LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Buspiron

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Gerrit5
Berichten: 40
Lid geworden op: 01 jan 2009 19:42

Re: Buspiron

Ongelezen bericht door Gerrit5 »

Dag Chris

Hoe gaat het momenteel, hopelijk heb je niet teveel last van de bijwerkingen.
Ik had in het begin nog veel nervositeit en angstig gevoel en heb incidenteel gewoon xanax ingenomen, heb nooit gemerkt of dat kwaad kon.
Het is wel doorzetten, vooral in het begin, als je forums afstruint zie je ook dat de beste resultaten behaalt worden bij landurige gebruikers.
Ik hoop voor je dat het middel gaat aanslaan, geef het de tijd want de werking is niet zo snel merkbaar, sterkte.

chris01
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 sep 2009 15:50

Re: Buspiron

Ongelezen bericht door chris01 »

Hallo,
Vandaag (8e dag) ging het voor het eerst wat beter, had zowaar even het gevoel dat het aan begon te slaan. Helaas ging het aan het einde van de dag weer wat minder.

Johan38
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 aug 2009 18:27

Re: Buspiron

Ongelezen bericht door Johan38 »

bericht verwijderd door gebruiker.
Laatst gewijzigd door Johan38 op 01 okt 2010 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.

chris01
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 sep 2009 15:50

Re: Buspiron

Ongelezen bericht door chris01 »

Zit nu op 2 en een halve week en voel me vandaag weer hondsberoerd. Kon met alle moeite van de wereld om half 2 's middags mezelf het bed uit krijgen. Gister voelde ik me vreemd genoeg een heel stuk beter, is het normaal dat het in de opbouwfase erg wisselt qua stemming?

Groeten Chris

Gerrit5
Berichten: 40
Lid geworden op: 01 jan 2009 19:42

Re: Buspiron

Ongelezen bericht door Gerrit5 »

Dag Chris, (en Johan).
Allereerst een goed nieuwjaar toegewenst.
De stemming kan inderdaad wisselen maar zo erg als jij dit hebt, heb ik niet ervaren.
Bij mij zijn ze na verloop van tijd afgevlakt (pas na weken), s'morgens voelde ik me het beste maar in de loop van de dag ging het minder.
Jammer dat het zo lang moet duren voor een stabiel effekt, misschien kan je arts verder adviseren.
Groeten.

chris01
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 sep 2009 15:50

Re: Buspiron

Ongelezen bericht door chris01 »

Neem het nu 3 en een halve week en merk wederom nog helemaal niks. Wordt er moedeloos van, alleen op de dagen dat ik lorazepam slik gaat het redelijk de rest van de dagen gaat het meestal slecht. Gisteravond weer een inzinking welke nog steeds aanhoudt. Hoop dat het nou echt snel gaat werken. :?

chris01
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 sep 2009 15:50

Re: Buspiron

Ongelezen bericht door chris01 »

Zit nu op 5 weken buspiron en het doet volgens mij nog steeds niks. Ga is contact opnemen met mijn psychiater om de dosering van 20 mg nu te verhogen naar 30 mg.
Hoelang zou het dan duren eer de bijwerkingen verdwenen zijn en de 30 mg gaat werken, m.a.w. in hoeverre zorgt zo'n ophoging ervoor dat het werkza e effect van buspiron vertraafd wordt? Mijn ervaring is dat met ophogingen het veel korter duurt eer de bijwerkingen verdwenen zijn en de stof gaat werken, verwacht dus dat ik binnen een week het effect van 30 mg wel moet merken, of hebben jullie andere ervaringen?

Gerrit5
Berichten: 40
Lid geworden op: 01 jan 2009 19:42

Re: Buspiron

Ongelezen bericht door Gerrit5 »

Ik weet nog dat ik twee weken op 15mg per dag zat en daarna meteen al op het dubbelle.
Toch had ik met 30mg niet genoeg, sinds ik 45 mg ging gebruiken werd het anders, ook wel langzaam maar ik ging me beter voelen.
Het prettige aan benzo's daarentegen is dat het zo relaxerend werkt, echter je voelt al snel dat je voor dezelfde werking steeds meer moet gebruiken.
Zou dit niet zo zijn dan was ik misschien teruggegaan naar benzo's, ook hebben artsen er steeds meer bezwaren tegen.
Daar ben je verder niet mee geholpen, mijn raad is kijk het nog een poos aan, verhoog eventueel dan ben je zeker dat je door de gewenningsperiode heen bent.
Het kan ook nog dat het niet werkt voor jouw, verhalen te over op internet, echter wel jammer dan want voordelen zijn wel weer dat het libido prima is en je helder bent.

