LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ABN Bank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
diny1
Berichten: 31
Lid geworden op: 09 jan 2005 11:17

ABN Bank

Ongelezen bericht door diny1 »

Weer een verhoging van de ABNbank erbij, € 1,50 per maand PER rekening, met ingang van 2010.
€ 18,00 per jaar, voor wat? omdat ze ONS geld bewaren?? of om weer meer bonussen te kunnen uitdelen.

vr, gr gijsje

vakkiel
Berichten: 225
Lid geworden op: 02 mar 2008 20:32

Re: ABN Bank

Ongelezen bericht door vakkiel »

Dat is nog niet eens een kostendekkende vergoeding voor wat jij de bank kost. Denk aan bankpasje, administratie, afschriften versturen enz. Jij werkt zeker voor niks ?

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: ABN Bank

Ongelezen bericht door Janny »

Ik heb geen probleem met deze bovengenoemde kosten!!!!
tenzij: er over je spaartegoeden een fatsoenlijke rente wordt betaald.
Tenzij: er over de tegoeden op de lopende rekening rente over het geld betaald wordt. dan staan we quite.
maar niet eenzijdig de zaak afspreken.
Ja, ik mag een andere bank nemen, maar! wij mogen geen prijsafspraken maken, maar zij doen niet anders.
Het is echt een heel eenzijdige regeling zonder enige overleg mogelijkheid.
het is gewoon: accepteren of verdwijnen.
janny

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: ABN Bank

Ongelezen bericht door kweenie »

Janny schreef: Het is echt een heel eenzijdige regeling zonder enige overleg mogelijkheid.
het is gewoon: accepteren of verdwijnen.
janny
Zoals bij ieder bedrijf. Waarom zou dat bij een bank anders moeten zijn dan bij bijvoorbeeld een nutsbedrijf?

vakkiel
Berichten: 225
Lid geworden op: 02 mar 2008 20:32

Re: ABN Bank

Ongelezen bericht door vakkiel »

@Janny

Je moet wel een beetje redelijk blijven. De bank verhoogt de kosten met 1,8% en jij wil hiervoor terug dat ze een hoge rente over jouw spaartegoed en betaalrekeningstegoed gaan vergoeden waar de bank op dit moment ook niks aan kan gaan verdienen.

Jij zult wel zo'n persoontje zijn die 3x per dag de bank belt en zelf alleen een betaal -en spaarrekeningetje bij de bank heeft zodat jij een verliesgevende klant bent. Ik denk dat ze het prima zullen vinden dat je naar een andere bank gaat.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: ABN Bank

Ongelezen bericht door Janny »

vakkiel: laat ik nou eens geen verhoging gekregen hebben :lol: !!! zoek maar eens na wanneer dat niet plaatsvind
Jij zult wel zo'n persoontje zijn die 3x per dag de bank belt en zelf alleen een betaal -en spaarrekeningetje bij de bank heeft zodat jij een verliesgevende klant bent. Ik denk dat ze het prima zullen vinden dat je naar een andere bank gaat.
Je oordeelt naar dat je verstand hebt. janny
Kweenie,
Wel omdat zij de tegoeden op de betaalrekening gratis tot hun beschikking hebben,en over roodstaan 15% per jaar vragen. Dus lijken ze me niets te kort te komen.
janny

VENCO dropje
Berichten: 382
Lid geworden op: 08 mar 2008 02:41

Re: ABN Bank

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

Je kan beter voldoende geld op je betaalrekening zetten voor je maandelijkse lasten en de rest op een spaarrekening zetten (zoek een bank met een aantrekkelijke spaarrente als dat je grootste drijfveer is).

Vind je principeel dat je rente wil hebben op je betaalrekening...zoek dan gewoon een andere bank.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: ABN Bank

Ongelezen bericht door Janny »

Venco dropje ,ik handel naar je aangeeft. Dus zo weinig mogelijk op de betaalrekening,
Maar vind het daarnaast niet prettig om per ongeluk rood te staan. Dus zoveel rente loop ik niet mis.

groet janny

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: ABN Bank

Ongelezen bericht door kweenie »

Janny schreef: Kweenie,
Wel omdat zij de tegoeden op de betaalrekening gratis tot hun beschikking hebben,en over roodstaan 15% per jaar vragen. Dus lijken ze me niets te kort te komen.
janny
Aha, dus een bedrijf dat bijvoorbeeld maandelijks een voorschot 'gratis' tot hun beschikking zou hebben, zou ook geen prijsveranderingen mogen doorvoeren. OK, dan begrijp ik het...

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: ABN Bank

Ongelezen bericht door CB »

Wel omdat zij de tegoeden op de betaalrekening gratis tot hun beschikking hebben
Dus jij hebt wel eens geld willen opnemen en de bank heeft toen tegen jou gezegd: "Nee Janny, je kunt het nu niet opnemen, want het staat er tot onze beschikking, kom maar eens terug als wij het niet nodig hebben." Lijkt me niet, dat je dat al een keer hebt meegemaakt.
en over roodstaan 15% per jaar vragen. Dus lijken ze me niets te kort te komen.
Als iedereen net zoveel rood staat als jij, dan komen ze er wel degelijk aan te kort.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: ABN Bank

Ongelezen bericht door Janny »

ik begrijp niet alle redenaties van jullie. Omdat ze in een ander verband niets zeggen over hetgeen ik aangaf.

