LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Natuurlijksnoepen.nl en iDEAL betalingen.

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Mbx1

Natuurlijksnoepen.nl en iDEAL betalingen.

Ongelezen bericht door Mbx1 »

Ik heb een bestelling geplaatst bij natuurlijksnoepen.nl. Meteen betaald via iDEAL. Toen ik na een paar dagen emailde om te vragen waar mijn bestelling bleef, aangezien ik nog steeds niets ontvangen had, kreeg ik zojuist pas een email terug met hierin de mededeling dat er pas werd verzonden als het geld op hun rekening binnen was van iDEAL. Dit kon wel tot nog 5 werkdagen duren, aldus de webwinkel eigenaar.

Huh? Ik werk al enige tijd voor een bank en in ons systeem word een iDEAL betaling toch echt meteen op de rekening bijgeschreven. Ik heb nog nooit zulke onzin gehoord. He meteen een boze email terug gestuurd. Komop zeg, zo neem je mensen niet in de maling.

Zijn dit nou gewoon oplichters? Ik kan verder niets over de webwinkel vinden. Stom dat ik niet eerst gegoogled heb.

CeesKeijser

Re: Natuurlijksnoepen.nl en iDEAL betalingen.

Ongelezen bericht door CeesKeijser »

Er zijn payment providers waarbij je niet meteen het geld op je rekening krijgt.
Maar dit geld is wel al bij een tussenpartij tussen de payment provider en de webshop op dat moment, dus dit mag geen reden zijn om het product niet te verzenden.
Aangezien het geld theoretisch al van de webshop is.

Mbx1

Heb het even nagekeken en je hebt gelijk, ik ben hier alleen bekend met rechtstreekse bank naar bank overschrijvingen, maar het kan dus idd een aantal dagen duren als ze geen rechtstreeks contract met een bank hebben afgesloten maar met een payment provider.

De verkoper bepaalt zelf of ze binnen 1, 3, 5 of 7 dagen het geld gestort willen hebben (zullen wel kosten aan zitten), maar ze krijgen dus wel onmiddelijk na betaling een bericht dat er betaald is, dus het geld is zeker voor ze. Waarom dan zo lang wachten met verzenden? Niet bepaald klantvriendelijk.

Jemig, ik had dus voor vandaag echt dat snoep nodig en heb het dus nog niet. Dit is echt heel vervelend. Had ik dit geweten was ik nooit met ze in zee gegaan.

Moet zo'n winkel dan niet in de voorwaarden zetten dat ze pas na en week of anderhalf na betaling overgaan tot verzending? Bied dan geen iDEAL aan, als je toch niet meteen na betaling gaat verzenden.

CeesKeijser

Ongelezen bericht door CeesKeijser »

Het getuigt inderdaad niet van enig klantvriendelijkheid dit.
Ik zou ook gewoon geld terugvragen om die reden, mocht dit echt niet zijn aangegeven.

Mbx1

Ik heb een paar dagen geleden al aangegeven dat, indien ze niet tot levering over zouden gaan, ik gewoon mijn geld terug zou willen. Dat deden ze niet.

Er werd gezegd dat konden zien dat de transactie gelukt is (dan stuur je het toch?), maar dat ze pas vrijdag tot levering over gaan. Dus dat komt vast ergens volgende week pas. Ik moet het nog zien, vertrouw ze voor zover ik ze kan gooien en heb inmiddels gelukkig, net op tijd, een winkel gevonden die dit specifieke snoepgoed verkocht.

Goede les voor de volgende keer, alleen bij bekende online webwinkels kopen :)

Mbx1

En nog steeds niets ontvangen. Begin een beetje het akelige vermoeden te krijgen dat dit gewoon weer een ander malafide oplichtersbedrijfje is wat het geld incasseert en vervolgens in rook opgaat.

Mbx1

Even een vreemde vraag, maar kun je voor een bestelling van 20 euro aangifte doen? Of is dat een bedrag waarvoor je zou zeggen "Laat maar zitten"?. Ik word gewoon echt opgelicht nu. Geen levering, geen geld terug, geen reactie op email.

Voelde al nattigheid toen de verkoper reageerde met een gmail adres. Jemig, dit soort webwinkels mogen toch gewoon niet blijven bestaan.

Sunshine80

Ongelezen bericht door Sunshine80 »

Hoi,

Ik heb ook even op Google gezocht naar andere klachten, maar vind net zoals jij niks.

Ik kan het rekeningnummer niet achterhalen. Heb je daar al eens via Google op gezocht?

Ik heb dat zelf eens gedaan toen ik iets niet vertrouwde wat ik via Marktplaats van iemand wou kopen. En maar goed ook... Rekeningnummer via Google opgezocht en bleek het een oplichter te zijn.

Overigens denk ik dat je aangifte weinig uit zal halen...

Groetjes en succes!

Mbx1

Ben ook bang dat aangifte niet zal uithalen. maar je word er gewoon zo nijdig van. Je verwacht gewoon niet dat je opgelicht word door een snoepwebwinkel waar je met iDEAL kan betalen. Beetje naief misschien.

