LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 5 x daags wegvallen internetverbinding Online

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Klaas01
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 dec 2005 20:39

Re: 5 x daags wegvallen internetverbinding Online

Ongelezen bericht door Klaas01 »

Verwijderd door gebruiker
Laatst gewijzigd door Klaas01 op 27 jan 2013 01:21, 1 keer totaal gewijzigd.

eqries
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 feb 2010 13:38

Re: 5 x daags wegvallen internetverbinding Online

Ongelezen bericht door eqries »

Het terug zetten naar de fabrieksinstellingen heeft helaas geen verschil gemaakt.

Maar toch alvast bedankt klaas01, want door het uitlezen van het logboek kan ik nu toch al 12 keer uitvallen in 2 dagen aantonen, en dat is voor hun toch niet mogelijk om te zien.

1: de DSL verbinding blijft gewoon in werking, dat is wat zij zien, maar verder kunnen zij dan niet kijken omdat mijn modem zich heeft uitgeschakelt.

2: als ik dan bel, dan vragen ze mij om het modem opnieuw op te starten want ze zien hem niet, maar dan na dat opstarten is in het logboek die uitval niet meer te zien want die lijst word vernieuwd.
En het vervelende is dat ze dus net doen of het niet gebeurt......

3: Nu heb ik elke keer als de lijn / het modem uitviel eerst de logboek gegevens gekopíeert en in een brief opgeslagen voor de technische diens om dit te kunnen inkijken.

En nu is het afwachten wat zij er van vinden, ik had bij de helpdesk deze keer een geschikte medewerker aan de lijn die serieus met het probleem bezig was, je kon merken dat hij er iets meer verstand van had dan wat je meestal aan de lijn krijgt.

eqries
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 feb 2010 13:38

Re: 5 x daags wegvallen internetverbinding Online

Ongelezen bericht door eqries »

Hmmm als ik dat zo lees is het misschien hopen tegen beter weten in, dat dit opgelost word door Online, maar ik heb gelukkig alles goed bijgehouden van het bellen, tijden, gegevens etc. etc.

En die brief er alvast bij opgeslagen.

Maar het kan toch niet zijn dat ze dit niet kunnen / willen oplossen.

eqries
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 feb 2010 13:38

Re: 5 x daags wegvallen internetverbinding Online

Ongelezen bericht door eqries »

Nou, Online heeft me nu verschillende keren terug gebelt en alles goed met me nagekeken, en dan vooral door de lijsten uit het logboed goed bij te houden en door te geven aan hun, is het allemaal wel gelukt.

We krijgen per direct een nieuwe modem... en daarmee zou ons probleem opgelost zijn...

Nou dat wachten we dus even af...

Maar voor de mensen met een soort gelijk probleem als deze hierboven behandeld is het dus belangrijk dat wat Klaas01 me doorgaf om in het logboek te kijken van het modem, waarna ik de problemen hieruit heb kunnen doorsturen naar Online... in ieder geval helpt om wat schot in de zaak te krijgen, en misschien wel helpt voor een oplossing van dit probleem....

Ik zal nog berichten over het verdere verloop....

Klaas01
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 dec 2005 20:39

Re: 5 x daags wegvallen internetverbinding Online

Ongelezen bericht door Klaas01 »

Verwijderd door gebruiker
Laatst gewijzigd door Klaas01 op 27 jan 2013 01:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Klaas01
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 dec 2005 20:39

Re: 5 x daags wegvallen internetverbinding Online

Ongelezen bericht door Klaas01 »

Verwijderd door gebruiker
Laatst gewijzigd door Klaas01 op 27 jan 2013 01:21, 1 keer totaal gewijzigd.

pineapple81
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 feb 2010 14:41

Re: 5 x daags wegvallen internetverbinding Online

Ongelezen bericht door pineapple81 »

eqries schreef:Zijn er ook andere die hier last van hebben.

