LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe kom ik van Club La Costa af?!

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Domoortje
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 feb 2010 02:43

Hoe kom ik van Club La Costa af?!

Ongelezen bericht door Domoortje »

Eén daad van onbezonnenheid maakt dat men jarenlang schreidt.


In het kort gezegd; in 2005 uitgenodigd voor een meeting op Schiphol, 5 weken vakantie gekocht à 5000 euro en al in de prelude week in Spanje 'ingepakt' voor een levenslange 5*accomodatie-resorts, ook in het hoogseizoen wat het zeer aantrekkelijk maakte. Dit alles voor een achteraf bezien, immense aankoopsom.

Wij hebben toentertijd één keer gebruik gemaakt van onze punten en kwamen in een zeer teleurstellend resort. CLC trof geen blaam vond men, 'want het was een resort die meerdere organisaties huisvestte'. Alsof dat uitmaakt. Enfin, de lol was er af en er geen gebruik meer van gemaaakt. Elk jaar betaal je dan een boete over de punten die je niet gebruikt hebt. :oops: (Bovenop het aanschafbedrag).

Deze punten zouden door de jaren heen meer waard worden en bovenal weer verkoopbaar zijn maar helaas, als je gezinssituatie verandert en er vanaf wilt, blijkt dit schier onmogelijk.

Nu ben ik op instanties gestuit die het van je terug zouden willen kopen maar dan moet je eerst een aanzienlijk bedrag storten om vervolgens vermoedelijk niks meer van hen te vernemen. Afgezien van het feit dat ik het geld niet heb zal ik dit nu nooit meer doen omdat ik het niet vertrouw (ja,ja, heb er toch íets van geleerd).
Die gladde praatjes hebben me al bijna de kop gekost....

Zou ó zo graag van deze molensteen verlost willen worden.

Zijn er mensen die in dezelfde schuit terecht zijn gekomen en dit leed willen delen?

Vriendelijke groet, Domoortje

nousedwi
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 feb 2010 23:30

Re: Hoe kom ik van Club La Costa af?!

Ongelezen bericht door nousedwi »

Hoi,

Ik zit al sinds 2002 in hetzelfde schuitje, alleen dan bij Club Atlantis. Ook op dit forum ben ik al het nodige over deze clubs tegengekomen. Ik heb vanavond een mail gestuurd aan rtl kat in de zak. Ik wil proberen om mijn geld terug te krijgen van de bank waar ik toen het geld naar over heb gemaakt: Hutchinson.

Ik heb in de loop van de jaren al 3 resellers geprobeerd en dat heeft me nog eens een hoop geld gekost en niets opgeleverd. Trap daar dus niet in!

Misschien helpt het als je ook contact opneemt met Kat in de zak bij RTL. Samen sta je sterker. Op dit forum heb ik berichten gezien van mensen die contact zoeken, maar die mailadressen zijn niet meer geldig. Als er meer mensen zijn die samen willen proberen hun geld terug te krijgen, dan kunnen ze me bereiken op [email protected].

Domoortje
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 feb 2010 02:43

Re: Hoe kom ik van Club La Costa af?!

Ongelezen bericht door Domoortje »

Ha Edwin,

bedankt voor je reactie. Wat vreselijk balen dat je ook nog bot ving bij die resellers. Werkt het bij jou ongeveer hetzelfde als bij mij? Hoe grootschalig zal dit timeshare gebeuren dan wel niet zijn....... We moeten het er inderdaad niet bij laten zitten en samen staan we sterker. Heb jij contact met meer gedupeerden?
Ik neem contact met je op.

chrystle
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 feb 2010 15:18

Re: Hoe kom ik van Club La Costa af?!

Ongelezen bericht door chrystle »

Hallo,

In 2002 was ik met mijn ouders op vakantie in Spanje. En... Nou ja iedereen weet wel wat er gebeurd nadat je de taxi ingestapt bent.
Een contract afgesloten voor E 18.000,- Plus de jaarlijkse service kosten.
Mijn ouders maakte hier geen gebruik van want je moest ruim een jaar van te voren boeken. Dit was niet mogelijk want mijn ouders wisten niet van te voren wanneer ze vakantie hadden.
Toen heeft mijn moeder naar Atlantis gebeld en gezegd dat ze er vanaf wou.
Dan moesten mijn ouders het verkopen, maar ook hier zat weer een kostenplaatje aan vast. Nou dat doe je dan maar want je wil er van af.
Nadat ze prijs al hadden verlaagd naar 8000 euro en nog steeds service kosten moesten betalen en ook de verkoopkosten waren ze het zat.
Uiteindelijk hebben ze het certificaat opgestuurd (dit moest naar engeland)
en zijn ze er vanaf (behalve dan de schuld van 18000 euro waar ze nog steeds maandelijks voor betalen)

