Na mijn ervaring in nederland met de tandarts, eerst van alles getrokken,
en toen zo.n heerlijk klepperprothese, die ik niet in kon houden,
heb ik een jaar met een lege mond gelopen. de tandarts adviseerde implantaten,
en gaf mij lachend een offerte van ruim 9000.00. het ziekenfonds vergoede nog geen 900.00.
Via via naar de tandarts in roemenie heb nu al een half jaar een mond vol kiezen, kan weer eten mijn gezicht is niet meer ingevallen, en ben 2x op vakantie geweest en hield heeeeel veel geld over.
meer info mail me maar [email protected]
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] implantaten buitenland
Re: implantaten buitenland
jammer dat u zich even niet in zaken verdiept heeft (en uw tandarts blijkbaar ook niet??) waardoor u hier niet correcte info geeft maar een prothese op implantaten wordt behalve een eigen bijdrage van 250,- volledig vergoed uit de basisverzekering......Wel vooraf aanvragen uiteraard.
dat is niet mijn ervaring, ik had een hogere verzekering afgesloten,
en inderdaad krijg je 2 kiezen vergoed behalve de techniekkosten,
op 8 kiesjes was dat 3500.00 waar ik niets van vergoed krijg van mijn ziekenfonds, dit heb ik bij de verzekering schriftelij bevestigd gekregen.
het zetten van de implaten worden er 2 vergoed per kalenderjaar en geen tecniekkosten was ook 3500.00.
dus als dat in nederland wel vergoed word ben ik door mijn ziekenfonds.
erg slecht ingelicht.
en inderdaad krijg je 2 kiezen vergoed behalve de techniekkosten,
op 8 kiesjes was dat 3500.00 waar ik niets van vergoed krijg van mijn ziekenfonds, dit heb ik bij de verzekering schriftelij bevestigd gekregen.
het zetten van de implaten worden er 2 vergoed per kalenderjaar en geen tecniekkosten was ook 3500.00.
dus als dat in nederland wel vergoed word ben ik door mijn ziekenfonds.
erg slecht ingelicht.
-
Tandartskosten kun je aftrekken van de inkomstenbelasting. Dus over het betaalde bedrag krijg je belasting terug.
Maar, en nu komt het leuke, als je een huurwoning hebt, en in aanmerking komt voor huurtoeslag, krijg je ook nog eens een flink stuk extra huurtoeslag.
Je zult niet het volle bedrag terugkrijgen, maar een flink deel toch wel.
Maar, en nu komt het leuke, als je een huurwoning hebt, en in aanmerking komt voor huurtoeslag, krijg je ook nog eens een flink stuk extra huurtoeslag.
Je zult niet het volle bedrag terugkrijgen, maar een flink deel toch wel.
u had het over een prothese (ik neem aan een volledige) op implantaten, dat word echt vergoed zoals door mij gesteld. Als er iets anders van gemaakt wordt bv een vaste constructie, of het gaat niet om een volledige maar een gedeeltelijke prothese valt het idd niet onder de basisverzekering maar onder aanvullende, en wat er dan vergoed wordt hangt weer af van de polisvoorwaarden van betreffende verzekering. En die kosten zijn idd fiscaal aftrekbaar. Of dat ook geldt voor in het buitenland verricht werk weet ik niet, de daarmee samenhangende reiskosten zijn in ieder geval niet aftrekbaar.
overigens zijn implantaten vaak niet de enige of de enig heilige oplossing, is allemaal relatief. Verwacht er ook een levensduur van een jaar of 10 van, alles extra is mooi meegenomen. En mensen denken vaak: o implantaat, dan ben ik klaar bij de tandarts, nee dus, strikte controles zijn noodzakelijk, want als het mis gaat moet dat in een vroeg stadium onderkend worden.
overigens zijn implantaten vaak niet de enige of de enig heilige oplossing, is allemaal relatief. Verwacht er ook een levensduur van een jaar of 10 van, alles extra is mooi meegenomen. En mensen denken vaak: o implantaat, dan ben ik klaar bij de tandarts, nee dus, strikte controles zijn noodzakelijk, want als het mis gaat moet dat in een vroeg stadium onderkend worden.
-
Vroem, misschien kun je mijn vraag beantwoorden;mijn man heeft een bovenprothese en onder nog zijn eigen tanden.Nu wil hij voor implantaten gaan.
Maar moet dit altijd boven en onder?Hij heeft alleen een basisverz.en géén tandartsverz.
Denk je dat hij ook E250,-- kwijt is aan evt.implantaten?
Alvast bedankt voor je evt.antwoord.
Maar moet dit altijd boven en onder?Hij heeft alleen een basisverz.en géén tandartsverz.
Denk je dat hij ook E250,-- kwijt is aan evt.implantaten?
Alvast bedankt voor je evt.antwoord.
als er een indicatie is voor implantaten valt dit gewoon onder de basisverzekering, dan kost een nieuwe prothese /eigen bijdrage op alles 125,- (is bedrag per kaak namelijk).
Maar dat moet aangevraagd en er moet een duidelijke reden voor zijn, dus geen houvast voor de prothese (te vlakke kaak), een sterke kokhalsreflex waardoor de prothese korter moet bv is ook een goede reden etc. Maar dat alles moet wel netjes aangevraagd en goed onderbouwd want er word zeker voor een prothese boven heel kritisch naar gekeken gezien d ekosten (onder red je het meestal met 2 implantaten, boven heb je het over het liefst 6, dus met alles erop en aan een prijskaartje van een 6000-9000,= )
Maar dat moet aangevraagd en er moet een duidelijke reden voor zijn, dus geen houvast voor de prothese (te vlakke kaak), een sterke kokhalsreflex waardoor de prothese korter moet bv is ook een goede reden etc. Maar dat alles moet wel netjes aangevraagd en goed onderbouwd want er word zeker voor een prothese boven heel kritisch naar gekeken gezien d ekosten (onder red je het meestal met 2 implantaten, boven heb je het over het liefst 6, dus met alles erop en aan een prijskaartje van een 6000-9000,= )