Johan38
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 aug 2009 18:27

Re: Buspiron

Ongelezen bericht door Johan38 »

bericht verwijderd door gebruiker.
Laatst gewijzigd door Johan38 op 01 okt 2010 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.

chris01
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 sep 2009 15:50

Re: Buspiron

Ongelezen bericht door chris01 »

Hallo Gerrit en Johan,

Ik weet het niet hoor of het pas op 30mg gaat werken, lees ook op internet dat er mensen zijn waarbij 20 mg ook al helpt. Helaas heeft mijn psychiater weinig ervaring met buspiron dus aan hem kan ik het ook niet vragen. Is het jullie eigen ervaring dat het pas vanaf 30mg ging werken of heeft jullie psychiater dat gezegd. Het zou natuurlijk ook kunnen dat buspiron net ging aanslaan op het moment dat jullie de 30 mg namen en dat je lichaam daarvoor nog aan het medicijn moest wennen?
Maar het lijkt me iig het proberen waard al verwacht ik geen wonderen van die 30 mg. Wacht overigens nog even met het ophogen omdat ik nu ook een homeopathisch middel slik waarvan ik over anderhalve week het effect zou moeten merken. Anders weet ik straks niet welk middel nou effect heeft de 30mg buspar of de kalium.

Groeten Chris

Johan38
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 aug 2009 18:27

Re: Buspiron

Ongelezen bericht door Johan38 »

bericht verwijderd door gebruiker.
Laatst gewijzigd door Johan38 op 01 okt 2010 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.

chris01
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 sep 2009 15:50

Re: Buspiron

Ongelezen bericht door chris01 »

Hoi Johan,

Ben in overleg met mijn psychiater toch maar begonnen met de ophoging, in een keer van 20 naar 30 mg. Volgens mijn psychiater zou ik binnen een week al wat moeten merken. Verwacht er overigens niet zo veel van, slik nu 6 weken 20 mg met geen effect dus dan lijkt het me sterk dat 30 mg wel effect heeft. Maarja dan weet ik tenminste of dit medicijn wat voor me is of dat ik ermee kan stoppen.

Johan38
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 aug 2009 18:27

Re: Buspiron

Ongelezen bericht door Johan38 »

bericht verwijderd door gebruiker.
Laatst gewijzigd door Johan38 op 20 okt 2010 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.

chris01
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 sep 2009 15:50

Re: Buspiron

Ongelezen bericht door chris01 »

Hoi Johan,

Ik slik het nu al 6 weken en merk geen enkel effect dan is het toch wel enigszins logisch dat ik er niet veel meer van verwacht, lees namelijk dat er zeker na 6 weken wel effect optreed. Ook mijn psych verwacht er niet zoveel van trouwens. Therapieën heb ik er al velen van gevolgd met weinig tot geen succes dus dat lijkt zowel volgens mijzelf als mijn behandelaars geen optie meer vandaar dat ik me nu alleen nog op medicijnen concentreer.
Dat van die pammetjes dacht ik ook dat dat het effect van de buspiron zou verhullen maar heb het er met mijn psych over gehad en die zegt dat de pammetjes op andere delen van de hersenen werken als de buspar dus dat ik het effect van de buspar gewoon moet merken (zij het dan minder sterk als de valium)
Sorry voor de enigszins felle reactie maar zit slecht in mijn vel en baal ervan dat de buspar maar niet werkt.

