LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betalen voor niet gevoerd gesprek (Tele2)

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Yel
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 feb 2010 22:42

Betalen voor niet gevoerd gesprek (Tele2)

Ongelezen bericht door Yel »

Ik ben er al jaren mee bezig; op mijn verbruiksdetails online kwam ik erachter dat er kosten in rekening worden gebracht voor niet gevoerde (vaste) telefoongesprekken. Zowel als er niet opgenomen wordt, als dat het gebelde nummer in gesprek is. Steeds werd dat ontkend. Daarna kon ik tijden lang mijn rekeningspecificatie niet bekijken. Dat bleek een storing, die werd na diverse keren contact met de klantenservice opgelost.
Weer eens erin gedoken, en ik bleef tot dezelfde conclusie komen. Klantenservice maar weer eens gebeld. Mailen kun je ze tegenwoordig ook al niet meer rechtstreeks, dat moet via de (zeer domme) virtuele assistent.
De medewerker keek met mij mee in de specificaties en kwam tot dezelfde conclusie, terwijl hij even daarvoor nog zei dat dat echt niet zo was.
Hij schrok hier nogal van, en ging er direct werk van maken.
Klopt, de volgende dag kreeg ik een mail. Daarin stond dat je inderdaad betaalt zodra je een nummer belt, het starttarief, en zolang de "verbinding ?!?" duurt, ook nog de gesprekskosten.
Dit is toch belachelijk? Werkt dit bij andere providers ook zo?
Heb dit ook maar aan Radar gemaild, want ik ben het behoorlijk zat aan het worden. Als dit idd niet in de haak is, moet hier wat tegen gedaan worden!
Hopelijk zijn er mensen die naar hun rekeningspecificaties willen kijken. Gesprekken van een paar seconden = in gesprek.
Gesprekken van 40 tot 50 seconden = meestal, wordt niet opgenomen.
Een belletje naar een mobiel van 4 seconden kost mij 22 cent, zonder dat ik iemand heb gesproken.
Ik kijk uit naar reacties!!!
Alvast bedankt!

Yel
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 feb 2010 22:42

Re: Betalen voor niet gevoerd gesprek (Tele2)

Ongelezen bericht door Yel »

Jammer dat er nog geen reacties zijn!
Of is iedereen druk bezig specificaties na te kijken?
Inmiddels heb ik weer een mail van de klantenservice gekregen...
Nu wordt er weer beweerd dat ik absoluut geen kosten betaal als er geen verbinding tot stand is gekomen, tenzij er een voicemail opnam.
Nou ja, ik geloof dat ik al blij mag zijn dat ik antwoord op mijn mail krijg?!?
Hopelijk willen er mensen, misschien wel in zijn of haar eigen belang ook, mij laten weten hoe het bij hen zit.
Alvast weer bedankt!
O ja, hoe weet je of iemand echt een medewerker van Tele2 is, als je daar via dit forum een berichtje van krijgt?

brieziet
Berichten: 265
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:09

Re: Betalen voor niet gevoerd gesprek (Tele2)

Ongelezen bericht door brieziet »

hi,
toevallig viel mijn oog bij de vorige rekening ook op die korte gesprekken, en heb het er nog met mijn vriend over gehad. Ik had nl een paar keer mijn eigen mobiel gebeld die ik ff niet kon vinden. Weet toch wel vrij zeker dat ik ophang voor hij op voicemail gaat, toch waren er kosten berekend.
Omdat we met de vaste telefoon niet veel bellen en het totaal bedrag te verwaarlozen was heb ik de factuur weggegooid. Ik zal bij de volgende specificatie eens beter opletten.

Lianne89
Berichten: 48
Lid geworden op: 13 jan 2010 12:32

Re: Betalen voor niet gevoerd gesprek (Tele2)

Ongelezen bericht door Lianne89 »

Ik zal mijn huisgenoot is vragen of ze naar de telefoonrekening wil kijken. We hebben in ons studentenhuis ook een tele2 aansluiting.

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: Betalen voor niet gevoerd gesprek (Tele2)

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Ik heb hier 5 jaar geleden al met tele2 contact over gehad, was eerst niet zo, toen wel en het zou uitgezocht worden, toen was het weer niet zo.
Daarna zou het weer wel zo zijn, maar die kosten werden niet daadwerkelijk in rekening gebracht, nou dus echt wel. Ging dan vaak om een tijdsduur van 3 seconden, even mijn mobiel bellen.........

Ik ben er toen weggegaan, na nog wat ellende van hun kant en eindelijk ben ik sinds 4 maanden geleden na tussenkomst van de rechter van ze af.

