LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Philips 32pf9966/10

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Philips 32pf9966/10

Ongelezen bericht door Shareena »

Ik heb een LCD van net 4 jaar oud, kostte destijds €2500,-! Er zit sinds een aantal maanden een soort van vlek achter mijn scherm (ziet eruit als schaduw) en allemaal strepen verticaal over mijn beeld. Ik heb Philips gebeld en ze gaven aan dat ik sowieso voorrijkosten moest betalen en dat ze het onderdeel zouden bestellen. Ze zijn helemaal niet langs geweest, dus hoe weten ze wat het is? Nu staan er op internet allerlei verhalen over dit type en deze problemen en het bleek allemaal een kapot LCD-scherm te betreffen. Nu gaf die man aan de telefoon aan dat dit het ook waarschijnlijk is. Hij weet niet of het gemaakt kan worden, maar als het het scherm is, dan kost het €600,-. Wellicht hebben we recht op coulance, maar dat hoor ik pas achteraf. En dat terwijl een nieuwe LCD van Philips en nog een groter formaat ook, €899,- kost!

Ik wil gewoon weten waar ik aan toe ben en niet 1,2,3 zo'n beslissing te hoeven maken! Van bijna alle tv's die dit mankement hebben kon het niet gemaakt worden, omdat de schermen niet meer gemaakt worden... Hoe willen ze dit doen dan? Tevens vind ik het veel geld om uit te geven als reparatie. Het scherm wordt dan "wellicht" gemaakt en is nieuw, maar de rest van mijn tv blijft 4 jaar oud...

Ik wil gewoon service, iets wat ik wel mag verwachten voor de prijs die ik betaald heb voor deze tv!

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Philips 32pf9966/10

Ongelezen bericht door jor »

Shareena schreef:Ik heb een LCD van net 4 jaar oud, kostte destijds €2500,-! Er zit sinds een aantal maanden een soort van vlek achter mijn scherm (ziet eruit als schaduw) en allemaal strepen verticaal over mijn beeld. Ik heb Philips gebeld en ze gaven aan dat ik sowieso voorrijkosten moest betalen en dat ze het onderdeel zouden bestellen. Ze zijn helemaal niet langs geweest, dus hoe weten ze wat het is? Nu staan er op internet allerlei verhalen over dit type en deze problemen en het bleek allemaal een kapot LCD-scherm te betreffen. Nu gaf die man aan de telefoon aan dat dit het ook waarschijnlijk is. Hij weet niet of het gemaakt kan worden, maar als het het scherm is, dan kost het €600,-.
Ik wil gewoon service, iets wat ik wel mag verwachten voor de prijs die ik betaald heb voor deze tv!

Deze PHILIPS Ambilight (32PF9966/10) HD Ready LCD TV was toen een hele goede koop maar helaas is 4 jaar in elektronica-termen erg oud.
Je hebt nu een HD Ready LCD TV terwijl een soortgelijk toestel ( dus nu Full HD inclusief Ambilight Spectra ) de Philips 32PFL8404 nu €629.- kost. Zonder Ambight zelf voor een Philpis full HD LCD TV €495.- . Voor u is de keuze dus snel gemaakt, is de TV niet voor weinig geld aan de gang te krijgen laat het dan maar zitten. Van Philips die voor Juli 2009 1 jaar garantie gaf heb je niets of niet veel te verwachten helaas.
Shareena schreef...Ik wil gewoon service, iets wat ik wel mag verwachten voor de prijs die ik betaald heb voor deze tv!
De prijs die je toen betaalde heeft niets te maken met de service van u, dat klinkt best rot maar is wel waar. Zeker Philips staat niet bekend om hun goede coulance al hoop ik dat jij dat wel krijgt natuurlijk.

tamarabr
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 sep 2008 16:25

Re: Philips 32pf9966/10

Ongelezen bericht door tamarabr »

