LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] (slechte) Service van It's

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
MennoBos
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 feb 2010 11:24

(slechte) Service van It's

Ongelezen bericht door MennoBos »

Wij hebben in 2006 een wasmachine van het merk Nordland (type WVL 2016EL) met 5 jaar garantie gekocht bij It's. Volgens de verkoper was het hun huismerk en waren er alleen goede ervaringen met deze machine.

Nu ging deze wasmachine een aantal jaren geleden stuk en het bleek dat de printplaat voor de aansturing defect was. Deze is toendertijd door een monteur vervangen en daarna deed de machine het weer. De monteur vertelde ook dat dit probleem zeer vaak voorkwam en dat het nog wel eens een keer zou kunnen gebeuren.
En inderdaad...vorige week gaf de machine wederom de geest! En nu komt het:
Storing gemeld aan It's, mededeling was toen dat wij binnen 3 (!) dagen gebeld zouden worden voor een afspraak met de monteur. Nadat wij na 4 (!!) dagen teruggebeld waren werd er een afspraak gemaakt voor vandaag. Dat is dus 8 dagen vanaf het moment van storingsmelding :x

Door de zure appel heengebeten en gewacht tot de monteur kwam.
Hij is vandaag geweest en heeft vastgesteld dat de printplaat defect was :?
Hij had echter geen vervangende printplaat bij zich en vertelde ons dat deze besteld moest worden. Dit zou een probleem kunnen worden daar Nordland inmiddels failliet is en de vraag is waar de onderdelen zich bevinden.

Wederom door een zure appel gebeten en het bezoeksrapport ondertekend. De monteur kon er tenslotte ook niets aan doen, hij was van een externe firma en heeft zich heel correct opgesteld.
Dan maar even met It's bellen:
De medewerkster van de servicedesk deelde ons mee dat de verdere afhandeling volgens de navolgende "regels" plaatsvindt:
- monteur schrijft bezoeksrapport
- dit rapport wordt aan het einde van de dag doorgegeven aan de afhandelende instantie
- deze heeft 14 dagen de tijd om te beslissen of de machine gerepareerd wordt of dat de machine vervangen wordt.
- deze voorstel wordt opgestuurd naar It's
- It's heeft dan wederom 14 dagen de tijd om dit voorstel te verwerken
- bij evt. vervanging van de machine moeten we eerst een bedrag van ca. 65 Euro betalen aan de reparatiefirma voordat It's evt. tot levering overgaat
- deze 65 Euro zouden wij dan weer moeten verhalen op It's :?

Deze "regels" zouden zijn veroorzaakt door het feit dat Nordland failliet is, we hebben echter de extra garantie afgesloten met en betaald aan It's. Het lijkt mij dan ook dat It's zich niet kan verschuilen achter een faillissement van een toeleverancier.

Al met al betekend dit dat wij 1 maand zonder wasmachine kunnen zitten. :x
Iedereen snapt wel dat dit geen acceptabele optie is.
Het lijkt ons dat dit niet een normale gang van zaken is, we hebben extra deze verlengde garantie afgesloten om dit soort problemen te voorkomen.
En dan ook nog het feit dat we eerst een factuur moeten betalen om die vervolgens bij It's te moeten claimen?? :?
Het zal duidelijk zijn dat dit toch wel het laatste is dat wij bij It's hebben gekocht!!

Zijn er nog meer mensen met deze ervaringen? Heeft iemand suggesties hoe verder te handelen?

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: (slechte) Service van It's

Ongelezen bericht door BBCS »

Dat een fabrikant failliet is, betekent nog niet dat de winkelier dan niet meer aan die garantieperiode hoeft te houden.

Doordat een fabrikant failliet is gegaan, kan het wel zo zijn dat er geen onderdelen meer beschikbaar zijn en dat daardoor de winkelier niet tot reparatie over kan gaan.
Echter dient de winkelier wel met een oplossing te komen.

menasor.2002
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 apr 2009 13:53

Re: (slechte) Service van It's

Ongelezen bericht door menasor.2002 »

Daarom moet je NOOIT een verlengde garantie kopen deze zijn in praktijk vaak niks maar dan ook niks waard....\
En de winkel maar lachen die verdienen er lekker aan..

Toolboy

Re: (slechte) Service van It's

Ongelezen bericht door Toolboy »

Frenko (nordland edy) enz onderdelen zeker de module zijn volop verkrijgbaar.
o.a.bij fa beekman te apeldoorn www.europart.nl.

