LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC factuurterreur

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
colinenlaura
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mar 2008 09:58

UPC factuurterreur

Ongelezen bericht door colinenlaura »

Nooit hebben wij klachten gehad over UPC, totdat een aardige meneer die wij belden voor ondersteuning met onze digitale tv ons een nieuw internet abonnementy aanbood dat veel sneller maar net zo duur zou zijn als ons toenmalige abonnement en dat we er dan ook nog telefonie bij kregen die gratis was naar vaste nummers. Nou, dat leek ons wel wat. We hadden (natuurlijk) beter moeten weten, want vanaf dat moment begon de factuurterreur. Eerst alle diensten apart op de factuur, zodat geen pakketkorting werd toegepast. Toen na vele malen bellen een correctie die niet geheel terug ging tot begin abonnement en voilá vanaf dat moment ook dubbel internet (2 soorten) op de factuur. Ten einde raad gebeld met UPC voor hun faxnummer (dat je nergens gewoon kunt vinden, moet je weer achter in die wachtrij a zoveel cent per minuut) krijg ik eerst te horen dat er is afgesloten omdat er een achterstand is. De aardige meneer die ik aan de telefoon kreeg verzekerde mij echter dat het om een fout van UPC ging en er niet zou worden afgesloten. Eergisteren gebeld door weer een andere aardige meneer die mij liet weten dat alles in orde was en werd gecorrigeerd. Hij was echter een deel van de correctie nog vergeten, dus die zou nog worden gedaan en ik zou weer worden teruggebeld. Gisteren zet ik de PC aan: GEEN internet! Gebeld met UPC. Ja mevrouw er is een betalingsachterstand. Met de rook uit mijn oren wel 3 keer geprobeerd uit te leggen dat ik toch zeker niet afgesloten kan worden tijdens een lopende correctoeprocedure??? Nee, als er een achterstand is moet u die eerst betalen. MAAR er IS geen achterstand. Het spijt me mevrouw. Van hem toch maar het faxnummer gekregen en vanochtend een 9 pagina lange fax gestuurd met berekening etcetera. Als ze niet binnen 24 uur weer aansluiten zeg ik de boel op. Het leven is te kort voor dit soort frustratie :!:

LauLau :evil:

Forrestma-UPC
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 jan 2008 16:27

Re: UPC factuurterreur

Ongelezen bericht door Forrestma-UPC »

Beste colinenlaura,

Het is spijtig dat je hier nog hinder van ondervind.

Zou je jouw klantnummer of postcode en huisnummer willen sturen naar [email protected]? Dan zullen we proberen om het op te lossen.

Edit: Inmiddels zijn de problemen zoals je hebt vernomen opgelost

Met vriendelijke groet
Het UPC webcare team
Laatst gewijzigd door Forrestma-UPC op 17 mar 2008 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.

ger07
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 nov 2007 23:32

Re: UPC factuurterreur

Ongelezen bericht door ger07 »

In december 2005, hebben wij internet,televisie en telefoon, per aangetekend schrijven opgezegd.
In januari zijn de modems voor het internet en de televisie door een monteur opgehaald, perfect geregeld dachten wij.
Helaas verkeerd gedacht, in januari was alleen de TV opgezegd,gebeld en het zou alsnog netjes in orde gemaakt worden.
De lezers van dit forum snappen het al niet dus.
Februari de telefoon eraf, en in maart het internet, ondanks het feit dat de modems al waren opgehaald :idea: , bleef UPC factureren.
Eind maart hebben ze ons toen afgesloten wegens het niet tijdig betalen van niet geleverde diensten.
(Hoe sluit je iets af wat niet meer bestaat :?: .)