Eind vorig jaar werden mijn ouders opgebeld met het verhaal dat Atlantis in 2007 failliet was gegaan en dat hun het hadden overgenomen en de gegevens van mijn ouders waren tegengekomen en dat het ze het willen overkopen. Volgens hun zijn mijn ouders nog steeds eigendom omdat het nooit verkocht is.

Ze vragen nu of mijn ouders naar Spanje willen komen (Atlantis zat in Mijas en hun in Benalmaldena) dan zouden ze een verkoopcontract tekenen en rond de 14000 euro terug krijgen.
Het enigste wat ze willen is 300 euro voor het hotel waar je 3 dagen verblijft en moet je dan wel zelf nog je tickets betalen.
Ik wil dit heel graag geloven en mijn ouders natuurlijk ook, maar ik wil toch weten wat het addertje is. Ik geloof die instanties gewoon niet meer.
Aan de andere kant lijkt het me sterk dat ze je proberen op te lichten voor maar 300 euro.
Heeft iemand anders hier ervaring mee?

Alvast bedankt.

Groetjes Kristel

Domoortje
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 feb 2010 02:43

Re: Hoe kom ik van Club La Costa af?!

Ongelezen bericht door Domoortje »

Hoi Kristel,

tja, toch wel weer dubieus vind ik, het lijkt allemaal makkelijk/weinig geld etc. maar voor je het weet ben je (wéér) in het ootje genomen.

Ben onlangs de Stichting TeCin tegengekomen.
Dat is een stichting die de (groeps-)belangen behartigt voor gedupeerden daar je als eenling ontzettend zwak staat en kaas gegeten moet hebben van het internationaal recht e.d.

Heeft iemand hier ervaringen mee?

nousedwi
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 feb 2010 23:30

Re: Hoe kom ik van Club La Costa af?!

Ongelezen bericht door nousedwi »

Ik heb dit soort verhalen al meer op internet gelezen en dan bleek de tegenpartij niet op te komen dagen. In principe is het niet nodig dat je naar Spanje reist om je lidmaatschap te verkopen. Hutchinson regelt dit. De kopende partij moet het geld naar hen overmaken en je moet je eigendoms certificaat naar hen opsturen. Zij regelen dan de overdracht. Dat staat in de overeenkomst met Club Atlantis.

Als ik jou was zou ik hiermee reageren naar dat bedrijf in Spanje. Ik vertrouw niemand meer, die geld vooruit wil hebben.

nousedwi
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 feb 2010 23:30

Re: Hoe kom ik van Club La Costa af?!

Ongelezen bericht door nousedwi »

Chrystle,

Wil je me mailen op [email protected]. Ik het contact met RTL Kat in de zak en het kan zijn dat ze meer mensen willen spreken over deze oplichterij.

Groeten,

Edwin

Domoortje
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 feb 2010 02:43

Re: Hoe kom ik van Club La Costa af?!

Ongelezen bericht door Domoortje »

@ Edwin,

Stichting TeCin wil zeker geen geld vooruit hebben, zij willen de onkosten voor de advocaat die de buitengerechtelijke procedure in gang zet, bekostigen.
Ik heb er een goed gevoel bij. Mensen die het nog niet hebben ontdekt, kijk eens bij timesharesprookjeofnachtmerrie.blogspot.com.

morcos
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 jan 2010 22:14

Re: Hoe kom ik van Club La Costa af?!

Ongelezen bericht door morcos »

Beste mensen,

de enige manier om deze oplichters aan te pakken is massaal deelnemen aan hun uitnodigingen, voornamelijk zij die bedrogen zijn moeten dit doen.
Als u op straat benaderd wordt ga dan in op de uitnodiging, ga naar de meeting en waarschuw andere aanwezigen en doe zoveel mogelijk eten en drinken op hun kosten. Het belangrijkste is om het aan te kaarten in uw omgeving, je kan het niet genoeg mensen vertellen, vooral jongeren.
Het zou mooi zijn als men bv. op Tenerife waar deze praktijken veel voorkomen ineens met 20 mensen samenkomt die door deze oplichters genomen zijn.

morcos
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 jan 2010 22:14

Re: Hoe kom ik van Club La Costa af?!

