LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN AKTIE interactieve tv + internet + telefoon

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
dekonet
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 nov 2008 11:31

KPN AKTIE interactieve tv + internet + telefoon

Ongelezen bericht door dekonet »

Op 15 dec 2009 werd ik gebeld door KPN klantenservice. Een prachtige "aktie aanbieding" werd mij geserveerd. Gezien het feit dat ik januari 2010 zou gaan verhuizen kwam mij dit erg goed uit. Tot dan had ik 2 jaar TELE2 totaal gehad maar vond het zenders aanbod in tegenstelling met andere providers minimaal en de snelheid van internet te variabel, te laag dus, ca 2-3 Mbit i.p.v. 20Mbit. Verder een zeer correcte en uitstekende goed geoliede provider zonder problemen en snelle akurate klantenservice. Ik liet mij uitgebreid door deze snelle knul informeren door hem alles na te vragen omdat het een rap van de tong gesneden ventje was waardoor ik alert werd en hem 2 tot 3 keer mijn vragen liet beantwoorden. Toen snelle "Henkie" en ik tot overeenstemming waren gekomen dat ik het "aktiepakket" Interactieve TV + internet 3 Mb incl. ontvanger met 160 MB harde schijf voor € 49,95 i.p.v. € 149,95 wilde bestellen moest er een (band) opname van deze order gemaakt worden. De band werd gestart en de opname liep. Ik werd vriendelijk bedankt en zou binnen 4-5 dagen schriftelijk bericht in huis krijgen.
Al wat er kwam, geen bevestiging. Op 26 december 2009 werd ik wederom gebeld door KPN nu een dame. Zij vroeg mij op ik interesse had om over te stappen naar KPN interactieve TV met .... in mijn geval wilde ik internet. Ik vertelde deze dame het verhaal van snelle Henkie. De dame meende echter dat er helemaal en nergens een opname te vinden is. En hier begint de KPN "aktie" ellende.
Bij deze dame bestel ik exact hetzelfde als bij snelle Henkie, t.w. het eerder genoemde inetrac. tv + 3 Mb internet voor de prijs van € 19,95 de 1e 6 mnd.
Na 2 dagen valt er inderdaad een orderbevestiging in de brievenbus met de bedragen € 34,95 (het pakket) en € 8,95 verzendkosten (pakket met TV ontvanger en modem + bekabeling) incl. automatische incasso! Na wederom tel. contact met de klantenservice omtrent deze bedragen vertelde een dame mij dat op de 1e factuur de juiste bedragen zouden staan, waarbij ze wel opmerkte dat ze het vreemd vond dat er geen juiste omschrijving van het bestelde "aktiepakket' in stond. De automatische incasso heb ik afgewezen i.v.m. zeer vervelende ervaringen met het incasso systeem van ZIGGO waar ik mede dankzij Trosradar na 13 mnd. (eind jan. 20210) € 208,81 terug heb gekregen, dus voor mij even geen automatische incasso.
Zou allemaal in orde komen volgens deze dame die het eigenlijk allemaal niet zo begreep kreeg ik de indruk. Onduidelijkheid zaait dus verwarring.
Verleden week kreeg ik de rekening vanaf 17 jan. (dag van aansluiting) tot 28 fber. totaal 131,95.
Op deze factuur komen merkwaardige bedragen voor. Het enige wat klopt is het bedrag voor de TV ontvanger zoals omschreven op de KPN site en dus ook bij de aktie aanbieding.
Vervolgens wilde ik toch tel. erbij maar dat kon niet meer dan is de aktie niet n.v.t. voor de resterende tijd. Een hond die in zijn eigen staart bijt noem ik dat maar bovenal klantonvriendelijk. Ik heb een brief naar KPN gestuurd en wacht op antwoord. let dus op bij het bestellen van "aktie paketten".
Met vriendelijk groet, een teleurgestelde KPN klant.

SirPeter
Berichten: 315
Lid geworden op: 15 dec 2009 17:34

Re: KPN AKTIE interactieve tv + internet + telefoon

Ongelezen bericht door SirPeter »

U krijgt in eerste instantie een contact voor product X met actie prijzen. Als u na ingangsdatum het contract gelijk weer wilt veranderen vindt ik het logisch dat de actie prijs vervalt. Het wordt immers een nieuw contract.

dekonet
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 nov 2008 11:31

Re: KPN AKTIE interactieve tv + internet + telefoon

Ongelezen bericht door dekonet »

Ik kan dit niet met u eens zijn. In de 1e plaats is het juist vreemd dat op het eerste contract de aktie totaal niet inhoudelijk is weergegeven.
In de 2e plaatst is het zo dat bij andere providers het wel mogelijk is om een X actie pakket uit te breiden, let wel, uit te breiden naar een ander actiepakket voor de resterende looptijd van het aanvankelijk 1e aktiepakket.
Het is bijzonder klant onvriendelijk en bovendien onlogisch wanneer de consument met goede bedoelingen na een (korte) tijd merkt dat zijn of haar abonnement uitgebreid dient te worden met een extra product of dienst (ook deel uit makend van een pakket)en daarmee het aktie voordeel voor beide aktie pakketen ineens zou verdwijnen.
Want, als ik de snelheid van mijn 3 Mb wil verhogen, ook een ander pakket, is er geen probleem en betaal ik de pakketprijs van b.v. 20 Mb internet voor de resterende aktie looptijd.
Hiermee bijt de hond zich in zijn eigen staart en die van de klant.

Gesloten