LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Prijsverhoging Xs4all Pack

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
EdoK

Prijsverhoging Xs4all Pack

Ongelezen bericht door EdoK »

Vandaag berichtte xs4all mij dat per 1 april 2010 de prijs van een Pack-abonnement wordt verhoogd van EUR 9,95 naar EUR 15,- per maand (incl. BTW).

Twee jaar geleden heb ik mijn abonnement bij xs4all opgezegd vanwege een jarenlange onstabiele verbinding met veel te lage snelheden. Omdat ik al sinds 1997 hetzelfde e-mailadres gebruikte heb ik gebruik gemaakt van de mogelijkheid om de mailbox te behouden middels een pack-abonnement.

De prijsverhoging van 50% vind ik ronduit belachelijk. De enige service die ik van xs4all afneem is de mailbox waarbij ik 2 aliassen in gebruik heb en ook echt niet meer nodig heb. Toegang tot internet loopt via een andere provider. De prijsverhoging voelt als een soort 'gijzeling'. Een e-mailadres dat je jarenlang gebruikt wordt een belangrijk onderdeel van je (sociale) leven. Ik heb dus geen andere keuzes dan de verhoging van 50% te accepteren of de e-mailadressen te verlaten.

Is een dergelijke prijsverhoging normaal? Zijn er ook andere mensen die geschrokken zijn van deze prijsverhoging van xs4all?

sverzijl

Re: Prijsverhoging Xs4all Pack

Ongelezen bericht door sverzijl »

Ik kreeg de mail ook net binnen. Ik heb maar gevraagd of dit een 1-april grap is want deze prijsverhoging is natuurlijk belachelijk. van 9,95 naar 15 euro/maand voor alleen een email adres. Daar heb je al bijna een volwaardig internet abonnement voor (inclusief email adressen)!

Zelfde situatie als jij, ik gebruik mn xs4all email adres al sinds jaren 90 en had het graag zo gehouden. 9,95 vond ik al tegen te hoge kant aan, maar vooruit. 15 euro/maand is van den zotte. Dan ga ik wel over naar een gmail account (gratis, via POP3/IMAP en natuurlijk webmail op te halen, en ook nog eens 15x zoveel opslag). Het enige nare is dat ik overal waar ik met met een xs4all email adres geregistreerd heb dit moet aanpassen.

Ik heb het idee dat ze gewoon af willen van alle 'pack gebruikers'.

Simon

eriksteef

Ongelezen bericht door eriksteef »

Ik heb me ook verbaasd over deze enorme prijsstijging.
Ik zou denken xs4all onwaardig.

Ze pronken wel heel erg met hun status van beste provider
maar ze zijn geen haar beter dan al die andere providers

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

De prijsverhoging is nogal fors. Mijn indruk is ook dat xs4all dit product aan het losweken is.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Een mooi bewijs dat XS4ALL van KPN is. KPN-breed worden zeer forse prijsverhogingen doorgevoerd. Mijn Telfort ADSL-abo wordt 25% duurder per 1 april a.s. "wegens regelgeving" (echt waar, geen grap). Belbuget bellen met KPN wordt ook tientallen procenten duurder.

reko64

Ongelezen bericht door reko64 »

Dit is geen acceptabele verhoging. Ik voel me ook min of meer gebonden aan XS4ALL doordat ik via VOIP van Xs4all bel met mijn vaste telefoonnummer. Het is erg veel werk en gedoe om dat naar een andere provider om te zetten.
Het bijzondere van de mail waarin de prijsverhoging van meer dan 50% wordt aangekondigd is dat ze in het zelfde mailtje je proberen over te halen om over te stappen op ADSL van XS4ALL (want dan heb je Pack niet meer nodig.)
Maar: Wie zou er overstappen naar een provider die je zomaar zo'n gigantische prijsverhoging door de strot duwt?
Ik ga zeker niet akkoord en ik ga de moeite doen om mijn vaste telefonie ergens anders onder te brengen. Lezers: doe mee en stem met je voeten!

