| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] rentepunten ING
-
Bert vden Eertwegh
rentepunten ING
Als gebruiker van voorheen Postbank en nu ING voel ik me reeds jaren belazerd door deze bank. Wat heb je nou in hemelsnaam aan de onzinnige rentepunten. Je kunt iets kopen op basis van de adviesprijs en dan kun je een gedeelte betalen middels inlevering van rentepunten. Ik vind dit een koopverplichting die je opgelegd krijgt, als je tenminste je rentepunten ten gelden wil maken. Ik heb ongeveer een jaar geleden aan ING voorgesteld om de rentepunten te gebruiken voor het betalen van het tarief voor het royaalpakket.........nee dat is niet mogelijk was het antwoord. Misschien moeten collectief weg gaan bij deze bank, die middels ons geld door de overheid wordt gehouden. Geen goed woord over voor deze bank. Gr. Bert
Re: rentepunten ING
Dus je bent boos dat je iets moet kopen om ze ten gelde maken? Ik zou zeggen, zoek lekker een andere bank. Maar waarom we dan collectief weg zouden moeten gaan snap ik niet.Ik vind dit een koopverplichting die je opgelegd krijgt, als je tenminste je rentepunten ten gelden wil maken.
Daar had je wat aan kunnen doen. Helaas, voor jezelf, heb je dat niet gedaan.Als gebruiker van voorheen Postbank en nu ING voel ik me reeds jaren belazerd door deze bank
Volgens mij is "ons geld" geleend geld en deze lening wordt door de ING met forse rente terugbetaald. Mooi toch? Niks mis mee.die middels ons geld door de overheid wordt gehouden
Nou, er is inmiddels al 2 miljard euro aflossingspremie (die ze contractueel verschuldigd waren) KWIJTGESCHOLDEN, dus of ze het echt allemaal gaan betalen? Wouter scheldt de schuld liever kwijt.wordt door de ING met forse rente terugbetaald
Nou, niet helemaal. De staat heeft het risico op Amerikaanse ****-hypotheken overgenomen van ING, dat kost wellicht veel en is geen geleend geld.wordt door de ING met forse rente terugbetaald
8,5% + 50% extra aflossing, van die 50% is nu 2 miljard kwijtgescholden...
Nog steeds geen gekke deal voor de staat, zeker omdat ze het geld zelf lenen tegen max 4%.
http://www.ing.nl/particulier/nieuws-en ... terug.aspx
Bovendien krijg je bij de ing een redelijk concurrerende rente, 2,25% op de toprekening + rentepunten, gebruik je ze niet, dan niet, soms zijn ze handig, vaak niet. Het is een extraatje, zonder koopverplichting of wat dan ook. Als je meer rente wilt, ga naar een andere bank, moneyou biedt nu 2,5% zonder rentepunten.
Nog steeds geen gekke deal voor de staat, zeker omdat ze het geld zelf lenen tegen max 4%.
http://www.ing.nl/particulier/nieuws-en ... terug.aspx
Bovendien krijg je bij de ing een redelijk concurrerende rente, 2,25% op de toprekening + rentepunten, gebruik je ze niet, dan niet, soms zijn ze handig, vaak niet. Het is een extraatje, zonder koopverplichting of wat dan ook. Als je meer rente wilt, ga naar een andere bank, moneyou biedt nu 2,5% zonder rentepunten.
En het risico op amerikaanse rommelhypotheken dat nu door de staat is overgenomen om te voorkomen dat ING failliet ging?
@SJZ,
Volgens mij gaat het in deze topic over het geld dat ING geleend had. Het overgenomen risico op de Amerikaanse hypotheekportefeuille staat daar los van.
Dat de afspraken veranderd zijn, heeft mede te maken met de inmenging van EC. ING moest van de EC vervroegd aflossen en is dan niet van plan de volledige kosten te betalen. Lijkt me logisch, dat er daarom over de te betalen kosten nieuwe afspraken zijn gemaakt met Wouter Bos. Dus wat volgens jou kwijtschelden is, vind ik wat kort door de bocht.
Volgens mij gaat het in deze topic over het geld dat ING geleend had. Het overgenomen risico op de Amerikaanse hypotheekportefeuille staat daar los van.
Dat de afspraken veranderd zijn, heeft mede te maken met de inmenging van EC. ING moest van de EC vervroegd aflossen en is dan niet van plan de volledige kosten te betalen. Lijkt me logisch, dat er daarom over de te betalen kosten nieuwe afspraken zijn gemaakt met Wouter Bos. Dus wat volgens jou kwijtschelden is, vind ik wat kort door de bocht.
Ja, wat is daarmee? Hoeveel heeft dat de Nederlandse staat inmiddels gekost?En het risico op amerikaanse rommelhypotheken dat nu door de staat is overgenomen om te voorkomen dat ING failliet ging?