Ik heb een adsl internetverbinding van Online
Ik heb daar een modem bijgeleverd gekregen (Thomson 706)
Ongeveer om de 3 weken krijg ik problemen, dan valt mijn verbinding zo,n 5 x per dag uit, de onderste 2 lampjes branden dan niet meer.
Door simpel even de stekker uit het stopcontact te halen en weer terug te doen start het modem opnieuw op en heb ik ook weer direct internet.
dit gaat dan ongeveer 1 tot 1 1/2 week duren en dan is het opeens weer over ???
Tot weer een week of 3 dan verder en dan begint het weer...

Dan ga je natuurlijk elke keer bellen met Online, dan word er elke keer de technische diens ingeschakeld om het te bekijken, en dan krijg je steeds te horen dat er geen verbrekingen te zien zijn in de log gegevens van mijn account.

Dus ze zeggen gewoon dat het niet gebeurt, dus met andere woorden het is niet waar wat ik zeg...

Zijn er ook andere Online klanten met dit probleem, zoja wat doet Online voor U hieraan...
Kijkt u eens onder apparaatbeheer.
Configuratiescherm, systeem en beveiliging, hardware en geluiden, apparaatbeheer, netwerkadapters...
Hier moet uw ethernetkaart aangegeven worden in de lijst.
Dit is een simpele printplaat met ingang voor ethernetstekker. Hij zit aan de achterkant van de systeemkast ik neem aan dat u geen laptop of iets dergelijks heeft. Deze verbindt uw modem met uw pc.
Als deze defect is valt het internet onregelmatig weg zo ook emailprogramma.
Enige jaren geleden had ik zelf hier mee te maken en inderdaad de internetprovider kon niks vinden tot een tip mij bij de printplaat bracht.
Voor een kleine 15 euro heb je een nieuwe in de gewone computerzaak.
Zelf plaatsen is best te doen en vaak ook gewoon plug en play.
Check het even zou ik zeggen want je weet maar nooit.
Succes in ieder geval!

eqries
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 feb 2010 13:38

Re: 5 x daags wegvallen internetverbinding Online

Ongelezen bericht door eqries »

als het mijn netwerk kaart was geweest, dan kan ik mijn modem niet uitlezen of bereiken met mijn PC.
Het contact tussen pc, switch en modem is zeer goed.

Alleen het modem heeft een eigen willetje wat werken betreft.

Maar die is een nieuwe "onderweg" is mij door Online vertelt, dus we wachten het nog af...

eqries
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 feb 2010 13:38

Re: 5 x daags wegvallen internetverbinding Online

Ongelezen bericht door eqries »

Ik heb het nieuwe modem van online gisteren mogen ontvangen, direct aangesloten, en ik heb nu al 24 uur non stop internet, en de snelheid is ook perfect.
Ik heb de lijn in deze 24 uur zwaar belast op alle mogelijkheden, en hij blijft stabiel draaien, het ziet er voorlopig naar uit dat het probleem is opgelost....

Ik laat over 1 week nog even van me horen hier om te laten weten hoe het gaat.

Gerard04
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 mar 2010 11:24

Re: 5 x daags wegvallen internetverbinding Online

Ongelezen bericht door Gerard04 »

Ik heb een Thomson TG712 Draadloos modem.
Dit valt ook telkens uit. Ik heb dan ook geen telefoon en geen internet, en geen netwerkverkeer.
Alle communicatie wordt dan gestopt. Alleen resetten helpt.
Gister heeft Online een aantal instellingen geweizigd, maar het modem is daarna al weer drie keer uitgevallen.
Ik zit nu op 19 uitvallen in tien dagen.
Heb al een vervangend modem gehad, maar ook dit mocht niet baten.
Ik denk dat als het zo doorgaat dat ik overstap op een andere provider.

dvhooren
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 mar 2010 21:50

Re: 5 x daags wegvallen internetverbinding Online

Ongelezen bericht door dvhooren »

Sinds 18 januari hebben wij het maximum pakket van Online met ene Thomson TG712 modem.

