concurrerende energiebedrijven.

Dit is geen marketing meer dus he, dit is gewoon oplichterij. Dit soort praktijken zouden als penalty moeten hebben dat ze geen call-centers meer mogen (laten) bemannen. Of beter, opheffing van het bedrijf wegens schending van algemene bedrijfsnormen of zo?

Heb ook een mail aan mijn energiebedrijf geschreven, om aan te geven dat ik bij voorbaat wil vastleggen dat ik absoluut niet wil overstappen. Hoop dat dat helpt...

sik78
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 nov 2009 18:10

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door sik78 »

schokkend dat deze thread al bestaat sinds 2007 en dat er net een jongen op de stoep stond met hetzelfde verhaal.
"U kunt een informatiepakketje aanvragen dat krijgt u binnen 4 dagen."
omdat ik overweeg over te stappen naar voorzover ik weet de enige echte groene leverancier, atoomstroom, dacht ik dat een informatiepakket geen kwaad kon, maar ik heb nooit de intentie gehad naar e-on over te stappen.
vervolgens moet er een formulier ingevuld worden met o.a. mijn bankgegevens en moet ik het ondertekenen.
gelukkig lees ik de eerste regel, waar staat dat ik kies voor overstap naar e-on

SCHANDALIG!!!!

thazia
Berichten: 27
Lid geworden op: 05 jul 2004 15:30

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door thazia »

Ook hier gezeur met Eon. Zij schijnen mij vorig jaar oktober 2008 gebeld te hebben en ik schijn nu klant bij hun te zijn? Ik kan me nergens iets van herrinneren. Sorry, maar wordt vaak zat gebeld door energieleveranciers en kan me dus niet herrinneren of ik ja of nee op wat dan ook heb gezegd. Zou zomaar kunnen dat ik informatie heb aangevraagd, maar ik weet het echt niet meer. Nu dreigen ze met een boete van 250 euro wegens contractbreuk. Hebben ze voor een contract niet een handtekening nodig????

Ik vind het een vreselijk asociale manier van verkoop.

KAV
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 apr 2009 09:16

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door KAV »

Ook ik heb hetzelfde gehad, ik ben gewoon weggegaan... zoiets moet je bij mij echt niet doen.. En ik had nog nooit eerder van ze gehoord, dus snap ook niet hoe ze erbij komen.

nati
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 nov 2009 10:14

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door nati »

3 klachten over Eon:
1. Je kan alleen een informatiepakket van ze krijgen als je je meteen bij hen aanmeldt.
2. De tarieven die in het contract staan, zijn veel lager dan de tarieven die ze op internet vermelden! En de tarieven op internet zijn volgens hen de juiste tarieven. Misleiding dus.
3. Na het annuleren van mijn aanmelding (waarvan ik een brief van ze heb) blijven ze me brieven sturen waarin staat dat ik overgestapt ben. Het rechtzetten daarvan heeft me steeds meer dan 5 euro per telefoontje gekost, want hun 0900-nummer heeft sowieso een begintarief van 1.32 euro. En dan nog begrijpen ze het niet, want ik heb al 3 keer opnieuw moeten annuleren.

E.on
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 feb 2010 23:37

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door E.on »

beste mensen,


Ik wil jullie niet hier lastig vallen maar ik werk toevallig voor E.on maar wij van E.on zelf verkopen niet via de telefoon huren hiervoor marketing bedrijven in en wij zelf zijn daar ook niet helemaal van op de hoogte hoe zei met klanten omgaan. Maar wij zijn niet de enige bedrijf die deze marketing bedrijven inhuren dat doen ook:

Eneco
Nuon
RWE
NEM
Oxxio
EnergieDirect.

Mvg,

E.on

Gesloten