Ik heb dezelfde tv en hetzelfde probleem. Ook een soort zwarte mist over mijn beeld heen. Mijn man dacht al dat ik hem te hard schoonmaakte. Dit is echter niet het geval omdat ik precies in tegengestelde richting de tv schoonmaak (strepen zijn vertikaal en ik maak horizontaal schoon) met een speciale LCD schermreiniger. Bij ons ook nog een band die om het beeld zit aan het verzakken. Eerst een klein stukje,maar nu kunnen we er al overheen kijken. Ik ben bang dat over een paar maanden die strip helemaal over mijn beeld heen loopt. Ik ben echt zwaar teleurgesteld in dit produkt. We kopen tot nu altijd nog een Philips tv. Ik vind dat je voor € 2200,- wel mag verwachten dat een tv langer meegaat dan 3 jaar. (zo oud is de onze). Ik lees op internet ook dat het probleem bij Philips bekend is en dat het een kwaal in dit type toestel is. Ik vind het dan niet meer dan normaal dat het toestel vervangen wordt. Vind het helemaal niet erg om wat bij te betalen,maar vind dat dat wel in verhouding moet staan. Je hebt nu voor dat geld (€ 2200,-) een toestel dat vele malen beter is. Heb al een mail richting Philips gedaan (nog niks op gehoord) en morgen loop ik even bij onze dealer langs.

Desirée
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 feb 2010 21:06

Re: Philips 32pf9966/10

Ongelezen bericht door Desirée »

Wij, mijn ouders en wijzelf hebben beide dezelfde televisie en ook dezelfde problemen. Die zwarte waas op de linkerhelft van de tv uitstralend naar rechts met banen.
Onze tv's komen bij dezelfde winkel vandaan en zijn twee dagen naelkaar gekocht en zijn van mei 2006. Dus nog geen vier jaar oud.
Wij dachten goed te doen om er extra garantie bij te nemen, alleen helaas de winkelier is falliet.
Een andere winkelier nam de cliëntele over maar niet die garanties.
Nu moet ik ook eerlijk zeggen dat ik dit probleem bij deze toen dure tv's wel erg vaak hoort.
Dit moet toch wel met een probleem van type tv te maken hebben en bijvoorbeeld een productiefout of iets dergelijks zijn. Er is ook verteld dat deze lcd tv's vele jaren langer mee zouden gaan.

ringmaster1971
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 feb 2010 21:41

Re: Philips 32pf9966/10

Ongelezen bericht door ringmaster1971 »

Shareena schreef:Ik heb een LCD van net 4 jaar oud, kostte destijds €2500,-! Er zit sinds een aantal maanden een soort van vlek achter mijn scherm (ziet eruit als schaduw) en allemaal strepen verticaal over mijn beeld. Ik heb Philips gebeld en ze gaven aan dat ik sowieso voorrijkosten moest betalen en dat ze het onderdeel zouden bestellen. Ze zijn helemaal niet langs geweest, dus hoe weten ze wat het is? Nu staan er op internet allerlei verhalen over dit type en deze problemen en het bleek allemaal een kapot LCD-scherm te betreffen. Nu gaf die man aan de telefoon aan dat dit het ook waarschijnlijk is. Hij weet niet of het gemaakt kan worden, maar als het het scherm is, dan kost het €600,-. Wellicht hebben we recht op coulance, maar dat hoor ik pas achteraf. En dat terwijl een nieuwe LCD van Philips en nog een groter formaat ook, €899,- kost!

Ik wil gewoon weten waar ik aan toe ben en niet 1,2,3 zo'n beslissing te hoeven maken! Van bijna alle tv's die dit mankement hebben kon het niet gemaakt worden, omdat de schermen niet meer gemaakt worden... Hoe willen ze dit doen dan? Tevens vind ik het veel geld om uit te geven als reparatie. Het scherm wordt dan "wellicht" gemaakt en is nieuw, maar de rest van mijn tv blijft 4 jaar oud...