T

ElClio
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mar 2010 21:07

Re: (slechte) Service van It's

Ongelezen bericht door ElClio »

Och jeetje Menno
Het is bijna alsof ik mijn eigen verhaal hier lees!

Wij hebben in 2006 een machine gekocht bij Modern.nl (zelfde concern als It's en Prijstopper - Impact Retail). Hierbij 5 jaar extra garantie gekocht. Totaal 6 jaar dus. Na 4 jaar, machine kaduuk. Waarschijnlijk ook printplaat.
Op 19 februari (vrijdagavond) gaat de machine stuk. Dan kan je op zn vroegst maandag weer bellen. Storing aangemeld en binnen 2 dagen zouden we gebeld worden. Op donderdag nog niets gehoord dus zelf maar weer gebeld. Storing was nooit doorgekomen. Nieuwe melding gemaakt en weer afwachten. Op maandag 1 Maart weer niets gehoord. Gebeld en weer geen melding binnengekomen. Kreeg het telefoonnummer van de reperateur die langs zou komen. Die was al gesloten. Dinsdag 2 Maart gebeld met dat bedrijf (HAS). Per 1 Maart was de samenwerking verbroken. Hun gingen de machine dus niet meer maken. Gelijk weer naar Impact Retail gebeld. Weer een nieuwe melding gemaakt. Dit keer kon er gelijk een afspraak gemaakt worden. Maandag 8 Maart zouden ze eindelijk komen en ik kon vrijdags bellen voor de exacte tijd. Op woensdag 10 Maart om 16.00 werd ik echter gebeld dat de afspraak niet door kon gaan omdat de reperateur niet de onderdelen had voor dit type wasmachine... :evil:
Of ik zelf wilde bellen voor een nieuwe afspraak....!!!! Die mevrouw vriendelijk doch dringend verzocht hun ZELF contact met mij op te nemen (zat in de auto op dat moment). Daar zou ze voor zorgen. Vrijdag om 12.00 echter nog niets gehoord. Zelf weer gebeld. Dit keer iemand die verteld dat dit type niet meer gemaakt kan worden en ik een nieuwe machine 'uit mag zoeken' bij Its (die zit hier om de hoek). Wij daarheen om 17.00 uur, maar daar vertelde ze dat we alleen een korting kregen op aankoop van een nieuwe.... :shock:

We waren inmiddels 3 weken verder en inmiddels hadden we al een nieuwe machine gekregen van mn schoonouders, kwam bij de Prijstopper vandaan. Geen korting gekregen. Volgens een meneer van Impact Retail hadden wij (mijn schoonouders dus) in de winkel aan moeten geven om welk type het ging en dat ze een korting eiste. Maar mn schoonouders wisten van deze belabberde afhandeling en eeuwige ge-emmer helemaal niets af. Vind het sowieso belachelijk dat de verkoper het probleem bij ONS neerlegt, ipv dat hij het zelf oplost.

Inmiddels diverse brief-contacten gehad met de firma (dit keer Prijstopper). We krijgen een bedrag van 25% korting op de nieuwe machine. Mijn schoonouders hadden een wasmachine + losse droger gekocht dit keer, om dit soort gezeur te voorkomen. Op de 'combinatie' zat een korting van 100 euro. 25% van het totale bedrag was 135 euro. We krijgen dus nog 35 euro op de rekening teruggestort, omdat we al 100 euro in de winkel hebben ontvangen (nota bene een korting die iedere persoon krijgt als die de combinatie koopt!)

Vrijdag 19 Maart weer contact gehad. Mijn vriend vroeg of ze de machine zelf kwamen halen, of dat hij het af moest gooien (in de letterlijke zin van het woord). Vandaag, maandag 22 Maart om 8.00 stonden ze op de stoep om hem af te halen :lol:
2 uur later belde iemand van Impact Retail om te vragen wanneer er een monteur langs zou komen :roll: Het woord COMMUNICATIE is duidelijk niet daar uitgevonden! Hij zag wel dat we al een maand verder waren inmiddels en snapte wel dat we geen maand zonder wasmachine konden zitten.. Jeuj..

Ik ben hier echter nog niet klaar mee. Ik had nog 2 jaar garantie op de machine zitten en heb 2 vrienden die een eigen huisje hebben en die dus heel gelukkig hadden geworden van een 'nieuwe' wasmachine, of iig een met nog 2 jaar garantie zodat ze even vooruit konden. Echter heb ik nu nix komma nada.
Morgen hang ik weer aan de telefoon en dan krijgen ze nog 1 kans om dit op een deugelijke manier op te lossen. Het gaat mij gewoon om die afwikkeling, die slaat nergens op.

