LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-mobile smeert Iphone 3gs aan

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
moos1984
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 dec 2009 09:01

T-mobile smeert Iphone 3gs aan

Ongelezen bericht door moos1984 »

In week 6 werd ik gebeld door een enthousiaste medewerker van T-mobile. Zij mocht mij nu alvast een nieuwe Iphone 3gs aanbieden en daarbij een contract verlenging. De kosten van het toestel zouden nu maar €69,95 zijn en ik hoefde niet tot juli te wachten op het verlopen van mijn abonnement.
Na haar verhaal te hebben aangehoord heb ik aangegeven dat ik hier op dit moment niet op in wilde gaan. Zij gaf aan dat ze ervoor kon zorgen dat ik binnen 5 werkdagen een e-mail zou ontvangen met de aanbieding en alle voorwaarden zodat ik eventueel als nog zou kunnen besluiten om op het aanbod in te gaan.

Gisteren (week7) kreeg ik een sms van AMS Logistics betreft de bestelling via T-mobile, of ik een afspraak voor de levering van mijn nieuwe toestel wilde maken. Nieuw toestel?! ik heb helemaal geen toestel besteld! De klantenservice van T-mobile gebeld en kreeg van de medewerker te horen dat er in het systeem een verlenging van mijn contract stond en dat alleen de acceptatie van het toestel nog niet aangevinkt was. Hoe kan dit? ik ben helemaal nergens akkoord meegegaan en heb helemaal al geen toestemming gegeven voor het verlengen van mijn abonnement! En heb overigens ook nooit de e-mail ontvangen.

Om het het hele verhaal te annuleren moest ik zelf contact opnemen met AMS Logistics via het nummer van de ontvangen sms of ik kon de koerier weigeren aan de deur. Want T-mobile kan dat niet zelf doen via hun eigen systeem. Het nummer bleek niet bereikbaar en is ook een no-reply nummer. Nogmaals de klantenservice van T-mobile gebeld en kreeg nu een medewerker die gelijk reageerde "ooh u belt zeker ook voor de Iphone, ja we leggen dit allemaal bij onze teamleider neer hoor". Uiteindelijk een ander telefoonnummer gekregen en het annuleren is gelukt.

Ik vind het echt belachelijk dat ik zelf stappen moet ondernemen om van een product af te komen wat ik nooit besteld heb! En dat mijn abonnement zomaar verlengt kan worden zonder dat daar van mijn kant een akkoord over is gekomen!

Ik ben hierdoor echt zeer teleurgesteld in de service van T-mobile.

dulong
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 feb 2010 11:04

Re: T-mobile smeert Iphone 3gs aan

Ongelezen bericht door dulong »

Precies hetzelfde gehad, tot en met mijn verzoek om een mail te sturen.

Volgens T-Mobile had ik een bestelling gedaan.

Nu al drie keer gebeld met T-Mobile. Iedere keer hetzelfde verhaal verteld. Drie keer een andere reactie. Gevolgd door een brief van T-Mobile dat mijn abonnement is verlengd met dankzegging dat ik klant blijf.

De ene collega verwijst naar de andere en vindt dat de vorige (die uiteraard van een andere afdeling is) het helemaal fout heeft gedaan. Ik krijg geen nieuwe aanbieding meer.

Op mijn vraag hoe het kan dat T-Mobile de puinhoop maakt, waar ik buiten sta maar wel het slachtoffer van ben, was het antwoord: T-Mobile kan niets meer voor u doen.

Nou, dank je wel T-Mobile.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: T-mobile smeert Iphone 3gs aan

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

Gevalletje "overijverig" personeel op de verkoopafdeling. Ze zullen vast op sterke provisiebasis staan en smeren je zo van alles aan.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: T-mobile smeert Iphone 3gs aan

Ongelezen bericht door berndv »

lijkt mij ook een paar te agressieve verkopers. gelukkig kan je er altijd nog weer onder uit. valt onder de wet koop op afstand, even daargelaten dat er feitelijk niet eens een koop heeft plaatsgevonden.

Maar gezien het feit dat ze alles al aan het verzamelen zijn denk ik niet dat het maar een paar individuele gevallen zijn

dulong
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 feb 2010 11:04

Re: T-mobile smeert Iphone 3gs aan

Ongelezen bericht door dulong »

De T-Mobile klucht bij mij zet zich helaas voort.
Gisteren een factuur van een dikke zestig euro gekregen voor het nieuwe abonnement.

Net (vrijdag) een telefoontje van een medewerker. ZIj kunnen niets meer terugdraaien.

Ik moet nu aan de vervoerder zeggen dat ik het toestel niet MEER wil.
Alsof ik het ooit heb gewild.

Dat weiger ik. Nu zal er wel van alles worden afgeschreven. T-mobile en consumentenrecht ? Die gaan niet samen.