Ik wil gewoon service, iets wat ik wel mag verwachten voor de prijs die ik betaald heb voor deze tv!
Heb het zelfde probleem.
Heb in de linker bovenhoek een zwarte waas zitten en het lijkt dat het smerig is maar dat is het niet ...
Een e-mail naar Philips gestuurd dat ik het een beetje raar vind van een tv die 2400 euro heeft gekost nog geen 4 jaar storing vrij kan werken.
Er werd mij verzocht te bellen met de consumenten lijn van hun om het probleem proberen op te lossen.
Gebeld en er is een afspraak gemaakt met een monteur.
Op mijn vraag wat het gaat kosten konden ze mij niet vertellen...
Ja sowieso voorrijkosten .... meer niet.
IK word nog gebeld voor een afspraak te maken om een monteur langs te sturen zij konden dan al een kosten raming geven....
Een ding kan ik ze alvast vertellen.
Wij hoeven geen monteur over de vloer als wij de kosten van ondeugdelijk apparaat zelf moeten gaan betalen...
Want voor de prijs die ik betaald heb kan ik nu de duurste led lcd voor kopen.....
Hebben wij nog ergens recht op????

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: Philips 32pf9966/10

Ongelezen bericht door Shareena »

Ecare (het bedrijf dat de afspraak maakt) vertelde me dat de voorrijkosten €80,- zijn en de kosten voor het maken maximaal €483,- !! Dat is bij elkaar €560!! Daarvoor heb ik bijna een nieuwe en ga ik niet investeren in een LCD van 4 jaar oud.. Ecare blijft maar bellen, maar heb nu aangegeven dat ik zelf contact op ga nemen met Philips.. Heb zelf voorgesteld dat ik geld bij wil leggen voor een nieuwe tv.. Geen reactie op gehad! Ze weten allang wat het probleem is en dat maakt me boos! Er zit gewoon een productiefout in dit type LCD en ik denk dat ik gewoon Radar en Kassa ga schrijven. Heb het internet afgespeurd en ik kom deze fout zeer regelmatig tegen!

Het meest bijzondere vind ik nog dat op elk Philips topic gereageerd wordt door Philips, behalve op deze! Philips, neem dus je verantwoordelijkheid en kom ons tegemoet!

tamarabr
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 sep 2008 16:25

Re: Philips 32pf9966/10

Ongelezen bericht door tamarabr »

Ik ben terug gebelt door Philips. Idd een monteur met voorrijkosten. De prijs daarvan konden ze niet vertellen. Kende ook het probleem van het apparaat niet want hij werkte er net. Tjah maar gezegt dat hij even moest googelen naar het apparaat. We hebben afgesproken geen monteur van hen te laten komen. Zoiezo al omdat hij niet eens wist wat de voorrijkosten zijn. Dat is toch zo uitgezocht. Vandaag komt er een monteur van de winkel waar we hem gekocht hebben kijken. Ben benieuwd wat die er mee kan. Ik ben niet van plan nog een hoop geld te spenderen aan een al veel te dure tv die ook nog eens 3,5 jaar oud is. Hopelijk wordt het door de winkel zelf een beetje netjes afgehandeld,want dit is al de tweede Philips die we bij hen kopen waar we gerommel mee hebben. Vorige tv zat ook een fout in de beeldbuis. Begin toch echt te twijfelen of ik niet naar een ander merk over moet stappen.

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: Philips 32pf9966/10

Ongelezen bericht door Shareena »

Net Philips aan de lijn gehad en die gaf aan dat ze zich aan procedures en protocollen moesten houden en dat ik met de reparatiekosten van €483 nog onder het maximum zit wat eigenlijk geldt voor een tv van 4 jaar oud! De mevrouw (die me vriendelijk te woord stond) gaf aan dat ik bij de commerciele afdeling moest zijn om echt te onderhandelen over de oplossing. Ik moest dus maar een email naar E-Care sturen! En dat ga ik dus nu doen... Wordt vervolgd!!