EdoK

Als je de helpdesk belt krijg je inderdaad ook heel snel het verhaal dat overstappen op een adsl van xs4all slimmer is.

jor

Ongelezen bericht door jor »

Ook op tweakers.net een groot stuk over deze provider die er wel een hele vreemde manier van klantenbinding op na houd.
http://tweakers.net/nieuws/65823/xs4all ... ocent.html

Bron = tweakers.net

sannie456

Ongelezen bericht door sannie456 »

Ik maak zelf geen gebruik meer van xs4all, maar is het niet zo dat xs4all 1 van de weinige providers is waarbij je uberhaupt na op te zeggen van je internetverbinding nog gebruik kunt maken van je emailadressen? Mijns inzien is dat toch al een fijne extra service... De manier waarop XS4ALL dit bedrag verhoogt, is misschien wat minder. Het lijkt me logisch dat ze graag van de Pack klanten af willen, omdat dit een hoop administratieve rompslomp scheelt. De mogelijkheid om in plaats van op te zeggen, een adsl abonnement te nemen, lijkt me voor een paar euro meer, een goede deal dacht ik zo. ;)

EdoK

sannie456 schreef:Ik maak zelf geen gebruik meer van xs4all, maar is het niet zo dat xs4all 1 van de weinige providers is waarbij je uberhaupt na op te zeggen van je internetverbinding nog gebruik kunt maken van je emailadressen? Mijns inzien is dat toch al een fijne extra service... De manier waarop XS4ALL dit bedrag verhoogt, is misschien wat minder. Het lijkt me logisch dat ze graag van de Pack klanten af willen, omdat dit een hoop administratieve rompslomp scheelt. De mogelijkheid om in plaats van op te zeggen, een adsl abonnement te nemen, lijkt me voor een paar euro meer, een goede deal dacht ik zo. ;)
Sannie, in veel gevallen zijn klanten niet voor niets bij xs4all weggegaan met de dataverbinding. Veel hostingproviders leveren een mailbox voor minder dan de helft van dat bedrag. Ik wil ook niets meer dan de mailbox. De rest kan mij gestolen worden. Na 12 jaar voelt het ook wel een beetje als het afstand moeten doen van een naam.

eriksteef

Ongelezen bericht door eriksteef »

@Sannie456
Het is inderdaad prettig dat je bij xs4all nadat je weg bent gegaan nog je email adressen kan behouden. Daar betaalde je tot voor kort 10,- per maand voor. Er is dus niet echt sprake van liefdadigheid. Mensen die dit belangrijk vinden en niet zomaar hun email adres konden missen hadden die 10 euro er wel voorover. Nu worden wij dus geconfronteerd met een prijsverhoging van 50%. En als je het er niet mee eens bent dan mag je opr.... . Het feit dat je er echter 10 euro per maand voor over hebt om dat email adres te mogen behouden geeft aan dat dat waarschijnlijk niet zo eenvoudig gaat.
Er is in mijn ogen dus sprake van een vorm van machtsmisbruik dat tot voor kort niet bij xs4all paste als duurder buitenbeentje in provider land. Helaas verandert xs4all inmiddels in een gewone ordinaire provider. Het zou me ook niet verbazen als binnen vijf jaar xs4all volledig is opgeslokt en geïntegreerd is binnen de KPN stal, zie "Het Net" en "Planet Internet".

De marketing manager die deze prijsverhoging heeft ingevoerd zat vorig jaar nog in die stal.

Simon_W

Ongelezen bericht door Simon_W »

Het is gewoon een vorm van oplichting om een prijs met 50% te verhogen. Men maakt reclame met het feit dat iedereen Pack bij zijn ADSL abonnement krijgt. Maar 99% gebruikt dit niet dus dat is dan makkelijk verdienen. De weinigen die het wel gebruiken zullen daar goede redenen voor hebben.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Simon_W schreef:Het is gewoon een vorm van oplichting om een prijs met 50% te verhogen.
Dat is een onrechtmatige beschuldiging. Al maken ze er € 1000,- per maand van. het is volstrekt legaal.

S.

Ongelezen bericht door S. »

Dat is een onrechtmatige beschuldiging. Al maken ze er € 1000,- per maand van. het is volstrekt legaal.
Misschien wel, maar alleen een gek zal dit accepteren. De rest gaat hiertegen ageren.

Gesloten