LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] BCC / ACER
BCC / ACER
Ik heb in november 2009 een Acer pc gekocht bij BCC Alkmaar. De eerste week doet hij het onwijs goed en zijn we erg blij mee. Daarna beginnen de problemen, de pc loopt steeds vast. Terug geweest naar BCC en hun hebben toen gezegd dat het misschien aan onze stroom ligt dus we moesten maar een verlengsnoer van €18. Dit helpt niet, nogmaals terug naar de winkel, ze testen hem in de winkel en kunnen niks vinden, vista maar opnieuw geinstaleerd. Weer naar huis en pc loopt weer contstant vast...
Januari 2010 gezegd dat ze de pc nu maar goed moeten nakijken, ik krijg een week later een belletje dat ze wat hebben gevonden en hem naar de werkplaats van BCC sturen. Wij blij!
6 weken later kunnen we hem weer ophalen, wat hebben ze nou gedaan?! Vista opnieuw geinstaleerd?!! Pc thuis en loopt weer de hele tijd vast.
Hellup!!! Er is mij ook gezegd dat je een pc niet kan ruilen of terugbrengen voor een andere vanwege data... Klopt dit?
Januari 2010 gezegd dat ze de pc nu maar goed moeten nakijken, ik krijg een week later een belletje dat ze wat hebben gevonden en hem naar de werkplaats van BCC sturen. Wij blij!
6 weken later kunnen we hem weer ophalen, wat hebben ze nou gedaan?! Vista opnieuw geinstaleerd?!! Pc thuis en loopt weer de hele tijd vast.
Hellup!!! Er is mij ook gezegd dat je een pc niet kan ruilen of terugbrengen voor een andere vanwege data... Klopt dit?
Re: BCC / ACER
Vista, en die zou ik nooit kopen....
Maar hoeveel is het geheugen?
Was een update naar Win 7 niet mogelijk dan zit U vermoedelijk met een apparaat waar ze graag vanaf wilde.
U kunt na 3 pogingen vragen of je met eventueel bijbetalen een nieuwe mag, liefst Win 7 die betrouwbaarder is.
En bijbetalen aanbieden is meestal een reden om eerder met Uw voorstel akkoord te gaan.
Maar hoeveel is het geheugen?
Was een update naar Win 7 niet mogelijk dan zit U vermoedelijk met een apparaat waar ze graag vanaf wilde.
U kunt na 3 pogingen vragen of je met eventueel bijbetalen een nieuwe mag, liefst Win 7 die betrouwbaarder is.
En bijbetalen aanbieden is meestal een reden om eerder met Uw voorstel akkoord te gaan.
Hoe vervelend het ook is, je kunt de laptop het beste opnieuw aanbieden ter reparatie.kirstyn schreef:Ik heb in november 2009 een Acer pc gekocht bij BCC Alkmaar. De eerste week doet hij het onwijs goed en zijn we erg blij mee. Daarna beginnen de problemen, de pc loopt steeds vast. Terug geweest naar BCC en hun hebben toen gezegd dat het misschien aan onze stroom ligt dus we moesten maar een verlengsnoer van €18. Dit helpt niet, nogmaals terug naar de winkel, ze testen hem in de winkel en kunnen niks vinden, vista maar opnieuw geinstaleerd. Weer naar huis en pc loopt weer contstant vast...
* Is er nog kenbaar gemaakt WAT er is gevonden voor hij naar de bcc werd gestuurd?
* Wat hebben ze nu gedaan: Vista opnieuw geinstalleerd. Stond dat op het aflverrapport? Wel vreemd, volgens mij stuurt de bcc de laptop door naar acer. Wie had er iets gevonden dan?
* Vanwege de data een pc niet retour brengen? Dat begrijp ik niet. Als vista opnieuw wordt geinstalleerd is de laptop in principe "zgan".
Mocht de laptop het daarna nog niet doen, zou ik bij de bcc vragen om een andere oplossing.
p.s. Het besturingssysteem is niet van invloed op het vastlopen van de pc. Overstappen naar windows 7 kan, maar is niet noodzakelijk.
Ik heb ook een Acer Aspire gekocht bij BCC in Alkmaar.
Dat was op 19 december 2009.
De laptop (type 8530G) had Windows 7 voorgeïnstalleerd, maar bij de eerste keer opstarten moet er nog veel worden geïnstalleerd.
Dat gaat automatisch, en kan wel even duren.