Desirée
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 feb 2010 21:06

Re: Philips 32pf9966/10

Ongelezen bericht door Desirée »

Heb inmiddels contact met Philips gehad, maar deze doen zelf niets aan het probleem. Ze zullen contact opnemen met de technische dienst en deze nemen dan contact op voor een afspraak te maken.
Inderdaad hetzelfde afscheepssysteem als bij jullie.
Wij zijn ook niet van plan om zulke hoge kosten te gaan betalen.
Het gaat tenslotte bij ons ook nog eens om twee tv's uit dezelfde periode. Waarschijnlijk ook dezelfde productietijd, en die van jullie zijn misschien ook wel in deze periode geproduceerd.
Misschien is het dus inderdaad wel een goed plan om er een onderwerp van te maken bij Tros Radar en kijken of er nog meer "slachtoffers" zijn, met ditzelfde probleem.

tamarabr
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 sep 2008 16:25

Re: Philips 32pf9966/10

Ongelezen bericht door tamarabr »

Nou dat die er zijn weet ik zeker. Google het type maar eens voor de gein.

Desirée
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 feb 2010 21:06

Re: Philips 32pf9966/10

Ongelezen bericht door Desirée »

We zijn inmiddels gebeld door de service en de beeldbuis kan niet gemaakt worden want het lcd-scherm is niet meer leverbaar (voldeed niet aan de eisen).
Maar deze schermen zitten wel allemaal in onze tv's.
Ze gingen navraag doen voor een ander alternatief en zouden dan een prijsopgaaf doen (nog steeds niets gehoord).
Wel ook weer contact opgenomen met Philips, maar deze doen niets.
En zeggen gewoon dat er heel veel problemen met beeldschermen zijn en niet alleen bij hun maar ook bij andere merken.
Dus het is inderdaad geen probleem van een afzonderlijke tv, maar gewoon een pruductiefout, alleen geven ze dat natuurlijk niet toe want dan zouden onze problemen opgelost zijn.
Het wordt denk ik nu iets waarbij wij als alle "slachtoffers"ons moeten bundelen om er toch iets mee te doen.

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: Philips 32pf9966/10

Ongelezen bericht door Shareena »

Desirée schreef:We zijn inmiddels gebeld door de service en de beeldbuis kan niet gemaakt worden want het lcd-scherm is niet meer leverbaar (voldeed niet aan de eisen).
Maar deze schermen zitten wel allemaal in onze tv's.
Ze gingen navraag doen voor een ander alternatief en zouden dan een prijsopgaaf doen (nog steeds niets gehoord).
Wel ook weer contact opgenomen met Philips, maar deze doen niets.
En zeggen gewoon dat er heel veel problemen met beeldschermen zijn en niet alleen bij hun maar ook bij andere merken.
Dus het is inderdaad geen probleem van een afzonderlijke tv, maar gewoon een pruductiefout, alleen geven ze dat natuurlijk niet toe want dan zouden onze problemen opgelost zijn.
Zijn ze langs geweest bij jullie? En welke productiedatum hebben jullie?

Tevens lijkt het alsof de laatste dagen er een soort van "mute" teken is ingebrand in mijn scherm aan de rechterkant... Vrij groot! Erger me kapot! Uiteraard heb ik nog niets gehoord van E-Care!

tamarabr
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 sep 2008 16:25

Re: Philips 32pf9966/10

Ongelezen bericht door tamarabr »

Bij ons nog steeds niks duidelijk.De leverancier van ons toestel is dinsdag hier geweest,maar het blijft angstvallig stil aan de overkant.Morgen zelf maar weer eens een telefoontje die kant op wagen.

Desirée
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 feb 2010 21:06

Re: Philips 32pf9966/10

Ongelezen bericht door Desirée »

Ze zijn niet bij ons langs geweest, maar telefonisch werd er gezegd dat het om het beeldscherm gaat en dat die bepaalde lcd-schermen niet meer leverbaar zijn.
Dit geeft al wel aan waarom niet.
Er werd gezegd dat ze(E-care) navraag gingen doen voor een ander alternatief bij Philips.
Nog niets gehoord en ben ook bang dat we niets horen wat Philips heeft al te kennen gegeven dat ze aan dit probleem niets kunnen doen alleen als je het zelf betaald.
Daarom verwijzen ze je door naar E-care en zijn hun van het probleem af.

