LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overstappen naar VGZ ANWB Zorgcollectief

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Geemf

Overstappen naar VGZ ANWB Zorgcollectief

Ongelezen bericht door Geemf »

In december zijn wij overgestapt naar VGZ. Daarvan heb ik netjes via de mail een bevestiging gekregen en dat zij onze oude zorgverzekering (ik bij Unive, m'n vrouw en kinderen bij Zilveren Kruis) zouden opzeggen en half januari de polisbladen zouden toesturen.

Half januari heb ik gereageerd dat ik nog geen bericht had ontvangen van de oude zorgverzekeringen. Toen bleek dat ze de aanvraag niet goed hadden verwerkt en dat we nog bij onze oude zorgverzekeraars waren verzekerd. In mijn geval kon de overstap nog wel geregeld worden omdat Unive en VGZ onder hetzelfde concern (UVIT) vallen. De gegevens van mijn vrouw waren niet goed verwerkt en er heeft dus geen opzegging plaatsgevonden. Via een ruilprogramma proberen ze alsnog de overstap van mijn vrouw voor elkaar te krijgen.

Hier zijn geen garanties voor en de kans bestaat dus dat mijn vrouw bij haar vorige zorgverzekeraar moet blijven met een hogere premie.

Nu vraag ik me af wat ik daartegen kan beginnen. Ze hebben in de aanmelding aangegeven de opzegging te verzorgen.

LeeGer

Re: Overstappen naar VGZ ANWB Zorgcollectief

Ongelezen bericht door LeeGer »

Wat je daartegen moet doen? Niets! God op je blote knieën danken dat je vrouw nog niet bij VGZ zit, en zelf de eerste kans die zich voordoet met beide handen aangrijpen om ook over te stappen!

Ik ben ooit klant geweest bij VGZ en dolblij dat ik van ze af ben, daar kan geen enkel prijsverschil tegenop. Al waren ze honderd euro goedkoper, dan ging ik nog niet terug.

Dat de opzeggingen niet goed zijn verwerkt verbaast me niets. Ik hoop voor je dat het de eerste en de laatste keer is dat er iets fout gaat, maar mijn ervaring is dat het slechts het begin is van veel ellende.

Sterkte de komende tijd!

Athoz

Ongelezen bericht door Athoz »

Ik kan alleen maar beamen wat LeeGer heeft neergezet, wegwezen bij de VGZ.. Als je dan toch 1 grote bende wil hebben met je zorgverzekering dan moet je bij vgz zijn -.-

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Zelf opzeggen is beter als hun gratis service gebruiken.

Verder is Univé meestal beter dan VGZ en juist vele stappen daarom andersom naar Univé over.

Een schadeclaim van verschil tussen VGZ en Zilveren Kruis tarief is niet mogelijk omdat zij nu ook andere voorwaarden heeft.
Alleen kale basis verzekering zou dat wel kunnen, maar als je een aanvullend pakket hebt dus niet.

Gesloten