Enkele maanden later begon de ellende opnieuw, UPC probeerde nu via Transfair, hun onterechte rekeningen te incasseren.
Wij hebben toen Transfair per aangetekend schrijven, de situatie uitgelegd inclusief een copy van het opzegformulier en de facturen van januari, februari en maart.
In eerste instantie werd hierop niet gereageerd, maar na drie maanden
deden zij een nieuwe poging te incasseren.
Ook toen heb ik ze weer geschreven, met verwijzing naar de aangetekende brief.
Geen reactie meer, eindelijk van het leed,dat UPC heet af.

Maar helaas vandaag ontwaakte ik weer uit mijn dromen :P .
Vandaag kreeg ik van M.G. de Jong uit Arnhem een uitnodiging:
Hij verzoekt mij BINNEN ACHT DAGEN NA VANDAAG een bedrag van 192 euro aan zijn kantoor te voldoen.
Het betreft een vordering van UPC NEDERLAND B.V.
Overigens is dit incassokantoor op dit forum welbekend:


http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... light=jong

Opnieuw wordt met rechtsmaatregelen gedreigd, laat maar komen,
alle brieven en facturen zijn er nog.
Wij besteden aan deze dubieuze praktijken van incassokantoren geen
postzegel meer.
ENERGIE en TIJD voor een eventuele rechtszaak is voldoende aanwezig!!

PS.Als u dit leest denk dan niet dat dit een uitzondering is.
Wij hebben 3 dochters die recent UPC hebben opgezegd,
bij 1 lijkt het goed te gaan, 2 komen zo als het er nu uitziet in de
zelfde molen.

U bent gewaarschuuwd, begin er nooit aan
.

Forrestma-UPC
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 jan 2008 16:27

Re: UPC factuurterreur

Ongelezen bericht door Forrestma-UPC »

Beste ger07,

De situatie die je schetst, is erg vervelend. Graag zouden wij willen bekijken of wij hierin iets kunnen betekenen.

Zou je jouw klantnummer of postcode en huisnummer willen sturen naar [email protected]?

Met vriendelijke groet,
Forrestma
UPC Webcareteam

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: UPC factuurterreur

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Overigens, heer Forrestma-UPC,

werkt die Guust Flater nog bij jullie bij de binnenkomende post?

Ik krijg tenminste wratten op m'n tenen van alleen al het lezen van die drie letters; UPC.
Alleen al de slinkse,a-sociale en gemene manier waarmee ze in Amsterdam ook nog eens het monopolie wilden verkrijgen op het glasvezelnet met een corrupte wedhoudster moet al voldoende zijn om niet met dit Amerikaanse (zwart geld witwas???)bedrijf in zee te gaan.

Voor de mensen met een geweten is dan Digitenne de uitkomst.
Bovendien een stuk goedkoper hoewel ook minder zenders.

Nee, als een bedrijf drie jaar na dato aan een overledene nog nota's stuurt dat er betaald moet worden of anders men wordt afgesloten terwijl die afsluiting al had plaatsgevonden.

Wanneer een bedrijf een aangetekende brief krijgt dat van een duplexwoning één woning is gemaakt en er dus geen bovenbewoner meer bestaat en dan toch dreigen met afsluiting terwijl de benedenbewoner, teruggekeerd in de gerenoveerde woning gewoon zijn abonnement betaald dan is het wel heel erg mis.

Die UPC toch!

Grootvader

Beertje02
Berichten: 377
Lid geworden op: 09 dec 2006 15:52

Re: UPC factuurterreur

Ongelezen bericht door Beertje02 »

UPC kan er beter voor zorgen dat die kweldesk eens beter functioneert,
het zijn een stelletje onbenullen daar bij UPC.

Het webcareteam zal dan niet nodig zijn, ondanks het feit dat ze best wel voor sommige mensen een oplossing bieden.

ger07
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 nov 2007 23:32

Re: UPC factuurterreur

Ongelezen bericht door ger07 »

[quote Geplaatst op 17 Mrt 2008 10:09 door Forrestma-UPC


--------------------------------------------------------------------------------

Beste ger07,

De situatie die je schetst, is erg vervelend. Graag zouden wij willen bekijken of wij hierin iets kunnen betekenen.

