LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ontploffende Miele stofzuigerzak, daarom geen garantie!

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
mies1985
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 feb 2010 18:57

Ontploffende Miele stofzuigerzak, daarom geen garantie!

Ongelezen bericht door mies1985 »

Ik heb een zeer slechte ervaring met stofzuigers, mijn eerste was van de Philips, en deze hield er een week na de garantie mee op :(

Ik heb geld bij elkaar gespaard om een nieuwe te kunnen kopen. Ik naar de BCC ik heb mij daar uitgebreid laten adviseren. En uiteindelijk kwamen we uit op de Miele van 2200 watt. De verkoper adviseerde mij om er wel Miele stofzakken bij te nemen, want als er dan iets mee was, en je gebruikte andere zakken dan kan Miele geen garantie geven. Nou goed daar kon ik inkomen, dus ook de Miele zakken gingen mee.

Werkelijk een top stofzuiger ! In ons nieuwbouw huis (met vloer behang ed, en de stof hebben we weggezogen met een BOUWSTOFZUIGER) kwam mijn prachtige Miele weer tevoorschijn om ons huis schoon te maken. gelijk hoorde ik een hoog geluid, net of deze verstopt zat. nou ik het hele ding op de kop, nieuwe filter erin, stofzak nagekeken. en weer verder. het geluid bleef echter aanhouden, en naar een paar minuten een poging tot stofzuigen gedaan te hebben, werd ik opgeschrikt door een harde knal, en een stof wolk :shock: ik snel het ding uitgedaan, en naar de stofzak gekeken. deze was compleet ontploft. ik de zak eruit, ding schoongemaakt, en zo goed als het ging schoongezogen met de bouwstofzuiger. weer nieuwe zak erin. weer poging gedaan, en daar ging zak nr 2. daarna nog 1 zak geprobeerd en weer hetzelfde verhaal :roll:

We hebben toen gelijk de garantie bij gehaald, en ja hoor deze viel nog ruim binnen de garantie. ik ermee naar de BCC, een waardeloze leen stofzuiger meegekregen. maargoed. Enkele weken later werd ik gebeld door de BCC, of ik wel even reparatie kosten wilde betalen van rond de € 120,00 want hij moest gemaakt worden, en dit viel niet binnen de garantie :?: omdat er FIJN stof in i zitten. Nou goed ik vroeg verbaasd, maar hij is toch ook om STOFmee te zuigen fijn stof, grof stof wat maakt mij het uit stof is stof:?: :?: :?:

Ik kon met deze dame geen fatsoenlijke gesprek voeren, en het kwam erop neer dat ik hoog of laag kon springen. Er zit fijn stof in, dus u heeft hem gebruikt in de bouw :evil: Ik ontplofte zowat van woede. uitgelegd dat tijdens de verhuizing het ding in een opslag heeft gestaan, en dat we een bouwstofzuiger hebben gebruikt enz enz. en dat hij vol zit met stof komt doordat de zak 3 keer is ontploft :evil: :twisted:

Na en vreselijk gesprek heb ik de verbinding verbroken. na een afkoel periode heeft mijj partner contact opgenomen met MIELE. hij kreeg als antwoord ja klopt die staat hier, en de motor ik kapot, en er zit fijn stof in ! jah duh hoe zal dat nou toch komen. en ook van Miele krijgen we nul op het rekest :|

Ik voel me vreselijk bedrogen, en ik heb zowel als van Miele en BCC nooit iets weer gehoord :!: en we zijn inmiddels een half jaar verder!

Wie o wie kan en wil mij hiermee helpen :?: ik weet echt niet meer wat ik moet doen.

Menasor_2002
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 feb 2010 18:50

Re: Ontploffende Miele stofzuigerzak, daarom geen garantie!

Ongelezen bericht door Menasor_2002 »

Miele is super heb ik ook , maar jou verhaal is wel raar maarja heb je er wel echt geen bouwafval weggezogen stiekem ;-)

Ervan uitgaande dat je dat niet gedaan hebt of iemand anders zou ik gewoon je rechtsbijstand erop zetten makkelijk zat..

mies1985
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 feb 2010 18:57

Re: Ontploffende Miele stofzuigerzak, daarom geen garantie!

Ongelezen bericht door mies1985 »

haha je lijkt Miele wel! :D !

Nee ook niet stiekem!! HIj heeft braaf in de opslag gestaan!!

Ik ben bang dat dat niet helpt, omdat die zakken ontploft zijn zit ie vol met stof!! en het komt erop neer dat ik daarom geen garantie krijg!! zowel Miele als BCC geven nul op het rekest. en ik heb nog steeds dat achterlijke leen ding. ook van miele trouwen :(

Toolboy

Re: Ontploffende Miele stofzuigerzak, daarom geen garantie!