Groeten

Gerrit5
Berichten: 40
Lid geworden op: 01 jan 2009 19:42

Re: Buspiron

Ongelezen bericht door Gerrit5 »

Dag Chris

Heb je nog enig respijt van de buspiron gehad na ophoging?
Zoniet dan ben je misschien al gestopt (hoop ik niet natuurlijk), maar als je nog niets gemerkt hebt dan lijkt het me sterk als het nu nog zal aanslaan.
Bij mezelf merk ik eigenlijk ook geen werking in de zin van me relaxt voelen of "anders dan anders", de angsten zijn gewoon afwezig.
Wat ik wel houd is trek in eten na inname dit moet ik gewoon negeren en dat gaat verder ook wel.
Ik ga binnenkort proberen om terug te gaan naar 30mg en kijken of ik stabiel blijf, zo wil ik proberen "uiteraard in overleg met psych" een minimale onderhouds dosis te krijgen.
Wel zou ik graag de lexapro minderen want mijn geheugen word er slechter door, voor de rest gaat het wel, misschien dat buspiron de andere neveneffecten iets opheft maar dat is gokken natuurlijk. :roll:
Veel sterkte.

Groeten,
Gerrit

chris01
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 sep 2009 15:50

Re: Buspiron

Ongelezen bericht door chris01 »

Hoi Gerrit en Johan,

Na enkele maanden slikken van buspiron ben ik sinds eergisteren begonnen met afbouwen, het middel had op mij helaas geen effect ook niet na ophoging.
Ik wens jullie veel succes ik ga het nu met andere middelen proberen.

Groeten Chris.

Johan38
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 aug 2009 18:27

Re: Buspiron

Ongelezen bericht door Johan38 »

bericht verwijderd door gebruiker.
Laatst gewijzigd door Johan38 op 20 okt 2010 09:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Gerrit5
Berichten: 40
Lid geworden op: 01 jan 2009 19:42

Re: Buspiron

Ongelezen bericht door Gerrit5 »

Hoi Chris en Johan,

Van mijn kant ook succes met de zoektocht naar het juiste middel voor je herstel.
Angsten hebben en angstig zijn is niet zo maar iets, het beinvloed je hele leven, het beinvloed je dagelijkse sociale omgang met mensen.
Wie het niet heeft kan volgens mij zich dat niet indenken, vooral omdat je er zo "normaal" uitziet.
Anyway, goed dat je het geprobeert hebt maar helaas jammer dat het niet geholpen heeft.
Ik wens je veel sterkte voor de toekomst.

Gerrit.

Jamile
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 mar 2010 18:47

Re: Buspiron

Ongelezen bericht door Jamile »

Hallo,

Ik ben Jamile, en sinds een aantal dagen gebruik buspiron vanwege de angsten die ik heb. Wat ik mij afvroeg ik ben zo vreselijk moe nu en het is 19.00 s,avonds en was vanochten al moe en duizelig . Het gevoel alsof ik nog wakker moet worden. En de 1e dag ging het wel lekker.En wie weet komt het ook wel dat ik hiervoor dormicum(paardenmiddel om te gaan slapen)gebruikte, ik weet het niet eigelijk.

Ik kon heel moelijk inslapen, ik piekerde teveel dus dit is wel even wennen maar goed
Overigens is dit verhaal is tevens om mij even voor te stellen. Ik heb jaren last al van angsten en laatste half jaar toch wel erg veel.
Dus vandaar de medicatie en uiteraard heb ik therapie.
Ik hoop een beetje dat ik ook van jullie kan horen hoe de beginperiode was..

Groetjes :D

Gerrit5
Berichten: 40
Lid geworden op: 01 jan 2009 19:42

Re: Buspiron

Ongelezen bericht door Gerrit5 »

Dag Jamile.

Hoe de opbouwperiode mij verging heb ik al in grote lijnen verteld.
Het viel mij alleszins wel mee.
De werking is eigenlijk langzaam op gang gekomen en gaat vooral in het begin gepaard met tintelingen in het hoofd en slecht slapen.
Ik had al snel weer een normaal slaappatroon, ik denk na zo,n twee weken.
Het heeft een poos geduurd voor de werking merbaar was, ik moest een keer extra ophogen, maar dat was het wel waard.
Ik hoop dat het voor jouw ook goed mag uitpakken.
Veel sterkte gewenst.

Vr,Groet Gerrit.

Gesloten