LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Acer Aspire laptop weer kapot

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
November
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 dec 2009 00:01

Acer Aspire laptop weer kapot

Ongelezen bericht door November »

Vorige maand heb ik mijn laptop mogen ophalen bij de Media Markt na de reparatie - de microfoon, videokaart, toetsenbord en harde schijf waren allemaal kapot, allemaal vervangen.

1,5 maand later, de videokaart en microfoon zijn WEER kapot. Mijn moeder brengt de laptop vrijdag weer naar de Media Markt.
Volgende maand vervalt mijn garantie, wat moet ik nou doen als WEER dezelfde dingen kapot zijn? Ik doe niks raars met mijn laptop, hij staat altijd gewoon op de tafel in de woonkamer en ik sleep er niet mee rond. Heb ik geen rechten? Want als zij iets vervangen hoort het toch ok te zijn?

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Acer Aspire laptop weer kapot

Ongelezen bericht door jor »

Hoe oud/jong is de laptop precies ?

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Acer Aspire laptop weer kapot

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

lijkt me overigens sterk dat al die onderdelen gerepareerd/vervangen zijn... dan is een nieuwe laptop al gauw veel goedkoper. In principe zit er op je nieuwe onderdelen weer een bepaalde tijd garantie (zeker als ze door mediamarkt erin zijn gezet..

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Acer Aspire laptop weer kapot

Ongelezen bericht door BBCS »

Persoonlijk denk ik dat die onderdelen helemaal niet defect zijn.

Het is gewoon een bagger monteur die geen kennis van zaken heeft, die maar wat vervangt, in de hoop dat hij het defect daarmee verhelpt.

Zie je wel eens vaker.
Die monteur vervangt zomaar op de goede gok.

JL
Berichten: 466
Lid geworden op: 22 okt 2003 19:16

Re: Acer Aspire laptop weer kapot

Ongelezen bericht door JL »

Marcel jouw beroep is om die krengen te repareren en niet altijd proberen om met mooie woorden en wetsartikelen onder je garantie uit te komen :twisted:

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Acer Aspire laptop weer kapot

Ongelezen bericht door BBCS »

Dit heeft niets met wetsartikelen te maken.

Het probleem alleen is dat het zo moeilijk te bewijzen is.

Als ik lees wat bij de laptop van de TS allemaal vervangen is, dan kan ik alleen maar concluderen dat men niet weet hoe men een reparatie moet uitvoeren.
Okee, alles domweg vervangen valt niet onder een professionele reparatie, maar gewoon als een kip zonder kop alles vervangen, en in de hoop dat daarmee het defect vervangen is.
Men doet maar wat.

Het kan heel goed zijn dat er een softwarematige probleem is.

Ook is het de taak van MediaMarkt om dit ook zelf op te lossen.
Een laptop naar de fabrikant sturen zonder zelf proberen het probleem op te lossen, tja.
Dat zegt veel over MediaMarkt.


Als een probleem zich binnen de garantieperiode heeft openbaart en als er al 3 keer een reparatie is uitgevoerd en de boel blijft maar de fout in gaan, dan heeft ook na de garantieperiode in mijn ogen de TS nog steeds recht op garantie, dit omdat het probleem niet fatsoenlijk is opgelost en dat de TS in de garantieperiode het probleem netjes binnen 2 maanden na constatering heeft gemeld.
Als MM nu moeilijk doet?
Dan zit er niets anders op dan naar de rechter te gaan.

Ik heb al heel veel laptops geleverd (ook Acer) maar de toestanden welke de TS meemaakt heb ik nog nooit meegemaakt.

November
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 dec 2009 00:01

Re: Acer Aspire laptop weer kapot

Ongelezen bericht door November »

Dit gaat pas de 2e reparatie worden - een 3e zal er wel niet meer komen, want dat zou ons geld gaan kosten, en dat geld hebben we niet echt over voor zo'n slechte service. :?

En ik heb deze laptop in maart 2009 gekregen, alvast als cadeau voor mijn slagen. :)

En MM had mijn laptop naar Acer gestuurd, dus de reparatie is niet door MM zelf gedaan... Ik had op een lijstje alle problemen geschreven, deze kan ik me herinneren:
1. Computer loopt vast om simpele dingen (klik op een link en hij loopt vast, wissel van tabblad en hij loopt vast)
2. Paar keer de Blue Screen of Death gehad
3. De microfoon doet het slecht terwijl hij in het begin perfect was
4. Af en toe paarse strepen over mijn scherm heen
5. Toetsenbord is kapot aan de rechterkant
6. Als ik mijn laptop dicht heb geklapt en weer open doe is het geluid heel "hol"

Problemen nu:
1. De microfoon doet het niet (bij het checken van de microfoon bij geluiden gaat er geen balkje omhoog als ik tegen mijn laptop praat – hij doet het nu helemaal niet meer in plaats van gewoon slecht), en de kwaliteit van de microfoon op mijn koptelefoon is ook opeens zienderogen minder, terwijl de kwaliteit eerst perfect was. Veel ruis en je kunt mij bijna niet horen. Ik heb naar mijn koptelefoon’s microfoon gekeken bij ‘geluiden’, en als ik er in sprak op Skype ging het balkje van volume 100 langzaam naar 0.
2. Steeds weer paarse strepen op mijn scherm, vooral te zien op zwarte achtergronden. Vorige keer was hiervoor mijn videokaart geloof ik vervangen – zo snel weer kapot na 1,5 maand?
3. Geluid wordt opeens krakerig als ik iTunes een tijd open heb staan – gaat pas over als ik iTunes afsluit en opnieuw opstart. Ook is het geluid minder (klinkt veel ‘holler’) als ik mijn laptop een keer dicht heb geklapt.

Gesloten