Ik hoop dat je nog meer reacties krijgt, want geloof me, je bent niet de enigste.

Yel
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 feb 2010 22:42

Re: Betalen voor niet gevoerd gesprek (Tele2)

Ongelezen bericht door Yel »

Het is absoluut zo, dat kan ik zien op de rekening, en het daarop vermelde bedrag betalen we toch echt. Alleen bij Tele2 weten ze het dus nog niet, of toch wel of toch maar niet... Pfffff.
Het gaat me ook niet zozeer om het bedrag, dat zal misschien gemiddeld om 2 euro per maand gaan (20 x 10 cent?). Het gaat me om het principe; ik wil niet betalen voor iets wat ik niet krijg. Dat is toch niet zo vreemd?
Ik heb ook nog iets anders meegemaakt bij Tele2, maar dan met m'n mobiel. Ik werd gebeld terwijl ik in Tsjechië was. Ik nam niet op. 24 minuten later werd ik nogmaals gebeld, weer niet opgenomen, we waren nog druk bezig een vouwwagen op te zetten. De volgende dag een sms gestuurd naar Nederland. Dat was alles. Terug van vakantie kreeg ik een factuur voor ruim 20 euro. Bleek men vanuit Nederland niet opgehangen te hebben en was er zogenaamd een gesprek van 24 minuten gevoerd. Volgens de klantenservice kwam dat doordat er een verbinding met de voicemail tot stand was gekomen. Dat is lekker dan, daar kan ik toch niets aan doen, maar mooi wel betalen!
Later nog eens nagevraagd, toen kwam het ineens doordat een Duitse provider roamingskosten in rekening brengt voor de duur van de verbinding. Dat zou nu niet meer mogen volgens een nieuwe Europese wet. Fijn.
Nou, nogmaals een oproep, kijk even (online) naar je gebruiksdetails en laat het weten! Ook als je een andere provider hebt, waarbij het wel of niet zo is.

Tele2 Webcare
Berichten: 653
Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53

Re: Betalen voor niet gevoerd gesprek (Tele2)

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Goedemiddag,

Uit je bericht op het forum begrijp ik dat je niet blij bent met de kosten die in rekening worden gebracht voor de telefoon door Tele2. Graag wil ik je klacht helpen oplossen. Uit je andere bericht begreep ik dat je zeker wil zijn of iemand die reageert echt van Tele2 is. Ik ben Danielle en behandel sinds kort alle klachten en vragen die online in fora en sites geplaatst worden. Zie ook het bericht hierover op onze site http://se.tele2.nl/klantenservice/mededelingen2.html

Je kunt als je dit wilt je postcode en huisnummer of je klantnummer naar mij toesturen ([email protected]) en dan kan ik je klacht in behandeling nemen.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

sjaak9
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 feb 2010 20:10

Re: Betalen voor niet gevoerd gesprek (Tele2)

Ongelezen bericht door sjaak9 »

luister mensen tele 2 is een onderdeel van kpn en probeert zo de kop boven water te houden
opzeggen de diensten van tele 2 en kpn en iets anders zoeken
is meestal ook goedkoper
gr
sjaak

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: Betalen voor niet gevoerd gesprek (Tele2)

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Sjaak, tele 2 is niet van de kpn, maar een buitenlands bedrijf, ik dacht zweeds.
Simyo, online, xs4all, het net, die vallen onder de kpn, niet tele2.

Wel even op de hoogte zijn van de feiten graag!

Tele2 maakt er al jaren lang een chaos van, waar zelfs menig incasso bureau zich van terug trekt, zelfs IJ.

Ze houden zich niet aan hun eigen voorwaarden en daar kan je makkelijk op pakken, maar je moet dan niet bang zijn om het voor de rechter te laten komen.

Geef mij maar kpn hoor, want tele2 bleek hier duurkoop te zijn en een hoop stress! Ik heb wat deurwaarders aan de deur gehad en uiteindelijk ging er ene naar de rechter voor een bedrag van €15.90, opcenten € 325 . De rechter lachte ze vierkant uit, de advocaat van tele2, vroeg na mijn schrijven om sommeren van de zaak.
Tele2 moest de kosten dragen en wat vond ik na 2 weken in de bus, meld u nu aan, arghhhhhhhhhhh!

Yel
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 feb 2010 22:42

Re: Betalen voor niet gevoerd gesprek (Tele2)

Ongelezen bericht door Yel »

Ik heb een abonnement dat je niet meer kunt afsluiten, en wil dat graag houden. Als ik nu een provider moest kiezen, zou ik ook echt nog wel even goed nadenken! Maar daar draait deze discussie niet om.
Het gaat om kosten die in rekening worden gebracht voor iets wat je niet krijgt!
Dus wederom: graag reacties hierop!