Heb je een suggestie waar ik de productiedatum kan vinden.
Of is dit gewoon het eerste gedeelte van het Serie nummer want dan zijn onze tv's naelkaar geproduceerd.

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: Philips 32pf9966/10

Ongelezen bericht door Shareena »

Iemand al iets gehoord van het "andere alternatief" of een omruiling met bijbetaling? Inmiddels al weer 2 weken geleden dat ik met de manager van E-Care heb gesproken en die heeft mij beloofd op korte termijn een aanbieding te doen.. Ik ben benieuwd!

Desirée
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 feb 2010 21:06

Re: Philips 32pf9966/10

Ongelezen bericht door Desirée »

Ja wij hebben inmiddels bericht gehad .
Hebben een brief van E-care ontvangen en daarin staat dat de tv nagekeken is (moeilijk want hij staat nog hier en niemand is hier thuisgeweest).
Het is dus gewoon een brief die iedereen opgestuurd krijgt, niet persoonlijk over jouw klacht of probleem.
Daarin staat een voorstel van levering type 32pfl9604h-12 met bijbetaling van
€547,74.
Daarin staat zelfs als we de tv terug willen zonder dat deze gerepareerd wordt we €124,63 moeten betalen (een vreemde zaak). Hij staat thuis.
Ook wij hebben weer telefonisch contact opgenomen en gezegd dat dit niet een oplossing is en ook zeker niet onze bedoeling is voor een productiefout. Hier krijg je voorderest van hun kant geen antwoord op alleen dat onze beeldschermen niet meer leverbaar zijn.

Inmiddel ook een herrinnering prijsopgave gehad, na het telefonische contact, dus het zijn gewoon standaard brieven die deze firma gebruikt.

Er gebeuren toch wel rare dingen.

Desirée
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 feb 2010 21:06

Re: Philips 32pf9966/10

Ongelezen bericht door Desirée »

Hebben er inmiddels meer van jullie iets gehoord of nog iets anders kunnen regelen.
Ik hoor het graag, want misschien kunnen we dan andere stappen gaan ondernemen.

RemmieCor
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mar 2010 12:07

Re: Philips 32pf9966/10

Ongelezen bericht door RemmieCor »

Allen,

Ook wij hebben dit model gekocht (in 2006). Ook wij hebben inmiddels de bekende verticale strepen door het beeld lopen.

Vorig jaar is onze tv 2 keer naar Philips teruggeweest. In eerste instantie is er een connector vervangen. Geen verbeteringen.
Bij de tweede 'reperatie' geeft Philips aan: "Na 2 weken duurproef vermelde klacht niet geconstateerd". Dit terwijl ik de strepen toch daadwerkelijk zie.Hierna begonnen wij toch te twijfelen aan onze eigen aansluitingen, maar als ik deze reacties zie hoop ik op een andere oplossing.

Weet 1 van jullie of Tros Radar ons bij wil staan?

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Philips 32pf9966/10

Ongelezen bericht door jor »

RemmieCor schreef:
Weet 1 van jullie of Tros Radar ons bij wil staan?
Je kunt het altijd proberen. Zoek zoveel mogelijk mensen met dezelfde klacht en maak een een net stukje van. Stuur dat op naar
[email protected] en wie weet.

Succes jor

appie66
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 mar 2010 23:42

Re: Philips 32pf9966/10

Ongelezen bericht door appie66 »

nou, dan hebben jullie er zowiezo 1tje bij want ik heb ut zelfde probleem. de mijne is 4 jaar oud nu en heeft ook een schaduw streep aan de rechter zijde. fijn zo'n (dure) philips. denk dak dur maar een asbak van maak, heb ik dur nog een beetje schik van :|

Gesloten