Ik ondervind exact dezelfde problemen. een week goed en dan drie dagen problemen. Iedere ochtend als ik beneden kom controleer ik de telefoonverbinding: geen kiestoon. En yep bijna iedere ochtend verbinding weg.

Vreemd genoeg toont het modem netjes alle lampjes zoals het moet.

Een KPN man is langs geweest en een week later nog iemand van Online.
Niets geen oplossing. Meten, afstand berekenen, kabeltjes controleren en ze gingen weer.

Mijn logboek bij Online is al heel lang geworden en sinds 3 dagen een nieuw modem. Ik kon aan mijn water aanvoelen, want ik ben een HTS techneut dus enige techniek snap ik wel, dat het modem niet in orde is.

Maar goed aannemende dat er iets met het modem zou kunnen zijn, installeer ik het nieuwe modem.
Eerste nacht. 's morgen geen verbinding. Wat zie ik een software update.
Alleh, ik waag het nog een dag. Nou die dag haal ik niet want die eerste middag belt mijn vrouw mobiel op met de melding: Internet ligt eruit.

#$%#@$^^& dat denk je dan.

Nu zit ik 's avonds thuis dit bericht te tikken en in het event logboek zie ik :
Mar 18 16:36:46 SNTP Systemtime update: time setting 01:05:53 >
new time setting: 16:36:46

Die tijd? Dat is precies het moment dat mijn vrouw belde want ze zat immers achter haar laptop toen het gebeurde.

Na een half uur op mijn werk met online gebeld te hebben, werden er vele redenen genoemd waaraan dit kan liggen.
Sorry heren der techniek van Online. XS4ALL en KPN hebben bij mij in het huis waar ik 11 jaar woon altijd mijn ADSL verbinding verzorgd en in die 11 jaar is het misschien 5 keer uitgevallen en 2 keer omdat XS4ALL het zelf aangaf.

Dus het ligt niet aan de centrale, of de kabel, of de afstand, of een verdeelstekker, of de kwaliteit van een plugje, of storing op het lichtnet (ja werd ook genoemd) of nou ja nog veel redenen die ik niet meer weet.

Heren van Online: er is iets en ik denk simpelweg met jullie modem!!

Ik wil graag iedereen verzoeken die dezelfde problemen ondervindt dit hier op de site te vermelden zodat Online IETS concreets gaat doen.
Op afstand inlezen van modemgegevens (hihihi als internet werkt...) kan ik ook.

Misschien maar weer terug naar XS4ALL?? Beetje duurder maar wel uiterst stabiel!

dvhooren
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 mar 2010 21:50

Re: 5 x daags wegvallen internetverbinding Online

Ongelezen bericht door dvhooren »

Nog even een uitbreiding van de melding in het logboek:

Mar 18 16:36:46 SNTP Synchronised to server: 194.134.65.196

Fout Mar 18 16:36:46 SNTP Systemtime update: time setting 01:05:53 > new time setting: 16:36:46

Effe een trace gedaan van dit ip-adres. Hier het resultaat via de site:
http://www.ip-adress.com/whois/194.134.65.196

194.134.65.196 Whois Information
% This is the RIPE Database query service.
% The objects are in RPSL format.
%
% The RIPE Database is subject to Terms and Conditions.
% See http://www.ripe.net[Who Is Domain]/db/support/db-terms-conditions.pdf

% Note: This output has been filtered.
% To receive output for a database update, use the "-B" flag.

% Information related to '194.134.65.192[Who Is IP][trace][Reverse IP Search] - 194.134.65.223[Who Is IP][trace][Reverse IP Search]'

inetnum: 194.134.65.192[Who Is IP][trace][Reverse IP Search] - 194.134.65.223[Who Is IP][trace][Reverse IP Search]
netname: ONLINE-SERVERS-VLAN390-ASD6
descr: Online Breedband BV
descr: Please contact [Who Is Domain] for abuse issues.
country: NL
admin-c: EIAR1-RIPE
tech-c: EITR1-RIPE
status: ASSIGNED PA
mnt-by: EURONET-MNT
remarks: INFRA-AW
source: RIPE # Filtered