Voor mij is het wel duidelijk: Never nooit meer koop ik iets bij Modern, Its of Prijstopper!

gurtjuh
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jul 2010 02:09

Re: (slechte) Service van It's

Ongelezen bericht door gurtjuh »

-> Om even in te haken op de titel...

In maart een koelkast gekocht met extra garantie die in de aanbieding was en eind april laten leveren, nadat we de sleutel kregen van ons huis. De doos zag er gewoon tiptop uit, dus getekend voor "ontvangst in goede staat". We waren echter nog druk aan het klussen, dus bewust de koelkast ingepakt laten staan. Kan er ook geen stof/vuil/verf in komen. Toen we zo'n 3-4 weken later helemaal klaar waren met de keuken de koelkast uitgepakt. Bleek er een hele grote deuk aan de bovenkant te zitten en een "punt"deuk aan de zijkant.

Ik dezelfde avond geprobeerd een nummer te zoeken van de klantenservice, blijkt dat je alleen nog kan mailen. Okay dan maar mailen en je zou binnen 24 uur antwoord kunnen verwachten. Drie dagen later nog niets, dus nog maar een keer mailen. Wederom geen reactie. In de tussentijd nog altijd flink aan het klussen en een week na mijn laatste een filiaal hier in de buurt maar eens naar binnen gestapt.

Door een zeer vriendelijke verkoper geholpen en hij vertelde mij dat ik gebeld zou worden door de reparatieservice. Deze zouden een monteur sturen en als het niet gerepareerd kon worden er een nieuwe gebracht zou worden. Ook al stond de koelkast nu inmiddels als zo'n 1,5 maand bij mij.

Word ik bijna een week! later (als het al geen 1,5 week was) gebeld en ik het verhaal uitgelegd. "Maar mevrouw u heeft deze koelkast al in maart gekocht, dan had u dit meteen moeten melden." Ja maar *denk, nog maar een keer uitlegggen* hij is pas eind april geleverd en bewust ingepakt te laten staan. Ik tot 2 keer toe heb geprobeerd reactie te krijgen van de klantenservice en ik uiteindelijk maar een filiaal ben binnen gestapt. "Heeft u bewijs dat er geen reactie kwam" "Ja dat heb ik" "U had dit toch eerder moeten melden. Ik zal dit terug moeten koppelen voordat wij een monteur kunnen sturen. Ik bel u later deze week hierover terug." En de manier waarop ze mij te woord stond, een cursus klantvriendelijkheid zou geen overbodige luxe voor haar zijn!

Maar mooi niet dus en als je bezig bent met verhuizen vliegt de tijd nou eenmaal voorbij, dus zelf ook niet echt meer aan gedacht om nog een keer naar de It's te gaan. Gelukkig zit die deuk aan de muurkant, dus je ziet 'm toch niet. (daardoor waarschijnlijk ook vergeten er achteraan te bellen ;)) Maar ik koop dus nooit meer iets bij It's. Met zo'n aftersales ben ik helemaal klaar met die winkel!

JurjenB
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 mei 2010 19:05

Re: (slechte) Service van It's

Ongelezen bericht door JurjenB »

Schrale troost voor iedereen met slechte ervaringen met It's, jullie zijn helaas niet de enige. Een paar jaar geleden kochten mijn vriendin en ik ook een Nordland. Tot twee keer toe verdween er een kledingstuk voor dames in de wasmachine waardoor de trommel vastliep. Dit was ons met de vorige wasmachine nog nooit gebeurd. De eerste keer werd dit kledingstuk kosteloos verwijderd, de tweede keer belde mijn vriendin per ongeluk een andere reparateur toen hetzelfde probleem WEER gebeurde. Wij probeerden de kosten terug te krijgen van It's, maar kregen nul op het rekest omdat wij niet een door It's uitgezochte dienst hadden uitgekozen! Op coulance hoefden we ook niet te rekenen. Op dit moment verdwijnt er niets mee in maar trilt, rammelt en schud alsof hij gaat opstijgen, en het wasmiddelenbakje om wasmiddel toe te voegen hebben wij moeten afplakken met tape om te voorkomen dat hij lostrilt. Wat een onding. Wij kopen nooit meer iets bij It's.

Gizmo©
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 apr 2004 23:20

Re: (slechte) Service van It's

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Dat hoeft ook niet meer. It's is zo goed als falliet.

Gesloten