Mili0w
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 okt 2008 23:28

Re: Betalen voor niet gevoerd gesprek (Tele2)

Ongelezen bericht door Mili0w »

Heb je geen contact opgenomen met Tele2 Webcare..

Yel
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 feb 2010 22:42

Re: Betalen voor niet gevoerd gesprek (Tele2)

Ongelezen bericht door Yel »

Jawel, ik heb een bericht aan Webcare gestuurd.
Daarna telefonisch met weer iemand anders gesproken.
Na vorige week de ene dag een mail gekregen te hebben waarin stond dat het inderdaad zo is, en de andere dag een bericht: is absoluut niet zo.......
wist deze mevrouw mij te vertellen dat ze het uitgezocht hadden en dat ze geen vreemde dingen zijn tegengekomen.
Aan mij de opdracht de "verdachte" gesprekken eruit te vissen en met argumenten, bewijs, te komen. Ja, en hoe moet ik dan bewijzen dat ik echt niet met een voicemail verbonden was, of dat de lijn in gesprek was??????
Ik vraag me af in hoeverre ze me nu serieus nemen, wat ze zeggen dat ze doen.
Iemand ideeën hoe ik het bovenstaande kan bewijzen?
Hartelijk dank!

Mili0w
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 okt 2008 23:28

Re: Betalen voor niet gevoerd gesprek (Tele2)

Ongelezen bericht door Mili0w »

Het eigen ervaring kan ik zeggen, dat mijn rekening vooral is opgebouwd uit het starttarief.

Op de site van tele2 staat dat er een start tarief van 0.22 cent word gerekend..

Op zich is dit heel normaal bijna iedere provider rekent een start tarief..

Ook al heb je geen gesprek gevoerd, tele2 heeft wel de verbinding voor jou gelegd met degene die jij wilt spreken(ook al neemt die niet op).

m.b.t. het bewijzen van niet gevoerde gesprekken, kun je kijken als de persoon die je belde zijn/haar voicemail aan heeft. Eigenlijk is het heel moeilijk om te bewijzen, of de uitgaande gesprekken log van je telefoon zou waarschijnlijk niet zo ver terug gaan. Je zou Tele2 op een vriendelijke manier ook om coulance kunnen vragen er van uitgaande dat het niet meer gebeurd..

Yel
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 feb 2010 22:42

Re: Betalen voor niet gevoerd gesprek (Tele2)

Ongelezen bericht door Yel »

Mijn starttarief bedraagt altijd 5 eurocent.
Dit gaat over de vaste telefoon he. Misschien ligt het aan het abo wat ik heb; tegenwoordig kun je alleen kiezen uit 3 pakketten met bepaalde perioden gratis bellen. Daar wordt bij 2 pakketten een starttarief berekend van 10 eurocent geloof ik. Maar ik heb dus geen gratis belmomenten, dat abo kun je niet meer afsluiten.
Verder vind ik dat je pas verbinding hebt als je iemand persoonlijk dan wel de voicemail/antwoordapparaat aan de lijn krijgt. Anders blijft het voor mij: poging tot verbinding maken.
Tele2 blijft erbij dat er niets fout gaat. En ik ben van mening dat het ondertussen gewoon doorgaat. Ik geloof niet dat ik tot nu toe onaardig tegen hen ben geweest, maar ik geloof ook niet dat ze me tegemoet gaan komen.

Yel
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 feb 2010 22:42

Re: Betalen voor niet gevoerd gesprek (Tele2)

Ongelezen bericht door Yel »

Het blijft hier akelig stil!
Vindt niemand het vervelend om waarschijnlijk enkele tientjes per jaar teveel te betalen??? Na een paar jaar gaat het dan wel om honderden euro's hoor!
En anders gaat het nog altijd om het principe...
Nogmaals, kijk eens naar je verbruiksdetails, korte gespreksduur, en laat me weten hoe het bij jullie zit.
Ook als je denkt dat het niet zo is!
Bedankt!!!