Zou je jouw klantnummer of postcode en huisnummer willen sturen naar [email protected]?

Met vriendelijke groet,
UPC Webcareteam
][/quote]

UPC kan voor ons niets meer betekenen, als wij onze gegevens aan u bekend maken begint de ellende weer opnieuw.
Als UPC hun vorderingen aan dubieuze incassokantoren blijft uitbesteden,kan alleen een rechter een eind aan dit drama maken.
( Transfair en M.G.de Jong weten donders goed dat deze vordering onterecht is, maar blijven mij lastig vallen.)

Nog een reden dat wij geen enkel vertrouwen in UPC hebben is het volgende:
In 2002 hadden wij geen internet meer.
Mijn vrouw heeft toen gebeld, en kreeg de volgende standaard antwoorden:
Storing in de wijkcentrale, stekker eruit 30 seconden wachten, er wordt aan gewerkt, of het ligt aan uw computer.
Dit dagelijks VIJF WEKEN lang, maar in week zes had mijn vrouw geluk,
ze kreeg een dame aan de lijn met VERSTAND en NORMEN en WAARDEN.
Deze medewerkster heeft er een case van gemaakt, en toen bleek het modem defect te zijn.
In week ZEVEN is het modem vervangen, en hadden wij eindelijk weer internet.

Volgens de toen geldende voorwaarden van Chello, hadden wij recht op een schade vergoeding.
In eerste instantie hebben wij de periode zonder internet niet betaald.
Na een half jaar kwam toch de rekening over deze periode.
Gebeld en wat bleek, we hadden wel recht op schade vergoeding, maar hadden dit niet gemeld bij een speciaal hiervoor telefoonnummer, eigen schuld, dikke bult.
We hadden de keus betalen of afgesloten worden.
We hebben met pijn ln hart betaald, om reden dat er toen geen enkel alternatief was als de inbelverbinding van KPN.

Terug naar 2008. UPC heeft een nieuw logo, verder niets.
In 2008 MOET je eerst een maand betalen voor een dienst die is opgezegd, daarna krijg je (misschien ) na acht weken je teveel betaalde geld en je borg voor het modem terug.
Inderdaad een vos verliest wel zijn haren niet zijn streken.
Nogmaals, een gewaarschuuwd mens telt voor twee.
Aanmelden is zo gedaan, ervan afkomen een drama.

( Grootvader iedere keer als UPC intik of uitspreek beginnen mijn tenen te jeuken, hopelijk is het geen besmettelijk virus.
Mocht ik ook wratten krijgen, ia daar dan een medicijn voor ?.
Of geldt hier ook voorkomen is beter dan genezen. )

Beertje02
Berichten: 377
Lid geworden op: 09 dec 2006 15:52

Re: UPC factuurterreur

Ongelezen bericht door Beertje02 »

Beste ger07.

UPC is net als een virus, als het je eenmaal te pakken heeft is het moeilijk om er weer vanaf te komen.

Hulde voor uw standpunt en doorzettingsvermogen,u heeft helaas hard leergeld moeten betalen.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: UPC factuurterreur

Ongelezen bericht door kanovaarder »

UP, oh nee toch!!

Volgens mijn buurman die tevens mijn huisarts is is er maar één remedie, die drie letters zoveel mogelijk vermijden!

Helaas gaat dit niet altijd omdat men daar jaren geleden een abonnement heeft afgesloten.

Een conflict over terugbetaling?

Eerst een aangetekende brief met bericht van ontvangst waarin u een finale datum meld waarvoor het bedrag op uw rekening moet zijn overgeschreven.

Daarna, bij geen gehoor, contact opnemen met;
[email protected]
en laat dat bureau maar uw geldvordering verder behandelen.
Dit bureau heeft alle expertise in huis zoals advocaten en gerechtsdeurwaarders.

Het lijkt mij leuk als als beslag wordt gelegd bij dat ('k durf het niet meer uit te spreken dat vloekwoord.)