Ongelezen bericht door morcos »

Advocaten zijn alleen op je geld uit, is laatst vaak gebleken.
Daarbij komt dat uit een documentaire van een aantal jaren geleden naar voor kwam dat deze time share bedrijven juridisch heel sterk staan.
Jij ondertekent een contract en wordt geacht te weten wat er in staat.

Lidy34
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 feb 2010 15:16

Re: Hoe kom ik van Club La Costa af?!

Ongelezen bericht door Lidy34 »

Ook wij zijn lid van CLC vanaf 2004. Ook op Schiphol gestart.
In tegenstelling tot veel berichten hebben wij al diverse leuke vakanties :wink: in goede appartementen genoten via CLC.
Maar nu worden we ouder en wordt de bijna € 1000,00 die je jaarlijks als servicekosten moet ophoesten een te grote belasting :x .
Ook wij zouden ervan af willen, maar weten echt niet hoe :?: .

Toevallig gaan we van 2 t/m 15 mei naar CLC in Migas Spanje en zullen kijken of wij het daar kunnen aankaarten.
Wij hebben 810 punten.
Verder hebben wij nog nooit gehoord van een boete als je je punten niet opmaakt. Wij hopen dat er iemand is die ons kan helpen.

gallito
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 feb 2010 17:51

Re: Hoe kom ik van Club La Costa af?!

Ongelezen bericht door gallito »

Dat die time-share ellende nu nog steeds slachtoffers vindt en heeft, is onbegrijpelijk.
In Fuengirola is een veroordening dat deze 'stronvliegen' niet meer mogen ronselen in de straten. Het negatieve woord TIME-SHARE is sinds enkele jaren vervangen door het begrip CLUB.

Misschien vinden jullie op de volgende site meer informatie
http://timesharesprookjeofnachtmerrie.b ... vanaf.html

Ik ben bang dat dit jullie helaas jarenlang een hoop geld zal gaan kosten.
Laatst gewijzigd door gallito op 26 feb 2010 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Lidy34
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 feb 2010 15:16

Re: Hoe kom ik van Club La Costa af?!

Ongelezen bericht door Lidy34 »

Hallo Gallito,

Bedankt voor je reactie.
Ik heb al op betreffende site gekeken, maar moet er nog verder mee aan de slag. Misschien heeft nog iemand anders tips.
Ik wacht af.

Domoortje
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 feb 2010 02:43

Re: Hoe kom ik van Club La Costa af?!

Ongelezen bericht door Domoortje »

@ Lidy,
Ik begrijp je bericht niet helemaal, dus je gebruikt je punten maar moet desondanks 1000 euro 'servicekosten' betalen per jaar??
Ik gebruikte het woord boete voor als je je punten een jaar niét gebruikt en je daar aan het einde van het jaar de afrekening voor krijgt, bij mij dus 1108 euro.
Bovenstaand wordt al genoemd dat men juridisch sterk staat en dat heeft mede te maken met het internationaal recht wat nogal gecompliceerd in elkaar zit.
Daarom zou het mooi zijn om gezamenlijk de krachten te bundelen en als groep een vuist te maken tegen deze timeshare praktijken.
Ik voel me erg gehoord bij Stichting TeCin of kijk idd bij timesharesprookjeofnachtmerrie.blogspot.com
Het is toch te gek voor woorden dat je iets waarvoor je al duizenden euro's hebt betaald niet op kunt zeggen?!
Op zich trouwens wel fijn dat jij wél goede ervaringen hebt gehad......

Domoortje
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 feb 2010 02:43

Re: Hoe kom ik van Club La Costa af?!

Ongelezen bericht door Domoortje »

@morcos,
ik begrijp je sceptische opmerking over advocaten, vooral letselschade advocaten zijn helaas veel in opmars maar dat staat buiten deze discussie.
De bijdrage die Sichting TeCin vraagt staat niet in verhouding bij de bedragen die bijv. resellers eisen, 120 euro voor aanmelding, advertenties, bijeenkomsten, belangenbehartiging, steun en raad hoe te handelen bij een officiele (helaas vooralsnog eenzijdige) afwikkeling van het contract, want wat je zegt, als het aan hun ligt kom je er levenslang niet meer vanaf.

