LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort - mobiel abonnement opzeggen

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
rinusman
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 feb 2010 16:59

Telfort - mobiel abonnement opzeggen

Ongelezen bericht door rinusman »

Omdat ik mijn gsm nauwelijks gebruik wil ik bij Telfort mijn mobiele abonnement opzeggen. Volgens hun site moet ik daarvoor een 0900 nummer bellen waar bij vermeld staat:
U betaalt voor een gesprek € 0,30 per minuut (met een maximum van € 15,- per gesprek) plus de kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoon.

Op verschillende fora lees ik dat dit minder eenvoudig is dan het lijkt en dat het heel waarschijnlijk is dat je meer dan 15 Euro aan telefoonkosten kwijt bent, omdat je vaak meedere keren moet bellen om dit geregeld te krijgen.

Mijn vraag is: Kan Telfort mij voor het opzeggen van mijn mobiele abonnement verplichten om hun (via een betaald nummer) te bellen? Normaal gesproken moet je toch schriftelijk (evt. aangetekend) opzeggen, zodat er ook een bewijs is dat er opgezegd is?

Schriftelijk opzeggen lijkt me voor beide partijen ook veel beter, omdat er dan (in tegenstelling tot een telefoongesprek) bewijs is van de correspondentie.

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Telfort - mobiel abonnement opzeggen

Ongelezen bericht door mich24 »

Waarom niet, schriftelijk zou gewoon mogelijk moeten zijn hoor..

lilian6
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 feb 2010 19:53

Re: Telfort - mobiel abonnement opzeggen

Ongelezen bericht door lilian6 »


rinusman
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 feb 2010 16:59

Re: Telfort - mobiel abonnement opzeggen

Ongelezen bericht door rinusman »

lilian6 schreef:hier is het adres:
http://www.gsmpro.nl/opzeggen.html
Maar dit is een postbus-adres. Bij een aangetekende brief wordt er door TNT een briefje in de postbus gedaan, zodat de postbushouder de brief bij de balie op kan halen door er voor te tekenen. Doet de ontvanger dat niet, dan wordt de brief na drie weken teruggestuurd naar de afzender.
Ik heb gelezen dat men bij Telfort aangetekende brieven niet in behandeling neemt en deze dus door TNT teruggestuurd worden naar de afzender. Als dat zo is, wat kun je dan nog doen?

't Is toch eigenlijk te gek voor woorden dat dit soort praktijken mogelijk zijn. Er zou toch eigenlijk een landelijke regeling moeten komen om er voor te zorgen dat providers verplicht zijn om voor opzeggingen (e.d.) een adres te hebben waar men terecht kan (en geen postbus)? Is hier niet een taak voor onze bestuurders in Den Haag weggelegd om dit voor eens en voor altijd goed te regelen?

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort - mobiel abonnement opzeggen

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@rinusman

In een PB kunt u uw naw-gegevens, e-mailadres en het 06-nummer van Telfort aan mij kenbaar maken. Ik leg contact met u.

Het is overigens wel mogelijk om een aangetekende brief te sturen naar:

Klantenservice van Telfort
Postbus 512
2400 AM Alphen a/d Rijn

Na ontvangst en de verwerking van uw opzegging, ontvangt u altijd een schriftelijke bevestiging.

Daphne

pukkie63
Berichten: 32
Lid geworden op: 27 feb 2010 15:40

Re: Telfort - mobiel abonnement opzeggen

Ongelezen bericht door pukkie63 »

Nou Rinus dan wens ik je heel veel succes.
Ik probeer al meer dan een jaar mijn telfort mobiele abonnement op te zeggen zonder enig resultaat.
Krijg al een jaar te horen uw aansluiting is niet actief. Wel kunnen we bellen en gebeld worden en ook de maandelijkse rekening wordt afgeschreven.
Een brief binnen gekregen dat we nu per 26-2-2010 afgesloten worden en je raadt het al het is de 27e en nog steeds is de lijn actief.
Net gebeld en die mevrouw snapte er niets van we worden binnen 5 werkdagen teruggebeld yeah sure was 4 maanden geleden ook al zo en we hebben nog geen telefoontje gehad.

Dus Rinus nogmaals heel veel succes er is makkelijker aan te komen dan er van af!

emailbob
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:20

Re: Telfort - mobiel abonnement opzeggen

Ongelezen bericht door emailbob »

Rinus,

Neem je telefoongesprek waarin je je abonnement opzegt op. Dan is er daarna geen discussie over het opzegmoment. En het is een stuk goedkoper dan aangetekend per post opzeggen.

Bob Kroon
Nemop

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort - mobiel abonnement opzeggen

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@pukkie63

In een PB kunt u uw naw-gegevens, het 06-nummer en klantnummer aan mij kenbaar maken.

Daphne

pukkie63
Berichten: 32
Lid geworden op: 27 feb 2010 15:40

Re: Telfort - mobiel abonnement opzeggen

Ongelezen bericht door pukkie63 »

pffffffffff het heeft heel wat voeten in de aarde gehad maar vandaag is eindelijk het abo stopgezet.
Nu nog kijken hoe we alle kosten die gemaakt zijn terug kunnen vorderen.
Werk zelf bij een provider maar mijn hemel dat is niet zo'n ellende als ik nu meegemaakt hebt.
Hoop dat Telfort met een goed bod komt anders gaat er alsnog een melding naar de OPTA.

Gesloten