En inderdaad, het begint met jeuk!!

Grootvader

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: UPC factuurterreur

Ongelezen bericht door agro »

upc is net als ongedierte, je kan het proberen te bestrijden met alle mogelijke middelen, maar uitroeien zal heellaas niet lukken.

Met betrekking tot die zogenaamde helpdesk, daar zit gewoon een stelletje onbenullen die een sport van klantje pesten maken, enkele klanten die de weg dan vinden naar Tros Radar worden wel geholpen, edoch het grote merendeel wordt voor deze onbenullen voor de gek gehouden, als de firma list en bedrog dat gespuis eens verwijderd was het hele gedoe met dat zogenaamde webcare team niet nodig.

De mogelijkheid bestaat ook nog dat een paar fakers hier wat problemen neerpennen welke dan zogenaamd door dat team opgelost worden, zou me niks verbazen.
Niks is te gek voor de firma list en bedrog.

UPC-drama
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:16

Re: UPC factuurterreur

Ongelezen bericht door UPC-drama »

Beste ger07,

Ik heb hier al iets gepost :
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?p=740644#740644

Het geschil ging over een vermeende niet betaalde factuur.

Ik kom zojuist terug van de rechtbank...
N.a.v. ons verweer heeft UPC de vordering ingetrokken :!:
:D

Mijn partner en ik beraden ons nu op juridische stappen tegen UPC om de gemaakte onkosten vergoed te krijgen alsmede een compensatie te ontvangen voor de tijd en energie wat dit gekost heeft. :twisted:

Mijn advies: Het er niet bij laten zitten en gewoon voor de rechter laten komen. Laat UPC maar voortdurend betalen (minimaal voor de kosten van de rechtzaak). Het is ontoelaatbaar dat dit bedrijf haar klanten op een dergelijke manier schoffeert!

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: UPC factuurterreur

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Onterechte rechtzaak?? UP*

(Nee, ik tik niet die drie letters; allergisch)

Wie na zo'n rechtzaak vergoeding van onkosten wil hebben is zeker bij dat bedrijf te laat.
Dit soort zaken moet men tijdens (schriftelijk vóór) de rechtzaak inbrengen.

Daarbij moet men denken aan de vele onnodige telefoontjes, de reis- en parkeerkosten, gederfde inkomsten, griffiekosten,advocaatkosten en dergelijke.

De volgende...................

Grootvader

UPC-drama
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:16

Re: UPC factuurterreur

Ongelezen bericht door UPC-drama »

De onkosten zijn reeds geëist in het verweer bij deze rechtzaak.
Echter Als UPC de vordering intrekt dan is er geen uitspraak van de rechter en worden deze geëiste kosten dus ook niet toegewezen.
Daarom gaan wij deze alsnog vorderen van "haar die niet genoemd mag worden" :wink:

Een bevriende jurist vindt dit wel een leuk projectje en helpt ons hier bij...

ger07
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 nov 2007 23:32

Re: UPC factuurterreur

Ongelezen bericht door ger07 »

Re: UPC factuurterreur
Eindelijk komt er een eind aan de terreur van UPC/M.G.de Jong, we hebben een brief van de rechtbank, met een niet verrassende uitslag.
UPC wenst in casu om haar moverende redenen van verder procederen af te zien.
UPC verzoekt de onderhavige procedure te royeren.

Nu vier jaar later klopt hun administratie plotseling wel, en hebben ze dus samen met M.G.de Jong doelbewust geprobeerd om onterechte facturen te incasseren.

In ons verweer bij de rechtbank hebben wij een schadevergoeding gevraagd,
UPC verzoekt de rechter deze vergoeding te beperken.
UPC blijft zijn (ex)klanten schofferen, inplaats van een behoorlijke schade vergoeding ( ook voor de weken dat we geen internet hadden ), proberen zij er goedkoop van af te komen.

Gesloten