Dat hadden ze bij BCC ook keurig verteld.
Echter.....bij het installeren liep de laptop al vast.
Ik kreeg hem wel weer aan de praat, en het leek allemaal goed te werken.
Maar als ik een poosje niets deed op de laptop, terwijl die wel aanstond, bevroor het scherm. Geen leven meer in te krijgen, alleen door de uitknop ingedrukt te houden, en daarna weer aanzetten.
Dit probleem deed zich steeds vaker voor, en in januari ben ik terug gegaan naar de winkel.
Daar hebben ze de laptop een dagje gehouden, en alle software opnieuw geïnstalleerd, zoals bij een compleet nieuwe laptop.
PRIMA service dus op dat moment, snelle en doeltreffende oplossing.
Eenmaal thuis verliep het opstarten en installeren van de Windows en Acer componenten prima.
Maar het probleem van vastlopen bleef.
Het instellen van de tijden waarop de laptop in stanby, powersave e.d. gaat hielp niet. Zodra ik een halfuur niets aanraak, bevriest dat ding.
Dus weer terug naar BCC, dat was op 27 februari.
Meteen ook een voorbeeldbrief van RADAR erbij.
De laptop zou naar BCC basis in Hoofddorp gestuurd worden, en binnen (BINNEN) twee weken weer klaar zijn.
Ook nu geen klachten over het BCC filiaal in Alkmaar, ze doen wat ze kunnen.
Wel.....nu zijn we DRIE weken verder, en toch maar eens gebeld.
Eerder kon ik niet bellen, omdat ik voor mijn werk in het buitenland was, en je het dure 0900 nummer alleen binnen Nederland kan bellen.
Afijn, vandaag dus gebeld, en.......
"Nee meneer, standaard is 4 tot 6 weken....."
"Even kijken, heeft u een case-nummer?"
"Ohja, ik zie het al, hij moet naar de fabrikant (ACER) teruggestuurd worden, dan bent u hem ongeveer nog twee maanden kwijt"
WAT!!!!!!! Ik koop voor 750 euro een NIEUWE laptop, die ik hard nodig heb.
Dan ga ik toch niet TWEE maanden wachten op een gerepareerde laptop, die het dan misschien WEER niet doet?
Ik koop toch een NIEUWE laptop? En als die het niet doet, dan heb ik toch recht op een nieuwe?
Ik ga zometeen naar BCC in Alkmaar, en ga eens kijken of ze daar redelijk genoeg zijn om tot een oplossing te komen, die voor beide partijen aanvaardbaar is.
BCC moet het maar met ACER uitvechten, ik heb recht op een deugdelijk apparaat. Ik zit anders straks met een apparaat dat bijna een jaar oud is, dus flink in waarde is verminderd, zonder dat ik er ooit goed mee heb kunnen werken.
Dit forum lezende zie ik dat andere merken ook deze problemen kennen.
Ik heb met mijn werk veel te maken met Chinese producten, en helaas moet ik ook nu vaststellen dat de oorzaak van al die mankementen te weiten is aan de Chinese kwaliteit. Het is gewoon geen kwaliteit.
Zijn er dan helemaal geen merken van laptops die WEL goed werken? Waar de service WEL goed is?
Ik kom later terug met de reactie van BCC Alkmaar.
Ik ben op oorlogspad, sta open voor redelijke oplossingen, maar als men onredelijk blijft.......wel.....dan zal ik alles uit de kast halen om mijn gelijk te halen.
Dat was op 19 december 2009.
De laptop (type 8530G) had Windows 7 voorgeïnstalleerd, maar bij de eerste keer opstarten moet er nog veel worden geïnstalleerd.
Dat gaat automatisch, en kan wel even duren.
Dat hadden ze bij BCC ook keurig verteld.
Echter.....bij het installeren liep de laptop al vast.
Ik kreeg hem wel weer aan de praat, en het leek allemaal goed te werken.
Maar als ik een poosje niets deed op de laptop, terwijl die wel aanstond, bevroor het scherm. Geen leven meer in te krijgen, alleen door de uitknop ingedrukt te houden, en daarna weer aanzetten.
Dit probleem deed zich steeds vaker voor, en in januari ben ik terug gegaan naar de winkel.
Daar hebben ze de laptop een dagje gehouden, en alle software opnieuw geïnstalleerd, zoals bij een compleet nieuwe laptop.
