LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] betalen met creditcard bij Ryanair

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Sjerrif
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 jul 2007 10:02

Re: betalen met creditcard bij Ryanair

Ongelezen bericht door Sjerrif »

j.w.boerhout: Bedankt voor de betiteling "malloot". Erg vriendelijk.

Mijn vrouw en ik vliegen al jaren, ook met andere low budget airlines, met onze bagage in 1 koffer. We hebben daarmee nog nooit problemen gehad, totdat we met Ryanair vlogen.

Maar goed, regels zijn regels, en achteraf blijkt dat ze ook duidelijk op hun website staan.

In ons geval heeft het reisburo ons op het verkeerde been gezet. Zij hebben een ticket voor ons bij Ryanair geboekt en in de reisdocumentatie stond een alinea over de bagageregels van Ryanair. Helaas kon ik uit die beschrijving niet afleiden, dat er een limiet van 15kg per persoon PER KOFFER geldt.

Als het reisburo hun marge wil vergroten door bij een prijsvechter als Ryanair te boeken, zullen ze er in mijn ogen voor moeten zorgen dat hun klanten van dit soort regels, die niet voor iedereen vanzelfsprekend zijn, op de hoogte zijn.

Ik ga in ieder geval een klacht bij het reisburo indienen.

Terzijde: ik heb de 150 euro die ik ter plekke moest betalen met mijn credit card betaald, ben benieuwd of me dat dan ook weer extra geld gaat kosten.

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: betalen met creditcard bij Ryanair

Ongelezen bericht door rvkeuken »

ik denk dat het ook een samenloop van omstandigheden is. normaal is de limiet 20 kg, het max. wat een koffer mag wegen is geloof ik 25 kg (daarboven mogen ze het niet meer tillen). Normaal, hiermee bedoel ik vliegtuigmaatschappijen als klm, zeg maar de duurdere. Daar zijn ze vaak (vaak, zeg ik hier, niet altijd dus) ook wat soepeler met overgewicht.

Lijkt me een gevalletje pech gehad....

trouwens, je bagage wordt altijd per persoon ingecheckt, over het algemeen geldt: 20 kg in één koffer. 1 koffer kan namelijk niet op 2 tickets gezet worden.

het is de keerzijde van goedkoop vliegen.... je betaald voor iedere handeling extra

am1101
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jul 2008 22:39

Re: betalen met creditcard bij Ryanair

Ongelezen bericht door am1101 »

Het maakt inderdaad verschil of je naar Bremen gaat of niet. Vanaf Groningen is het 2 uurtjes met de bus. Vanuit het midden van het land zou je naar Dusseldorff-Weeze kunnen gaan, zelfde prijzen. Ligt bij nijmegen over de grens.
Een goede raad: shopppen voor een zo laag mogelijke prijs, dat kan ook alleen maar als je niet vast zit aan een bepasalde datum.
Groetjes

PHANG
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jul 2008 10:12

Re: betalen met creditcard bij Ryanair

Ongelezen bericht door PHANG »

In het voorjaar van Bremen naar Parijs gevlogen.
En met de bus van Stad naar Bremen gegaan.
Top !
Kosten € 25 voor de heen en terugreis.
Betaald via CC en maar een koffer mee.
Dit alles zonder extra betaling,zat al in de totaalprijs.
Het is wel verstandig even te reserveren
www.publicexpress.de/nl

Gugten
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jul 2008 08:08

Re: betalen met creditcard bij Ryanair

Ongelezen bericht door Gugten »

Onze hele familie vliegt al jaren met Ryanair van Weeze naar Rome. Omdat daar familie van ons woont gaan wij daar regelmatig naar toe en we vliegen naar alle tevredeheid met Ryanair. Soms vliegen we voor
€ 0,01 per vlucht en natuurlijk komen er kosten bij. Maar als je op vakantie gaat kan je 15 kg in de koffer doen en nog 10 kg handbagage. Lijkt mij ruim voldoende voor een vakantie. Dat alle handelingen wat kosten lijkt mij vrij logisch, ook zij moeten verdienen. Maar je kan soms voor € 50,00 heen en terug naar Rome, dat zal niet lukken bij de KLM.

