LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met HTC

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
quicktime
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 okt 2009 16:33

Problemen met HTC

Ongelezen bericht door quicktime »

Hallo,

Misschien dat iemand een antwoord/avies voor me heeft.
Ik heb in juli 2009 een HTC touch pro 2 aangeschaft nadat mijn vorige HTC na een aantal jaren trouwe dienst er mee kapte. In augustus kwam ik er achter dat de GPS functie niet werkte. Daarom ben ik terug gegaan naar de winkel. Daar kreeg ik de keuze of zij het toestel naar HTC zouden sturen, of dat ik het zelf wilde laten ophalen bij mij thuis. Uit ervaring met mijn vorige toestel weet ik dat reperatie bij HTC erg lang duurt, en als het via de winkel opgestuurd moet worden duurt het nóg langer (ook aldus de verkoper). Soit, ik heb dus het telefoonnummer van HTC meegekregen en opgebeld. De vrouw aan de telefoon vertelde mij dat ik eerst de updates moest proberen voor het toestel opgehaald kon worden. Dat heb ik gedaan maar nog steeds niks. Omdat ik mijn telefoon eigenlijk altijd nodig heb, voor zaken als internet en agenda e.d. is er een kleine periode verstreken alvorens ik de mogelijkheid had hem op te laten halen. Twee weken terug is het toestel dus opgehaald. De diagnose is een defecte antenne, en daardoor dient het mainboard vervangen te worden. dit valt echter buiten de garantie omdat er oxidatie verschijnselen zouden zijn op het mainboard! de keuzemogelijkheden zijn: of repareren voor 260 euro, of zo terugsturen voor 43 euro..... of het toestel aan htc afstaan ik neem uiteraard geen genoegen met deze onzin, maar mijn vraag was dat ik nu het beste kan doen? ik heb nog niet gereageerd op deze 'keuze mogelijkheden'. Het is absurd dat ik een toestel koop van 550 euro waarbij iets niet werkt en dat ik daarna nog eens 260 euro moet betalen voor iets dat hun fout is en nog binnen de garantie valt... als iemand een idee heeft... ik hoor het graag :)

peterdejong8
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 feb 2010 20:35

Re: Problemen met HTC

Ongelezen bericht door peterdejong8 »

ey, is bij jouw het probleem na al die maanden al opgelost? Mijn mobiel viel soms uit en deed het nu helemaal niet meer, ook bij mij oxidatie vastgesteld wat ik eigenlijk nog steeds niet snap. Alleen bij mij willen ze hem niet repareren, het is of daar laten vernietigen of 42euro en terugsturen.

Mvg Peter de Jong

foreverfan
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 jun 2005 18:05

Re: Problemen met HTC

Ongelezen bericht door foreverfan »

HTC als je het opstuurt zoals mij naar Dynafix bij een kapotte usb lader krijg je het antwoord dat dit door val, stoot of duw schade komt hoewel binnen de garantie kan je hier wel 95,- voor betalen omdat dit soort schades buiten de garantie vallen volgens hun. HTC en hun schadebedrijven kunnen net zo goed geen garantie geven op hun producten want z ekomen stevast met als reactie dat je iets moet betalen want het valt niet binnen de garantie.
Hun bedrijf is er op gericht om zo weinig mogelijk schades zelf te betalen volgens mij en reparaties toch op de klant te verhalen ook al zijn die binnen de garantie periode

Bij mij is de keuze zon'n 95,- te betalen of iets van 35,- en hem ongerepareerd terug krijgen of hem milieuvriendelijk te laten verwerken. Het toestel is overigens twee jaar oud nu,

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Problemen met HTC

Ongelezen bericht door Henri42 »

Telefoon toestellen via een provider met abbo bellen, met klachten wordt het toestel omgeruild, ik ga nooit naar de winkels in de stad :?

AntiBullshit
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 feb 2010 12:11

Re: Problemen met HTC

Ongelezen bericht door AntiBullshit »

Als zij oxidatie vinden, dan hebben zij dat gevonden, zij zijn de experts, niet jij, Deal with it. Niet voor niets dat ze overal van die aanvullende garanties aanbieden voor een extra maand bedrag. Want,

Dames heren,

Ter introductie,

De Fabrieksgarantie.
de naam zegt het al, ''Fabrieks''garantie,
Houd in; je bent gedekt tegen alle vormen van schade aangericht bij productie door de fabrikant. ook vallen eventuele software matige klachten hierin. de rest, is gebruikersschade. en die valt dus BUITEN de Fabrieksgarantie.

net zoals de meneer die zijn telefoon heeft opgestuurd omdat zijn lader het niet meer deed...Let op....Hij heeft het wel gedaan :wink: Betekent dus, dat het in jouw bezit is gebeurt, en helaas, daarom geen garantie.

Dont hate me for this, want zo is het.

Overigens, als zij oxidatie hebben aangetroffen snap ik niet waarom ze hem nog willen repareren, want oxidatie valt onder vochtschade (lees: Regen,Telefoon meenemen in de badkamer tijdens douchen etc) en vochtschade valt niet te repareren..........

foreverfan
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 jun 2005 18:05

Re: Problemen met HTC

Ongelezen bericht door foreverfan »

Indien ze dat al weten dat de lader het wel gedaan heeft dan moeten ze dat eigenlijk bij het reparatie bedrijf of HTC gelijk zeggen voor de telefoon opgestuurd wordt, dan hoef ik hem ook niet op te sturen. Nu brengen ze me dalijk 35,- in rekening om een ongerepareerde telefoon van 2 jaar oud op te sturen. Of 95,- voor een gerepareerde telefoon.
Dat is enorm snel verdiend om even 5 minuten in de lader te kijken.

Ik moet voor 35,- wel bijna een hele dag werken en het reparatiebedrijf verdiend die soms wel in een minuut of 5.

Binnenkort krijg ik een HTC Apache opgestuurd van iemand. Die ga ik dus erna gebruiken. Na deze telefoon voor mij geen HTC meer !!!. NA de HTC zal ik ook geen prepaid meer nemen maar een abonnement met een "gratis" toestel. Zoals wel meer vermeld is krijg je dan meer service middels je provider.

foreverfan
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 jun 2005 18:05

Re: Problemen met HTC

Ongelezen bericht door foreverfan »

Ik heb inmiddels 2 boze brieven gestuurd 1 naar HTC Benelux en 1 naar Dynafix. Ik ben niet van plan te reageren op de prijsopgave. Het ergste wat mij kan gebeuren is dat ze hem opsturen voor 35,70 (ongerepareerd).

Ik heb inmiddels al 2 bedrijven gevonden die het usb gedeelte van de Touch Cruise repareren voor 39,95 (inclusief arbeid, en materiaal, exclusief verzendkosten a 4,95) en geen onderzoekskosten rekenen.

foreverfan
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 jun 2005 18:05

Re: Problemen met HTC

Ongelezen bericht door foreverfan »

Ik heb vandaag ineens toch in een bubbeltjesenvelop mijn telefoon gerepareerd en al terug gekregen (zonder kosten voor mij factuur van 0,- van Dynafix erbij).
Vande week mailde HTC Care ineens dat mijn scherm gebroken was het een en ander werd onderzocht door het eskalatie team. Verder niks gehoord van het eskalatie team. vandaag mijn telefoon ontvangen (vrijdag 19-3)

Nu thuis nog proberen of hij het doet...

Gesloten