PRIMA service dus op dat moment, snelle en doeltreffende oplossing.
Eenmaal thuis verliep het opstarten en installeren van de Windows en Acer componenten prima.
Maar het probleem van vastlopen bleef.
Het instellen van de tijden waarop de laptop in stanby, powersave e.d. gaat hielp niet. Zodra ik een halfuur niets aanraak, bevriest dat ding.
Dus weer terug naar BCC, dat was op 27 februari.
Meteen ook een voorbeeldbrief van RADAR erbij.
De laptop zou naar BCC basis in Hoofddorp gestuurd worden, en binnen (BINNEN) twee weken weer klaar zijn.
Ook nu geen klachten over het BCC filiaal in Alkmaar, ze doen wat ze kunnen.
Wel.....nu zijn we DRIE weken verder, en toch maar eens gebeld.
Eerder kon ik niet bellen, omdat ik voor mijn werk in het buitenland was, en je het dure 0900 nummer alleen binnen Nederland kan bellen.
Afijn, vandaag dus gebeld, en.......
"Nee meneer, standaard is 4 tot 6 weken....."
"Even kijken, heeft u een case-nummer?"
"Ohja, ik zie het al, hij moet naar de fabrikant (ACER) teruggestuurd worden, dan bent u hem ongeveer nog twee maanden kwijt"
WAT!!!!!!! Ik koop voor 750 euro een NIEUWE laptop, die ik hard nodig heb.
Dan ga ik toch niet TWEE maanden wachten op een gerepareerde laptop, die het dan misschien WEER niet doet?
Ik koop toch een NIEUWE laptop? En als die het niet doet, dan heb ik toch recht op een nieuwe?
Ik ga zometeen naar BCC in Alkmaar, en ga eens kijken of ze daar redelijk genoeg zijn om tot een oplossing te komen, die voor beide partijen aanvaardbaar is.
BCC moet het maar met ACER uitvechten, ik heb recht op een deugdelijk apparaat. Ik zit anders straks met een apparaat dat bijna een jaar oud is, dus flink in waarde is verminderd, zonder dat ik er ooit goed mee heb kunnen werken.
Dit forum lezende zie ik dat andere merken ook deze problemen kennen.
Ik heb met mijn werk veel te maken met Chinese producten, en helaas moet ik ook nu vaststellen dat de oorzaak van al die mankementen te weiten is aan de Chinese kwaliteit. Het is gewoon geen kwaliteit.
Zijn er dan helemaal geen merken van laptops die WEL goed werken? Waar de service WEL goed is?
Ik kom later terug met de reactie van BCC Alkmaar.
Ik ben op oorlogspad, sta open voor redelijke oplossingen, maar als men onredelijk blijft.......wel.....dan zal ik alles uit de kast halen om mijn gelijk te halen.
Hierbij heb je het mis.Ik koop toch een NIEUWE laptop? En als die het niet doet, dan heb ik toch recht op een nieuwe?
Als je een product koopt en er is iets mis mee, heb je geen recht op gelijk een nieuw product.
Dat is een misverstand.
-
BBCS schreef:Hierbij heb je het mis.Ik koop toch een NIEUWE laptop? En als die het niet doet, dan heb ik toch recht op een nieuwe?
Als je een product koopt en er is iets mis mee, heb je geen recht op gelijk een nieuw product.
Dat is een misverstand.
Dat is geen misverstand, dat is service ook al is het niet verplicht.
Je verandert ook niks heh BBCS..
Koop is koop bij jou maar een gloednieuwe laptop die twee maanden weg is voor reparatie is absurd!
Maar DAAR zeg je weer niks over!
Weer dat hameren dat koop koop is..
Ga toch weg hier en bespaar ons van je trieste mededelingen
Daar gaat het niet om.seconds-out schreef:BBCS schreef:Hierbij heb je het mis.Ik koop toch een NIEUWE laptop? En als die het niet doet, dan heb ik toch recht op een nieuwe?
Dat is een misverstand.
Je verandert ook niks heh BBCS..
Koop is koop bij jou maar een gloednieuwe laptop die twee maanden weg is voor reparatie is absurd!
Weer dat hameren dat koop koop is..
Ga toch weg hier en bespaar ons van je trieste mededelingen
Als je vind dat je er recht op hebt, is mooi, en dat is dan ook je mening.
Maar als de vraag is of je er wettelijk recht op hebt: NEEN.