Bovendien vertrekken wij vanaf Weeze, daar kan je de auto een week parkeren voor € 35,00 dit lukt echt niet op Schiphol.

Greet

feigje
Berichten: 49
Lid geworden op: 01 jun 2008 13:52

Re: betalen met creditcard bij Ryanair

Ongelezen bericht door feigje »

Ook ik vlieg al een paar jaar met Ryanair naar Spanje.
De ene keer via Bremen en de andere keer via Dusseldorf/ Weese.
Soms is de een net iets goedkoper dan de andere of komt de periode mij beter uit.

Ik vind de info op hun site duidelijk vermeld staan.
En heb dan nog nooit vreemd gekeken dat er extra werd afgeschreven of dat het eindbedrag hoger was door cc kosten.

Ik heb voor een retourtje naar Allicante nog nooit boven de 100 betaald.Niet voor 1 persoon maar ook niet voor 2.

Meestal zijn de kosten per vlucht iets van E 0,01 cent of E 10,00.
De cc kosten die ik betaal zijn nooit meer geweest dan E 5,00
En de kosten voor een koffer pp zijn E 6,00
Bij het niet boeken van een koffer maar toch 1 mee nemen kost E 12,50

Ik vind 15 kl meer dan genoeg aangezien ik ook nog 10 kl handbagage mee mag nemen.

Ik ben een tevreden reiziger van Ryanair en blijf dat dan ook.

grimmy
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 aug 2008 00:48

Re: betalen met creditcard bij Ryanair

Ongelezen bericht door grimmy »

Ook ik vlieg al een aantal jaren met ryan air.
Bijna altijd goede ervaringen.
Met 18 personen naar barcelone gevlogen in 2003
met 18 personen naar milaan gevlogen in 2005
meermaals naar madrid en marseille
Laatste 2 keer naar marrakech
Vertraging nooit.
1 keer over bagage gehad verdeelt over meerdere koffers daarna was het op gelost.
Je weet van te voren 10 kilo hand bagage en als je koffers in checkt dan is dit 15 kilo toch duidelijk.
er zijn er altijd die proberen extra mee te nemen (is maar 1 kilo meer zeggen ze dan) nee 15 is 15 je baas zegt toch ook niet je krijgt deze maand €150,00 minder.
Ik wil iedereen aanraden vlieg met ryan air.
hoe eerder je boekt hoe goedkoper vaak
dat je alleen met een credit card kan betalen vind ik ook jammer.
Niet iedereen heeft zo een kaart.

gr erik

gertjangoossens
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 sep 2008 09:49

Re: betalen met creditcard bij Ryanair

Ongelezen bericht door gertjangoossens »

Het is zelfs erger. Op de website van Ryanair wordt aangegeven dat de creditcardkosten €5 per persoon zullen zijn, op de afrekening zie je dat je €10 per persoon betaald. Voor een boeking van 15 personen heb ik uiteindelijk €150 creditcardkosten betaald, lijkt bijna oplichting. Daarnaast misleiding!!

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: betalen met creditcard bij Ryanair

Ongelezen bericht door eeliane »

Een luchtvaart maatschappij moet ergens geld verdienen, ongelooflijk dat mensen kunnen denken dat ze kunnen vliegen nog goedkoper dan een treinkaartje. Vandaar die koffer truc, betalen voor overbagage, haha, hij is goed, zolang mensen dat niet allemaal weten zitten zij goed.
ohja vandaag of morgen komt er een van die toestellen naar beneden storten, want geld voor onderhoud zal er straks niet meer zijn (als iedereen weer braaf met 15 kg aan komt zetten).

ikmirjam
Berichten: 182
Lid geworden op: 23 feb 2005 23:06

Re: betalen met creditcard bij Ryanair

Ongelezen bericht door ikmirjam »

Hoi Gertjan...
Als je goed had gelezen, had je gezien dat je 5 euro per vlucht per persoon betaald...dussssss bij een retour (heen en weer) betaal je 10 euro pp aan CC kosten.
Belachelijk ja. Heb je gelijk in. Maar t staat allemaal op hun site.

