LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen aygo

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
SebasenJits

Problemen aygo

Ongelezen bericht door SebasenJits »

Hallo allemaal,
Sinds 2006 ben ik ook bezitter van een aygo. In het begin leek het allemaal prima te gaan. Eerlijk gezegd geen last van lekkage gehad. Maar nu het volgende. Afgelopen week problemen met schakelen. Naar de garage gegaan en laten na kijken. Conclusie koppeling is kappot. Kosten voor dit geintje €800,- staat net 86000 km op de teller. Daar komt bij dat ik afgelopen augustus spontaan door mijn remmen heen ben getrapt. Wat bleek de totale remvoering van het linker voorwiel was weggeslagen. Gevolg 2 nieuwe remschijven en 4 blokken. Want ja als 1 kant vernieuwd wordt dan ook maar de andere kant. Is wel opgelost maar als nog een groot deel zelf moeten betalen.
Ik ben nu in discussie met de garage. Ben benieuwt hoe dit afloopt.
Zijn er meer mensen met deze klachten?

Harry~~ Tussengas

Re: Problemen aygo

Ongelezen bericht door Harry~~ Tussengas »

Een hydraulische koppeling is niet af te stellen, soms helpt koppelingvloeistof vervangen weleens als de cilinder blijft hangen.
Als de Aygo een kabelverbinding heeft dan is die (vrije slag) wel te stellen.
De vrije slag is het gebied dat je kunt indrukken zonder dat er iets gebeurt.

Gewoon zorgen dat je je koppeling zodanig afstemt dat ie in het midden het werk doet en als je je pedaal op de bodem hebt, je zeker weet dat je volledig ontkoppeld bent....en het kost niets.
Op deze wijze kan je volledig profiteren van de dikte van de platen, vervangen is alleen maar leuk voor de omzet voor de garage....terwijl kabeltje afstellen zo gebeurt is. (voor de volgende 80.000km bij normaal gebruik)

Gesloten