Dat heeft niets met service te maken of wat ik er wel of niet van vind.
Wettelijk is dat toegestaan.Koop is koop bij jou maar een gloednieuwe laptop die twee maanden weg is voor reparatie is absurd!
En wat jij of ik ervan vinden doet er niet toe.
De winkelier mag de laptop voor reparatie opsturen, ook al is de laptop nog niet zo oud.
En of een reparatietermijn 2 maanden is, hebben wij ook totaal niets in te brengen.
Het punt is ook, al heeft een koper de laptop 5 minuten, dan nog is de winkelier niet verplicht om dan gelijk een nieuwe laptop te verstrekken en mag de winkelier de laptop voor reparatie opsturen.
Dus nu kunnen wel hele lange discussies houden of we het er wel of niet mee eens zijn, maar dat heeft totaal geen zin.
Natuurlijk is dat een lange reparatietermijn, maar dat is eerder regel dan uitzondering.Koop is koop bij jou maar een gloednieuwe laptop die twee maanden weg is voor reparatie is absurd!
En dat ligt niet aan de winkelieren, maar aan de fabrikanten.
En ook hierover kun je heel lang discusieren, maar dat veranderd echt niets aan de situatie.
Wil je als koper dat de reparatietermijnen bij de fabrikanten niet zo lang duren, ga dan naar de rechter en klaag dan de fabrikant aan.
Alleen geef ik je weinig kans, omdat in de wet staat dat de reparatietermijn een redelijk termijn moet zijn.
En als je bedenkt dat reparatietermijnen van 6 tot 10 weken normaal is, dan valt dat wel onder een redelijk termijn.
Een winkelier die alleen maar alles onder service doet, heeft geen bestaansrecht.Als je een product koopt en er is iets mis mee, heb je geen recht op gelijk een nieuw product.
Dat is een misverstand.
Er moet ook geld verdient worden.
En een winkelier die alleen maar gelijk nieuwe laptops verstrekt, dient de ingenomen laptops als verlies worden beschouwd, deze kan hij als hij eerlijk is, niet meer verkopen. Die kosten kan hij nergens op verhalen.
Als dat meegenomen wordt, dan is die winkelier binnen een jaar failliet.
Dus wees aub wel redelijk.
Hierbij heb je het mis.
Dat is een misverstand.
[/quote]
Al is het service, dan nog heb je er geen recht op en kun je dit niet eisen.
Als je er wel recht op had, dan had ik dat ook heus wel gezegd.
Dat het een vervelende situatie is, kan ik echt wel inkomen.
-
Het is niet toegestaan om berichten dubbel keer te plaatsen BBCS.
Heb het ook gemeld aan de moderator,
Regels zijn regels.
Heb het ook gemeld aan de moderator,
Regels zijn regels.
De invulling van de term redelijke termijn hangt niet af van wat gebruikelijk is, maar van wat haalbaar is. In een lidstaat heeft men de wettelijke termijn op twee weken gesteld, en in een andere of vier weken. Dat zouden ze niet doen als dit in algemeen onhaalbaar was. Dan mag toch wel gesteld worden dat het voor nieuwe producten haalbaar is om deze binnen een termijn van twee a vier weken gerepareerd terug bij de klant te bezorgen. Als je klant vervolgens een beetje coulant bent dan wacht je nog twee weken, maar daarna is echt welletjes. En je dus daarna recht heb om de koop te ontbinden.
Kijk, dat het in andere lidstaten die maximum termijnen ingevoerd zijn, wilt nog niet zeggen dat dit ook hier toepasbaar is.
Dat is veel te gemakkelijk gezegd.
Als in bepaalde lidstaten de fabrikanten worden gedwongen om snelle reparaties uit te voeren, dan is dat in dat lidstaat uitvoerbaar.
Die reparatie's is niet landelijk geregeld, maar op Europees niveau. Dat is de praktijk.
Dus als in een lidstaat die termijnen kort moeten zijn, dan krijgt die lidstaat voorrang.
Begrijp me niet verkeerd:
tuurlijk is het wenselijk als die reparatietermijnen verkort zouden kunnen worden, maar wees aub wel redelijk.
Je kunt niet de winkelier dwingen om iets te doen wat hij niet kan doen.
Zorg ervoor dat de winkelier die zaken WEL kan uitvoeren.