Anno Niem
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 sep 2008 09:36

Re: betalen met creditcard bij Ryanair

Ongelezen bericht door Anno Niem »

Zo goedkoop vind ik RYnair niet. Als je een vlucht aanklikt lijkt het wel mee te vallen, maar gaande weg komt er steeds meer bij, voor je bage, voor je creditcard etc etc. Ik vlieg vaak met Sky Europe, en die zijn net zo duur of goedkoper, maar die doen niet zo moeilijk.

mw.steenbeek
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 sep 2008 18:26

Re: betalen met creditcard bij Ryanair

Ongelezen bericht door mw.steenbeek »

In april boekten wij bij Ryanair online een vlucht voor 2 personen naar Rome vv. Om medische redenen moesten we de vakantie uitstellen. We hadden geen annuleringsverzekering, maar meenden uit de info op de website op te kunnen maken dat je voor 35 euro p.p. per traject de datum kon wijzigen. Mits uiteraard de dan geldende prijs niet hoger is dan de oorspronkelijke. Uiteindelijk bleek dat we 190 euro extra moeten betalen. Bij de klantenservice konden ze dit niet toelichten. Ze zeiden dat we maar een fax naar het hoofdkantoor moesten sturen.
Dat hebben we gedaan en we wachten nu op antwoord.
Vraag: heeft iemand gelijksoortige ervaring met het wijzigen van een vluchtdatum?

StefStek
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 sep 2008 11:49

Re: betalen met creditcard bij Ryanair

Ongelezen bericht door StefStek »

Mijn ervaring met Ryanair is positief. Het is goedkoop vliegen. Alleen voel ik me wel afgezet door de vreemde manier van het inrekening brengen van een credit card. Een retourtje voor twee personen kost 20 euro voor het gebruik van een credit card. (5 euro per persoon per vlucht)
Ik zou wel van een expert willen weten of dit juridisch wel is toegestaan. Want Ryanair berekent kosten die ze niet maken. Per boeking maken ze logischer wijs maar één keer kosten, en geen 4 keer.

Jochem06
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 sep 2008 20:29

Re: betalen met creditcard bij Ryanair

Ongelezen bericht door Jochem06 »

Inderdaad zijn ze erg creatief met extra kosten bij Ryanair (30 euro voor het inchecken van een koffer). Maar ze blijven goedkoop. Heb tot nu toe geen slechte ervaringen met ze gehad, in tegenstelling tot EasyJet!!!

Thijzeman
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 okt 2008 18:37

Re: betalen met creditcard bij Ryanair

Ongelezen bericht door Thijzeman »

Ik ben in maart voor €32,00 naar londen gevlogen vanaf eindhoven.Dat was incl. credit card kosten.
Dat je moet betalen voor betaling met de credit card is normaal en dat komt vaker voor.
Dat je als nederlander alleen met credit card kunt betalen is ook heel normaal. Ryan Air is een buitenlandse organisatie en betaling via credit card is de enige manier waarbij zon organisatie zekerheid heeft dat er betaald wordt.

Ryan air heeft alleen maar europese vluchten, het grootste gedeelte zakenreizen waarbij grote koffers niet eens meegaan..
maar goed, sommige mensen willen nou eenmaal voor een dubbeltje op de eerste rij zitten...

louiselindeboom
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 okt 2008 14:55

Re: betalen met creditcard bij Ryanair

Ongelezen bericht door louiselindeboom »

Wij hebben een vlucht geboekt bij Ryanair. Wij hebben gekozen voor de optie online inchecken (wij reizen met alleen handbagage).
Online inchecken lukt echter met geen mogelijkheid....steeds een errormelding.
Bij de klantenservice wordt je met een muziekje in de wacht gehouden....teller tikt door á 85 cent per minuut.
Wij heeft er ervaringen (positief en negatief) met dit online inchecken en wie heeft nog een tip zodat wij niet verplicht worden de 20 euro checkin kosten terplaatse te betalen

TP JANSSEN
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 dec 2007 15:02

Re: betalen met creditcard bij Ryanair

Ongelezen bericht door TP JANSSEN »

Gisteren geboekt voor 6 personen Duseldorf/Weeze-London met Ryan Air. De vlucht was belachelijk goedkoop, maar..... het venijn zat in de staart want ik dacht dat het om één boeking ging ze dus maar één keer credit card kosten zouden berekenen. Nee dus, De betaling heeft me dus 60 euro (6x10 euro) gekost. Dit staat helemaal nergens vermeld!!!!