Nu beweren ze dat ze op vrijdag al verzonden hebben en geven aan geen tijd meer aan 'de kwestie' te willen besteden. Ik heb ze gevraagd om een 3S code van het pakket zodat ik kon nakijken wat er dan wel met het pakket gebeurd is, maar toen beweerden ze dat de bestelling per reguliere post verzonden was. Onmogelijk. Daar was de bestelling te groot voor: 4 flinke zakken snoep en talloze lollies, en dat zou allemaal door een brievenbus passen?

Ben bang dat ik gewoon echt opgelicht ben. Gatsie, als je toch ouders die snoep voor hun kindjes kopen op moet lichten ben je echt ver gezakt.

Berenice

Ongelezen bericht door Berenice »

Ook al hebben ze het met brievenbuspost verzonden, dan nog zijn zij verantwoordelijk dat het pakket bij je aankomt. Als sturen ze het met de plaatselijke postduif, dat maakt niets uit. Het is hun risico dat ze het met de brievenbuspost versturen.

Sunshine80

Ongelezen bericht door Sunshine80 »

Mbx1 schreef:Ben ook bang dat aangifte niet zal uithalen. maar je word er gewoon zo nijdig van. Je verwacht gewoon niet dat je opgelicht word door een snoepwebwinkel waar je met iDEAL kan betalen. Beetje naief misschien.

Nu beweren ze dat ze op vrijdag al verzonden hebben en geven aan geen tijd meer aan 'de kwestie' te willen besteden. Ik heb ze gevraagd om een 3S code van het pakket zodat ik kon nakijken wat er dan wel met het pakket gebeurd is, maar toen beweerden ze dat de bestelling per reguliere post verzonden was. Onmogelijk. Daar was de bestelling te groot voor: 4 flinke zakken snoep en talloze lollies, en dat zou allemaal door een brievenbus passen?

Ben bang dat ik gewoon echt opgelicht ben. Gatsie, als je toch ouders die snoep voor hun kindjes kopen op moet lichten ben je echt ver gezakt.
Is het misschien een idee dat je hen de link toestuurt waar nog meer klachten over hun bedrijf geregistreerd staan?

Dat zij geen tijd meer aan de kwestie willen besteden duid op een ZEER slechte (klanten)service. Zij moeten samen met jou tot een oplossing komen. Wat een PIEP bedrijf!

Is er geen Geschillencommissie o.i.d. voor dit soort zaken?!

Mbx1

Dat wist ik niet, Berenice, maar ik geloof niet dat zij daarom malen. Ze zeggen dat ze bedrijfsenveloppen in de brievenbus van het postkantoor deponeren, en daar is wat hen betreft mee klaar. Maar eerlijk, die bestelling had gewoonweg niet door de brievenbus gepast! Onmogelijk. Het ging om 20 euro aan snoep!

Het enige wat ik nog terug kreeg, en ik quote:

"Onze administratie heeft dat woensdag gedaan en vrijdag hebben wij de snoep, volgens onze standaardprocedure, naar je opgestuurd. Hiermee hebben wij aan onze verplichting voldaan."

Vreemd genoeg emailen ze nu weer met een ander (gmail) email adres, wat blijkbaar weer een ander bedrijf is. Het word steeds waziger.

Verder sloten ze de email af met:

"We hebben het snoep echt opgestuurd en ik ben er zeker van dat er een verklaarbare reden is waarom jij het niet gekregen hebt.

Heb je bijvoorbeeld een speciale maat brievenbus? Design ofzo?????

We hebben dit echt nog nooit eerder gehad. Spijtig voor je."

p.jansen

Ongelezen bericht door p.jansen »

Er is inderdaad een organisatie, die je kan ondersteunen bij dit soort "transacties"
namelijk :
Consuwijzer.nl met betrekking tot Nederlandse aangelegenheden.

Ondervindt je problemen met buitenlandse sites dan verwijst men door naar :

'[email protected]'. Deze hebben voor mij vanuit Luxemburg mbt een betaling en geen levering via een "Nederlandse" site, het aankoopbedrag van 35 euro kunnen terugvorderen!
Dus hoe klein t bedrag ook is: proberen terug te krijgen! Succes.
vriendeljke groeten, Pauline

Holy53

Ongelezen bericht door Holy53 »

Dit staat op de site van iDEAL:
Wanneer u een klacht heeft over de bestelling zelf, bijvoorbeeld over de levering van de bestelling, kunt u contact opnemen met de webwinkelier waar u de bestelling heeft geplaatst en proberen hier samen uit te komen.
Mocht het u niet lukken om dit zelf op te lossen met de webwinkelier, dan kunt u via onderstaande link het klachtformulier van Thuiswinkel.org invullen. Thuiswinkel.org is de branchevereniging voor bedrijven die zich bezighouden met het verkopen op afstand aan consumenten van producten en/of diensten.
http://www.thuiswinkel.org/consumenten/ ... mulier.htm

Gesloten