Dus bij dit soort zaken:
Stop met het alleen kijken naar de schakel consument-winkelier en bekijk en regel het van fabrikant tot consument.
Dan, maar ook dan alleen krijg je het voor elkaar dat voor de consument de reparatietermijnen korter worden.
En zolang dat de fabrikanten reparatietermijnen mogen hanteren van 16 tot 20 weken, dan krijgt de consument ook die reparatie termijnen.
Dit is de realiteit.
Als leverancier wil ik ook dat de klant maar een paar dagen de laptop kwijt is voor reparatie. Maar als de fabrikanten 6 tot 10 weken reparatie termijnen aanhouden, kan ik als leverancier er echt niet voor zorgen dat die reparatietermijn korter wordt.
En dit brengt de winkelieren alleen maar in de problemen (waar jullie echt schijt aan hebben.)
Doordat jullie daar schijt aan hebben, is het gevolg dat de winkelieren schijt aan jullie krijgen.
Is niet goed te praten, maar is ook weer de realiteit.
Als ik in de stad de winkeliers hoor praten, die laten totaal geen spaan heel van de consument.
Hier op een dorp valt het nog wel mee, maar in de grote steden is het eerder regel dan uitzondering.
En ik heb het al aangegeven:
Als de winkelier zeer gemakkelijk het geld terug geeft, is die winkelier binnen een jaar failliet.
Als in bepaalde lidstaten de fabrikanten worden gedwongen om snelle reparaties uit te voeren, dan is dat in dat lidstaat uitvoerbaar.
Die reparatie's is niet landelijk geregeld, maar op Europees niveau. Dat is de praktijk.
Dus als in een lidstaat die termijnen kort moeten zijn, dan krijgt die lidstaat voorrang.
tuurlijk is het wenselijk als die reparatietermijnen verkort zouden kunnen worden, maar wees aub wel redelijk.
Dus bij dit soort zaken:
Stop met het alleen kijken naar de schakel consument-winkelier en bekijk en regel het van fabrikant tot consument.
Dan, maar ook dan alleen krijg je het voor elkaar dat voor de consument de reparatietermijnen korter worden.
En zolang dat de fabrikanten reparatietermijnen mogen hanteren van 16 tot 20 weken, dan krijgt de consument ook die reparatie termijnen.
Dit is de realiteit.
Als leverancier wil ik ook dat de klant maar een paar dagen de laptop kwijt is voor reparatie. Maar als de fabrikanten 6 tot 10 weken reparatie termijnen aanhouden, kan ik als leverancier er echt niet voor zorgen dat die reparatietermijn korter wordt.
Dat lost het probleem van die lange reparatie termijnen niet mee op.En je dus daarna recht heb om de koop te ontbinden.
En dit brengt de winkelieren alleen maar in de problemen (waar jullie echt schijt aan hebben.)
Doordat jullie daar schijt aan hebben, is het gevolg dat de winkelieren schijt aan jullie krijgen.
Als ik in de stad de winkeliers hoor praten, die laten totaal geen spaan heel van de consument.
Hier op een dorp valt het nog wel mee, maar in de grote steden is het eerder regel dan uitzondering.
Als de winkelier zeer gemakkelijk het geld terug geeft, is die winkelier binnen een jaar failliet.
-
20 weken?BBCS schreef:Kijk, dat het in andere lidstaten die maximum termijnen ingevoerd zijn, wilt nog niet zeggen dat dit ook hier toepasbaar is.
Dus bij dit soort zaken:
Dit is de realiteit.
Dat lost het probleem van die lange reparatie termijnen niet mee op.En je dus daarna recht heb om de koop te ontbinden.
Hoe kom je daarbij?
De stelling dat winkeliers geen spaan heel laten van consumenten is ook geheel voor jouw rekening,
Jouw hele mening intresseert mij trouwens niks.
Het is vage borrelpraat in de marge, gebaseerd op leugens.
Om maar even in jouw stijltje te blijven beweer ik nu dat alle forumleden van jou ook geen spaan heel zullen laten.
Dezelfde onzinnige redenatie met dezelfde onzinnige uitslag, afkomstig van een iemand die niet (na) denkt.
-
Heb een paar tips nog voor degenen die een laptop willen kopen.
Koop hem in een winkel en niet via internet.
Vraag of de winkelier het apparaat in werking wilt stellen voordat je tot de aanschaf overgaat.
Zo voorkom je dat je nieuwe laptop al gelijk stuk is en je eindeloos moet wachten.