Domoortje
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 feb 2010 02:43

Re: Hoe kom ik van Club La Costa af?!

Ongelezen bericht door Domoortje »

@ Edwin,

Ik ben er nu achter hoe het werkelijk zit, met die kosten, deze zijn niet voor de Stichting zelf, maar worden door de Advocaat van de Stichting gevraagd als kosten vergoeding, voor zijn bemiddeling tussen de groep gedupeerden en Club La Costa, want uiteraard berekend een advocaat zijn kosten door, maar in dit geval zijn de kosten van de advocaat erg laag om dat hij optreed namens een grote groep.

Edwin jij zou nog contact opnemen met de Stichting via de Web site http://www.timesharesprookjeofnachtmerrie.com heb jij dat al gedaan en wat hebben zij jou verteld, dat zou ik graag willen weten, is het wat ik al zei of is het anders, dat is voor mij heel belangrijk, om er mee door te gaan of niet.
Wil je me mailen op [email protected]. Ik het contact met RTL Kat in de zak en het kan zijn dat ze meer mensen willen spreken over deze oplichterij.
Ik heb jou een mail bericht gestuurd maar geen reactie ontvangen?

Je kan ze ook rechtstreeks een mail sturen, heb ik ook gedaan, en daar heel duidelijk antwoord op gekregen [email protected]

Domoortje
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 feb 2010 02:43

Re: Hoe kom ik van Club La Costa af?!

Ongelezen bericht door Domoortje »

Ik zie dat het topic goed gelezen wordt, zijn er nu echt geen andere mensen die in hetzelfde schuitje zitten?

Diana-67
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 mar 2010 18:40

Re: Hoe kom ik van Club La Costa af?!

Ongelezen bericht door Diana-67 »

Hallo allemaal,
Ik, eigenlijk wij, willen ook heel graag van Club La Costa af. Ik ben in 2008 al bezig geweest en dan krijg ik een mail dat ik mijn originele contract op moet sturen naar een makelaar in Engeland, maar wij waren wel heel dom maar nu dus niet meer, dus dat doen we maar niet. Dit jaar kregen wij in februari een herinnering met daarop een boete van 25% ivm te late betaling (rekening niet ontvangen, maar daar moest ik zelf maar aan denken volgens CLC). Diverse malen gemaild naar CLC maar die 25% extra moet betaald worden, volgens hun. Ik ben benieuwd of er mensen zijn die al ervaring hebben met het helemaal niet meer betalen, want verkopen gaat het dus niet worden. Wat zijn de consequenties hiervan buiten het kwijtraken van je membership want dat interesseert ons geen bal meer.

Domoortje
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 feb 2010 02:43

Re: Hoe kom ik van Club La Costa af?!

Ongelezen bericht door Domoortje »

Beste Diana-67

Zo als ik reeds eerder heb geschreven kan je het beste even kijken op de web log http://www.timesharesprookjeofnachtmerrie.blogspot.com of op de web site http://www.timesharesprookjeofnachtmerrie.com

Deze is van de Stichting TeCiN (Timeshare en Consument in Nederland) zij hebben met heel veel mensen al contact over Club La Costa, en gaan als groep of collectief in de strijd aan tegen Club La Costa en andere Timeshare organisaties, ik heb vernomen dat ze zelfs een alliantie hebben met een advocaat welke hun zaken, dus ook de onze wil behartigen.

Je kan ze ook rechtstreeks een mail sturen, heb ik ook gedaan, en daar heel duidelijk antwoord op gekregen [email protected]

Diana-67
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 mar 2010 18:40

Re: Hoe kom ik van Club La Costa af?!

Ongelezen bericht door Diana-67 »

Ik heb een mail gestuurd naar dat sprookjes of nachtmerrie. Heb intussen ook contact opgenomen met Edwin Nous. Ben benieuwd. Er wordt inmiddels door CLC gedreigd dat als wij niet binnen 7 dagen betalen zij alles doorgeven aan de juridische afdeling om het bedrag van 2010 alsnog te vorderen. Is er iemand die deze dreiging ook al eerder heeft gekregen en heb je dan alsnog betaald of niet?
Diana

Gesloten