role: EuroNet Internet Administrative Role Account
address: Online Breedband B.V.
address: Network Operations
address: Muiderstraat 1
address: 1011 PZ Amsterdam
address: The Netherlands
phone: +31 20 535 5555
fax-no: +31 20 535 5400
admin-c: ER1387-RIPE
tech-c: BL78
tech-c: GD31337-RIPE
tech-c: PFT4-RIPE
nic-hdl: EIAR1-RIPE
remarks: In case of abuse issues, please contact [Who Is Domain]
abuse-mailbox: [Who Is Domain]
mnt-by: EURONET-MNT
source: RIPE # Filtered

role: EuroNet Internet Technical Role Account
address: EuroNet Internet BV
address: Internet Knowledge Center
address: Muiderstraat 1
address: 1011 PZ Amsterdam
address: The Netherlands
phone: +31 20 535 5555
fax-no: +31 20 535 5400
admin-c: ER1387-RIPE
tech-c: PFT4-RIPE
nic-hdl: EITR1-RIPE
mnt-by: EURONET-MNT
source: RIPE # Filtered

% Information related to '194.134.0.0[Who Is IP][trace][Reverse IP Search]/16AS5390'

route: 194.134.0.0[Who Is IP][trace][Reverse IP Search]/16
descr: EuroNet Internet
origin: AS5390
mnt-by: EURONET-MNT
source: RIPE # Filtered

malaga
Berichten: 400
Lid geworden op: 24 aug 2005 08:51

Re: 5 x daags wegvallen internetverbinding Online

Ongelezen bericht door malaga »

eqries schreef:Ik heb het nieuwe modem van online gisteren mogen ontvangen, direct aangesloten, en ik heb nu al 24 uur non stop internet, en de snelheid is ook perfect.
Ik heb de lijn in deze 24 uur zwaar belast op alle mogelijkheden, en hij blijft stabiel draaien, het ziet er voorlopig naar uit dat het probleem is opgelost....

Ik laat over 1 week nog even van me horen hier om te laten weten hoe het gaat.
Het was mooi, om te horen welk modem je hebt gekregen!

dvhooren
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 mar 2010 21:50

Re: 5 x daags wegvallen internetverbinding Online

Ongelezen bericht door dvhooren »

Ik wil niet spammen, maar zoveel mogelijk input geven.

Iemand al gedacht een het feit dat het wel eens een fabrieksfout in het modem kan zijn?
  • velen ondervinden hetzelfde probleem
  • nieuw modem helpt niet
  • nergens iets te vinden buiten het apparaat

eqries
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 feb 2010 13:38

Re: 5 x daags wegvallen internetverbinding Online

Ongelezen bericht door eqries »

Ik had een 706, en ik heb ook een 706 als vervanging gekregen....

Maak van je logboek een kopie als hij uitgevallen is en nog niet opnieuw is opgestart. Anders staat er alleen maar de nieuwe opstart te lezen, en dat is wat ze bij online ook zien, en daar hebben we niets aan. Als het modem uitvalt direct naar je logboek gaan en daar het stuk van de uitval kopiëren naar een klatblokje...
Verzamelen en na een dag of 2 /3 kun je ze aanspreken en kunnen ze jou niet tegenspreken van wij zien het niet..... pas toen kwam er schot in de zaak...

dvhooren
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 mar 2010 21:50

Re: 5 x daags wegvallen internetverbinding Online

Ongelezen bericht door dvhooren »

Grappige is dat op het moment dat de fout optreedt ik het modem niet kan benaderen.
Dus ik moet wel opnieuw starten en dan is de log weg. Ook een beetje stom.
Waarom maken ze niet een functie dat het log of in een 1 Mb geheugen chip wordt
opgeslagen (kost misschien 1 euro) of dat je het kunt downloaden of zo.

Met andere woorden DE foutmelding staat misschien in het logboek als ik er dan maar bij kom, tja en dat lukt niet....