Vraag of de winkelier het apparaat in werking wilt stellen voordat je tot de aanschaf overgaat.
Zo voorkom je dat je nieuwe laptop al gelijk stuk is en je eindeloos moet wachten.
De winkelier is verantwoordelijk voor het leveren van een conform product en kosteloos herstel dan wel vervanging indien dat niet heeft plaats gevonden. Als fabrikanten er 16 tot 20 weken over doen, dan zoekt de winkelier maar een andere partij op die het product hersteld of gaat ie over tot vervanging. It's that simple.
Het is geen vage borrelpraat.seconds-out schreef:20 weken?
Hoe kom je daarbij?
De stelling dat winkeliers geen spaan heel laten van consumenten is ook geheel voor jouw rekening,
Jouw hele mening intresseert mij trouwens niks.
Het is vage borrelpraat in de marge, gebaseerd op leugens.
Om maar even in jouw stijltje te blijven beweer ik nu dat alle forumleden van jou ook geen spaan heel zullen laten.
Dezelfde onzinnige redenatie met dezelfde onzinnige uitslag, afkomstig van een iemand die niet (na) denkt.
Reparatietermijnen van 6 tot 10 weken is vaak regel dan uitzondering.
Langer komt ook voor.
En dit is totaal niet mijn mening.
Die heb ik nog niet eens uitgesproken.
Ik heb alleen de realiteit beschreven zoals die in de praktijk is.
Wat veel mensen niet willen horen en weten.
Ik vind zelf (en dit is dus wel mijn mening) dat die reparatietermijnen van 6 tot 10 weken veel te lang zijn.
Als er een probleem is, dan moet dit met een paar dagen op te lossen zijn.
Ik ben voor een systeem dat de winkelier zelf het onderdeel kan vervangen en dit dan gemakkelijk met de fabrikant kan regelen.
De praktijk is echter dat maar een klein percentage computerverkopers hier zelf in staat zijn, de rest heeft er de kennis niet voor, wat ikzelf echt zeer schandalig vind.
Hier zeg je iets schitterends.Heb een paar tips nog voor degenen die een laptop willen kopen.
Wat ikzelf doe, is een laptop al helemaal gebruiksklaar maken, zodat de klant alleen maar de laptop aan hoeft te zetten en gelijk aan het werk kan, zonder eerst nog van alles te moeten installeren.
Ook behoort de winkelier dit te doen om te kijken of het gehele systeem wel goed functioneerd.
Alleen zie je dat de verkopers van de Aldi, de Gamma, enz. dit doen?
Ik ben dan ook van mening dat de verkoper de computer (welke computer dan ook) gebruiksklaar behoort te maken en dat de klant dan zeker weet dat de computer in orde is, in plaats van de computer zo uit het magazijn aan de klant mee te geven.
Hierbij behoort de koper dan ook de keuze te moeten maken welke besturingsysteem de koper graag wilt hebben (Windows, Linux) en dat de verkoper dat dan in orde moet brengen.
Hierdoor sluit je dan gelijk uit dat er verkopers computers gaan verkopen terwijl ze er niets vanaf weten.
Wat voor de koper weer gunstig is, omdat de koper dan iemand voor zich heeft die verstand van zaken heeft, en zelf service verleent.
En als er dan veel meer verkopers zijn met kennis, kunnen de fabrikanten ook steeds meer reparaties zelf aan verkopers overlaten.
Zo simpel is het niet, helaas.De winkelier is verantwoordelijk voor het leveren van een conform product en kosteloos herstel dan wel vervanging indien dat niet heeft plaats gevonden. Als fabrikanten er 16 tot 20 weken over doen, dan zoekt de winkelier maar een andere partij op die het product hersteld of gaat ie over tot vervanging. It's that simple.
Doordat steeds meer winkelketens en winkels de reparaties uitbesteden aan de fabrikanten, moeten de fabrikanten steeds meer reparaties verrichten, die normaal gesproken door de winkelier zelf uitgevoerd behoren te worden.
Hierdoor nemen de reparatietermijnen flink toe.
Want dat is dus precies wat er gebeurd.
Wat een discussie...
Ik heb er al 3 laptops van Acer gekocht.
Ook ik had een probleem met 1 van de laptop`s.
Acer heeft een procedure, welke je kan volgen, zonder tussenkomst van de winkel/leverancier.