Wie is dit nog meer overkomen ? Graag reacties.

moos1984
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 dec 2009 09:01

Re: T-mobile smeert Iphone 3gs aan

Ongelezen bericht door moos1984 »

Woensdag lag er een brief van T-mobile op de mat. Bevestiging contractvernieuwing.
"Onlangs heeft u aangegeven dat u uw abonnement bij T-mobile wilt vernieuwen"
En dit terwijl er uitvoerig contact is geweest over annulering van bovenstaande met de klantenservice!
Het toestel was al geannuleerd bij AMP.

Nogmaals contact opgenomen met de T-mobile klantenservice, ditmaal een behulpzame medewerker. Toch stond de vernieuwing van mijn contract nog in het systeem, terwijl het toestel al geannuleerd is. De medewerker is dit voor mij gaan uitzoeken en zou contact opnemen met een andere afdeling om ervoor te zorgen dat er geen verlenging zou plaatsvinden. Ik heb wel gevraagd of zij mij kon bevestigen via een brief of telefonisch of dit gelukt zou zijn. Ze heeft haar excuses namens T-mobile aangeboden over het hele gebeuren.

2 uur later belde de betreffende medewerker mij terug met de mededeling dat het goed ging komen en dat mijn contract gewoon in juli zou verlopen en dat ik dan zelf de keuze kan maken of ik wil verlengen.

Fijn hoor dat T-mobile dan uiteindelijk de klant toch maar zelf de keuze laat maken over een contract verlenging...

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: T-mobile smeert Iphone 3gs aan

Ongelezen bericht door mich24 »

Dat is een enorme vorm van onterechte sales.

Dit kan en moet gemeld worden bij de OPTA. Dan zal TMO er eens flink van langs krijgen. Dus ik zou zeggen,verzamel alle klachten,ook al is het opgelost. Als jullie dit niet doen zal TMO hier gewoon mee doorgaan en dat mag gewoon niet!

kelv1n
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2010 18:57

Re: T-mobile smeert Iphone 3gs aan

Ongelezen bericht door kelv1n »

Nou mij is hetzelfde overkomen, alleen nog een tikkeltje onbeschofter...
Meneer aan de andere kant van de lijn was mij uit aan het leggen dat de iphone 3gs veel betere specificaties had dan de iphone die ik nu had, of ik deze dus wilde hebben voor 70 euro (nog geen woord over een contractverlenging), ik zei nee want over 1 maand mag ik een nieuwe telefoon uitkiezen en dan ga ik voor de blackberry. Meneertje bleef aandringen en zei dat als ik zou opwaarderen naar iphone 300 abbonement ik hem zelfs gratis kreeg! Maargoed ik heb allang een iphone 300 abbonement, na dit te laten weten laat de meneer aan de overkant van de lijn weten dat de iphone 3gs dan zowieso gratis wordt opgestuurd, ik bevestig en bedank hem want vindt dat toch wel een leuke actie(nog steeds geen woord over contractverlenging). Goed, vandaag krijg ik dus de bekende brief van T-Mobile op de mat, bedankt voor uw contractverlenging van 2! jaar met als toestel de iphone 3gs, lekker dan daar gaat mijn blackberry en bedankt t-mobile, onbeschofter kan je niet met klanten omgaan.

Mijn broer is trouwens hetzelfde overkomen, ook hij heeft niks gehoord over een eventuele contractverlenging, zijn wij nou zo stom of zij nou zo slim?

Iemand enig idee of ik hier nog onderuit kan komen?

GodsSon
Berichten: 203
Lid geworden op: 21 feb 2010 18:59

Re: T-mobile smeert Iphone 3gs aan

Ongelezen bericht door GodsSon »

kelv1n schreef:Nou mij is hetzelfde overkomen, alleen nog een tikkeltje onbeschofter...
Meneer aan de andere kant van de lijn was mij uit aan het leggen dat de iphone 3gs veel betere specificaties had dan de iphone die ik nu had, of ik deze dus wilde hebben voor 70 euro (nog geen woord over een contractverlenging), ik zei nee want over 1 maand mag ik een nieuwe telefoon uitkiezen en dan ga ik voor de blackberry. Meneertje bleef aandringen en zei dat als ik zou opwaarderen naar iphone 300 abbonement ik hem zelfs gratis kreeg! Maargoed ik heb allang een iphone 300 abbonement, na dit te laten weten laat de meneer aan de overkant van de lijn weten dat de iphone 3gs dan zowieso gratis wordt opgestuurd, ik bevestig en bedank hem want vindt dat toch wel een leuke actie(nog steeds geen woord over contractverlenging). Goed, vandaag krijg ik dus de bekende brief van T-Mobile op de mat, bedankt voor uw contractverlenging van 2! jaar met als toestel de iphone 3gs, lekker dan daar gaat mijn blackberry en bedankt t-mobile, onbeschofter kan je niet met klanten omgaan.

Mijn broer is trouwens hetzelfde overkomen, ook hij heeft niks gehoord over een eventuele contractverlenging, zijn wij nou zo stom of zij nou zo slim?

Iemand enig idee of ik hier nog onderuit kan komen?
Sorry maar dacht je echt dat voor niks de zon op kwam?
Wet kopen op afstand geeft je de mogelijkheid om er onderuit te komen binnen 7 dagen na ontvangst van het toestel. Succes!

Gesloten