Als ik "gratis" geld leen aan een bank, kunnen ze daar mee werken. Doordat veel mensen , hun inkomen via de bank ontvangen, is er op die wijze een hoeveelheid geld waarover ze geen onkosten hoeven te betalen. Wanneer ze met die onbelaste gelden mijn onkosten kunnen betalen, kan ik het in redelijkheid nog allemaal accepteren. Dat was mijn eerste insteek, verder voerde ik aan dat ik daarnaast vind staan, dat ze voor roodstan wel gelijk 15% rente declareren.
Verder dat ik van daaruit zeg, dat geld wat ik op een spaarrekening parkeer een redelijke rente vanzelfsprekend vind.Zij kunnen met dit geld hun zaken af handelen.
Hoe het verder bij een bank rijlt en zeilt is niet een kennis die ik bezit. Ik ben absoluut geen bank employe.
"Nee Janny, je kunt het nu niet opnemen, want het staat er tot onze beschikking, kom maar eens terug als wij het niet nodig hebben."
Dit is een optie al ik via een deposito rekening geld wegzet. Zij zullen dan ook een boete bedrag vragen wanneer ik het toch zou willen opnemen.
Janny

AllPino
Berichten: 118
Lid geworden op: 23 nov 2009 19:10

Re: ABN Bank

Ongelezen bericht door AllPino »

Ik denk dat die verhoging is bedoeld om een aardige oprotpremie voor Zalm bij elkaar te kunnen sparen. Zalm gaat vrij uit na het onderzoek van de cie Scheltinga, maar de geloofwaardigheid van Zalm is weg en de houdbaarheid van zijn positie ook als baas van een staatsbank. Afscheid nemen van Zalm gaat dus niet gratis.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: ABN Bank

Ongelezen bericht door kweenie »

Janny schreef:Als ik "gratis" geld leen aan een bank, kunnen ze daar mee werken. Doordat veel mensen , hun inkomen via de bank ontvangen, is er op die wijze een hoeveelheid geld waarover ze geen onkosten hoeven te betalen. Wanneer ze met die onbelaste gelden mijn onkosten kunnen betalen, kan ik het in redelijkheid nog allemaal accepteren.
De bank ontvangt inderdaad een hoeveelheid geld, maar je zult maandelijks toch een redelijke hoeveelheid betalingen (kunnen) doen. Die kosten geld. Daarnaast kost het natuurlijk ook geld om jou geld te kunnen laten overmaken (bv. internetbankieren) of geld te kunnen laten opnemen (geldautomaten). Ze zullen daarom wel onkosten maken.

Die onkosten zullen voor de gemiddelde bankklant waarschijnlijk hoger liggen dan de rente die zij gemiddeld op het geld kunnen maken. Daarom zul je ook een vast bedrag per jaar extra moeten betalen.

Wat natuurlijk ook zou kunnen is dat ze je 2% rente gaan vergoeden, maar dat je rekening maandelijks 1½ euro meer zal kosten om aan te houden. Dan heb je in elk geval niet het gevoel dat ze van jou geld slapend rijk worden.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: ABN Bank

Ongelezen bericht door Janny »

Kweenie,
nu zitten we op hetzelfde spoor.
janny

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: ABN Bank

Ongelezen bericht door Noble »

@ janny,

je bent aan het vechten tegen de bierkaai..
ofwel roepen in het duister...

laat die mensen die de bedragen van de banken redelijk vinden gewoon slapen.

jíj hebt gelijk...
banken VERDIENEN milJARDEN aan ons geld, en blijven dikke bonussen uitdelen.
en ja, je hebt OOK gelijk dat er PRIJSAFSPRAKEN zijn...

en ja je hebt OOK gelijk dat de overheid ons in de strop om onze nek geduwd heeft
daar er GEEN andere oplossingen meer op de Nederlandse markt zijn.

wie er de klos zijn??

zoals gewoonlijk de lagere inkomens.... want die voelen de laatste 100 eurotjes het hardst..

Erg sociaal allemaal...

met dank aan onze politiek, die nu lekker met doorbetaald verlof/wachtgeld
op vakantie kan gaan, de komende jaaaaren doorbetaald krijgen..

en voor wat??

gewoon, het kabinetje laten ploffen, en húp lekkere dikke wachtgeld regeling... vangen...

AllPino
Berichten: 118
Lid geworden op: 23 nov 2009 19:10

Re: ABN Bank

Ongelezen bericht door AllPino »

In ruil voor Animal farm achtige toestanden onder bewind van "Napoleon" Wilders.

FiscaalJurist
Berichten: 579
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:39

Re: ABN Bank

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

gelukkig kunnen politiek en religie teren op een nooit oprakende bron "klanten" namelijk de ontevredenen. :lol:

AllPino
Berichten: 118
Lid geworden op: 23 nov 2009 19:10

Re: ABN Bank

Ongelezen bericht door AllPino »

....en zij die zeker weten dat ze geloven dat het goed komt.

Gesloten