Ongelezen bericht door Toolboy »

Blijkbaar heeft u toch vacuum gezogen en dat is funest voor elke stofzuiger.
Elke stofzuiger heeft onderhoud en bekwame gebruikers nodig.
Helaas kan ik door ervaring stellen dat er vaak geen onderhoud gepleegd wordt en zeker geen bekwame gebruikers het appie handteren.

T

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: Ontploffende Miele stofzuigerzak, daarom geen garantie!

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Het kan natuurlijk dat er al een defect in de stofzuiger zat. Had je deze al eerder gebruikt of was dit de eerste keer?

Je bent trouwens niet de enige met dit probleem zoek eens op Google ontploffende stofzuiger zakken Miele. Misschien heb je er iets aan om dit bij de winkelier te melden en bij Miele dat je ervan op de hoogte bent dat het veel vaker voorkomt en jij je niet met een kluitje in het riet laat sturen.

Toolboy

Re: Ontploffende Miele stofzuigerzak, daarom geen garantie!

Ongelezen bericht door Toolboy »

kaarsje69 schreef:Het kan natuurlijk dat er al een defect in de stofzuiger zat. Had je deze al eerder gebruikt of was dit de eerste keer?

Je bent trouwens niet de enige met dit probleem zoek eens op Google ontploffende stofzuiger zakken Miele. Misschien heb je er iets aan om dit bij de winkelier te melden en bij Miele dat je ervan op de hoogte bent dat het veel vaker voorkomt en jij je niet met een kluitje in het riet laat sturen.
Nope zeeeeeer waarschijnlijk is het een gebruikersfout.
En daar ga ik graag over in discussie met de ts/ gebruiker.

T

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: Ontploffende Miele stofzuigerzak, daarom geen garantie!

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Nou ja, toolboy,

ik heb even gegoogled en ik heb wat dingen gevonden op kieskeurig en op het fok forum. Daar staan ook verhalen van een ontploffende stof zak.

Het doel van een stofzuiger is om stof te zuigen, niet om te ontploffen!
Ik, als gebruiker van een stofzuiger, is wat ik als enige moet doen, is om te zorgen dat deze geen water opzuigt!
Of moet ik de stofzuiger in een kast zetten en deze gaan bewonderen?

Feit is, dat er op internet te vinden is, dat meerdere gebruikers zijn die last hebben van een ontploffende zak!
Zoek het eens op en ga dan maar in discussie.

mies1985
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 feb 2010 18:57

Re: Ontploffende Miele stofzuigerzak, daarom geen garantie!

Ongelezen bericht door mies1985 »

Idd, ik heb de hele gebruiksaanwijzing gelezen voor gebruik, elke 3 weken keek ik alle filters na en de stofzak!!!

HIj kreeg zelfs elke week een poetsbeurt!! Als er een zuinig is op zijn spullen dan ben ik het wel!! want ik ben niet in bezit van bakken geld!!! Lekker makkelijk om alles maar op de consument af te schuiven. Ik heb mijn plicht al consument gedaan, en de gebruikshandleiding gelezen! nadat hij uit de opslag kwam, en na is gekeken voor gebruik, toen hij aanging. gaf hij gelijk dit probleem :!: HIj is nog geen half uur aangeweest in ons nieuwe huis, hij ontplofte al na ongv 5 min!

Bedankt voor de tip!! ga het gelijk googlen

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: Ontploffende Miele stofzuigerzak, daarom geen garantie!

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Lol Mies,

alles wat hier niet werkt noem ik ook een hij. Dit in samenwerking met een ontploffende zak, heeft me smakelijk doen lachen, kon het even niet laten!

Mies, ik hoop dat je ondertussen het geen gevonden hebt en dat je er iets aan hebt, het probleem ligt niet alleen bij jou.

Sterkte en anders consu wijzer.

Toolboy

Re: Ontploffende Miele stofzuigerzak, daarom geen garantie!

Ongelezen bericht door Toolboy »

Blijkbaar heeft u toch vacuum gezogen en dat is funest voor elke stofzuiger.

Dit is veelal het probleem gewoon het luchtschuifje op de pistoolgreep een beetje open zetten.Dan kan er geen vacuum meer gezogen worden en krijgt de motor voldoende koeling.

T

mies1985
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 feb 2010 18:57

Re: Ontploffende Miele stofzuigerzak, daarom geen garantie!

Ongelezen bericht door mies1985 »

klopt, dat wist ook. vandaar dat ik het schuifje altijd al open had

Toolboy

Re: Ontploffende Miele stofzuigerzak, daarom geen garantie!