Tele2 Webcare
Berichten: 653
Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53

Re: Betalen voor niet gevoerd gesprek (Tele2)

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste Yel,

Ik heb van mijn collega begrepen dat jullie elkaar gesproken hebben inzake het starttarief van telefoongesprekken. Er is naar uw zaak gekeken en er is niets ongewoons geconstateerd met betrekking tot de gefactureerde gesprekken. Wij factureren enkel verbindingen en geen pogingen. Het is wel zo bijvoorbeeld bij een voicemail, dat de laatste overgangstoon al een verbinding is. Het kan zo zijn dat je denkt op tijd opgehangen te hebben, maar dan blijkt er al verbinding te zijn gelegd. Degene waarmee verbinding wordt gelegd kan dan een huiscentrale, antwoordapparaat of een doorschakeling hebben. Nu is het volgende met je afgesproken. Je kunt schriftelijk opstellen om welke gesprekken het precies gaat, waarin de datum, tijd, van telefoonnummer – naar telefoonnummer, duur en kosten worden meegenomen. Daarbij kun je beargumenteren wat er onjuist was aan het betreffende gefactureerde gesprek. Vervolgens wordt er dan gekeken naar je argumentatie en de betreffende verbindingen.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

charlottu
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 mar 2010 10:19

Re: Betalen voor niet gevoerd gesprek (Tele2)

Ongelezen bericht door charlottu »

Ik heb een abonnement bij Hetnet en betaal ook voor niet gevoerde gesprekken.

- Ten eerste betaal ik altijd het starttarief, ook al wordt er niet opgenomen. Dat bevestigt kpn ook. Zij schamen zich er niet eens voor :shock: . En volgens hen was dit een 'normale gang van zaken'.
- Daarbovenop betaal ik gesprekstarief vanaf het moment dat ik het nummer heb ingetoetst. Dus niet pas als er wordt opgenomen. Dit ontkent Kpn wel, maar ik heb het zwart-op-wit! Het gaat hierbij trouwens om nummers die geen voicemail oid hebben. Deze onnodige kosten gelden dus niet alleen voor niet-gevoerde gesprekken, dit geldt ook voor de tijd die het duurt voordat iemand opneemt. Dat wordt reeds als gesprekstijd gerekend.

De hoogte van mijn telefoonrekening is dus afhankelijk van hoe snel degene die ik bel naar de telefoon kan rennen. Is die net te laat en probeer ik nog een keer, betaal ik dus 2 keer het starttarief.

Dat Tele2 zegt niets 'ongewoons' aan te treffen, betekent in feite dat ze het gewoon vinden om voor ongevoerde gesprekken te betalen.

Mag dat zomaar? Is er niet ergens een wetgeving/consumentenregel dat je alleen kosten mag rekenen voor gevoerde gesprekken?

Yel
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 feb 2010 22:42

Re: Betalen voor niet gevoerd gesprek (Tele2)

Ongelezen bericht door Yel »

Dank voor je reactie!!!
Ik heb het gevoel dat je de eerste bent die begrijpt wat ik bedoel!
Ik vind het dus ook belachelijk dat je betaalt voor iets dat je (nog) niet hebt of krijgt. En het is dus wel degelijk zo, en ja, "zij" vinden dat dus normaal...
Waarom interesseert dit niemand, is het leven nog niet duur genoeg ofzo?
Nou, hopelijk bedenken meer mensen zich en buigen ze zich nog eens over hun rekening.
Overigens krijg ik van Radar zelf geen reactie, betekent dat dat ze het niet belangrijk vinden, of zijn er andere dingen die belangrijker zijn op dit moment?

charlottu
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 mar 2010 10:19

Re: Betalen voor niet gevoerd gesprek (Tele2)

Ongelezen bericht door charlottu »

Men denkt waarschijnlijk, het gaat maar om een paar cent.

Wat ik schat is dat ik gemiddeld per niet-beantwoorde oproep gemiddeld zo'n 9 cent kwijt ben. Het starttarief is 5 cent, dus per wel-beantwoorde oproep betaal ik zo'n 4 cent voor het laten rinkelen van de telefoon.
In mijn geval, bel ik gemiddeld zo'n 30 keer per maand plus nog naar schatting 6 niet-beantwoorde oproepen.
Dit kost mij te veel per maand: (6x9+30x4=)1,74 euro

Dus per jaar is dat 21,17 euro. Dat vind ik een hoop geld voor het laten rinkelen van een telefoon.
En daar komt bij dat de gemiddelde mens volgens mij vaker belt dan 30 keer per maand, en dus nog duurder uit is.

Maar ik ben bang dat we machteloos staan tegenover de grote telefonie-reuzen. En ik geloof ook best dat er grotere problemen zijn die opgelost moeten worden, maar dat wil niet zeggen dat dit goedgekeurd moet worden.

Yel
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 feb 2010 22:42

Re: Betalen voor niet gevoerd gesprek (Tele2)

Ongelezen bericht door Yel »

Niets aan toe te voegen, ik ben het helemaal eens met je verhaal!
Nu de rest van bellend NL nog...

Gesloten