De bagage regels zijn me inmiddels wel duidelijk: als je betaald mag je 15 kg in te checken bagage meenemen en 10 kg handbagage.

Van een eerdere Ryan Air vlucht kan ik me herinneren dat als je niet xtra hebt betaald om voor te gaan om als eerste een stoel uit te zoeken, je bijna onder de voet gelopen wordt als iedereen een spurt inzet om zoveel mogelijk stoel alvast te bezetten. Gehandicapten, ouderen pas op want het is echt een battle of the fittest....

stefan0084
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 jul 2009 07:14

Re: betalen met creditcard bij Ryanair

Ongelezen bericht door stefan0084 »

Dit klinkt als oplichterij. De regel is 20 kilo.
Ik wil verder niet inhoudelijk reageren, maar op bovenstaande wil ik toch nog iets zeggen: wie heeft bepaald dat 'de regel 20 kilo' is?

Om maar even wat voorbeelden te nemen:

Bij CX is op sommige vluchten de baggage allowance 30 kg, bij TK heb ik op mijn volgende vlucht 40 kg baggage allowance en bij KL is het inderdaad 20 kg; alle bovengenoemde vluchten in economy... En bij FR is de bepaling nu eenmaal dat 15 kg is toegestaan... De regels worden door de maatschappijen zelf bepaald en staan duidelijk in de boekings- /algemene- & vervoersvoorwaarden genoemd; geen reden voor geklaag of onduidelijkheid lijkt me... Je weet hoeveel je mag meenemen voordat je boekt, dus geen onduidelijkheid aan de kant van FR...

8)

stefan0084
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 jul 2009 07:14

Re: betalen met creditcard bij Ryanair

Ongelezen bericht door stefan0084 »

Gehandicapten, ouderen pas op want het is echt een battle of the fittest....
Gedurende een periode van bijna 2 jaar heb ik regelmatig op en neer gevlogen tussen Dublin en Eindhoven met FR.

Op bijna iedere vlucht (op 2 vluchten na) waren stoelen 2ABC en 3ABC bij het instappen afgeschermd en mocht daar niemand zitten.

Toen (bijna) iedereen aan boord was bleek dat die stoelen gereserveerd waren voor ouderen die slecht ter been waren en in enkele gevallen voor mensen die minder- /invalide waren.

Ben niet zo'n heel erge fan van FR, maar op dit gebied moet ik ze toch meegeven dat ze dit wel goed hebben geregeld voor deze groep mensen! Tijdens een gesprek met een van deze ouderen bleek overigens dat FR er geen extra kosten voor had gerekend en dat ze door een grondsteward begeleid waren tot in het vliegtuig! Klasse dus!

8)

Nerja
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 feb 2010 21:04

Re: betalen met creditcard bij Ryanair

Ongelezen bericht door Nerja »

even totaal wat anders.

Ik heb willen boeken bij raynair met een creditkaard. Geboekt en dan wil ik betalen de eerste keer klopt het nummer van mijn creditkaart niet volgens de site.

Opnieuw boeken zelfde vlucht € 30,- duurder( binnen 20 seconden) weer betalen met mijn creditkaard. Krijg dan de melding creditkaart nummer is niet geldig. Heb vanmiddag nog een andere betaling gedaan met de zelfde kaart.

Oke hulp in geroepen mijn zus boekt voor mij zelfde vlucht en dan weer de oude prijs. Creditkaart wordt weer niet geaccepteerd. De volgende poging de prijs met 30 euro omhoog en weer lukt het niet. Dan nog eens dan weer de prijs omhoog en dan opeens lukt het wel. Ja ja de goedkope vlucht wordt dan opeens € 50,- duurder. Ach ja volgens mij maakt het dan niet meer uit met wie je vliegt.

Raynair goedkoop ik merk er weinig van

Gesloten