Op deze website kontakt opnemen :
http://www.acer.nl/acer/service.do?Lang ... 1573060975
Je krijg van de klantenservice een mailtje met gegevens en om gegevens uit te printen.
Het adreslabel op het pakket en een afspraak maken met het aangegeven telefoonnummer van DHL en de pc wordt keurig aan de deur afgehaalt en als hij klaar is ook weer teruggebracht.
Wachttijd bij mij 3 weken!
Laptop is er zelf naar Duitsland voor reparatie gegaan !
Acer heeft een procedure, welke je kan volgen, zonder tussenkomst van de winkel/leverancier.
Je krijg van de klantenservice een mailtje met gegevens en om gegevens uit te printen.
Het adreslabel op het pakket en een afspraak maken met het aangegeven telefoonnummer van DHL en de pc wordt keurig aan de deur afgehaalt en als hij klaar is ook weer teruggebracht.
Als je dit in de garantieperiode doet en je doet dit zonder de toestemming van de winkelier, dan kan de winkelier de rest de garantie afwijzen.bayer113 schreef:Wat een discussie...
Daarnaast verspeel je wel je rechten op de non-conformiteit als je niet binnen 2 maanden na constatering van een probleem je meldt bij de verkopende partij.
Ik denk, dat wij niet over hetzelfde praten.BBCS schreef:Als je dit in de garantieperiode doet en je doet dit zonder de toestemming van de winkelier, dan kan de winkelier de rest de garantie afwijzen.bayer113 schreef:Wat een discussie...
Daarnaast verspeel je wel je rechten op de non-conformiteit als je niet binnen 2 maanden na constatering van een probleem je meldt bij de verkopende partij.
Ik heb over het product ACER, en ik krijg de garantie niet zoals je schrijft van de winkelier, maar van ACER.
Dus kan ik kontakt met ACER opnemen en vragen hoe het verder moet, met de defekte laptop.
Dan krijg je de stappen welke ik reeds heb beschreven.
Dit is de legale weg via klantenservice van een bedrijf.
Jou non-conformiteit heeft te maken met dit:
http://www.conformiteit.nl/conformiteit ... iteit.html
We hebben het wel over hetzelfde.bayer113 schreef: Ik denk, dat wij niet over hetzelfde praten.
Ik heb over het product ACER, en ik krijg de garantie niet zoals je schrijft van de winkelier, maar van ACER.
Dus kan ik kontakt met ACER opnemen en vragen hoe het verder moet, met de defekte laptop.
Veel winkeliers hebben geen verstand van computers, en kunnen dan ook niet zelf problemen oplossen, onder andere softwareproblemen.
Dus wordt alles maar opgestuurd naar de fabrikant.
Echter, als een consument bij een probleem niet binnen 2 maanden zich meld bij de verkopende partij, maar dat die gelijk naar de fabrikant gaat, kan diezelfde consument na 2 maanden geen aanspraak meer maken op de non-conformiteit.
Als je rechtstreeks naar de fabrikant gaat, kan dit een probleem opleveren, omdat de fabrikant (als die niet zelf rechtstreeks aan de particuliere eindgebruiker levert) niets hoeft aan te trekken van de regels die op de consumentenkoop van toepassing zijn.
Het was hier een stuk fijner toen je er niet was. Maar leuk dat je verhaaltjes schrijft. Het zou nog leuker zijn als je dit ook kunt bewijzen. Anders hecht niemand er enige waarde aan.BBCS schreef:We hebben het wel over hetzelfde.bayer113 schreef: Ik denk, dat wij niet over hetzelfde praten.
Veel winkeliers hebben geen verstand van computers, en kunnen dan ook niet zelf problemen oplossen, onder andere softwareproblemen.
Dus wordt alles maar opgestuurd naar de fabrikant.
Echter, als een consument bij een probleem niet binnen 2 maanden zich meld bij de verkopende partij, maar dat die gelijk naar de fabrikant gaat, kan diezelfde consument na 2 maanden geen aanspraak meer maken op de non-conformiteit.
Als je rechtstreeks naar de fabrikant gaat, kan dit een probleem opleveren, omdat de fabrikant (als die niet zelf rechtstreeks aan de particuliere eindgebruiker levert) niets hoeft aan te trekken van de regels die op de consumentenkoop van toepassing zijn.
Dingen uit de praktijk kan ik hier ook wel noteren. Zegt niks.