Ik wil best graag met Online verder en tot op het bot uitzoeken waar het probleem ligt, dan wil ik van hen 3 maanden gratis internet vanwege de problemen die we hebben ondervonden en vanuit de support die wordt geleverd vanuit klanten en niet van hun... :evil:

eqries
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 feb 2010 13:38

Re: 5 x daags wegvallen internetverbinding Online

Ongelezen bericht door eqries »

Bij mij viel de dsl verbinding weg in het modem, niet op de lijn.
dus een herstart en ik had de verbinding dus ook direct terug.
En bij een uitval kon ik dus gewoon met het modem praten......

dvhooren
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 mar 2010 21:50

Re: 5 x daags wegvallen internetverbinding Online

Ongelezen bericht door dvhooren »

Hoi,

Nou vandaag dus weer 2 keer uitgevallen.
Online gebeld en boos geworden. Ze gaan het nu uitzoeken en een monteur komt langs. Ik heb gezegd dat hij de hele dag mag zitten en zien hoe het moden uitvalt.

Mijn modem toont netjes 5 groene lampjes NIET knipperend. Het is alsof je een lijk zit met de ogen open. Lijkt te leven, maar doet niets.

Vanuit Online kunnen ze dus mijn modem ook niet pingen.
Ik heb mijn laptop op de hub aangesloten, maar het modem is niet te benaderen.

Nu heb ik het ding uit en weer aangezet. Zal goed gaan tot ergens in de nacht, want standaard is die iedere ochtend weer dood.

Ik denk aan een fabrieksfout in het modem.
Volgens mij een probleem tussen de hub en de DSL kant.

dvhooren
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 mar 2010 21:50

Re: 5 x daags wegvallen internetverbinding Online

Ongelezen bericht door dvhooren »

Hoi,

Ik heb een bijzondere ontdekking gedaan in zake het modem TG712.
Er blijkt inderdaad iets met de software of hub te zijn.

Ik heb 4 apparaten. Op het modem van Online heb ik port 2 en port 3 bezet.
Op port 3 zit een extra hub erachter waarop 3 apparaten zitten en op port 2 mijn server.
Nu heb ik ontdekt dat de software toont dat alle apparaten op port 2 zitten.
Vreemd want port 3 is toch echt bezet en zou daarop 3 apparaten moeten tonen.

Volgende test. Ik gooi de steker uit port 3 over naar port 4.
Ik kijk en wat zie ik...... Jawel alles klopt en wordt goed aangegeven op de pagina.
3 apparaten op port 4 en mijn server op port 2.
zo moet het zijn.

Nogmaals de stekker van port 4 naar port 3, nee foute weergave.

Zou dit nou het probleem zijn waardoor er intern in het modem van alles door elkaar loopt en hij zich gewoon ophangt????

Laat ik maar met port 4 en 2 proberen en kijken of ik morgenvroeg nog verbinding heb.

Fingers crossed!!

dvhooren
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 mar 2010 21:50

Re: 5 x daags wegvallen internetverbinding Online

Ongelezen bericht door dvhooren »

Nou deze ochtend dus toch weer alles plat.

Geen telefoon en geen internet.

Ik stap over.! :twisted:

Niemand bij online weet wat het probleem is, niemand neemt actie alle slappe verhaaltjes ben ik moe.

Weet je hoe ik dit bericht schrijf? Nou met mij iPhone die op mijn laptop is aangesloten zodat ik toch nog iets van internet heb. :D

Service aan de telefoon lijkt goed, maar ze moeten leren dat er ook niet standaard problemen zijn en dat ze daar ook best een keer wat aan mogen doen.
Sinds 18 januari is het nog niet 1 keer voorgekomen dat ik stabiel internet had voor meer dan 2 weken.
Nu is het gewoon standaard iedere ochtend eruit.

Ik ga XS4ALL weer eens bellen, mijn vertrouwde provider van 11 jaar volgens mij zelfs nog langer....14 jaar lijkt het wel!

Zucht.....

Gesloten