Ongelezen bericht door Toolboy »

@mies1985

Wist u dit vooaf of pas achteraf toen het kwaad al geschied was.

T

mies1985
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 feb 2010 18:57

Re: Ontploffende Miele stofzuigerzak, daarom geen garantie!

Ongelezen bericht door mies1985 »

vooraf al....

Pruim.
Berichten: 50
Lid geworden op: 31 jan 2010 14:20

Re: Ontploffende Miele stofzuigerzak, daarom geen garantie!

Ongelezen bericht door Pruim. »

Heb ik nou zoveel geluk met mijn stofzuiger die ik al een jaar of 6 heb, terwijl ik nooit dat schuifje openzet?

En gebruiksaanwijzingen lezen van een stofzuiger? Sorrie hoor, maar ik denk dat het meerendeel van de mensen die een stofzuiger koopt, die gebruiksaanwijzing niet eens uit de doos haalt. Het zijn tenslotte niet de meest geavanceerde apparaten met tig functies. Of heb ik wat gemist de afgelopen jaren in stofzuigerland?
Mevrouw heeft een verbouwing gehad, en daarna de stofzuiger pas gebruikt. Uiteraard zuig je dan wat bouwstof op. Het kan wel een aantal weken duren voordat al het bouwstof echt weg is. Maar het is toch een stofzuiger, of niet? Lijkt me logisch dat je geen puin gaat zuigen, maar stof, ook al is het fijn, moet gewoon opgezogen kunnen worden.

Ik denk dat er gewoon iets niet goed was met die stofzuiger.

mies1985
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 feb 2010 18:57

Re: Ontploffende Miele stofzuigerzak, daarom geen garantie!

Ongelezen bericht door mies1985 »

precies!!! Ben ik het helemaal eens!!
Ik denk dat half nederland niet eens weet van het schuifje!! en ja ik ben wel zon ideoot die het allemaal gaat lezen!! en weer ben ik de ***!!

Miele en BCC schuift mij het mooi in mijn schoenen!! en stofzuiger is om stof me te zuigen!! ik heb hem pas gebruikt toen mijn huis klaar was, en ja tuurlijk zal hij dan wat stof opgezogen hebben, maar hij gaf meteen al het rare geluid, en voor ik het wist was binnen om mum van tijd de zooi otnploft!!

Ze hebben nooit de moeite genomen mij terug te bellen met een oplossing. ik heb werkelijk nog nooit zon slechte klacht afhandeling meegemaakt, ik werd gewoon uitgelachen door de helpdeks dame. sorry hoor ik kan veel hebben maar mij al de draak aanstekend een korting van €25,00 op een nieuwe stofzuiger aanbieden bij de BCC op een stofzuiger van 250,00 euro. en mevrouwtje u heeft gewoon pech! zijn ze wel helemaal goed bij hun hoofd!! Ik werk zelf ook op een klachten afdeling, en ik ga altijd tot het uiterste de klant tegemoet te komen!! want klant is koning nietwaar!!!!

Toolboy

Re: Ontploffende Miele stofzuigerzak, daarom geen garantie!

Ongelezen bericht door Toolboy »

Nou zeg.
De huidige stofzuigers hebben een veel groter/hoger zuigvermogen dan vroegha
Men denkt door de toerentalregeling vaak dat er dan geen vacuum gezogen kan worden.
Toch kan er dan ook vacuum gezogen worden :wink:
Maar achhh wie ben ik die al 35 jaar stofzuigers onder handen heeft.

T

mies1985
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 feb 2010 18:57

Re: Ontploffende Miele stofzuigerzak, daarom geen garantie!

Ongelezen bericht door mies1985 »

je gaf net zelf al aan, dat als je het schuifje open zet. je geen last hebt van vacuum zuigen. en aangezien ik dit gedaan heb!!!

Ik krijg geen garantie omdat er stof inzit, omdat hij onploft is, tot 3 keer over! nou breng daar dan maar iets tegen in als consument.

Toolboy

Re: Ontploffende Miele stofzuigerzak, daarom geen garantie!

Ongelezen bericht door Toolboy »

Pm me maar en ik los het voor u op vertrouwelijk en kosteloos.

T

mies1985
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 feb 2010 18:57

Re: Ontploffende Miele stofzuigerzak, daarom geen garantie!

Ongelezen bericht door mies1985 »

de stofzuiger is nu bij miele :?
en ik moet dik betalen om die terug te krijgen :(
maar als je me kunt helpen heel graag!!!

biljartbal

Re: Ontploffende Miele stofzuigerzak, daarom geen garantie!

Ongelezen bericht door biljartbal »

Pm me maar en ik los het voor u op vertrouwelijk en kosteloos.

T
Dat is nog eens een aardige geste :wink:

Gesloten